LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas op! KPN rekent af per minuut

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
job925

Pas op! KPN rekent af per minuut

Ongelezen bericht door job925 » 20 mar 2010 08:00

De personal SIM abonnementen van KPN zijn aanlokkelijk flexibel: mogelijkheid om naar boven en naar beneden bij te stellen. Voor mij reden om over te stappen, helaas even niet de kleine lettertjes gelezen. Dom van mij, maar ook niet netjes van KPN.

Na alle hoera-verhalen over Personal SIm. Ga je op internet naar "hoe werkt het?" en "wat is personal SIM?"
Wat zij op die pagina niet prominent vermelden: Na de eerste minuut in tegenstelling met ander providers rekent KPN niet af per seconde maar per minuut. Daarnaast brengt zij een starttarief van 0,07 in rekening. Bij een belgedrag van 300 minuten of SMS scheelt dit al gauw 17 tot 25 euro per maand. Dure flexibiliteit dus en sigaar uit eigen doos.
Na veel zoeken kan je een link naar de voorwaarden van Personal SIM op een andere pagina vinden en daar staat het inderdaad vermeldt.

Na 2 maanden ben ik weer weg en heb mijn 2-jarig contract afgekocht. Dat is net zo duur als duur blijven bellen bij KPN, de kosten worden gecompenseerd door de goedkopere provider die wel per seconde afrekent. Er ontstaat zelfs voordeel als je buiten de belbundel gaat, want de teller gaat dan nog harder lopen: van 0,12 binnen de bundel naar 0,25 per MINUUT ook al bel je maar 1 seconde.

KPN staat juridisch sterk, maar netjes is anders. Wat een slechte voorlichting

Ik hoorde van andere klanten dat als je via de winkel een abonnement afsluit dat er dan verteld wordt dat per seconde wordt afgerekend.

stofzuigertje

Re: Pas op! KPN rekent af per minuut

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 20 mar 2010 10:36

Gezien het aanbod kan een winkel verkeerde info geven.
U tekende voor wat op papier staat.

De goedkoopste zijn meestal per hele minuut, de duurdere per seconde!

Lees eerst de voorwaarden voor je iets koopt of dienst af sluit!

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie » 22 mar 2010 08:56

Ik hoorde van andere klanten dat als je via de winkel een abonnement afsluit dat er dan verteld wordt dat per seconde wordt afgerekend.
Klopt helemaal. Dat is het voordeel van een winkel. Daar kan het personeelk voorlichting geven over het aan te schaffen produkt. Als je iets koopt via het web, dan wordt je geacht zelf te zoeken naar de informatie. Om daar nu KPN de schuld van te geven lijkt me een beetje vergezocht.

antileugens

Ongelezen bericht door antileugens » 22 mar 2010 10:00

Dat is het voordeel? Dat ze je in de winkel vertellen dat er per seconde word afgerekend terwijl het per minuut is?

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan » 22 mar 2010 17:17

Dit geldt ook voor Vodafone en T-Mobile teminste dat was te lezen op webwereld.

mich24

Ongelezen bericht door mich24 » 22 mar 2010 21:04

idd beetje rondzoeken, ik weet het uit mn telecomervaring, en ja, waar ze geld moeten inleveren ( zoals buitenland bellen) pikken ze het ergens anders weer in...
Zoals de aansluitkosten voor abbo's en zoals dit nu, per minuut betalen..

Tikva

Ongelezen bericht door Tikva » 18 apr 2010 13:09

Op de site staat nog altijd bij info. flexibel sim only (http://www.kpn.com/web/show/id=655554) dat je standaard min. 1 minuut betaald en daarna per seconde.. Ze verwezen mij naar de Algemene Voorwaarden, maar daar staat niets over betalen per minuut óf seconden. Ik vraag me af hoe sterk ze staan.. Als ik wist waar ik terecht kon zou ik er werk van maken. Ik vind het misleiding! :x Weet iemand bij welke club ik dit aanhangig zou kunnen maken??

Fiko1

Ongelezen bericht door Fiko1 » 19 apr 2010 20:44

Laat ze lekker per minuut gaan afrekenen. Als wij maar een goede service en bereikbaarheid krijgen. En het bedrijf niet zo snel failliet gaat vind ik het best.

Tikva

Ongelezen bericht door Tikva » 20 apr 2010 13:55

A vogel: Dank je! ik ga nakijken of ze idd pas per februari per minuut zijn gaan rekenen.

@ Fiko1: Goeie service voor iets meer tot zover. Maar hierover niet duidelijk communiceren waardoor ik denk binnen mijn bundel te blijven en vervolgens bijna €30,- boven bundel te moeten betalen is wat anders! (0,07 cent p/m binnen bundel, 0,25 cent p/m buiten bundel loopt nogal op!)

Gesloten