LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Phonehouse 14 dagen omruilservice - misleiding?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jimmyjoy

Phonehouse 14 dagen omruilservice - misleiding?

Ongelezen bericht door jimmyjoy » 16 sep 2010 23:22

Ik heb een iphone 4 besteld bij de Phonehouse, en wil deze graag omruilen omdat hij mij niet bevalt (verbinding valt weg / itunes etc.)

Omdat ik slechts enkele dagen in het bezit ben van de telefoon, dacht ik het recht te hebben gebruik te kunnen maken van de ''binnen 14 dagen omruilservice", waarmee men alom met grote plakaten reclame maakt met teksten als:

Ruilen binnen 14 dagen "zonder gezeur",
Je nieuwe telefoon 14 dagen op proef "zonder kleine lettertjes",
"Zo weet je zeker dat je altijd 100% tevreden bent!"
etc, etc.

zie:
http://www.phonehouse.nl/14dagenopproef/
http://www.letsgodigital.org/nl/21134/t ... uil-actie/

Echter men vertelde mij doodleuk dat deze regeling voor de iphone niet geldt.

Hier was ik het niet mee eens, en nadat ik verschillende malen met het hoofdkantoor(0900) en de de winkel gebeld heb (bij elkaar minimaal een uur, waarvan het grootste deel wachtmuziek) kwamen we toch overeen dat het toestel geruild kon worden.

Maar dan nu de kleine lettertjes.

Ik wilde graag een goedkoper toestel (Dat kan ook niet anders, want de iphone is het duurste toestel dat er is) en zou graag het bedrag dat ik teveel heb betaald willen terugkrijgen. Dit mocht niet.
Dan zou ik toch wel minimaal het bedrag dat ik teveel heb betaald in de winkel willen besteden (enkele honderden euro's). Ook dit mocht niet.

Je iphone ruilen bij de phonehouse betekend dus sowieso een kostenpost van minimaal ca 100 euro, want de iphone is nu eenmaal de duurste.

Ik heb er momenteel even vanaf gezien, en heb nog ca een week om van de regeling gebruik te maken.

Heel graag zou ik willen weten of een winkel die op een dergelijke manier reclame maakt zich niet schuldig maakt aan misleiding.
En heeft iemand tips wat ik kan doen?

Graag reactie

mich24

Re: Phonehouse 14 dagen omruilservice - misleiding?

Ongelezen bericht door mich24 » 17 sep 2010 10:01

Dat de Iphone niet omgeruild mag worden heeft alles te maken met T-Mobile.
Hun geven aan dat het niet kan.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 17 sep 2010 10:17

Het toestel is gebruikt, op het moment dat zij hem terugnemen, blijven ze met een tweedehandsje zitten. Die dus aanzienlijk minder waard is.

jimmyjoy

Ongelezen bericht door jimmyjoy » 17 sep 2010 15:04

@mich24
Dan zou dit toch op de grote posters erbij vermeld moeten worden?
En zouden ze de slogan moeten veranderen 'lees de kleine lettertjes' ipv 'zonder kleine lettertjes', 'geld niet voor iphone' enz.

@witte angora
gelijk heb je. Maar zo werkt het nou in de meeste winkels.
Je ruilt iets tegen iets gelijkwaardigs. Phonehouse doet er in hun reclames zelfs nog een schepje bovenop, en zegt breeduit 'over een krasje doen we niet moeilijk' enz enz. Mijn telefoon is compleet zonder enige vorm van schade.
In de praktijk is hun service dus aanzienlijk minder dan in een normale winkels waar je iets koopt en ruilt.

Dat is wel zo handig om te weten als je daar iets koopt.
ik zou het sportief vinden als ze ook zo eerlijk zijn dit erbij te vermelden.

phonehousenl

Ongelezen bericht door phonehousenl » 20 sep 2010 09:19

Beste jimmyjoy,

Ruilen binnen 14 dagen is bij de Phone House wel mogelijk, ook voor een iPhone 4. Het verhaal wat u hier met ons deelt berust in onze ogen op een misverstand of een verkeerde samenloop van omstandigheden.

Uw iPhone 4 is gewoon te ruilen bij elke Phone House winkel naar keuze. Mocht u het toestel om willen ruilen voor een ander merk dan zal ook het abonnement omgezet worden in een passend abonnement. Dit kan alleen bij klanten die van een iPhone (met iPhone abonnement) naar een ander merk gaan.

Graag ontvangen wij via [email protected] ter attentie van Gert Jan nogmaals dit verhaal. We gaan dan zorgen dat, na ruilen, het teveel betaalde als nog door u in een van de winkels besteed kan worden.

Met vriendelijke groet,
Gert Jan
The Phone House

Gesloten