LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Portering naar T-Mobile duurt lang

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
merijn.hendriks
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2020 09:51

Portering naar T-Mobile duurt lang

Ongelezen bericht door merijn.hendriks »

Hallo allemaal,

Vanaf begin oktober liep mijn contract bij Tele2 af en ben ik op zoek gegaan naar een all-in data abonnement. Ik kwam uit bij T-Mobile omdat alle prijzen bij de top tier providers gelijk lagen. Na anderhalve maand te moeten wachten, dat kan ook aan Tele2 gelegen hebben, was het dan eindelijk zo ver. Op 23 november zou mijn nieuwe 5G abonnement ingaan bij T-Mobile. Omdat ik een kritische koper ben twijfel ik veel. Mede door de snelle en vriendelijke hulp via Facebook Messenger heb ik voor de grote roze vriend gekozen.

We zijn nu bijna een maand verder en tot op heden maak ik nog steeds gebruik van mijn te dure Tele2 abonnement. Er blijkt een probleem te zijn met iets technisch waar hun team niet direct de oplossing voor kan bieden. Na een telefoontje met de klantenservice zou alles binnen 1 a 2 werkdagen in orde zijn, daar had ik begrip voor. Na 1 a 2 werkdagen was er echter geen oplossing. Nogmaals bellen en ik werd weer afgescheept met 1 a 2 werkdagen. Na netjes gewacht te hebben heb ik mijn twijfels uitgesproken richting de klantenservice, twijfels of we dit wel moeten voortzetten, ons contract.

Na eigen telefonische navraag bleek alles toch een lastiger probleem te zijn. T-Mobile kon mijn factuur met maximaal 20 dagen on hold zetten waar ik ook een mailtje van zou moeten hebben ontvangen. Dit mailtje heb ik nooit mogen krijgen. Ook zijn de aansluitkosten vergoed want tja, echt aansluiten is dit niet. Aansluitkosten zijn sowieso belachelijk, betalen om klant te mogen worden, maar dat is een ander verhaal. Dit alles op eigen verzoek.

Toen ik een week daarna vroeg wat mijn opties waren m.b.t. annuleren van mijn aankoop werd mij verteld dat dat mogelijk is maar omdat er een probleem is (veroorzaakt door T-Mobile), zou ik bij het overstappen naar een andere provider of het verlengen bij Tele2 ook lang moeten wachten. Klonk voor mij als muziek in de oren, not. Ik kreeg het gevoel dat T-Mobile me wel graag als betalende klant wilt maar niet actief bezig is met het oplossen van het porteringsprobleem.

Kijk dat er technische problemen zijn, dat kan ik begrijpen. Ik werk zelf in de telco IT en weet dat het erg vervelend is als je afhankelijk bent van systemen die niet mee willen werken. Het gaat mij voornamelijk om een stukje communicatie. Ik krijg geen updates, moet zelf achter alles aan hollen. Toen ik bij een kleinere provider zat waren er ook wel eens problemen maar daar werd ik wel netjes op de hoogte gehouden van evt. vorderingen.

Iemand anders die zichzelf herkend in dit verhaal?

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Portering naar T-Mobile duurt lang

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Je schreef dat je goede reacties had met Messenger.
Waarom dan bellen en niet opnieuw Messenger gebruiken?
Daarnaast heb je dan ook bewijs van wat er besproken is.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Portering naar T-Mobile duurt lang

Ongelezen bericht door Sira »

snuffel1 schreef:
17 dec 2020 17:58
Vreemd dat de simkaart van Tele2 nog actief is want dat kan alleen als het abonnement niet opgezegd is. Als u van de T-Mobile overstap service gebruik heeft gemaakt kan het bijna niet mis gaan want T-Mobile zegt het abonnement van Tele2 op en middels sms berichten wordt u door zowel T-Mobile als Tele2 op de hoogte gehouden. U ontvangt ruim voor die datum een inactieve simkaart van T-Mobile en op de dag van de overstap krijgt u zowel van T-mobile en Tele2 een sms bericht dat u de simkaarten kunt wisselen. Als u niet voor die overstapservice heeft gekozen en Tele2 niet zelf heeft opgezegd dan heeft u nu twee abonnementen die beide een ander telefoonnummer hebben.
Bovenstaande klopt helemaal. Hebt u de e-mails en sms'jes wel bewaard die u destijds hebt ontvangen van zowel Tele2 en T-Mobile?
Ik denk ook dat u vergeten bent de overstapservice aan te vinken en waarschijnlijk ook nummerbehoud.
Die simkaart die u van T-Mobile hebt ontvangen had een tijdelijk ander nummer (mits u gekozen hebt voor nummerbehoud). Wanneer u gekozen hebt voor de overstapservice, had T-Mobile alles met Tele2 geregeld. Pas op de dag dat uw nieuwe abonnement ingaat, vervalt het tijdelijke nummer op de T-Mobile simkaart en kunt u weer als voorheen uw eigen nummer gebruiken. Als u dus geen gebruik heeft gemaakt van de overstapservice en nummerbehoud, zou de simkaart van T-Mobile een ander nummer moeten hebben en ook gewoon gebruikt kunnen worden.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Portering naar T-Mobile duurt lang

Ongelezen bericht door Jablan »

Het merkwaardige in dit verhaal: T-Mobile (Deutsche Telekom) heeft Tele2-Nederland overgenomen en is bezig de systemen te integreren.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Portering naar T-Mobile duurt lang

Ongelezen bericht door Sira »

Jablan schreef:
19 dec 2020 17:11
Het merkwaardige in dit verhaal: T-Mobile (Deutsche Telekom) heeft Tele2-Nederland overgenomen en is bezig de systemen te integreren.
Dat wist ik niet. Maar de TS zou al wel een nieuwe simkaart moeten hebben ontvangen, want er is een nieuw abonnement aangegaan. Toen ik nog bij KPN zat, kreeg ik ook een nieuwe simkaart bij het wijzigen van het abonnement (bij KPN).

Hoe het precies zit, zullen we wel niet meer horen, men stelt een vraag, maar het antwoord is niet belangrijk.

Gesloten