LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium, agressieve verkoop en lompe behandeling

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jules.schalkx
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:52

Pretium, agressieve verkoop en lompe behandeling

Ongelezen bericht door jules.schalkx »

Ook mijn schoonmoeder (80 jaar) is in de val van Pretium getrapt. Zoals alle andere op het forum kan zij niet onder het contract uit. Het dralen van Pretium heeft veroorzaakt dat de termijnen zijn verlopen.

Wie kan mij helpen om van dit contract af te komen.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium, agressieve verkoop en lompe behandeling

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Jules.schalkx,

Zie het 'grote' Pretium forum hier op Tros Radar. Daar vind je ook de links naar zeer nuttige informatie zoals De Telefoongids en nog veel meer aanwijzingen.

Groetjes,
MementoMori

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: Pretium, agressieve verkoop en lompe behandeling

Ongelezen bericht door SirPeter »

Ter bescherming van kwetsbare ouderen heeft Pretium Telecom de Coulance Regeling Ouderen in het leven geroepen. Deze regeling geeft iedereen van 72 jaar en ouder een extra lange bedenktijd na het telefonisch aangaan van een rechtsgeldige overeenkomst met Pretium Telecom.
http://www.pretiumtelecom.nl/Thuisbelle ... deren.aspx

Als deze termijn verlopen is maar wel binnen die 3 maanden bezwaar is gemaakt kunt u zich daar nog op beroepen.

consupower
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 okt 2009 14:00

Re: Pretium, agressieve verkoop en lompe behandeling

Ongelezen bericht door consupower »

Beste Jules,

Ik wil u adviseren om geen gebruik te maken van de coulanceregeling. Door gebruik te maken van deze regeling geeft u in feite aan dat uw vader rechtmatig een overeenkomst heeft gesloten en hij een beroep doet op de coulance van "dit bedrijf". De rechter heeft zich in het verleden heel duidelijk uitgelaten over de verkoopmethode van Pretium. Als er misleidende informatie wordt verstrekt, waardoor de consument niet goed weet waarmee hij instemt, kan er geen sprake zijn van een rechtsgeldige overeenkomst. Pretium handelt dus onrechtmatig door uw vader over te zetten. Door deze onrechtige daad lijdt uw vader schade. Eventuele gemaakte telefoonkosten bij Pretium, kunt u dus verrekenen. Pretium zal uw vader waarschijnlijk zelfs kosten verschuldigd zijn voor het terugporteren naar de oude aanbieder (KPN). KPN rekent daar namelijk kosten voor.

Als u gebruik maakt van de coulanceregeling, dan moet u een kopie van het paspoort opsturen van uw vader. Ik vertrouw die lui voor geen meter. De heer Niks van Pretium heeft meer bedrijven, waaronder een fondsenwervingbureau. Het zal me niets verbazen, dat de persoonsgegevens van bejaarden het goed doen binnen fondsenland. Overigens moet uw vader gewoon betalen voor de periode dat Pretium het verzoek in behandeling heeft. Erg coulant dus.

Ik adviseur u een aangetekende brief te sturen waarin u Pretium sommeert uw vader terug te porteren naar de oude aanbieder. U geeft aan dat er geen sprake is van een rechtsgeldige overeenkomst en dat u Pretium aansprakelijk houdt voor alle kosten. Indien u geen bervredigend antwoord krijgt, stapt u naar de geschillencommissie Telecommunicatie. Uit eigen ervaring, moet u werkelijk een klacht indienen bij de geschillencommissie om Pretium in beweging te krijgen. U krijgt dan een schikkingvoorstel aangeboden door de advocaten van Pretium. Het schadebedrag in onderhandelbaar, dus draai ze maar flink een poot uit. In het schikkingsvoorstel staat ook dat u het voorstel niet openbaar mag maken. Ik heb in totaal ongeveer 350 euro ontvangen. Dit is voor Pretium nog voordelig, want Pretium moet voor de behandeling van de geschillencommissie een veel hogere bijdragen betalen, ongeacht de uitkomst van de zaak.

Pretium is al ruim 5 jaar op deze manier bezig. Ze schakelen bewust call centers in waar vooral zwak socialen en halve criminelen werken, zonder enig moreel besef. Ze nemen bewust de gok, omdat ze weten dat veel mensen het er toch bij laten zitten. Gelukkig heeft de ING bank vorig jaar pretium verboden om nog langer automatisch te incasseren zonder handtekening. Pretium BV mag helaas nog wel automatisch incasseren. Let er dus op dat er geen bedragen worden afgeschreven door deze club. U kunt bedragen binnen 13 maanden middels een melding bij uw eigen bank terug laten storten, omdat een machtiging ontbreekt. Dien ook een klacht in bij de ING Bank. Hierdoor kan de ING ook de overeenkomst met Pretium stopzetten voor automatisch incasso.

Veel sterkte met uw strijd

Gesloten