LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium ophefkosten betalen na overlijden

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ilonavs
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2017 13:27

Pretium ophefkosten betalen na overlijden

Ongelezen bericht door Ilonavs »

Beste allen,

Eind mei 2017 is onze moeder overleden, zij had een telefoon abonnement van Pretium.
Wij hebben Pretium via een overlijdensbericht (met een kopie van de overlijdensakte) op de hoogte gebracht.
Het abonnement willen wij als nabestaanden laten stoppen.
De laatste gesprekskosten hebben wij betaald, evenals de abonnementskosten van de gehele maand juni.
Nu wil Pretium dat wij ophefkosten gaan betalen.

Wij hebben telefonisch contact gehad met de klantenservice en debiteurenadministratie van Pretium en komen geen stap verder.
Digitaal bezwaar ingediend, aangezien er nergens in de voorwaarden van Pretium iets te vinden is als het betalen van ophefkosten door nabestaanden. Het enige punt is artikel 14.10:
Indien de Contractant de Aansluiting opheft, is de Contractant verplicht tot betaling van de administratieve ophefkosten.
Naar ons inziens is de contractant overleden en wij als nabestaanden handelen lopende abonnementen af op naam van de contractant, onze moeder.
De reactie van Pretium op het bezwaar: het opheffen van een telefoonlijn brengt voor ons als telecomaanbieder administratieve kosten met zich mee.

Wij vinden het onbegrijpelijk en respectloos om deze kosten aan nabestaanden te vragen.
Alsof je als nabestaanden al niet genoeg te regelen hebt, zeer vervelend dat Pretium ons ook extra administratiewerk bezorgd.
Op dit forum heb ik al eerdere soortgelijke berichten langs zien komen.
Hoe moeten wij nu handelen?

Verwijderd

Re: Pretium ophefkosten betalen na overlijden

Ongelezen bericht door Verwijderd »

De handelswijzen van Pretium zijn over het algemeen zeer respectloos, dus dit siert ze wel. Laat ze lekker het rambam krijgen en betaal niks. Als zij hierover een rechtszaak willen starten dan moeten ze dat vooral doen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pretium ophefkosten betalen na overlijden

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Deze lijkenpikkers weten van geen ophouden. Ik sluit me aan bij het advies van JohnTheBassist.

16again
Berichten: 16102
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Pretium ophefkosten betalen na overlijden

Ongelezen bericht door 16again »

JohnTheBassist schreef:De handelswijzen van Pretium zijn over het algemeen zeer respectloos, dus dit siert ze wel. Laat ze lekker het rambam krijgen en betaal niks. Als zij hierover een rechtszaak willen starten dan moeten ze dat vooral doen.
Indien het eerste jaarcontract nog loopt, dient dat te worden afgekocht door de erfgenamen.
Na het 1e jaarcontract kun je wel maandelijkse opzeggen.

Al zou een aanbieder hier coulant mee om kunnen gaan. Maar dat lag al niet in mijn lijn der verwachting

Ilonavs
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2017 13:27

Re: Pretium ophefkosten betalen na overlijden

Ongelezen bericht door Ilonavs »

Allereerst bedankt iedereen voor jullie reactie. Inmiddels is het probleem met Pretium opgelost. Ik heb op advies van meerdere personen opnieuw bezwaar gemaakt en daarin verwezen naar het Burgelijk Wetboek artikel 6.237. Bijzonder genoeg was het toen ineens allemaal heel snel opgelost. Wij als nabestaanden zijn daar blij om. Blijkbaar als je met een artikel uit het BW in je bericht staat is het heeeeel snel opgelost. Ik wil deze oplossing met iedereen delen aangezien ik hoop dat een volgend persoon niet tegen hetzelfde probleem aanloopt, er is al genoeg te regelen.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Pretium ophefkosten betalen na overlijden

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Ilonavs schreef:Allereerst bedankt iedereen voor jullie reactie. Inmiddels is het probleem met Pretium opgelost. Ik heb op advies van meerdere personen opnieuw bezwaar gemaakt en daarin verwezen naar het Burgelijk Wetboek artikel 6.237. Bijzonder genoeg was het toen ineens allemaal heel snel opgelost. Wij als nabestaanden zijn daar blij om. Blijkbaar als je met een artikel uit het BW in je bericht staat is het heeeeel snel opgelost. Ik wil deze oplossing met iedereen delen aangezien ik hoop dat een volgend persoon niet tegen hetzelfde probleem aanloopt, er is al genoeg te regelen.
Dank voor uw terugkoppeling.
Van dit soort antwoorden wordt een mens niet alleen blij maar kunnen meer mensen gebruik maken van wat er hier geschreven is.

Gesloten