LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium telecom nog niet gehoord van recht van verzet

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Rita67
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2013 12:07

Pretium telecom nog niet gehoord van recht van verzet

Ongelezen bericht door Rita67 »

Ja hoor dinsdag waren er weer 6 weken om en hoera de telefoon ging. Uiteraard weer pretium telecom.
Ik heb ze uitgelegd dat ik al jaren bij het bel me niet register sta ingeschreven en dat ik ABSOLUUT niet meer gebeld wil worden door hun en daarom gebruik maak van mijn recht van verzet.
Dat kon uiteraard zo maar niet volgens het meisje. Dan wil ik nu de directie spreken, heel gek die was rond 19.00 druk bezet. Nou zet mij er maar achter ik wacht wel. Nee dat kon niet. De directeur met de naam de Jong?? zou binnen een uur bellen. Helaas klok kijken kunnen ze niet en dan bellen ook al niet.

De volgende dag bel ik boos het dure 0900 nummer en vraag om de directie. Het meest onnozele antwoord van een telefoonbedrijf "die komen nooit aan de telefoon"!?
Ik weer mijn verhaal dat ik echt nooit meer gebeld wil worden en uit het systeem verwijderd wil worden. Dat zou in orde gemaakt worden en ik moest vrijdag maar weer bellen om te controleren of dat was gebeurt. Nou meneer als u daar een e mail van krijgt dan stuurt u die e mail door naar mij. Nee mevrouw dat is onmogelijk. Poeslief vroeg ik of ze nog in het bezit waren van wat enveloppen dan konden ze het in een envelop sturen. Ook dat was menselijkerwijs echt onmogelijk. Ik heb die jongeman de mededeling gedaan dat ik gelukkig het hele gesprek had opgenomen en hier op de één of andere manier werk van ga maken.

Tassadar
Berichten: 105
Lid geworden op: 23 dec 2009 14:42

Re: Pretium telecom nog niet gehoord van recht van verzet

Ongelezen bericht door Tassadar »

Ben je ooit klant geweest van Pretium Telecom?

Zo ja, dan mogen ze vanaf nu niet meer bellen. Doen ze dat wel, dan zou ik gewoon een klacht indienen:
http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/ ... och-gebeld

Als je nooit klant bent geweest, dan hadden ze je al niet mogen bellen. In dat geval kun je gelijk een klacht indienen op bovenstaande adres.

Verder zou ik er niet al teveel tijd aan verspillen en zeker niet het 0900-nummer van Pretium bellen. Dan verdienen ze toch nog geld aan je...

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium telecom nog niet gehoord van recht van verzet

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Rita67,

Tassadar heeft volkomen gelijk. Let wel goed op je inkomende post de komende dagen, want Pretium probeert je altijd wat aan te smeren. Komt er inderdaad een "welkomstbrief" binnen, ga dan niet bellen met ze, maar stuur binnen 7 werkdagen een aangetekende brief met ontvangstbevestiging waarin je de overeenkomst afwijst. Zie hier.

Groetjes,
MementoMori

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium telecom nog niet gehoord van recht van verzet

Ongelezen bericht door langste adem »

Mijn ervaring met Pretium is ook zodanig dat bellen geen enkel zin heeft. Heeeeeele lange wachttijden voor een betaald 0900 nummer. Althans, als je de klantenservice belt , want als je een abonnement bij Pretium wil heb je meteen iemand aan de lijn. En als je dan eindelijk iemand aan de lijn krijgt wordt je niet serieus genomen. Contact per email, daar doen ze niet aan.
Dus alles per post, en wel aangetekend. Geef ook aan dat je schriftelijke reactie wil (en geen telefoontje).
Bewaar alle correspondentie, die zul je nodig hebben als je geschil uiteindelijk bij de geschillencommissie of kantonrechter neerlegt. Helaas is dat vaak de enige manier om je recht te halen als het gaat om een probleem met Pretium.
En dat terwijl je "lid geworden bent" in een ongevraagd telefoongesprek van minder dan 5 minuten.
En hou ook in de gaten of je naast je abonnement ook niet ongewild lid bent geworden van de reclamefolder van Pretium (1e jaar gratis, daarna geloof ik 65 euro per jaar).

Gesloten