LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Op 3 april is de Pretium-zaak weer eens op TV gewwest, deze keer bij MAX & Loretta, zie http://player.omroep.nl/?aflID=6794757& ... vopjepc.nl; het begint na 31 minuten.De ombudsman leverde commentaar.
De omdudsman heeft hiervoor op zijn web ook info geplaatst over o.a. ontbinding overeeenkomst vaste telefoon zie http://www.deombudsman.nl/
Het staat onder nieuwsflitsen en ook onder menu "Uw rechten" keuze "Internet & Telefonie", "Laatste Nieuws".
Er zijn ook voorbeeld-brieven, b.v. over opvragen electronische kopie van de voicelog.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Ik heb tot nu toe niets meer gehoord ven PT. Maar als blijkt dat je een jaar door moet betalen, omdat je volgens hen een jaarcontract hebt, blijf ik heel vreemd vinden. Ook als je een tijdje twee contracten zou hebben en dus dubbel moet betalen, klopt volgens mij niet, want toen het bij mij inging, het contract van PT, stopte mijn contract van de KPN. Andersom niet, totdat er een blokkade op gezet werd. en ik het insturen van de gele kaarten zat was. het jaarcontract is nu over, en hopelijk hoor ik er niets meer van.

pure-realness
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 apr 2008 11:52

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door pure-realness »

Die hufters van Pretium hebben mijn moeder laatst ook omgepraat. Ze kwamen aankakken dat ze van KPN waren en een premium pakket kunnen aanbieden. Ik stopte mijn moeder direct, omdat ik het niet vertrouwde.

Na een beetje onderzoek te hebben gedaan blijkt het dat ze de bellen van mensen uitbesteden aan callcenters. Een van de callcenters is CPM uit Diemen. Er zitten daar gewoon een stel randdebielen achter de telefoon mensen te bedriegen.

Hieronder is de website van het callcenter te vinden:

http://www.nl.cpm-int.com/default.asp?N ... ctTypeID=3

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Knap gevonden. Ik heb gezocht naar "randdebielen", maak kon zowel Pretium als CPM daarmee niet vinden.
Johan, de oude contacten van KPN hadden nog een onbepaalde looptijd met een opzegtermijn van 30 dagen. Deze konden op ieder moment worden opgezegd en dan was je er na 30 dagen vanaf.
De contracten van Pretium hebben een looptijd van 1 jaar ook met een opzegtermijn van 30 dagen. Als je die opzegt ben je er ook na 30 dagen vanaf, maar dan moet je volgens de bepalingen van Pretium wel de rest van het jaar je abonnement door betalen.
Na een jaar werd de looptijd door Pretium steeds stilzwijgend verlengd met 3 maanden. Pretium heeft in de algemene voorwaarden zitten knoeien en heeft deze termijn stiekem nu op 1 jaar gezet. Daarmee wordt het een hele kunst, om zonder ellende van Pretium af te komen.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

krikvdkruk
Ik heb gelezen wat je schreef. Toen bij mij de problemen begonnen, heb ik van iemand op het postkantoor gehoord, dat ik het direct moest opzeggen Ook raadde hij mij aan om alle bedragen, die PT af zou schrijven, direct terug te vorderen bij de bank. en in elk geval het jaaraboonement niet moest laten aflopen. Het stond nergens omschreven dat ik er een jaar aan vast zou zitten.
groet

ellaran
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 apr 2008 16:29

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door ellaran »

Op 10-09-2007 werd er van mijn bankrekening een bedrag automatisch geïncasseerd van € 72,21. Dit was voor de contributie voor het lidmaatschap van Pretium.
Aangezien ik van geen lidmaatschap wist bij Pretium, behalve dat ik bij Pretium bel, heb ik het bedrag laten storneren en de bank opdracht gegeven dat alleen de telefoonkosten van Pretium afgeschreven mochten worden. Vervolgens heb ik naar Pretium gebeld en een antwoordapparaat ingesproken of men mij terug wilde bellen.
Op 24 september 2007 is er een brief naar mij gestuurd (bijlage 1) door Pretium Telecom dat ik hen had gebeld, maar dat ze voor goede Pretium Telecom gebruikers het Exclusieve Servicenummer (023-7510200) in het leven hadden geroepen en of ik dat nummer wilde bellen.
Op 26 september 2007 heb ik dat gedaan. Er werd gezegd dat ik augustus 2006 telefonisch benaderd ben over het lidmaatschap en dat er gezegd is dat het eerste jaar gratis is en dat je daarna moet betalen. Ik weet van niets.
Ik heb op 27 september een brief (bijlage 2) per fax gestuurd naar Pretium Telecom dat ik dat lidmaatschap, waar ik niets van wist, wilde opzeggen. Ik heb ook het bewijs dat de fax daar is aangekomen (bijlage 3).
Vervolgens werd er door Pretium Privilege op 19 oktober 2007 een brief gestuurd (bijlage 4) dat er herhaalde pogingen waren gedaan om mij telefonisch te bereiken omtrent de automatisch incasso. Ze beweerden in deze brief ook dat ze geen opzegging ontvangen hadden van het lidmaatschap.
Op 21 oktober 2007 heb ik dus weer een brief gestuurd naar Pretium Telecom (bijlage 5) waarin ik nogmaals uitleg dat ik niets van een lidmaatschap weet en als bijlage doe ik daar de brief bij die ik op 27 september heb gefaxt.

Ik dacht dat ik nu overal van af was, maar nee hoor op maandag 31 maart 2008 werd ik gebeld door een medewerkster van Pretium Priveleges (5 maanden later) die mij vertelde dat ze in oktober 2007 een brief hadden ontvangen waarin ik het lidmaatschap op heb gezegd. Dit was niet binnen de drie maanden van het eerste jaar en dus was het automatisch verlengd. Ik heb haar nogmaals alles uitgelegd en dat ik nergens van weet. Volgens haar hadden we een welkomstpakket ontvangen waarin alles gestaan had. We hebben nooit iets ontvangen. Maar dat moest wel zei ze, want er stond bij hen geregistreerd dat ze het verstuurd hadden.
Ik zei dat wij Pretium alleen kenden van de telefoon. Haar antwoord was dat dat twee heel aparte bedrijven waren, maar ze wist me wel te vertellen dat wij vanaf 03-05-2006 met Pretium belden. Hoe apart is dit dan. Bovendien als ik het Exclusieve Servicenummer voor Pretium Telecom bel weten ze mij ook daar te vertellen wanneer ik door Pretium Priveleges benaderd ben.
Na het gebruikelijke welles nietus spelletje zou zij voor mij de bandopname opvragen, want alles was opgenomen. Het zou wel enige tijd duren voor ze deze opname zou hebben. Tot mijn verbazing belde ze al een dag later ’s avonds terug.
Op de bandopname hoorde ik mijn echtgenoot. Aan hem werd letterlijk gevraagd of hij een jaarlang gratis, zonder enige verplichtingen, gebruik wou maken van Pretium kortingen. Mijn man antwoordde dat dat wel interessant klonk. Ook vroeg de (mannelijke) medewerker of hij voor zijn vrouw een pasje aan mocht maken.
Dat vond mijn man goed, want het was gratis. Er werd toen alleen nog gevraagd wat zijn bankrekeningnummer was, er is niets gezegd over een automatisch incasso. De voordeelpasjes hebben we ook nooit ontvangen.
Ik zei haar dat we nooit toestemming hebben gegeven aan Pretium Privilege voor een automatisch incasso, dat er niets is gezegd over opzeggen binnen drie maanden, maar wel dat het gratis en zonder verplichtingen was en dat we nooit een welkomstpakket en pasjes ontvangen hebben waar alles in zou staan en dat ik dus niet van plan was om te betalen. De medewerkster vroeg mij op zeer onvriendelijke toon of ik een rechtsbijstandsverzekering had.
Toen was voor mij de maat vol. Op haar vraag hoe het nu verder moest, want ik moest die € 72,21 betalen, heb ik gezegd dat ik alles uit zou zoeken en dat ze over twee weken maar terug moest bellen.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Ellaran
Welkom op dit forum. Zo te horen sluist men je zomaar door naar iets anders. Ik ben voor zo'n pasje en pakket ook verschillede malen benaderd, maar ben er nooit op ingegaan. Dit was binnen de eerste zes weken wel tot 12 keer toe raak. Daarna had men er blijkbaar genoeg van, want in de paar maanden daarna, totdat ik het contract verbrak, hebben ze me nooit meer benaderd. Blijf het wel in de gaten houden, want zij doen alleen maar wat zij willen en onze vragen beantwoorden zij nooit.

pure-realness
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 apr 2008 11:52

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door pure-realness »

@ KrikvdKruK
Dit bedrijf staat vlak naast InHolland Diemen. Op deze school zitten enkele vrienden van mij. Er werken enkele mensen van deze school bij CPM. Na een doodnormaal gesprek kreeg ik te horen dat ze zich sinds vorig jaar bezighouden met het verkopen van tel abonnementen. Toen ik vroeg wat voor abonnementen bleek het te gaan om vaste telefonie van Pretium. Je kunt dit navragen door hun simpelweg even te bellen.

Als je voortaan de wijsneus wilt uithangen met slappe oneliners kun je beter naar fok.nl gaan.

Bedankt.

AnneBop
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 apr 2008 23:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door AnneBop »

hoi KrikvdKruK. nou, ik heb die uitzending gezien. dank je voor de link. maar wat zie ik, er zijn bandjes en ze hebben gewoon wel ja gezegd. ik snap wel dat het soms verwarrend is, maar je kunt toch niet zeggen dat ze liegen als ze op een bandje hebben staan dat de mensen ja hebben gezegd. toch :?
ik bedoel dat zegt die man van de ombudsman, niet ombudsvrouw, zelf. daar is toch een simpel woordje voor, nee. waarom doen alsof het een ander z'n schuld is, terwijl mensen gewoon ja gezegd hebben. als ze nu spijt hebben, ja, jammer dan toch? zeg gewoon nee

Rita S.
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 jun 2007 14:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Rita S. »

Tante Anne Bep:

Je weet niet waar je over praat :oops:

Afgelopen vrijdag had ik het 'genoegen' gebeld te worden door Pretium. De juffrouw verzekerde mij dat ik 25% goedkoper uit kon zijn zowel op abonnement als 25% op telefoonkosten t.o.v. Tele2.

Gezien de lange strijd van mijn ouders tegen Pretium (die ze uiteindelijk wel gewonnen hebben) was ik extra op mijn hoede.

Ik heb maar 2 x het woord Pretium gehoord, 1 x bij de aanmelding en de 2e keer toen ze vertelde dat Pretium alles op 1 factuur zet.

Voor de rest: inderdaad hoor je vaker het woord KPN dan Pretium.

Ze vertelde me verder dat er WERKELIJK HELEMAAL NIETS VERANDERD T.O.V. DE HUIDIGE ABONNEMENTEN, dus geen woord over jaarabonnementen, hogere tarieven etc.

Kijk, Beppie: als men pas NA deze inleiding de beroemde voice-log mee laat lopen hoor je dus niets van het bovenstaande inleidende praatje, en dat is wat half Nederland tegen de borst stuit.

Voor zover je het nog kunt volgen: dit is pure misleiding!

Inmiddels heb ik Tele2 geinformeerd, laten ze ook maar over de brug komen met 25% lagere tarieven, anders procederen ze maar tegen Pretium, mijn stem hebben ze!

Groet en volgende keer je huiswerk doen

famwdewit
Berichten: 52
Lid geworden op: 20 okt 2007 11:45

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door famwdewit »

Beste mensen:

Zodra een callcentre je belt is het altijd spreek ik met mevr de wit waarop ik tegenwoordig zeg en wie wil dit weten :oops: dan zonder dat ik JA zeg want dat woordje gebruik ik niet meer (althans dat probeer ik) want ja je weet maar nooit he dat je er weer intuint...heb al een tijd niets meer gehoord van pt maar stilte voor de storm denk ik..... :shock:
En ellaran gewoon alles terug sturen ongeopend...ooit kreeg ik ook een boekje en daar had ik ook al over gelezen als je die zou aannemen ging er ook zoveel eurie vanaf die heb ik toen ongeopend terug gestuurd ik hoef die troep van pt niet laten ze het lekker zelf houden...
:lol:

marianne berk
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2008 16:38

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door marianne berk »

Ik behartig de zaken van een oude dame van 85 jaar .
Ze is zeer vergeetachtig .
Een tijd terug heeft pretium haar gebeld en haar een abonnement aangesmeerd .
Ze wist nergens meer van .Kon zich het hele gesprek niet meer herinneren .
Dus ik bellen naar Pretium ,dat ze dat abonnement niet nodig heeft omdat ze eigenlijk nooit belt .Dus het heeft totaal geen voordeel voor haar ,alleen maar last .
Maar nee hoor ! ze hadden het op een bandje staan en ze had ja gezegt dat ze er aan vast zit
Vreselijke werkwijze van een maatschappij .
Ze is zwaar vergeetachtig en heeft in dat telefoon gesprek ,wat ik gehoord heb totaal geen vragen gesteld ,alleen maar ja gezegt .
Het enige wat ze zeiden was u belt goedkoper ,en ze zei Oh bel ik goedkoper .
Toen zei die telefoniste ja U belt goedkoper .Het enige wat de oude dame zei was Oh ! .
Toen zeiden ze is dit U banknummer ,en ze zei weer ja hoor .
Ze weet dat nummer niet eens uit haar hoofd .
Maar ze zegt al snel overal ja op .Het blijkt dat ze alleen maar automatisch afschrijven .
Wil ze van Pretium af ,dan moet ze een boete betalen .Iets van in de 200 euro .
Haar nummer is ze dan kwijt .
Graag zou ik willen weten of dat al vaker is voorgekomen .Dat ze dus eisen als afkoopsom 12 keer hun abonnements geld + btw .
Het ergste is nog dat de dame in kwestie zich totaal niks kan herinneren van dit telefoongesprek .
Ik heb pretium ook nog gevraagt of ze er onmiddelijk van af kon .Ja dat was mogelijk als ik een bewijs bij de huisarts zou gaan halen waaruit zou blijken dat de dame in kwestie aan het dementeren is .
Hebben er meer dit gehoord van pretium ???

pasje
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2008 13:44

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door pasje »

ik ben een aantal maanden terug ook in het leuke praatje getrapt.
is opzich nog niet zo erg,maar nu beweren ze dat ik nijn cotract heb opgezecht voordat die was afgelopen en dus de rest van het jaar moet betalen.ze hebben mijn belsingnaal uit de lucht gehaald zonder mijn toestemming zowel bij pretium of bij kpn wisten ze er niets van en niemand die mijn kan helpen.
iedere keer weer bellen naar pretium heeft geen zin want ze zeggen alleen zo is het en niet anders wij kunnen u niet helpen.
maar wel geld van mijn rekening afschrijfen dat kunnen ze wel.
rekening al geblokeerd maar ze nemen iedere keer een ander nummer dus moet het iedere keer terug laten boeken.
zijn er mensen die met het zelfde probleem zitten of die een oplossing weten groetjes pascal

lazzy
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2008 21:58

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lazzy »

Beste Marianne Berk,
Ook voor mij geldt dat ik de belangen van een oudere dame behartig, in dit geval mijn demente moeder van 80. Zij is vorig jaar augustus opgenomen omdat zij echt al te ziek was om alleen te kunnen wonen. Toen ik haar huis opruimde vond ik een brief van Pretium dat zij binnenkort over zou stappen naar Pretium (vreselijke timing, maar ja kan ik ook niets aan doen). Ik heb hen onmiddellijk opgebeld om te zorgen dat de overstap niet door zou gaan, toegegeven niet binnen 7 dagen, maar wel nog voor de daadwerkelijke overstap. Ik moest een brief opsturen van haar arts, ook onmiddellijk gedaan. Ongelofelijk wat er daarna gebeurde: de (aangetekende) brief zou niet ontvangen zijn + de vraag hoe lang is mijn moeder al dement???, mijn moeder moet maar een andere provider nemen (ooit geprobeerd een eigen telefoonlijn te nemen in gesloten inrichting?), pas dan kan er een oplossing gevonden worden. Allemaal rare uitvluchten om het probleem vooral niet te hoeven oplossen. Wel, hoe dan ook Pretium wil geld zien. Blijkbaar helpt een brief van een arts dus ook niet echt. Wat ik wel heb gedaan is: alle post bewaren, belangrijke brieven aangetekend versturen, ieder geldbedrag meteen laten terugstorten, de zaak aangemeld bij consumentencontact, advies gevraagd bij het juridisch loket en opgevolgd, opname van het gesprek van mijn moeder opgevraagd, beroep gedaan op hun redelijkheid en VOORAL niet bang geworden van alles wat ze beweren.Ík wacht wel af wat ze verder willen gaan doen, zij zijn aangesloten bij de geschillencommissie en het is mogelijk om die een uitspraak te laten doen.
In ieder geval veel sterkte en geduld toegewenst.
Loes :roll:

Pasjovica
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2008 00:19

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Pasjovica »

Aan Marian Berk,

kreeg vanavond ook een verontrustend telefoontje van een vriendin, die helemaal over haar toeren was. Ze was gebeld door iemand, die zich voordeed of ze van KPN was. Ze vertelde, mevrouw u belt heel weinig, u gaat nu goekoper bellen. Mijn vriendin was heel terughoudend en kapte het gesprek gauw af. Een tijdje later bleek dat zij niet meer via KPN belde maar via pretium telecom. Zij is naar de primafoonwinkel gegaan en kreeg daar te horen, dat zij er niets aan konden doen. Ze hebben Pretium nog gebeld en die zeiden, mevrouw heeft een blauwe bevestiging gekregen en heeft niet gereageert. Zij heeft totaal geen post van dit bedrijf gehad en kon dus ook niet reageren. Ze weet niet meer wat ze moet doen.

Blind fire
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 apr 2008 19:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Blind fire »

Beste Marianne,

Ook mijn vader van 75 heeft zich door dit bedrijf bij de neus laten nemen. Is ook vergeetachtig en kan zich niet herinneren afspraken met deze club te hebben gemaakt. Ik heb het volgende actieplan:

1. Incasso laten blokkeren en afgeboekt bedrag laten storneren bij de bank.

2. Aangetekende brief waarbij ik aangeef dat er geen sprake kan zijn van een overeenkomst.

3. Tweede aangetekende brief ter herinnering van de 1e brief. (Ze gaan namelijk niet reageren)

4. Bij de derde brief stuur ik een rekening met de door mij gemaakte kosten om weer over te stappen op de KPN.

Het telefoonnummer zijn we denk ik kwijt, maar ik ben zowiezo per eind mei van deze club af. Geen behoefte aan een kruistocht tegen Pretium Telecom. Ze krijgen geen cent.

Riel
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 okt 2007 22:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Riel »

Goed nieuws! De PvdA heeft kamervragen gesteld over de handel en wandel van Pretium Telecom aan de minister van Justitie en de staatssecretaris van Economische Zaken. In een tiental vragen,waarbij steeds de naam Pretium nadrukkelijk valt, wordt met name ingegaan op
misleiding en het feit dat vele ouderen de dupe zijn geworden.
(Mei Li Vos- PvdA)

minthy
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 apr 2008 21:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door minthy »

Hallo allemaal,

De afgelopen twee weken heb ik ook kennis mogen maken met PT.
Ik had nog nooit van ze gehoord totdat ze mij ongeveer twee weken geleden belde. Best raar want ik heb een geheim nummer.
Daarnaast wisten ze precies wat voor telefoonabonnement ik heb.
PT call center muts vertelde me dat ze mij ging overzetten omdat ik via PT goedkoper kon bellen. Heb toen Duidelijk verteld dat ze helemaal niks gaat doen en dat ik geen klant van PT wilde worden. Ze vragen niet eens ze doen gewoon. En bij overmaat van alles ook nog verbaasd en beledigd doen als ik aangeef dat ik niet met ze in zee ga.
Toen kreeg ik de verbaasde vraag waarom ik niet goedkoper wilde bellen....
Afijn ik heb het gesprek beeindigd en de verbinding verbroken.
De dagen erop ben ik dagelijks gebeld door PT. Enkele keren heb ik ook de de telefoon aangenomen, andere keren belde ze op terwijl ik niet thuis was. (ze zijn de enige die mij bellen met een onderdrukt nummer) Vanavond heeft iemand het aangedurft om mij wederom om voor de zoveelste keer te bellen met vragen over mijn telefoonabonnement. Ik ben toen helemaal uit mijn slof geschoten en heb gevraagd om het adres zodat ik schriftelijk een brief naar zijn directeur kon sturen en dat ik een aanklacht in ging dienen.
Uiteraard je raad het al dat adres kreeg ik niet. Ik heb toen om namen gevraagd die ik wel kreeg en heb adres gegevens op internet opgezocht. De brief die ik inmiddels getypt heb, liegt er niet om en er zit geen woord frans bij.
Ik tijfelde even of ik die brief wel zou moeten versturen omdat misschien mijn taalgebruik in de brief in sommige allinea's niet al te netjes is... maar na het lezen van dit forum en het zien van het filmpje van Max en Lorreta ben ik overtuigd. Dit moet je meteen bij de wortels van het onkruid aanpakken.
Die brief gaat morgen met de post mee.

Ik wil iedereen die door [Bericht aangepast door de moderator] of veel ergers... veel sterkte wensen met hun strijd tegen PT.
Misschien nog een tip voor gedupeerden van PT:
Vraag om een handtekening waaruit blijkt dat je akkoord bent gegaan met een abonnement of automatische incasso. Die kunnen ze je niet geven. Daardoor zijn incasso's die ze uitvoeren niet rechtsgeldig. Om veel ellende te voorkomen kan je een incasso blokade op je rekening zetten gericht tegen PT. ik zag dat een aantal dat ook hadden gedaan.
Dreigen met aangifte, consumentenprogramma's e.d. wil ook soms wel eens helpen.

Groet,

Minthy

gergro
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2007 16:15

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door gergro »

Pretium Telecom
Antwoordnummer 1118
2000 VE HAARLEM

minthy
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 apr 2008 21:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door minthy »

Geweldig Gergro!!
Nu iedereen veel brieven sturen. Heel veel brieven.
Kost PT alleen maar veel geld.. Misschien een kleine genoegdoening voor alle ellende die ze veroorzaken.

Gesloten