LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Kamervragen van de PvdA; zou de zooi nu eindelijk opgeruimd worden?
Hierbij de tekst:
Vragen van de leden Vos en Bouwmeester (beiden PvdA) aan de staatssecretaris van Economische Zaken en de minister van Justitie
over de verkoopmethodes van Pretium Telecom en Lotto (weggelaten door mij).
(Ingezonden 15 april 2008)
1
Bent u op de hoogte van de manier waarop het bedrijf Pretium bezig is met het werven van klanten door telefonisch contact op te nemen met vooral ouderen en de schijn te wekken dat zij namens KPN bellen?
2
Bent u er van op de hoogte dat er sinds 2007 meer dan 1000 klachten bekend zijn bij de Consumentenautoriteit over deze klantenwervingmethode van dit bedrijf?
3
Bent u van mening dat dit in strijd is met wet kopen op afstand omdat veel mensen onder andere niet weten wie er belt, waar het over gaat en er geen prijs wordt vermeld, artikel 7:46c Burgerlijk Wetboek?2
4
Bent u van mening dat deze praktijken van Pretium Telecom onder artikel 193b van de wet oneerlijke handelspraktijken valt? Zo ja, bent u bereid om voor de inwerkingtreding van deze wet hieraan iets te doen? Zo neen, waarom niet?
11
Wanneer komt het onderzoek van de Consumentenautoriteit over de klantenwervingsmethode van Pretium?
12
Bent u bereid, hangende het onderzoek naar Pretium, de bedrijven die middels telefonische verkoop producten en diensten verkopen, aan te spreken op hun verantwoordelijkheid zorgvuldig om te gaan met kwetsbare groepen?
Zo neen, waarom niet?

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

blind fire

het telefoonnummer ben je kwijt. Doordat je het abonnement opgezegd hebt, geef je ook je nummer weg. Als je bijv. weer teruggaat naar de KPN, dan is dat een nieuwe aansluiting en daarbij hoort een ander nummer.Je bent wel heel optimistisch als je denkt dat je in mei van dit zotte bedrijf af bent.

Blind fire
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 apr 2008 19:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Blind fire »

Beste Johan250,

Wellicht heb je gelijk en zijn we van deze PT idioterie nog lang niet af. We gaan het meemaken.....

Ik betwist overigens dat er sprake is van een abonnement, want er is ook geen overeenkomst met PT.

Via dit forum zal ik verslag blijven doen van de ontwikkelingen.

Inmiddels de 1e brief van PT binnen waarbij ze verbaasd reageren dat er geen geld afgeschreven kan worden. Ze dreigen zelfs de telefoon af te sluiten. Maar dat willen we juist :lol:

Een klacht indienen bij de postbank over deze incassant blijkt niet te kunnen. Beetje eigenaardige reactie van de Postbank.

Wordt vervolgd.....

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Ik heb ook brieven gehad van hen, omdat ze niets konden incasseren. En elke keer maar dreigen dat de telefoon afgesloten zou worden na zoveel dagen. Bij mij viel er niets af te sluiten, omdat ik al afgesloten was, maar nooit meer aangesloten was. Het oude nummer van mij heeft tot februari in de centrale gewoon gewerkt. Iedereen die mij belde met het oude nummer, gaf te kennen dat de telefoon wel overging, maar men kreeg mij nooit te pakken. Dat was natuurlijk geen wonder, omdat ik allang een ander nummer had. Bij pt is er geen sprake van een abonnement, omdat dat nergens in de papieren staat vermeld. Al beweren zij het tegendeel en dat je daarom gewoon moet betalen tot het jaar om is. Gewoon niet doen. Want waarom moet je betalen voor iets wat je niet hebt?
succes

Riel
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 okt 2007 22:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Riel »

Hallo Minty,


Dozen met oud papier is nog beter. Op zijn PT te spreken:

Dat tikt pas aan.


Groet,

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Blind fire.
Klacht indienen vanwege ongeldige automatische incasso moet kunnen. Dat staat ten minste op de site van de postbank. Zie http://www.postbank.nl/ keuze >Klantenservice >Veelgestelde vragen >Automatische Incasso.
De vraag: >Wat is een incasso?:
Hier staat dat automatische incasso bij koude werving niet mag.
De vraag: >Kan ik een incasso buiten de terugboekingstermijn terugboeken?:
Hier staat oa. een formulier "melding onterechte incasso (MOI)", dat je kunt opsturen of e-mailen naar "Klantenservice" (keuze >Contact >U heeft een klacht).
Postbank is ook de bank van Pretium en zal bij veel klachten zelf maatregelen moeten nemen tegen Pretium.

Blind fire
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 apr 2008 19:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Blind fire »

Beste Krikvdkruk,

Bedankt voor de tip! Ik heb het formulier gevonden en zal op deze manier een klacht bij de postbank indienen.

:twisted:

jangofett
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 nov 2007 12:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door jangofett »

Bericht verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

blinde fire Je kunt de postbank ook vragen om een blokkade op je rekening te zetten, waarin je aangeeft dat zij ten onrechte geld van je rekening afschrijven. Als er wel afgeschreven wordt, per kerende post een gele kaart insturen. Daar heb je vier weken de tijd voor.

Een open sollicitatie schrijven naar hen, is misschien wel leuk, maar ik vraag mij af of zij daar dan wel een antwoord op geven.

Gheraj
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 aug 2007 15:46

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Gheraj »

Beste... Iedereen eigenlijk.

Het komt maar weer es goed naar voren dat het hele bedrijf PT niet deugd kwa verkoopmetode en z'n medewerkers. Al snapt een enkeling blijkelijk toch niet waar dit over gaat (ene Bep Bop of zo)
Het gaat hier over dat er mensen gedupeerd worden en veelal oudere mensen ook nog, en dat dat zo maar mag en kan in Nederland.
Men komt met tips, ideeen en suggesties, wat uiteraard goed is, maar een echte oplossing is er toch nog niet.. Deze firma is dus zeer hardnekkig en hoe krijgt men een hardnekkige "vlek" weg, das de vraag.

-Uiteraard blokkeren via de bank, en als men dan een rekening krijgt NOOIT betalen. (op hun afschriften staat "nog te betalen 0,00", dus waar men dat geld dan van krijgt, zoeken ze zich maar uit)
-In de gate houden wanneer je zogenaamde abbonement afloopt en schriftelijk opzeggen (als je er tenminste net als mijn ouders aan vast hangt is het voor 1 jaar) Ze mogen niets automatisch door laten lopen!
Heb navraag gedaan bij rechtsbijstand.
-Schakel evt. rechtsbijstand of juridische adviezen(evt. Jurofoon) in zodat men bij PT (indien nodig) op de hoogte zijn dat je er werk van maakt.
-laat ze daar zoveel mogelijk werk houden in de zin van retourzendingen openen. (bijv. dat privilege boekje end.)
-Bewaar wel alle afschriften en briefjes van hun die enigzins tegen hun kunnen werken en je nodig hebt indien bijv. juridische bijstand.

Maybe heeft men aan dit hierboven wat aan, tis kort samengevoegt van div. tips hiero in het forum..

Tijdje terug alweer heb ik m'n verhaaltje hier ook neegezet (nog thanks voor de reacties trouwens).
Uiteindelijk hebben we toch iemand van de rechtsbijstand op de zaak gezet, want men ging er hier helemaal aan onderdoor.
De meneer heeft een brief richting PT de deur uit gedaan alleen het antwoord is er nog niet. (Dit tegenlijk met een brief van mijn oom die PT dit jaar op valse voorwenselen heeft benadert)

Tis dus even afwachten. Vanaf vandaag(eigenlijk al eerder) zouden wij een nieuw abbonement bij Kpn moeten hebben maar het nieuwe modem (internetplusbellen)aansluiten werkt even niet zoals het zou moeten gaan, dus nu moeten we afwachten totdat de monteur deze week is geweest. PT hebben wij in ieder geval niks meer mee te maken.. als het goed is dan.. We bellen vrolijk door en de kosten zijn voor hun zelf. Tis voor ons nu dus even afwachten allemaal, van wie we afschriften gaan krijgen. Mijn ouders gaan voor KPN hihi.

Even iets nog over KPN.. De mensen zijn vriendelijker aan de telefoon (tenminste dat wat ik gemerkt heb en dat praat wat makkelijker) dan PT, maar ze weten net zo weinig dan bij PT. Hier zijn we van het kastje naar de muur gestuurd.. Wie heeft hiero ook ervaring mee?

Friendly Greetings,
Gheraj

ellaran
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 apr 2008 16:29

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door ellaran »

Ik heb afgelopen week mijn brief (die ik ook op dit forum heb geplaatst op 13 april) naar Pretium gestuurd. Aangetekend en met ontvangstbevestiging retour. Ik had er nog bij gezet dat Cald Calling niet mag en dat zij moeten bewijzen dat ik de post ontvangen heb. En jawel hoor, donderdag werd ik al gebeld dat ze mijn schrijven hadden ontvangen. Ze beweerden dat Cold Calling wel mag en dat zij bewijs hebben dat de post bij hen verstuurd is (computer) en dat dat ook voldoende is. Cold Calling mag zeggen ze als ze daarna een bevestiging sturen en ik blijf zeggen dat ik niets gehad heb. Krijg je het verhaaltje over niet gelezen en bij het oud papier gegooid, maar ik run hier drie secretariaten en ben dus heel zorgvuldig met mijn post. Bovendien zou ik dan vorige maand nog een blad gehad moeten hebben en neem van mij aan dat ik dat met al deze trubbels echt wel in de gaten gehad zou hebben. Ik bleef zeggen dat ik niet zou betalen en dat ik mijn klachten bij diverse instanties had neergelegd. Na weer het bekende wellus nietus spelletje opgehangen. Tien minuten later belde ze alweer. Een stuk rustiger nu, als ik die € 72,= zou betalen was ik overal vanaf. Ze heeft ook diverse keren gezegd dat ze geen rechter in zouden schakelen, want dat wilde niemand en ook geen incassobureau, want zij was ervoor om dit soort dingen te behandelen anders had haar baas haar niet meer nodig. Ook beweerde ze dat ze het geld nog wel konden incasseren (stond volgens haar een of andere code bij hen in de computer). Navraag bij de bank gaf toch echt aan dat dit rek.nr. geblokkeerd was. Volgens deze dame komt 98% van hun post wel aan en kon ik het bedrag dan declareren bij TNT. Wat een geklets. Als ik al die klachten lees en dat zou dan maar van 2% zijn, moeten ze wel een enorm klantenbestand hebben. Deze keer heb ik zelf de gesprekken opgenomen, gaat heel makkelijk met een antwoordapparaat. Over drie weken belt ze terug om te horen wat de reacties van de instanties op mijn klachten zijn. Ben benieuwd.

ellaran
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 apr 2008 16:29

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door ellaran »

Ik heb hier de Telegraaf voor me, maar zie het niet staan en zou het toch graag lezen.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door agro »

De Telegraaf Pagina 3 zaterdag 19 april volgend bericht:
Belbedrijf daagt PvdA’ster Vos

door Roelien Wierstra
DEN HAAG, vrijdag
Tweede-Kamerlid voor de PvdA Mei Li Vos ligt in de clinch met Pretium Telecom. Het telecombedrijf dreigt het Kamerlid en haar fractiegenote Lea Bouwmeester voor de rechter te dagen als zij een eerder deze week uitgebracht persbericht met bijbehorende Kamervragen over het bedrijf niet rectificeren.
Dat blijkt uit een fax die een advocate namens de onderneming aan Vos gestuurd heeft en die in het bezit is van deze krant. De advocate van Pretium stelt dat de vragen van Vos en Bouwmeester gebaseerd zijn op een uitzending van het tv-programma Kassa van een jaar geleden. „Het gaat om verouderde informatie, waar werkelijk geen grond voor is.”

gergro
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2007 16:15

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door gergro »

Dit is de link naar het arikeltje in de telegraaf.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3818 ... tml?p=32,1

En hier de link naar de site van kamerlid Lea Bouwmeester:

http://www.leabouwmeester.nl/renderer.d ... Id/348531/

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Ik heb het artikel en de kamervragen gelezzen. Ik hoop dat Pretium de zaak verliest. Daarnaast hoop ik dat de kamervragen wat opleveren.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

16 mei 14.00 uur is het eindelijk zover en kunnen we naar de zitting van de GeschillenCommissie,
waar we ontbinding van overeenkomst en schadevergoeding zullen eisen.
Zijn er nog meer, die die dag voorkomen, dan kan het nog "gezellig" worden?
Zijn er nog recente uitspraken of adviezen van Pretium-geschillen?

OmroepMAX
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2008 21:41

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door OmroepMAX »

MAX wint kort geding Pretium Telecom

Zie http://www.omroepmax.nl/pers
voor het persbericht

Riel
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 okt 2007 22:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Riel »

Hallo krikvdKruk,

De geschillencommssie heb ik vorig jaar augustus aangeschreven en een klacht ingediend.
Tot op de dag van vandaag worden we aan het lijntje gehouden nadat we meerdere malen al hebben gevraagd om uitspraak te doen.
Pretium is door hun aangeschreven maar wordt niet op gereargeerd, ook niet nadat er een aantal uitspraken is gedaan. Volgens mij wil Pretium voor iedere klacht een uitspraak en daar zit de geschillencommssie volgens mij behoorlijk mee in hun maag.
Probeer je duidelijk te krijgen dan wordt je al bijna op de zelfde manier behandeld als bij PT, pappen en nathouden.


Veel succes 16 mei.

Ik denk dat in ons geval dat we het ook gaan winnen. Ze gaan "nat" met de automatische incasso. Mijn schoonmoeder belt al weer 4 maand met haar oude provider, hebben sinds november niets maar dan ook niets meer vernomen van PT.

Ik ga door tot we ons recht hebben gehaald.

Groet

jangofett
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 nov 2007 12:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door jangofett »

ik heb zelf ook met PT te maken gehad, maar ik was er binnen 4 dagen weer van af...

het spijt me om te zeggen, maar sommigen laten zich als makke schapen van het kastje naar de muur sturen. Als zoiets asl PT je overkomt..dan moet je je er als een pitbull in vastbijten, ze sarren, tergen etc. Het heeft me wel ff geld gekost maar ik heb hun 1 een dag tijd 5 aangetekende brieven met ontvangstbevestiging gestuurd, plus tig brieven zonder postzegel. Een enkele maal heeft men mij gebeld, maar na een scheldkannonade van mij...waarbij ik die dame letterlijk alles naar het hoofd heb gegooid..het gaf mij een voldoening om eens lekker al mijn scheldwoorden naar iemand te kunnen gooien :D
en ik heb de bestaande PT telefoonnrs plat gebeld, honderden mails gestuurd..en voila..ik was er af.
wacht dus niet af tot hun reageren o.i.d. maar pak ze bij de ballen !
als PT op de bekende agressieve wijze te werk mag gaan, dan mogen u en ik dat ook.

En we hebben nog andere leuke truuken uit gehaald. Het werd op het laatst een sport hahahaha.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

krikvskruk
Succes bij de geschillencommissie op 16 mei. Ik hoop voor je dat het positief uitpakt.
De reactie van omroep Max heb ik ook gelezen. Goede zaak dat Max dit kort geding gewonnen heeft.

Gesloten