LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Anne van de Graaf
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2008 08:57

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Anne van de Graaf »

Anne

Kan iemand mij aan een rekeningnummer van Pretium Telecom helpen??

2 Weken geleden ben ik telefonisch benaderd door een medewerker van KPN en heb ik telefonisch een contract afgesloten. Binnen 5 dagen zou ik een schriftelijke bevestiging ontvangen waarna ik ook nog de mogelijkheid zou hebben het contract te annuleren. Tot heden heb ik niets ontvangen. Gisteravond kreeg ik een telefoontje van een medewerkster van Pretium Telecom, van welk bedrijf ik tot dan nog nooit had gehoord. Van deze dame hoorde ik dat ik bij haar bedrijf een contract heb afgesloten. Omdat ik nog niets heb ontvangen belt zij mij volgende week terug.
Alleen al omdat ik benaderd ben onder valse naam wens ik met dit bedrijf niet in zee te gaan.
Eén van de maatregelen die ik wil nemen is het selectief blokkeren van mijn bankrekening. Daarvoor heb ik echter het rekeningnummer nodig dat Pretium Telecom gebruikt om bedragen af te schrijven.
Kan iemand mij daar aan helpen?

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

Een rekeningnumer wat mij van hun bekend is: 8670341

Hun adres is:

Pretium Telecom B.V.
Amerikaweg 10
2035 RA HAARLEM

Faxnummer: 023 - 540 33 24

Veel sterkte ermee.

Ik heb mijn klacht bij de Consumentenbond neergelegd dus ik ben benieuwd of er daar binnenkort melding van gemaakt wordt!
Pretium en ook de andere maatschappijen die zo werken hoeven maar één telefoontje en voor je het weet hang je er aan vast maar eraf komen, hó maar! Aangetekende brieven en juridische ondersteuning kost ons allemaal geld en dan is het nog maar afwachten of je er écht vanaf bent!

witte held
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2008 10:08

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door witte held »

Op dinsdag 28 april jl. hebben we ons "jaarcontract" met Pretium schriftelijk opgezegd, via het daarvoor ingestelde Antwoordnummer van Pretium Klantenservice.

Onze overeenkomst was ingegaan op 31 mei 2007 en dient (voor zover ik kon nagaan) uiterlijk 30 dagen van tevoren schriftelijk via het bewuste antwoordnummer van de klantenservice te worden beeindigd.
Op dinsdag 29 april is de brief nog op de post gegaan (de brievenbus was op die dag nog NIET gelicht). Dus lijkt het me reëel dat de brief (door Koninginnedag 30 april en Hemelvaart 1 mei) de eerstvolgende werkdag DUS op vrijdag 2 mei aankomt.

Tot onze verbazing ontvangen we van Pretium naar aanleiding van onze schriftelijke opzegging een brief dd 7 mei 2008, dat onze overeenkomst eindigt op .....
30 augustus. Drie maanden later dus, zonder enige tekst en uitleg verder.

Vervolgens heb ik de PT klantenservice gebeld, deze beweren de opzegging pas op maandag 5 mei te hebben ontvangen, dus is er volgens hen sprake van laattijdige opzegging. Volgens de algemene voorwaarden zou je volgens Pretium nog 3 maanden "verlenging" krijgen als je niet tijdig opzegt.

Ons inziens is er echter geen sprake van laattijdige opzegging (er bestaat toch iets als datum poststempel?)
Wij kunnen er toch niets aan doen dat Pretium de post pas op 5 mei opendoet?

Wie kan ons adviseren om onder deze onverwachte extra kosten (3 maanden abo, zonder hiervan nog gebruik te kunnen maken) uit te kunnen komen??

telefoontje
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2007 20:47

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door telefoontje »

Wij hebben een punt gezet achter een jaar lang touwtrekken met Pretium.
Uiteindelijk zijn wij ook benaderd door de advocaat van hen en die zag ook wel in dat er geen"zaak"voor hen inzat.
Belangrijk is dat je helder en duidelijk blijft en je niet laat meeslepen door emoties,hoewel dat voor mij af en toe ook moeilijk was.
De brieven waarin jouw zaak vergeleken wordt met een andere,gewonnen zaak voor Pretium, moeten goed gelezen worden en daar kun je dan op reageren.
Vaak zit zo'n vergelijkbare zaak anders in elkaar.
De vele paperassen die ze via hun advocaat en de Geschillencommissie versturen moet je wel diagonaalsgewijze lezen en alleen de voor jouw belangrijke items eruit halen,de rest is gewoon balast om te imponeren.
Let wel,sta je in je recht dan flink doorgaan.
Heb je daar geen zin in of ontbreekt je de tijd dan kun je maar beter vroeg stoppen.
Iedereen wens ik veel succes toe!
:D :D :D

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Ik heb nog een banknummer gevonden van pt. dat is van de ING, rekeningnummer; 661,433,099

Als laatste heb ik de brief, die ik kreeg in januari bewaard.Een later ontvangen brief heb ik retour gestuurd. Daarna heb ik niets meer gehoord. Dit blijft hopelijk zo. Ik zit echt niet op post van hen te wachten. En nog wat. Als je een brief gestuurd hebt met een rode kaart erbij, daar doet pretium niets mee. Zij moeten die kaart bij de bank inleveren, maar dat doen ze nooit. Houd dan ook je bankafschriften in de gaten enlaat het bedrag, dat pretium afschrijft, direct terugstorten. Hiervoor heb je vier weken de tijd. Beter is het nog om een klacht in te dienen bioj je bank en zet er een blokkade op.
succes

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Ik heb nog een ander nummer gevonden. Het al eerde genoemde nummer is van de Postbank. Het volgende nummer is van de ING 661,433,099. Laat een blokkade zetten en als ze van je rekening afschrijven, heb je vier weken de tijd om het terug te laten storten. een meegestuurde rode kaart naar Pretium hlevert je niets op, want pretium levert die nooit of te nimmer in. Succes.
groeten Johan 250

rnijwening
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 sep 2006 10:08

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door rnijwening »

Morgen is de grote dag.
Laat ze een poepie ruiken :evil:
Ik hoop toch zo dat nu eindelijk er eens" gerechtigheid"geschiedt.
24 mei is mijn datum dat hun "juridisch adviseur" een jaar de tijd heeft gehad om mij iets medetedelen.Niets dus.
Wat walgelijk dat ,als ze geen gelijk hebben, de mensen niet informeren.
Wat hebben ze voor een juridisch adviseur.? Dat kan toch niet waar zijn dat deze mensen zich voor zoiets laten gebruiken?
Juristen...,...Let op uw zaak. Laat dit niet ten koste gaan van jullie beroep.
Ikben nu zover dat ik niet meer weet wat 'RECHT"is
Héél veel sterkte morgen ,ik had niet de moed,slap dus.
Vaak denk ik dat het verhaaltje vooraf ,wat ze zeggen en beloven,niet strookt met het het geheel.
Wat opgenomen is,is dan niet meer relevant.
Vertel morgen hoe het is gegaan
Nogmaals Recht is recht en niet krom

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Bedankt voor de steun.
We laten het niet bij een poepie, maar zullen de hele Pretium-beerput opentrekken.
Hopen dat dat helpt.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Gisteren samen met RadarBert naar de Geschillencommissie.
We werden daar opgewacht door maar liefst 3 advocaten/lieden van Pretium.
De Pretium-beerput was toch voller dan ik had ingeschat. Na ongeveer 3 kwartier (voor de zitting was 25 min. gepland) werd me door de voorzitter het woord ontnomen. Ik somde op dat moment een aantal punten op, waarop de voicelog niet voldoet aan de Wet Koop op Afstand. Mocht na die tijd niets meer zeggen. Hoezo rechtspraak?
Ik heb geen schikking aanvaard, maar om een uitspraak gevraagd. Verwacht wel, dat ik win. Maar hoop dat dit ook op essentiele punten gebeurt. Nu 6 weken wachten.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

krikvdkruk
Zo te horen laten ze op zo;n zitting ook al niet uitpraten. Ben benieuwd hoe het afloopt. Ik hoop voor je dat het positief uitvalt. Ook voor Radarbert.
groet en succes

rnijwening
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 sep 2006 10:08

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door rnijwening »

Ik vind het knap dat jullie zo doorzetten en snap niet dat hier in Nederland zo'n goor! bedrijf alles maar kan doen.
Af en toe vraag ik me af Waar woon ik eigenlijk?
Dit is toch een democratie? Maar waar blijft de gerechtigheid?
Als het niet lukt en jullie zijn de pineut dan moeten we met ons allen degene die in de regering daarvoor zit bombarderen met brieven.
Die advocaten van Pretium zijn gladjanussen
Ik heb nog niets gehoord. Ze kunnen me niets maken en dat weten ze!
Een open en eerlijk bedrijf zou dan antwoord geven.
Bah bah bah! :(
Ik ben benieuwd naar de uitslag.
'k hoop dat ik de vlag uit kan steken
Wanneer is de uitslag?
De geschillencommissie moet nu onderhand wel weten waar dit bedrijf mee bezig is

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

rnijenwening en johan250

Vrijdag met KrikvdKruk naar Den Haag geweest om op de zitting te verschijnen bij de Gechillencommissie.
Inderdaad heel imponerend dat Pretium Telecom met 3 personen was vertegenwoordigd. Maar we hebben het overleefd.
Ik hoop nu werkelijk dat de Geschillencommissie ons verweer goed ter harte zal nemen. Maar ik blijf mijn twijfels houden. Hoe gaat ze hiermee om?? Maar ik kan wel zeggen dat met de voicelog is geknoeid. Wat schertst mijn verbazing: bij het horen van de voicelog hoorde ik een mevrouw met mij in gesprek. ( trouwens mijn stem was zeer vaag) Echter in mijn geval heb ik nooit met een mevrouw gesproken. Ik heb de commissie ook verwezen naar mijn dossier, waarin ik diverse keren al had aangegeven gebeld te zijn door een medewerker ( een man dus) die zich voor KPN medewerker uitgaf.

jante
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 mei 2008 21:22

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door jante »

Toen ik voor het eerst op deze forum-site keek, was het of ik steeds mijn eigen verhaal zag langs komen. Ik schaamde mij toen het mij overkwam, omdat ik misschien niet goed had opgelet. Maar nu weet ik wel beter. Ik heb inmiddels al een heel dossier aangelegd van de correspondentie met pr. Echt antwoorden op vragen krijg je niet, meestal van die standaardbrieven waar je niets aan hebt. Ik zou wel alle gedupeerden willen aanraden je petium-ervaring te melden bij de Consumentenautoriteit. adres is Postbus 16759 2500 BT Den Haag.
Zou het ook zinvol zijn om met z'n allen de politiek hiervoor benaderen?
Het is n.l zo dat Telecom bedrijven een overeenkomst met elkaar zijn aangegaan en daarin zijn ze overeen gekomen dat het voor consumenten gemakkelijker moest zijn om over te stappen. Nu speelt pr. dit niet volgens de geldende regels en wij zijn hiervoor niet voldoende beschermd. Dus hier moet scherp op toegezien worden en wie doet dit???? De politiek?We blijven immers allemaal met vragen zitten. Er moet toch wat aan te doen zijn.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Jante,
Ik ben het met je eens dat pt de regels aan hun laars lapt. Het zou inderdaad goed zijn, dat de politiek er wat aan gaat doen. Ik heb het al bij verschillende instanties gemeld. Ook bij de Opta/consuwijzer. Deze kon niets voor mij betekenen, omdat het buiten hun bereik valt. Zij verwezen me door naar de Nederlandse Bank. Die staan nog hoger, en kunnen vergunningen intrekken/stoppen. Daar hoor ik echter niets van.

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Allen:

Naar aanleiding van mijn bezoek samen met KrikvdKruk op de zitting van de Geschillencommissie , afgelopen 16 mei, heb ik e.e.a. van me af moeten schrijven. Welke manier is er nog over om Nederland en vooral de politiek wakker te schudden en dat ze eindelijk tot actie over gaan??


Stelling: Gedoogbeleid bevordert misleide praktijken Pretium Telecom.
Consumentenorganisaties, De Stichting Reclame Code, De Nationale Ombudsman, de Geschillencommissie, Vara Kassa, Tros Radar en zelfs de politiek zijn de laatste tijd bedolven met boze klachten over Pretium Telecom. Deze Telecom-aanbieder geeft zich o.a uit voor KPN om via een omstreden voicelog mensen binnen te loodsen. Maar andere misleide manieren schuwt ze ook niet. In de diverse tv-uitzendingen is hieraan aandacht besteed. Er is heel veel geconstateerd en zelfs op grond van het Burgerlijk Wetboek bewezen, dat niet aan de bepalingen m.b.t. de Wet Koop op Afstand wordt voldaan. Verder gaat ze voorbij aan de bepaling m.b.t. ontvangst van het door haar verzonden document , waaraan een voorgeschreven opzegtermijn gekoppeld is. In de praktijk gaat Pretium Telecom uit van de dagtekening van de brief, waarbij ze soms de brief zomaar twee dagen later verzend. Tenminste zo is het bij mij en bij diverse consumenten het geval geweest.
Vervolgens voldoet de voicelog ook vaak niet aan de hiervoor geldende bepalingen. Bedragen worden zonder toestemming van de consument van de rekening van de consument afgeschreven. Dit zijn zo maar een paar geschillen die tussen consument en Pretium Telecom zijn ontstaan. Je verwacht dat na al deze ( media) aandacht de misleide praktijken zullen afnemen, maar niets is minder waar. Tot op de dag van vandaag wordt nog steeds gedoogd dat onschuldige consumenten de dupe worden.

In mijn geval loopt het geschil al sinds juli 2007. Onlangs ( 16 mei 2008) moest ik ter zitting verschijnen bij de Geschillencommissie. Tegenover mij zaten drie afgevaardigden van de Geschillencommissie en naast mij drie vertegenwoordigers van Pretium Telecom, waarvan o.a. twee dames van het advocatenbureau Bird&Bird uit Den Haag. En daar zit je dan als gewone belastingbetaler; vaste klant van KPN Telecom; jezelf zitten te verdedigen om te bewijzen dat jou onrecht is aangedaan en dat er geen overeenkomst tot stand is gekomen tussen mij en Pretium Telecom. Hun aanwezigheid was net zo "imponerend" als hun verweerschrift van 121 pagina’s, waarvan 90% niets met mij te maken had. Dit waren over het algemeen uitspraken in andere zaken en dan vooral tussen KPN en Pretium Telecom. Ik vraag me dan ook werkelijk af, nu ik de zoveelste ben bij de Geschillencommissie, in hoeverre wordt je nog serieus genomen en zal de uitspraak in mijn voordeel uitvallen.

De voicelog.
Het slotakkoord van deze zitting was het luisteren naar de voicelog zoals deze is opgenomen. De advocaten van advocatenbureau Bird&Bird uit Den Haag lieten mij en de Geschillencommissie via de laptop de voicelog horen, die ik zou hebben gehad met de medewerkster van Pretium Telecom. Het gevoel dat ik had dat er geknoeid kan worden met zo’n voicelog werd in één klap bevestigd. Ik heb direct tegenover de Geschillencommissie , in bijzijn van de advocaten, verklaard dat deze voicelog onrechtmatig tot stand is gekomen. Ik heb nooit met een medewerkster gesproken, maar zoals ik in mijn hele dossier heb verwoord, ben ik op 10 juli aangesproken door een medewerker die zich uitgaf als medewerker KPN.
Misschien moet de stelling wel luiden: Gedoogbeleid bevordert criminaliteit Pretium Telecom. Ik weet dat ik namens duizenden gedupeerden spreek. Veel mensen die er niet zo ver in meegaan, gewoon maar accepteren dat ze 12 maanden vastzitten aan een abonnement. Niet weten dat ze ook rechten hebben en niet alleen plichten. Maar daarmee is de strijd niet gestreden. Tot op de dag van vandaag zullen er nog steeds mensen hierdoor gedupeerd worden. Wat moet er nu nog gebeuren om duidelijk te maken dat hiertegen veel sterker moet worden opgetreden?
Denk met me mee??

farons
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2008 21:57

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door farons »

Al enige tijd hou ik de site van Radar in de gaten over het onderwerp Pretium Telecom. Vorig jaar juli was ik aan de beurt. We werden gebeld alsof KPN aan de telefoon was. Na 10 dagen bleek dit niet zo te zijn. Een contract van pretium telecom lag op de mat bij de post.

Aangezien ik dit niet wilde heb ik dit retour gezonden met een begeleidende brief. Na een week werd ik welkom geheetten als nieuwe klant. Hierop gebeld. Kreeg een nette heer aan de telefoon die me even vertelde dat ik reageerde buiten de gestelde termijn. Die was nl al verstreken. Direct een aangetekende brief eroverheen. (Doe ook alle correspondntie aangetekend). Vanaf dat moment werd er al geincasseerd terwijl het contract een maand later zou ingaan. Vanaf het eerste moment heb ik via mijn bank alle geincasseerde betalingen terug gedraaid. Dat doe ik tot op heden. Ook bij je bak kan je het verzoek neerleggen het rekeningnummer te blokkeren.

Daarnaast de geschillencommissie in de arm genomen. Uit eindelijk is er een schikkings voorstel gekomen door Pr. telecom.dat tot op de dag van vandaag niet wordt nageleeft. Hierover al een aantal keer contact hegad met een medewerker van pr. telecom die eea. zal corrigeren.

Uit eindelijk weer een verzoek tot heropening van het dossier bij de geschillencommissie. Nu 11 maanden bezig....

Wanneer zou het afgelopen zijn....
Wordt vervolgt.

Advies.... Blij storneren.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Het duurt inderdaad heel erg lang en het is en blijft 1 grote rotzooi met Pretium en autoriteiten.
Voor mensen die nog willen klagen of willen geschillen heb ik spullen online gezet op http://members.home.nl/vd.kraats/pretium/index.htm.
Het gaat om de toegestuurde voicelog, het verweer van Pretium (10 blz. zonder de 100 blz. bijlagen) en ons eigen verweer, dat ik had willen voeren, als ik tijd genoeg had gekregen.
Over het monddood maken is alweer een klacht ingediend bij de Geschillencommissie en zo blijf je aan de gang.

Rita S.
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 jun 2007 14:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Rita S. »

KrikvdKruk:

Ook jij zult wel gezien hebben dat Pretium op de voicelog een opzegtermijn van 30 dagen hanteert: geheel in tegenstelling tot het welkomstpakket?!?
Misschien dat anderen dit kunnen gebruiken, ook mijn moeder heeft zwart op wit een termijn van 30 dagen.

Anoniem1980
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 mei 2008 12:22

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Anoniem1980 »

Pretium Telecom heeft wel heel bedenkelijke verkooptechnieken.

Mijn vriendin is onlangs gebeld door Pretium. Hierbij doet Pretium zich voor als KPN telecom waardoor ze je vertrouwen trachten te winnen.
Mijn vriendin heeft ze aangegeven geen gebruik te willenmaken van de aangeboden diensten. Ze heeft aangegeven alleen informatie over de diensten te willen ontvangen.

Nu, 24 mei 2008, is er tot mijn verbazing een brief op demat gevallen waarin ik wordt gefeliciteerd met mijn nieuwe abonnement bij Pretium Telecom. Gelukkig staat er in de brief nog een bedenktermijn van 7 dagen. Ik ga dus vandaag als de wiedeweerga 4 brieven, waarvan 1 aangetekende brief, een fax en maandag een telefoontje doen naar Pretium Telecom waarin ik afzie van hun abonnement.
Tevens geef ik in de brief aan dat ik het geheel een zeer bijzondere gang van zaken vindt hebben en juridische stappen jegens Pretium niet zal schuwen als ze om wat voor reden dan ook menen mij dit abonnement te moeten aansmeren.

Ik wil het programma opgelicht vragen dit bedrijf nogmaals onder de loep te nemen. Ik kan me voorstellen dat mensen die minder van de letteren hebben gegeten hierdoor behoorlijk onder druk worden gezet en zonder het te weten akkoord gaan met zaken waar ze nooit voor gekozen hebben. Een zeer kwalijke zaak lijkt mij.

ggggg
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2008 13:46

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door ggggg »

Ongelofelijk dit allemaal te lezen! Afgelopen donderdag kreeg ik dus ook Pretium Telecom aan de lijn. Nog nooit van dit bedrijf gehoord maar zij gaven aan namens KPN te bellen en een tariefswijziging door te willen geven. Of ik daareven mee akkoord wilde gaan...Dit heb ik dus uiteindelijk gedaan. En vandaag ligt dan de brief van Pretium Telecom op de mat. Met hetzelfde verhaal zoals in dit forum al vaak te lezen is.
Ik heb nu echter 7 werkdagen om op te zeggen staat in de brief. Wat zijn jullie ervaringen, gaat dit werken, telefonisch of via fax?
Alvast dank!

Gesloten