LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MAXIEM

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MAXIEM »

RolfS

Gewoon vasthouden aan een beëindiging van het kontrakt per 1 april. Gaan ze daar niet mee accoord, dan stap je gewoon naar de geschillencommissie in Den Haag.

Sukses, Maxiem.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Rolfs,
Ik mag helaas niet schrijven, wat ik hierover denk, want dat voldoet niet aan de hoge Pretium fatsoensnormen van dit forum.
Dit hoge fatsoen blijkt b.v. uit de de site van het Pretium-bedrijf Delphi van de fondsenwerving voor "goede doelen" (zie http://www.delphi.nl/NL/categories/show/id/135):
Met een abonnement op het Overlijdensregister wordt veel leed voorkomen dat ontstaat wanneer goede doelen onverhoopt overledenen uit hun bestand aanschrijven.
Helaas blijken opzeggingsbrieven bij Pretium niet altijd aan te komen, en moeten dus altijd aangetekend verstuurd en goed bewaard worden.

Ik zou maar niet naar de Geschillencommissie gaan, want die is niet erg betrouwbaar en je hebt geen bewijs.

Je kunt betalen, maar dat beloont het gedrag van Pretium.

Zo niet dan krijg je meerdere dreigbrieven met fors oplopende bedragen, onder andere van het "incassobureau" Gerecht Incasso (is Pretium zelf).
Schrijf 1 of 2 aangetekende brieven met je standpunt (zie voorbeelden in http://herrdoktoroetker.angelfire.com/).
Velen hebben dit gedaan. Er zijn geen gevallen bekend, dat Pretium dit doorgezet heeft.

Het lijkt me zeker in dit geval voor Pretium publicitair niet handig om een rechtzaak te beginnen.

mirella-v
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 mei 2011 19:18

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door mirella-v »

@Rolfs
Ik zal ook maar niet opschrijven hoe ik over Pretium Telecom en het onvolprezen Gerecht Incasso denk :shock: . Dat wordt namelijk gelijk van dit forum verwijderd :lol: . Mijn advies: stug volhouden (net zolang tot gewenste resultaat is bereikt) en uitsluitend schriftelijk communiceren. Heb dit ook gedaan. Aangetekend (kost helaas behoorlijk wat geld), kopie per gewone post, voor zekerheid alles ook nog even door een fax duwen. Alles erg goed bewaren!!! En vooral: laat je niet intimideren door de fraaie stukken proza van Gerecht incasso. De recepten van Dr. Oetker doen het als antwoord daarop ook erg goed :mrgreen: Even ter info: mijn vader is in mei 2008 overleden. In augustus 2011 is het hele gez@ik pas achter de rug :roll:. Zie eerdere berichten op dit forum.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste mensen,

Weer donker gebruind weer terug :wink: zag ik ook dat alles op dit forum van voor 1 februari 2008 was weggeknipt door de moderator. Inderdaad geeft dat zoals KrikvdKruk schrijft, weer dat de moderator weinig historisch besef heeft. Maar het is ook nog nadelig voor het consumentenbelang. Al die verhalen van gedupeerden zijn immers bewijzen en vooral de oudste verhalen geven aan hoe lang Pretium al zo bezig is.

De moderator zou er goed aan doen om ze weer terug te zetten. Zoveel ruimte neemt het ook weer niet in en juist met het oog op het nog steeds actueel zijn van dit onderwerp.

Op 10 januari 2012 vieren we de 7e verjaardag van het Pretium verkoopbeleid :mrgreen:

Groetjes,
MementoMori

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Shine »

en een bevestiging van de opheffing á 25 euro.
Wacht even,........is dit bedrag het nog openstaande abonnementsgeld of is dit een opgelegde boete ivm beeindiging van het abonnement?
Indien een boete, dan zeker NIET betalen! (de schoften!)
Zie de algemene voorwaarden:
http://www.pretium-telecom.nl/Over+Pret ... arden.aspx
Opzegtermijn is 1 maand. Uw vader is in maart overleden. Contract beeindiging kan derhalve niet m.i.v. 1 april maar miv 1 mei. Dan houdt u in iedergeval de opzegtermijn van 1 maand aan. (maakt u sterk-er-)
Opvallend dat poststukken zelden of nooit bij Pretium aankomen als ze niet aangetekend verstuurd zijn. Dit blijft een doorn in het oog. Bedrijven mogen wel contracten e.e.d niet aangetekend versturen, waarbij er van uit gegaan wordt dat dergelijke poststukken ALTIJD bij de consument arriveren. Maar andersom,.........hó maar.
Jammer dat u uw 1ste stuk niet aangetekend hebt verstuurd. Afijn,...........
Uw 2e verzending is wel aangekomen. U hebt een duidelijk schrijven meegestuurd. In hun notitie staat ook duidelijk vermeld dat u in maart contact hebt met ze hebt gehad met de melding dat uw vader overleden is en per direct wilde opzeggen. Men had dus prima met terugwerkende kracht het abonnement kunnen beeindigen.

Advies:
- Betaal de opgelegde extra boete - 25,00 - niet. Dit is namelijk regelrechte onzin!
- Betaal alléén de kosten (abonnement en telefoonkosten) z.s.m tot 1 mei 2011. (eventueel kunt u besluiten om het abonnementsgeld van mei wel nog te betalen uit een vorm van coulance van uw kant!! Maar meer ook niet)
- Schrijf nogmaals een brief (verstuur deze aangetekend en bewaar verzend bewijs zorgvuldig en langdurig!!) waarin u een verslag geeft van uw ondernomen acties, wanneer gebeld met wie gesproken, wat besproken en natuurlijk bezwaar aantekenen etc.) Stel in die brief waarom u tot 1 mei (of indien u daarvoor kiest 1 juni) betaalt.U kunt voor ideeen putten uit de brief die ik naar ze heb verstuurd.Een en ander is behoorlijk overeenkomstig. De brief is te vinden in dit topic. (ff zoeken ;-) )
OVerigens kan ik u mededelen dat ook ik nooit, maar dan ook nooit enige -inhoudelijke- reactie van ze heb ontvangen. Nauwelijks 1 jaar later ontving ik ineens dreigstukken dat als ik niet betaalde dan.......... Daarna weer stilte. Met spanning wacht ik de incassostukjes af. Zal vast weer 1 jaar duren. LOL
- Schrik niet van de term incasso. Dit is een veredeld administratiekantoor die diensten tbv derden uitvoert. Daar komt bij dat Pretiums incassobureau een regelrechte aanfluiting is.


@ moderatie:
[Berichten van vóór deze datum zijn offline gehaald door de Moderator]
Schandalig dat ze oude berichten/topics mbt o.a. Pretium offline zijn gehaald. WAAROM vraag ik me af. UItleg had in deze absoluut niet misstaan!
Archief materiaal, belangrijk archief materiaal waarin aangetoond wordt dat Pretium haar ondeugdelijke zaken gewoon schaamteloos voortzet, is hiermee volkomen teniet gedaan. Ik ervaar dat als een verkrachting van een belangrijk topic.
Hm, kunnen we de geschiedenisboekjes met haar geschiedenis ook wel offline halen!!

MAXIEM

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Hoe je het ook keert of wendt, de moderatie heeft gewoon het recht om zonder enige verantwoording, wijzigingen in het forum aan te brengen. Het gezeur om verantwoording af te leggen slaat dus nergens op.

Maxiem.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Maxiem,

Er is geen recht

zonder

het afleggen van verantwoording.

Dat klinkt wat zwaar. De 'lichtheid' van het onderwerp bepaalt of er een punt van moet worden gemaakt :wink:

Groetjes,
MementoMori

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Shine »

MAXIEM schreef:@@@

Hoe je het ook keert of wendt, de moderatie heeft gewoon het recht om zonder enige verantwoording, wijzigingen in het forum aan te brengen. Het gezeur om verantwoording af te leggen slaat dus nergens op.
Maxiem.
@ Maxiem:
Schandalig dat ze oude berichten/topics mbt o.a. Pretium offline zijn gehaald. WAAROM vraag ik me af. Uitleg had in deze absoluut niet misstaan!
Als een moderatie actie wordt ondernomen van deze omvang, zou een toelichtende uitleg niet hebben misstaan. (zoals ik dat ook al aangaf, zie quote, van mijn eigen schrijfsel.).
De crux is dat het momenteel volledig onbegrijpenlijk is waarom de moderator deze actie heeft ondernomen in dit topic. Er zijn nog wel meer topics (ook in andere fora) met talloze pagina's en langlopend maar waar deze actie niet plaatsvindt.
Het gaat er om dat lezers en gebruikers -moeten/kunnen- begrijpen waarom deze actie is ondernomen. Momenteel is dat nml niet het geval er wordt er door deze actie de indruk gewekt dat Radar PT gerelateerde schrijfsels tot een bepaalde datum niet -meer?- accepteerd. Daar komt bij dat je met dit beleid de grote kans loopt dat posters dan maar steeds een nieuw topic van hetzelfde opent. Iets wat volgens de gedragsregels van Radar Forum ook niet wenselijk wordt geacht. (eechter wel met grote regelmaat plaatsvindt, maar waarop geen actie wordt ondernomen)
Het forum beleid, zonder toelichtende uitleg, is zoekgeraakt. Hier ligt zit de crux van deze uitgevoerde moderatie actie.
Met deze woorden sluit ik dit stukje om nog meer vervuiling van dit topic te voorkomen.

vr gr

MAXIEM

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@shine,
TROS Radar behoudt zich het recht voor om naar eigen interpretatie en goeddunken gebruikers te waarschuwen en tijdelijk of definitief de toegang tot het TROS Radar forum te ontzeggen door middel van een IP-ban, hun bijdragen in te korten, te censureren, te anonimiseren en te verwijderen.
Dat lijkt me dus vostrekt helder!!!

Maxiem.

JRoz
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2009 15:23

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door JRoz »

Lekker makkelijk zo'n korte en botte reactie, getuigt echt van respect voor de gebruikers van dit forum.
Dat je het recht hebt om in te grijpen op het forum zal niemand ontkennen, maar dat kun je op een nette manier en een onbeschofte manier doen ....... klaarblijkelijk heeft onze geachte moderator voor het laatste gekozen.
Complimenten voor uw omgangsmanieren! Misschien toch eens wat minder achter het beeldscherm zitten en wat vaker echt met mensen spreken, dan zul je merken dat ze je respecteren maar omgekeerd ook respect en begrip verwachten van jou.

MAXIEM

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@
.......makkelijk zo'n korte en botte reactie.......
Het zou wel handig zijn, dat je er even bij schrijft op wij jouw reaktie slaat.

Maxiem.

JRoz
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2009 15:23

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door JRoz »

Sorry Maxiem,

Dat sloeg op jou omdat ik de indruk had dat jij de moderator was die zich middels een one-liner de discussie wilde afstoppen.
Ik realiseer me nu dat jij een forumbezoeker bent net als ik en hier enkel wat probeert duidelijk te maken.
Mijn oprechte excuses voor mijn reactie.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Om te benadrukken, dat dit geen forum is over censuur, hierbij nogmaals een verdwenen link naar een typerend filmpje http://www.youtube.com/watch?v=e0Cj3B7aUj0.
Het bewonderenswaardige Pretium meent (nog steeds) dit soort oude mensjes te moeten misleiden, en hen
daardoor het laatste restje zelfvertrouwen te ontnemen. :oops:
Laatst gewijzigd door KrikvdKruK op 27 sep 2011 23:21, 2 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MAXIEM »

KrikvdKruK

Goed dat je hier deze link nog eens plaatst. Wel weet ik niet hoe oud dit filmpje is, maar ik neem aan dat directeur N. zijn streken (zie de wet op de OHP) nog steeds uithaalt. Mocht dat niet zo zijn, dan nodig ik hem hier bij deze uit, om daarover een verklaring te formuleren en die hier te plaatsen. :wink:

Maxiem.

akkeroord
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2011 11:40

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door akkeroord »

Mijn moeder is vorig jaar 17 nov gebeld door Pretium. Die hebben haar (blijkbaar dus) een zeer 'voordelig' abonnement aangepraat ipv haar KPN abonnement waar ze al sinds de jaren 60 zit!!! Telefonisch.
Met weliswaar 3 maanden afkoelingstijd, maar wie controleert een enigszins verwarde oudere vrouw, die heus nog wel haar administratie kan regelen, maar tegen dit soort dingen niet is opgewassen.
Het is schandalig. Nu gaat mijn moeder naar een bejaardencentrum en kan de rekening nog 3 maanden worden doorgebetaald.
Heeft iemand een idee hoe wij van die laatste 3 maanden kunnen afkomen???

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Meestal is het met zulke telefonische verkoop dat het gesprek wordt opgenomen.
Het contract wordt dan mondeling doorgenomen en je moeder zal dus op de vragen bevestigend en met een duidelijk JA hebben geantwoord.
Dit contract is gewoon geldig en gelijk aan een normaal schriftelijk contract.

Het is schandalig, klopt, maar wel geldig en ik vrees dus dat eronderuit komen niet tot de opties behoort.

Annerooss
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2011 20:16

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Annerooss »

En hier nog een slachtoffer... Mijn dementerende moeder is voor de tweede keer in een paar jaar tijd telefonisch benaderd en overgestapt naar Pretium. Daar kwam ik vandaag achter door een brief van de KPN, die meldde dat er een andere aanbieder was. En idd ik vond een map van Pretium met de melding "welkom terug". Mijn moeder belt door haar dementie nog maar heel zelden en heeft enkel telefoon omdat ik en anderen haar kunnen bellen. Het is echt ongehoord dat Pretium deze praktijken nu nog steeds uitvoeren en bejaarden en dementerende hier nog steeds niet voor beschermd worden. Kan het alstublieft een keer ophouden?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Tip: Ook als familielid o.i.d. kun je bijvoorbeeld je bejaarde moeder makkelijk aanmelden bij het belmenietregister. Bedrijven als Pretium mogen dan niet meer bellen: https://www.bel-me-niet.nl/

http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... e_telefoon

mirella-v
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 mei 2011 19:18

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door mirella-v »

Aanmelden is zo gebeurd ja, maar de ongewenste telefoontjes tegenhouden is een ander verhaal :roll: Ik spreek helaas uit ervaring :( Zelfs met een 'bel-me-niet' blokkade wist PT mij te vinden :shock: Was geen enkel bezwaar; ik lust ze rauw :mrgreen: (zie diverse postings hier). Gelukkig heeft mijn uiterst onvriendelijke/onbeschofte etc. etc. reaktie effect gehad. Heb al een tijdje 'rust'. Een welverdiende al zeg ik het zelf.

kenai2004
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jan 2009 14:45

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door kenai2004 »

Hallo.

Een jaar of twee terug heb ik ook problemen met PT gehad, wij hadden echter een advocaat ingeschakeld. Deze heeft heel goed resultaat gehad, alles werd direct beeindigd zonder enige kosten. [niet-onderbouwde bewering verwijderd]. Uiteraard speelde de media-aandacht een rol, dit forum (had de advocaat hierop geattendeerd) etc. etc. Dus media en forumleden: alsnog bedankt voor jullie gedeelde ervaringen.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 dec 2011 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Gesloten