LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
wilma kleiboer
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2011 09:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door wilma kleiboer »

Ook mijn moeder (78) is ten prooi gevallen. Ze ontving een brief met 'welkom terug'. Ze weet nog dat ze gebeld is en dat ze heeft gezegd dat ze niet wilde. Ze heeft al een vervelende ervaring met Tele2 achter de rug, ze wil blijven waar ze is. Maar daar denkt Pretium heel anders over. Want ze kunnen namellijk zeggen dat ze bij KPN blijft. En dus nemen ze haar bezwaar als een 'ja, ik wil'.

In de brief staat dat je binnen 7 werkdagen kunt aangeven dat je wilt afzien van Pretium. Mijn moeder ligt in het ziekenhuis en daarom belde ik. In hun dossier staat dat ze heeft ingestemd en ze moet zelf bellen. Dat ze in het ziekenhuis ligt, dat maakt ze niets uit. De brief is overigens gericht aan mijn vader, die al enige jaren geleden overleden is.

Ik begrijp uit alles wat ik hier lees dat mijn moeder via een aangetekende brief moeten aangeven dat ze wil afzien van Pretium? Met cc naar KPN, zodat daar geen rare dingen gebeuren?

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

@ Wilma :
Ja dat is het allerbeste wat je kan doen, zeker nadat het bericht van KrikvdKruk dat de coulanceregeling nu weer uitgehold is. Schrijf z.s.m, dus binnen 7 dagen een AANGETEKENDE brief. (normale opzeggingsbrieven komen nooit aan bij Pretium. Jij kan die brief schrijven voor je moeder (laat haar desnoods een handtekening onder zetten), een voorbeeldbrief kun je eventueel vinden in "de telefoongids" (http://herrdoktoroetker.angelfire.com).

@ KrikvdKruk :
Het is toch wat met die Pretium....... Ze blijven maar bezig, en het is stuitend om te zien dat Pretium de gemoederen bezighoudt. Pretium meldt dat de coulanceregeling nu dus niet meer van toepassing is op alle oudere mensen die besodemieterd zijn, maar alleen nog voor de mensen die handelsonbekwaam zijn. Ze melden er ook nog bij dat deze coulanceregeling UITERAARD alleen geldt voor mensen die een GELDIGE OVEREENKOMST hebben afgesloten. Laat daar nu juist de ellende mee beginnen, heel veel mensen zijn misleid door Pretium, en zijn zodoende weggekaapt bij KPN zonder dat mensen dat beseften. Zelfs als mensen door de telefoon hebben aangegeven dat ze nog geen beslissing wilden nemen, maar om wat schriftelijke informatie vroegen is voor Pretium al genoeg om te spreken van een geldige overeenkomst. Om dat aan te vechten ben je maanden bezig met de hardnekkige houding van Pretium.

Wat dat betreft kan ik niet wachten tot 13 december : Dan komt er eindelijk een wetswijziging komt die ervoor moet zorgen dat een telefonisch afgesloten abonnement altijd bezegeld moet worden met een handtekening. (overigens geldt dit alleen voor nieuwe verkopen, niet voor een verlenging of vernieuwing van het contract van mensen die al bij Pretium zitten).
Dat betekent het einde van de oeverloze dicussies of een contract nu wel of niet rechtsgeldig is.

wilma kleiboer
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2011 09:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door wilma kleiboer »

@ langste adem, bedankt voor je reactie, we gaan richting postkantoor!! Wat goed om te horen dat er een wetswijziging komt.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

Pretium probeert natuurlijk om nog zoveel mogelijk mensen bandopnames te maken met een aarzelend "ja" voor 13 december.
Pretium kennende zullen ze ook na die datum echter weer de mazen in de wet opzoeken, en bestaande klanten een "vernieuwing" aansmeren zodat die weer ongewild een jaar aan Pretium vast zitten. Dat kan dan nog steeds telefonisch. En om nieuwe klanten te werven komen er vast weer van die opdringerige verkopers aan de deur die een handtekening proberen los te peuteren.
Na 13 december zullen er nog maar weinig nieuwe abonnementen bij Pretium komen, denk ik. (hoop ik !).

wilma kleiboer
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2011 09:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door wilma kleiboer »

wie weet wat het juiste adres is van Pretium? Op het briefpapier staat postbus 539, op de site 6128.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

Geen idee eigenlijk. welke postbus de juiste is.
Stuur hem anders naar :
Pretium Telecom
Amerikaweg 10
2035 RA HAARLEM

Bewaar een copie van alle correspondentie , en je bewijsje dat de brief is aangekomen.
Bij een normaal bedrijf gaat het meestal wel goed, maar bij Pretium weet je het nooit.

Vraag in de brief ook om een schriftelijke bevestiging van de opzegging.
En als je toch bezig bent : probeer er achter te komen of je moeder ook niet meteen door Pretium lid gemaakt is van het blaadje "Privilege". Dat is zeg maar een waardeloze reclamefolder die het eerste jaar gratis is. Na 1 jaar kost die jaarlijks iets van 80 euro . Hoewel Pretium en Privilege in hetzelfde gebouw zitten wordt je "lidmaatschap" op dat blaadje niet opgezegd als je de telefoon opzegt. Daar staan genoeg verhalen over op het forum bij wie daqt gebeurd is, en die geeneens weet hadden van een abonnement totdat ze de automatische incasso tegenkwamen.

wilma kleiboer
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2011 09:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door wilma kleiboer »

dank je, zal ik doen!

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

langste adem schreef:Pretium probeert natuurlijk om nog zoveel mogelijk mensen bandopnames te maken met een aarzelend "ja" voor 13 december.
Ik ben bang dat je de adem nog wat langer moet inhouden, zie https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 520-3.html:
Dit wetsvoorstel strekt tot implementatie van de richtlijn consumentenrechten; deze moet uiterlijk op 13 december 2013 in nationaal recht zijn omgezet en is vervolgens, bij wijze van overgangsmaatregel, van toepassing met ingang van 13 juni 2014.
Pretium heeft kennelijk bij de minister geklaagd, dat ze zo geen eerlijke kans krijgen om ook de laatste bejaarde nog te kunnen misleiden en de minister was helaas gevoelig voor dit zwaarwegende argument.

De schriftelijke bevestiging lijkt pas vanaf 13 juni 2014 verplicht te zijn.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

@krikvdkruk : Ik heb de link bekeken maar het wordt mij niet helemaal duidelijk.

Er staat dus dat het wetsvoorstel uiterlijk op 13 december moet zijn omgezet in nationaal recht.

nationaal recht
(national law) (rechtswetenschap) `eigen recht van een soevereine staat. Bijv. de Nederlandse wet; recht dat in een land is gecreëerd en alleen in dat land geldend is. Dit in tegenstelling tot internationaal of communautair recht. `
Gevonden op http://jw.juridischwoordenboek.com/cont ... tsgebiedId
[/i]

Verder staat er ergens dat een EU-brede aanpak de voorkeur verdient boven een wetgevende aanpak op nationaal niveau, omdat die laatste aanpak zich niet kan richten tot bedrijven die zich net over de grens gevestigd hebben.

Maar Is het dan niet zo dat per 13 december dit al in Nederland geldt , en pas vanaf 13 juni 2014 in de hele EU ???? ( pretium kan dan nog steeds een callcenter in Belgie openen en die Nederlandse klanten laten benaderen om de nederlandse wet te omzeilen ?)

Misschien heb ik het helemaal mis hoor, het is allemaal vrij taaie kost voor mij al die wetsartikelen.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste mensen,

Onze voormalige bezetter heeft De Telefoongids ververst en hij heeft toegegeven dat hij fout was :lol: :lol: :lol: , al was het maar bij het lezen van de Europese richtlijn voor consumentenrechten :shock: Voor dat andere punt is waarschijnlijk nog wat overtuigingskracht nodig :mrgreen:

Die termijn tot 13 juni 2014 staat al in de Europese richtlijn zelf voorgeschreven. Dus hier kunnen we Ecoomische Zaken niet van kwade trouw beschuldigen.

Groetjes,
MementoMori

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste M. Martens,

Daar doe je Europa wel wat tekort. Het waren juist de Nederlandse Politiek en de regering, die de zaken niet wilden regelen om oneerlijke handelspraktijken tegen te gaan. Dat was immers slecht voor de marktwerking en "zo'n gedoe voor de ondernemers" (Mei Li Vos; PvdA, ik vergeet het niet). Nu wordt de Nederlandse Politiek vanuit Europa gedwongen om behoorlijke wetgeving te maken. We kunnen Europa verwijten dat ze er zo ruim de tijd voor geven. Maar als het aan Nederland had gelegen, was het er nooit van gekomen.

Groetjes,
MementoMori

wilma kleiboer
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2011 09:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door wilma kleiboer »

Ons avontuur was gelukkig vlot afgelopen, hoewel het nog even spannend leek te worden. Aangetekende brief verzonden, was ook aangenomen, kon ik zien via trackentrace.nl. Toch kregen we een brief met de aankondiging dat het abonnement werd overgezet. Ik heb gebeld, met de klantenservice. Kost dan 15 eurocent/minuut, maar dan heb je ook wat. 's Morgens Tineke aan de telefoon, die aangaf dat ze geen brief hadden ontvangen, zat niet in dossier. Maar of ik een nummer had. En die had ik :) Ze beloofde dat ik teruggebeld werd, en ik werd teruggebeld. Door Ellen. Ze hadden de brief gevonden en ze zou het voor elkaar maken. En dat heeft ze ook gedaan, gisteren de brief ontvangen waarin bevestigd werd dat eea ongedaan is gemaakt.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

Mooi om te horen wilma.

Pretium heeft een dubieuze reputatie.
Jammer dat je de dure verzendkosten moest betalen om er vanaf te komen, maar ik ben ervan overtuigd dat als je je brief niet aangetekend verstuurd had zou Pretium je brief niet hebben kunnen vinden, en hadden ze je moeder gefeliciteerd met een nieuw abonnement.
Ik zou in ieder geval de bevestigingsbrief van Pretium dat de boel is geannuleerd, nog even goed bewaren.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Pretium Telecom mag zich dan tegenwoordig Pretium noemen en een "prachtige" nieuwe website hebben, het bedrijf is nog altijd even agressief.
Deze keer kreeg de "Twentsche Courant Tubantia" een kortgeding aan de broek, omdat ze een artikel over de misleidende wervingsparktijken van Pretium wilden plaatsen (http://www.tubantia.nl/regio/de-twentsc ... -1.3981630).
Gelukkig heeft Pretium dit kortgeding glansrijk verloren. :mrgreen:
Tubantia is nu dus de volgende in een lange reeks van aangeklaagde media: Tros, Vara, Max, de Telegraaf, AD, Volkskrant, HDCmedia (o.a. Haarlems Dagblad).
Ze hebben allen de doelbewuste misleiding van vooral bejaarden aan de kaak gesteld, maar Pretium heeft er nog steeds Nyks van geleerd.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

De uitspraak van het kortgeding tegen "Twentsche Courant Tubantia" is inmiddels gepubliceerd (zie http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... :2013:2122).
Gelukkig heeft Pretium dit kortgeding glansrijk verloren. :mrgreen:
Tubantia kreeg signalen, dat Pretium weer druk bezig was met misleiden van weerloze ouderen, en heeft om reactie's gevraagd.
Tubantia kreeg daarop een 100tal klachten binnen. Pretium wilde een artikel hierover via censuur verbieden.
Uit de uitspraak:
Op 11 september a.s. staat bij deze rechtbank en deze locatie een kort geding zitting gepland tussen Pretium en Wegener.

Tubantia is nog niet van Pretium af en heeft een tweede kort geding aan de broek gekregen. Het is schandalig, dat dit mogelijk is en dat Pretium geen forse boete krijgt voor het herhaaldelijk misbruiken van de rechtbank en aantasten van de journalistieke vrijheid.
het hanteren van een vast telefoonscript, waarin maar één keer het woord KPN voorkomt
Zolang Pretium weigert het hele wervingsgesprek als bewijs te overhandigen is er geen zinnig mens, die gelooft, dat een wervingsgesprek echt volgens zo'n script wordt uitgevoerd. Gezien de vele bewijzen van het tegendeel zou Pretium eens moeten stoppen met dit soort onzin. Een standaardscript op papier bewijst bij Pretium helemaal niets.
het ten opzichte van KPN hogere percentage klachtenoplossingen

Waarschijnlijk gaat het hier om oplossingen op Klacht.NL (http://www.klacht.nl/pretium/).
In 2012 had Pretium hier 118 klachten, waarvan 0 opgelost.
In 2013 zijn er al 164 klachten, maar zouden er door bemoeienis van Pretium Webcare 161 zijn opgelost (alleen Martens ligt nog dwars en weigert de oplossing te accepteren). Het gaat hier echter niet om moeilijk oplosbare technische storingen (want Pretium doet helemaal niets aan techniek), maar voornamelijk om klachten ivm. misleiding. :evil:

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste KrikvdKruk en M. Martens,

Zijn er ervaringen hoe het gaat bij www.klacht.nl ? Ik neem graag aan dat deze Pretium aanspoort om op te lossen. Maar dat 'alleen daar bij klacht.nl' oplossen (en hier eigenlijk nooit, behalve dan het oetkeriaanse de nek omdraaien) verbaast mij wel.

Groetjes,
MementoMori

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste M. Martens,

Als je laatste automatische incasso door Pretium Privilege minder dan 13 maanden geleden is, kan je die nog terug laten boeken. Zie de Telefoongids. Waarschijnlijk zit er niet meer in.

Groetjes,
MementoMori

Hellig
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 aug 2013 03:03

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Hellig »

M.Martens schreef:..
Helaas heeft Pretium zelf een machtiging gemaakt en zelf getekend. De bank geloofd dit en wil niet aan dit verzoek dan voldoen...
:shock:

Hellig
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 aug 2013 03:03

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Hellig »

Dat kàn helemaal niet, M.Martens. En al zou dat kunnen dan kun je em ook storneren. Je bent de baas over je eigen geld.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Jolijn »

M.Martens schreef:
Hellig schreef:Dat kàn helemaal niet, M.Martens. En al zou dat kunnen dan kun je em ook storneren. Je bent de baas over je eigen geld.
Helaas word mijn nachtmerrie werkelijkheid.
Dat kan wel Hellig. Volgens Pretium hebben zij een "Gerechtigde machtiging tot incassatie."

Het enige wat ik nu kan bedenken is Pretium aanklagen wegens meineed.
Helaas zal ik met deze zaak weer januari worden.

"Waarom is het geen fatsoenlijk bedrijf."
Wat was hun slogan ook alweer?

"Als er geen aanmaning is verstuurd is uw aansluiting niet bij Pretium geweest??"
Nog zo tevreden over de Webcare?
M.Martens schreef:Hier spreek de eerste klant die contact heeft gehad met de Pretium Webcare.
Dit bedrijf begint eens vriendelijk te worden naar haar klanten bij een klacht op internet.


Gesloten