LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De Overheid doet al jaren helemaal niets aan deze Pretium problematiek. Ze laten het gebeuren en het interesseert niemand wat. De boetes voor dit soort bedrijven zouden zo hoog moeten zijn dat ze er direct aan failliet gaan. Maar dat kan in gedoogland Nederland niet geregeld worden. Sterkte met uw probleem.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

robschol schreef: De nieuwe wetgeving, waarbij een handtekening vereist is, wordt dus door Pretium volledig aan hun laars gelapt. Onbegrijpelijk dat de Autoriteit Consument en Markt hier niets tegen doet. Als je over de rug van bejaarde, verwarde mensen op deze manier je geld wil verdienen, ben je een hopeloos verdorven mens.
Ik kan ook niet begrijpen, dat er mensen zijn, die hier aan mee willen werken. Ik kan ook niet begrijpen dat de ACM na 5 maanden overtreding nog steeds niet in staat is om een forse boete uit te delen. Terwijl het bewijs op straat ligt. Ze zijn de enige instantie, die deze misselijke klantenwerving kan stoppen.

Normaal ligt er een maand tussen de Welkomstbrief en de datum van overzetting door de KPN, geen 3 maanden. Ook moeten er meerdere brieven ontvangen zijn. Via de bankafschriften van KPN en Pretium kunt u mogelijk achterhalen wat er precies gebeurd is. Mogelijk heeft Pretium het een tweede keer met "succes" geprobeerd.

Pretium heeft geen geldig contract afgesloten en zal de boel terug moeten draaien. Voor mogelijke stappen zie http://members.home.nl/vd.kraats/pretiu ... nding.html

robschol
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2014 05:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door robschol »

KrikvdKruK schreef:
robschol schreef: De nieuwe wetgeving, waarbij een handtekening vereist is, wordt dus door Pretium volledig aan hun laars gelapt. Onbegrijpelijk dat de Autoriteit Consument en Markt hier niets tegen doet. Als je over de rug van bejaarde, verwarde mensen op deze manier je geld wil verdienen, ben je een hopeloos verdorven mens.
Ik kan ook niet begrijpen, dat er mensen zijn, die hier aan mee willen werken. Ik kan ook niet begrijpen dat de ACM na 5 maanden overtreding nog steeds niet in staat is om een forse boete uit te delen. Terwijl het bewijs op straat ligt. Ze zijn de enige instantie, die deze misselijke klantenwerving kan stoppen.

Normaal ligt er een maand tussen de Welkomstbrief en de datum van overzetting door de KPN, geen 3 maanden. Ook moeten er meerdere brieven ontvangen zijn. Via de bankafschriften van KPN en Pretium kunt u mogelijk achterhalen wat er precies gebeurd is. Mogelijk heeft Pretium het een tweede keer met "succes" geprobeerd.

Pretium heeft geen geldig contract afgesloten en zal de boel terug moeten draaien. Voor mogelijke stappen zie http://members.home.nl/vd.kraats/pretiu ... nding.html
Intussen heeft het Pretium Webcare team gereageerd op onze klacht via dit forum. We hebben uiteindelijk de gegevens doorgegeven met privéberichten, want ze zouden dan 'gaan uitzoeken wat er fout is gegaan'.

Sindsdien bleef het oorverdovend stil. Er werd verder niet meer gereageerd, ook niet op berichten met de vraag hoe de status is. Logisch, het Webcare team moet de schadelijke berichtgeving over Pretium zoveel mogelijk temperen.

Wat blijkt echter nu? Ze hebben per briefwisseling laten weten dat de telefoonaansluiting weer is terug verhuisd naar KPN per 14 december. Kennelijk helpt het zeer als je via dit soort media je gal spuugt.

Wat overblijft is de vraag hoe het kan zijn dat KPN een telefoonlijn van een bestaande klant vrijgeeft zonder dat Pretium een geldend contract kan overleggen? Zo zijn alle telefoonlijnen in Nederland vogelvrij verklaard. Onbegrijpelijk.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

robschol schreef:Wat overblijft is de vraag hoe het kan zijn dat KPN een telefoonlijn van een bestaande klant vrijgeeft zonder dat Pretium een geldend contract kan overleggen? Zo zijn alle telefoonlijnen in Nederland vogelvrij verklaard. Onbegrijpelijk.
Daar heb ik me ook altijd over verbaasd,
Jaren geleden ook een akkefietje gehad. Ik kreeg van KPN een brief dat het abonnement bij hen binnenkort zou stoppen, en ik kreeg van Pretium een brief waarin er gefeliciteerd met een abonnement bij pretium.
Meteen KPN gebeld en gezegd dat we bij KPN wilden blijven maar zij konden/mochten ons niet helpen en verwezen ons door naar Pretium als we dit wilden annuleren. (En Pretium negeerde ons vervolgens gewoon).
Di was omdat Pretium met succes de KPN had aangeklaagd waardoor de KPN hoge boetes kreeg. Omdat KPN misbruik zou maken van haar monopoliepositie, als ze niet heel soepel meewerkten aan een overstap naar een andere telefoonaanbieder.

paul-voerman
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 okt 2010 13:59

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door paul-voerman »

Toch triest dat het topic dat je nodig hebt na 7 jaar nog steeds boven aan staat.
Na in 2007 door Pretium te zijn benaderd heeft dit afval het weer geprobeerd.
Destijds gelukt om voortijdig van ze af te komen.

De werkwijze zit nu nog slinkser in elkaar. Een brutaal levend wezen heeft 2x gebeld.
Na de eerste keer is er een map verstuurd waar de omzetting al in gang gezet is.
De 2e keer (op de dag dat de map is binnen gekomen) is gevraagd of alles klopte en als dat zo was een cijfer indrukken. (welke precies is mij niet bekend)
Is dit de procedure zoals ze die al volgden of is dat van de laatste weken?

Mijn schoonouders zijn 84 jaar en slecht ziend & horend en zijn notabene in het bel-me-niet-register opgenomen.
Crossed fingers dat het met een aangetekend schrijven gaat lukken om een gijzeling af te wenden.
(brief was van 11-december-2014)

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door tenormin »

langste adem schreef: Dit was omdat Pretium met succes de KPN had aangeklaagd waardoor de KPN hoge boetes kreeg. Omdat KPN misbruik zou maken van haar monopoliepositie, als ze niet heel soepel meewerkten aan een overstap naar een andere telefoonaanbieder.
Prangende vraag: bent u ook nog steeds bij Pretium? Ik wel, heb geen zin meer in ge o.h. En KPN heeft/had nu eenmaal die aanbieding dat andere providers hun lijnen konden/kunnen kopen. Ben nu bezig, althans in het nieuwe jaar, volledig te veranderen van alles. Maar ik kan dat alles niet alleen, alleen al het feit dat ik een nieuw email adres e.d. moet aanvragen (en krijgen) doet me als senior huiveren. Weet geen barst meer bij wie en hoe ik aangemeld sta. Dus daar laat ik iemand volgend jaar eens naar kijken. Of Online of Ziggo. Bij Online heb ik wat meer kans om mijn email adres te handhaven; heb een naam die (voor zover ik kan nagaan) niet in Nederland bestaat, dus fingers crossed.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door tenormin »

@paul voerman, zie net uw bericht nadat ik mijn bericht plaatste. Fingers crossed indeed. Ja, ze doen nu net alsof je een "handtekening" zet als men 1 intoetst. Totaal illegaal en niet, sinds 14 juni 2014, wettelijk is vastgesteld. En inderdaad, ze hebben schijt aan uitspraken rechters, regels en alles. Begrijp er absoluut niets van dat ze nog steeds gewoon mogen doorgaan na jaren van leugens en andere praatjes. Hier zou een punt op de agenda van de politieke partijen moeten komen (weer). Maar ook dat schijnt niet te helpen. De rechter heeft al uitspraak gedaan en die vissen van Pretium zoeken telkens het gaatje in het net, tot nu toe nog steeds met succes. Schandalig.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

tenormin schreef:
langste adem schreef: Dit was omdat Pretium met succes de KPN had aangeklaagd waardoor de KPN hoge boetes kreeg. Omdat KPN misbruik zou maken van haar monopoliepositie, als ze niet heel soepel meewerkten aan een overstap naar een andere telefoonaanbieder.
Prangende vraag: bent u ook nog steeds bij Pretium? Ik wel, heb geen zin meer in ge o.h. En KPN heeft/had nu eenmaal die aanbieding dat andere providers hun lijnen konden/kunnen kopen. Ben nu bezig, althans in het nieuwe jaar, volledig te veranderen van alles. Maar ik kan dat alles niet alleen, alleen al het feit dat ik een nieuw email adres e.d. moet aanvragen (en krijgen) doet me als senior huiveren. Weet geen barst meer bij wie en hoe ik aangemeld sta. Dus daar laat ik iemand volgend jaar eens naar kijken. Of Online of Ziggo. Bij Online heb ik wat meer kans om mijn email adres te handhaven; heb een naam die (voor zover ik kan nagaan) niet in Nederland bestaat, dus fingers crossed.
Nee uiteraard ben ik niet meer bij Pretium. Ik heb me destijds zelf weer aangemeld bij KPN nadat we waren weggekaapt door Pretium.
Opmerkelijk trouwens hoe dat aanmelden bij KPN weer ging : Terwijl Pretium alles zomaar kon wegkapen zonder mijn medeweten , wilde KPN toen ik zelf weer klant wilde worden alle gegevens (adresgegevens etc) weer weten, er moesten heraansluitkosten worden betaald, er moest een handtekening onder een overeenkomst komen, en er moest een copie van een ID-bewijs meegestuurd worden.

Tegenwoordig zit ik niet meer bij KPN, het was voordeliger voor mij om een alles in 1 pakket te hebben van Ziiggo (waar ik al TV afnam). Lagere kosten nu, en sneller internet. Ik moet bekennen dat daar een verhuizing voor nodig was, ook al vanwege " het gedoe" . maar het valt alles mee hoor.

Als u wil switchen van telefoonaanbieder kunt u het beste gewoon naar de telefoonaanbieder van uw keus gaan en u zich daar aanmelden met nummerbehoud. ZIj zorgen er dan voor dat het abonnement bij Pretium wordt opgezegd. Omdat u al langer dan een jaar bij Pretium zit zal u waarschijnlijk een opzegtermijn van 1 maand hebben bij Pretium.
En u heeft er dan zelf weinig omkijken naar.
Uw email zal niet veranderen als u alleen telefonie afneemt van Pretium. (Als u zowel telefonie als internet afneemt bij Pretium, ja dan zal uw emailadres [email protected] veranderen. )

Als u wil overstappen naar een alles in 1 pakket van een andere internetprovider dan krijgt u in de regel een nieuw emailadres (bijv. [email protected]) . Maar meestal kunt u uw email toch blijven lezen via de webmail van de oude provider.
Dus ja, ik snap dat het eventjes gedoe geeft om over te stappen, maar er is toch vast wel iemand in uw buurt die u kan helpen daarmee ?

Netwerker-
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 sep 2014 11:10

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Netwerker- »

Hallo forum-leden,

Het aller-ergste aan deze hele ellende is dat de Autoriteit Consument en Markt helemaal niets onderneemt tegen deze wan-praktijken van Pretium Telecom. Echt helemaal niets. Geen waarschuwing, geen onderzoek, geen boete, geen tijdelijke bedrijfssluiting. Helemaal niets.

Kijk maar op de webpagina van uitspraken van de Autoriteit Consument en Markt op hun website.

Weblink naar uitspraken van de ACM
Zoek in de rubriek Telecommunicatie. En hoe goed je ook zoekt: geen uitspraken tegen Pretium Telecom.

De Autoriteit Consument en Markt laat het dus ook verschrikkelijk afweten. Met als gevolg dat Pretium Telecom gewoon verder kan gaan met misleiding van voornamelijk ouderen. En/of mensen met een verstandelijke beperking.

Te triest voor woorden. Shame on you Autoriteit Consument en Markt !!!

Netwerker-

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

paul-voerman schreef: De werkwijze zit nu nog slinkser in elkaar. Een brutaal levend wezen heeft 2x gebeld.
Na de eerste keer is er een map verstuurd waar de omzetting al in gang gezet is.
De 2e keer (op de dag dat de map is binnen gekomen) is gevraagd of alles klopte en als dat zo was een cijfer indrukken. (welke precies is mij niet bekend)
Is dit de procedure zoals ze die al volgden of is dat van de laatste weken?
Dit is inderdaad een nieuwe werkwijze. Het is raadzaam deze werkwijze te melden bij https://www.consuwijzer.nl en daar ook een klacht in te dienen tegen Pretium.
Niet bekend is, hoe lang Pretium deze al toepast. Pretium is er zelf kennelijk ook achtergekomen, dat ze sinds 13 juni geen enkel geldig contract hebben afgesloten, de wet hebben overtreden, bejaarden hebben misleid en op een forse boete aansturen.

Waarom ze al die moeite hebben gedaan, is onduidelijk, want ook nu ontbreekt de schriftelijke bevestiging en worden er via telefonische werving alleen maar ongeldige contracten afgesloten.

In de Memorie van Toelichting bij de wet staat over de schriftelijkheidsvereiste te lezen:
Daarbij moeten de woorden "gevolg van het gesprek" ruim worden opgevat. Belt een handelaar de consument met het verzoek om terug te bellen, met als doel het sluiten van een overeenkomst op afstand, dan zal deze ook onder de regeling vallen. Een andere uitleg zou immers meebrengen dat de regeling eenvoudig kan worden omzeild.

Met een tweede vrijwillig gesprek op initiatief van de klant wordt dus niet voldaan aan de schriftelijkheidsvereiste! Een tweede afgedwongen gesprek op initiatief van het bedrijf (Pretium) zal dan zeker niet voldoen!

De tekst van de nieuwe welkomstbrief is te vinden op http://members.home.nl/vd.kraats/pretiu ... ief_3.html.

Omdat Pretium gewoon doorgaat met misleiding van bejaarden heeft Mei Li Vos(PvdA) opnieuw middels kamervragen ( https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 23410.html ) aangedongen op ingrijpen van de Autoriteit Consument & Markt. Alleen deze instantie kan deze praktijken van Pretium stoppen,

Rovano
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 dec 2013 17:17

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Rovano »

KrikvdKruK schreef:Netwerker

Het is nog veel erger.
Het gezwel Pretium woekert geen zeven, maar al twaalf jaar, zie onderstaande klacht uit 2002 (http://forum.bellen.com/topic/2336-pretium/page-2).

DAT PRETIUM KOMT BIJ MIJ OVER ALS EEN LOUCHE BEDRIJF.

TIJDENS MIJN VAKANTIE BLIJKT IK INEENS AL MIJN TELEFOONGESPREKKEN VIA HEN TE HEBBEN LOPEN. DAT ZOU IK VIA CARRIER PRE SELECT 0800-1273 INGESTELD HEBBEN. IK WEET ECHTER NERGENS VAN!!!! DE KPN LICHTTE MIJ IN MIDDELS EEN BRIEF DAT IK OVERGEGAAN WAS "NAAR EEN ANDERE TELEFOONMAATSCHAPPIJ". VIA CONTROLE 0800-1273 HOORDE IK DAT IK BIJ "1637" ZAT. VIA INTERNET ERACHTER GEKOMEN DAT DAT PRETIUM IS. HAD IK NOOIT VAN GEHOORD...



WAT OOK HEEL VERVELEND IS INDERDAAD DAT IK GEEN IDEE HEB WIE/WAT PRETIUM IS. GEEN NUMMERS/SITE ETC. HEEL RAAR... EEN DING WEET IK ZEKER...ALS IK OOIT EEN NOTA KRIJG VAN HEN BETAAL IK NIET. WE MOETEN IN NEDERLAND AF VAN DAT SOORT ROTMAATSCHAPPIJTJES!

Beste KrikvandeKruk (leuke naam overigens),

Dat is een oud bericht wat je aanhaalt, zeg. Als je, zoals deze persoon, geen nota’s van Pretium wilt betalen, kun je nog wat leuks verwachten, want afgezien van de slinkse wijze waarop Pretium probeert kwetsbare medeburgers aan zich te binden, hanteert Pretium nog een smerig trucje:

Als je oude moeder overlijdt, wordt het contract beëindigd en de eindnota opgemaakt, ZONDER dat de kosten worden gespecificeerd. Pretium schrijft automatisch het verschuldigde bedrag van je rekening af. Mijn argwaan werd gewekt toen op de afrekening werd vermeld dat er 0 gesprekken met 0 minuten hadden plaatsgevonden. Toch werd er maar liefst € 44,50 afgeschreven. Ik heb het bedrag vervolgens gestorneerd.
Ik kreeg een paar aanmaningen van Pretium waarop ik om specificatie vroeg, maar niet kreeg.
Toen kreeg ik te maken met 'Gerecht Incasso BV'. Betalen of anders.... Nou, niet dus.
Weer een brief van Gerecht Incasso, deze keer werden ook nog incasso kosten in rekening gebracht.
Nu liep het bedrag op tot € 99,73. Als ik niet binnen afzienbare tijd zou betalen, zouden de kosten oplopen tot € 795,- inclusief beslag- en executiekosten. Wederom liet ik de termijn verstrijken.
Onlangs kreeg ik een brief van ze met eindelijk daarbij gevoegd een 'specificatie' van Pretium.
Ik schreef een brief naar Gerecht Incasso, een dekmantel firma van Pretium, overigens.

Oh ja, belangrijk om te weten voor diegenen die door Gerecht Incasso worden aangemaand: DEZE TOKO IS VAN PRETIUM, KORTOM PRETIUM MET EEN ANDER HOEDJE!!!

Hieronder geef ik integraal de brief die ik naar de ballentent Gerecht Incasso stuurde. Voor een ieder die hieruit wenst te citeren c.q. voor eigen gebruik wil overnemen, dit stukje proza is geheel vrij van rechten. (Zie volgende berichten) De inhoud spreekt voor zich:
Laatst gewijzigd door Rovano op 22 dec 2014 21:25, 3 keer totaal gewijzigd.

Rovano
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 dec 2013 17:17

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Rovano »

Gerecht Incasso B.V.
T.a.v. dhr./mw. H. de Vries
Postbus 6044
2001 HA Haarlem

<plaats>, <datum>

Betreft: incasso GI <dossiernummer>

Geachte heer/mevrouw De Vries,

In antwoord op uw brief van 19-12-2014, deel ik u het volgende mee:

U stelt dat Pretium mij op 24 oktober de door mij aangevraagde specificatie heeft gemaild, hetgeen nadrukkelijk niet het geval is geweest. Het enige wat ik ooit van Pretium heb ontvangen, is een brief op 6 oktober 2014 waarin wordt meegedeeld dat het totaalbedrag van de eindnota € 44,50 bedraagt. Dit zonder nadere specificatie.

Na mij tot twee maal toe te hebben geïntimideerd, komt u (en/of Pretium) nu pas voor het eerst met de door mij gevraagde specificatie.
Het is duidelijk dat Pretium met de specificatie heeft geknoeid; rechtsboven in de ‘header’ staat: Gespreksperiode 28-08-2014 t/m 24-09-2014 terwijl verderop wordt gesproken over: Periode 01-10-2014 t/m 31-10-2014. Ook de datering deugt niet: 10-10-2014. Hoe kan Pretium op 10-10-2014 weten wat de kosten van telefonie zijn op 31-10-2014? Nee, de nota van Pretium is overduidelijk voor deze gelegenheid op een slordige wijze in elkaar geknutseld! Het bedrog van Pretium komt nu wel heel erg opzichtig aan het licht!

U maakt uw dreigementen in het geheel niet waar. Eerder sommeerde u mij incasso kosten te betalen, maar die heeft u nu weer ingetrokken. U bent klaarblijkelijk tot de ontdekking gekomen dat u formeel juridisch geen poot heeft om op te staan.
Het is mij duidelijk geworden dat uw zogenaamde ‘incassobureau’ slechts een dekmantel firma van Pretium is, waarmee u met een ‘gewichtig’ sausje en een deftig briefhoofd probeert de klant te intimideren. U dreigt met gerechtelijke procedures en hoge kosten, maar in werkelijkheid slaat u met al uw misplaatste dreigementen nog geen deuk in een pakje boter.

Omdat ik voor eens en altijd van Gerecht Incasso en Pretium verlost wil zijn, ga ik betalen waarop Pretium in mijn ogen dan nog recht heeft. Realiseert u zich dat ik daarmee bijzonder coulant ben, gezien uw eerdere dreigbrieven; ik zou het evenzogoed op een rechtszaak kunnen laten aankomen.

Ik betaal u het abonnementsgeld over de periode 01-10-2014 t/m 31-10-2014 à € 19,50 incl. BTW. Hierop breng ik in mindering de kosten voor het verzenden van twee maal een aangetekende brief, waaronder deze, om uw stompzinnige intimidaties te repliceren à € 7,95 x 2 = € 15,90. Blijft over 19,50 – 15,90 = € 3,60
Hiermee zult u genoegen moeten nemen, ik laat u geen andere keuze.
Laatst gewijzigd door Rovano op 22 dec 2014 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Rovano
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 dec 2013 17:17

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Rovano »

De ‘opheffingskosten’ à € 25,- die Pretium in rekening brengt, zal ik onder geen beding betalen. Het gaat hier om beëindiging van een contract wegens overlijden. Ik vind het ongehoord dat Pretium wegens contractbreuk door overmacht - overlijden komt mij voor als de ultieme vorm van overmacht - administratieve kosten in rekening probeert te brengen. Dit is voor Pretium natuurlijk de reden geweest om specificatie achterwege te laten.
Menigeen is geconfronteerd met deze volstrekt onterechte kostenpost bij overlijden, maar in plaats van intrekking van deze schandalige handelswijze, gaat Pretium schaamteloos door met het innen hiervan.
Een speurtochtje op het internet leert mij dat KPN dit eveneens een schandalige kostenpost vindt en dat ook de OPTA Pretium heeft beschuldigd van onfrisse praktijken.

Ik wens in de toekomst verschoond te blijven van correspondentie in welke vorm ook, nog van Pretium, nog van Gerecht Incasso. U zult bij mij geen voet aan de grond krijgen met andere voorstellen dan wel sommaties.
U schrijft mij in uw arrogantie dat na betaling het dossier zal worden gesloten. Welnu, we zullen de rollen eens omdraaien: Het dossier is bij dezen door mij gesloten! Punt!

Ik vind uw handelswijze en die van Pretium grof en schandalig en zal deze praktijken daarom ruimschoots ventileren op diverse klachtenforums.

Na al de gespierde taal die u over mij heen heeft gestort, daag ik u uit tot dagvaarding. Dan zal ik een claim tegen u inbrengen m.b.t. de kosten die voortvloeien uit verweer alsmede aangifte doen van valsheid in geschrifte door Pretium vanwege de aantoonbare vervalsing van de hierboven genoemde specificatie.

Rest mij nog de wens uit te spreken dat, nu analoge telefonie inmiddels achterhaalde techniek is geworden, zowel Pretium als uw dubieuze toko Gerecht Incasso, hetzij door faillissement hetzij anderszins, spoedig zullen ophouden te bestaan, zodat Nederland wordt verlost van uw dreigbrieven en uw doortrapte pogingen tot oplichting.

Vertrouwende u hiermee afdoende te hebben geïnformeerd,

Hoogachtend,

Rovano

Rovano
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 dec 2013 17:17

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Rovano »

Moraal van dit verhaal: Laat u niet intimideren, maar houdt de rug recht!

Kies als het enigszins kan voor een andere aanbieder. Vooral als u een 'veelbeller' bent.
Analoge telefoondiensten zijn niet meer van deze tijd en zijn vrijwel altijd duurder dan Voice Over IP.
Zelfs als u geen internet aansluiting hoeft, maar wel veel belt, is VOIP toch vaak veel goedkoper.
Ik zag het aan de soms torenhoge rekeningen van mijn moeder. Bedragen waarvoor je met gemak drie snelle internetverbindingen kunt krijgen incl. telefonie!!

Kies voor een moderne oplossing zodat we voor eens en altijd verlost zullen worden van deze oplichtersclub!

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Rovano schreef:Moraal van dit verhaal: Laat u niet intimideren, maar houdt de rug recht!

Kies als het enigszins kan voor een andere aanbieder. Vooral als u een 'veelbeller' bent.
Analoge telefoondiensten zijn niet meer van deze tijd en zijn vrijwel altijd duurder dan Voice Over IP.
Zelfs als u geen internet aansluiting hoeft, maar wel veel belt, is VOIP toch vaak veel goedkoper.
Ik zag het aan de soms torenhoge rekeningen van mijn moeder. Bedragen waarvoor je met gemak drie snelle internetverbindingen kunt krijgen incl. telefonie!!

Kies voor een moderne oplossing zodat we voor eens en altijd verlost zullen worden van deze oplichtersclub!


Ergens tussen deze tig pagina's zijn er reeds diverse keren ( ook van mijzelf ) voor gesteld om het analoge lijntje vaarwel te zeggen en via VOIP te gaan bellen.

Probleem is dat veel zaken nog over het koperen lijntje gaat bv een belangrijke: Alarm al dan niet persoonlijk of huisalarm.

Veel verzekeringen geven niet thuis als er geen gebruik wordt gemaakt van het koperen lijntje.

Pretium heeft het nog eens bij mijn oma geprobeerd......maar die zit alweer een tijdje in een verzorgings tehuis en die lijn kon niet worden overgenomen....gelukkig maar want bespaarde Pretium een onaardig bezoekje.

Rovano
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 dec 2013 17:17

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Rovano »

Teunbosseman schreef:Ergens tussen deze tig pagina's zijn er reeds diverse keren ( ook van mijzelf ) voor gesteld om het analoge lijntje vaarwel te zeggen en via VOIP te gaan bellen.

Probleem is dat veel zaken nog over het koperen lijntje gaat bv een belangrijke: Alarm al dan niet persoonlijk of huisalarm.

Veel verzekeringen geven niet thuis als er geen gebruik wordt gemaakt van het koperen lijntje.

Pretium heeft het nog eens bij mijn oma geprobeerd......maar die zit alweer een tijdje in een verzorgings tehuis en die lijn kon niet worden overgenomen....gelukkig maar want bespaarde Pretium een onaardig bezoekje.
Tja, dan wordt het toch eens tijd dat die alarmdiensten hun apparatuur gaan aanpassen. Hele industriële complexen worden tegenwoordig over datanetwerken gemanaged en dan zou dat niet mogelijk zijn voor een simpele alarmsignalering? Bijna niet te geloven!

Verwondert me niets dat verzekeringsmaatschappijen niet thuis geven. Veel van die instellingen horen thuis in dezelfde categorie waar Pretium ook onder valt…… Oplichters!

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door jerwarm »

Rovano schreef:
Teunbosseman schreef:Ergens tussen deze tig pagina's zijn er reeds diverse keren ( ook van mijzelf ) voor gesteld om het analoge lijntje vaarwel te zeggen en via VOIP te gaan bellen.

Probleem is dat veel zaken nog over het koperen lijntje gaat bv een belangrijke: Alarm al dan niet persoonlijk of huisalarm.

Veel verzekeringen geven niet thuis als er geen gebruik wordt gemaakt van het koperen lijntje.

Pretium heeft het nog eens bij mijn oma geprobeerd......maar die zit alweer een tijdje in een verzorgings tehuis en die lijn kon niet worden overgenomen....gelukkig maar want bespaarde Pretium een onaardig bezoekje.
Tja, dan wordt het toch eens tijd dat die alarmdiensten hun apparatuur gaan aanpassen. Hele industriële complexen worden tegenwoordig over datanetwerken gemanaged en dan zou dat niet mogelijk zijn voor een simpele alarmsignalering? Bijna niet te geloven!

Verwondert me niets dat verzekeringsmaatschappijen niet thuis geven. Veel van die instellingen horen thuis in dezelfde categorie waar Pretium ook onder valt…… Oplichters!

dat is het ook niet, en het is ook niet waar.
tegenwoordig wordt tcp/ip techniek + GPRS verbindingen toegepast op alarmsystemen.

dit is oude info van Teunbosseman die allang niet meer klopt. De verzekeringen eisen geen koperdraadje meer.
Dit ook omdat de ISDN met digiacces vervalt per 1 Jan 2015, moeten bedrijven met hoogrisico aansluitingen wel overstappen op deze "nieuwe" techniek.
deze tcp/ip techniek wordt eigenlijk al jaren toegepast, ook op laagrisico objecten :wink:
Laatst gewijzigd door jerwarm op 23 dec 2014 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Rovano schreef:
Teunbosseman schreef:Ergens tussen deze tig pagina's zijn er reeds diverse keren ( ook van mijzelf ) voor gesteld om het analoge lijntje vaarwel te zeggen en via VOIP te gaan bellen.

Probleem is dat veel zaken nog over het koperen lijntje gaat bv een belangrijke: Alarm al dan niet persoonlijk of huisalarm.

Veel verzekeringen geven niet thuis als er geen gebruik wordt gemaakt van het koperen lijntje.

Pretium heeft het nog eens bij mijn oma geprobeerd......maar die zit alweer een tijdje in een verzorgings tehuis en die lijn kon niet worden overgenomen....gelukkig maar want bespaarde Pretium een onaardig bezoekje.
Tja, dan wordt het toch eens tijd dat die alarmdiensten hun apparatuur gaan aanpassen. Hele industriële complexen worden tegenwoordig over datanetwerken gemanaged en dan zou dat niet mogelijk zijn voor een simpele alarmsignalering? Bijna niet te geloven!

Verwondert me niets dat verzekeringsmaatschappijen niet thuis geven. Veel van die instellingen horen thuis in dezelfde categorie waar Pretium ook onder valt…… Oplichters!

Oh maar dat gebeurd vanzelf maar zal nog wel wat jaartjes over heen gaan voordat het koperen lijntje definitief verdwenen is.

Door te zeggen dat veel verzekerings instellingen oplichters zijn ga je nu een hele andere kant op, moet je niet doen. Ik zie althans geen 138 pagina's hierover.

Gewoon bij Pretium houden met hun smerige praktijken, daar ga ik wel met je in mee en zoveel anderen.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

jerwarm schreef:
Rovano schreef:
Teunbosseman schreef:Ergens tussen deze tig pagina's zijn er reeds diverse keren ( ook van mijzelf ) voor gesteld om het analoge lijntje vaarwel te zeggen en via VOIP te gaan bellen.

Probleem is dat veel zaken nog over het koperen lijntje gaat bv een belangrijke: Alarm al dan niet persoonlijk of huisalarm.

Veel verzekeringen geven niet thuis als er geen gebruik wordt gemaakt van het koperen lijntje.

Pretium heeft het nog eens bij mijn oma geprobeerd......maar die zit alweer een tijdje in een verzorgings tehuis en die lijn kon niet worden overgenomen....gelukkig maar want bespaarde Pretium een onaardig bezoekje.
Tja, dan wordt het toch eens tijd dat die alarmdiensten hun apparatuur gaan aanpassen. Hele industriële complexen worden tegenwoordig over datanetwerken gemanaged en dan zou dat niet mogelijk zijn voor een simpele alarmsignalering? Bijna niet te geloven!

Verwondert me niets dat verzekeringsmaatschappijen niet thuis geven. Veel van die instellingen horen thuis in dezelfde categorie waar Pretium ook onder valt…… Oplichters!

dat is het ook niet, en het is ook niet waar.
tegenwoordig wordt tcp/ip techniek + GPRS verbindingen toegepast op alarmsystemen.

dit is oude info van Teunbosseman die allang niet meer klopt. De verzekeringen eisen geen koperdraadje meer.
Dit ook omdat de ISDN met digiacces vervalt per 1 Jan 2015, moeten bedrijven met hoogrisico aansluitingen wel overstappen op deze "nieuwe" techniek.
dit wordt inmiddels al jaren toegepast, :wink:
Ja daaag met je oude informatie van mij. Mn oma had tot voor kort een persoonlijk alarm welke gewoon via het koperraadje werkte. Ikzelf had 1,5 jaar gelee een alarmsysteem welke via de analoge telefoon lijn diende te lopen van de verzekering. Tegenwoordig prima systemen met GSM module en ben overgestapt.

Dus niet gaan roeptoeteren dat niet waar is terwijl ik uit eigen ervaring spreek.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door jerwarm »

Teunbosseman schreef:
jerwarm schreef:
Rovano schreef: Tja, dan wordt het toch eens tijd dat die alarmdiensten hun apparatuur gaan aanpassen. Hele industriële complexen worden tegenwoordig over datanetwerken gemanaged en dan zou dat niet mogelijk zijn voor een simpele alarmsignalering? Bijna niet te geloven!

Verwondert me niets dat verzekeringsmaatschappijen niet thuis geven. Veel van die instellingen horen thuis in dezelfde categorie waar Pretium ook onder valt…… Oplichters!

dat is het ook niet, en het is ook niet waar.
tegenwoordig wordt tcp/ip techniek + GPRS verbindingen toegepast op alarmsystemen.

dit is oude info van Teunbosseman die allang niet meer klopt. De verzekeringen eisen geen koperdraadje meer.
Dit ook omdat de ISDN met digiacces vervalt per 1 Jan 2015, moeten bedrijven met hoogrisico aansluitingen wel overstappen op deze "nieuwe" techniek.
dit wordt inmiddels al jaren toegepast, :wink:
Ja daaag met je oude informatie van mij. Mn oma had tot voor kort een persoonlijk alarm welke gewoon via het koperraadje werkte. Ikzelf had 1,5 jaar gelee een alarmsysteem welke via de analoge telefoon lijn diende te lopen van de verzekering. Tegenwoordig prima systemen met GSM module en ben overgestapt.

Dus niet gaan roeptoeteren dat niet waar is terwijl ik uit eigen ervaring spreek.


roeptoeteren? :lol: het is mijn vak en werk er elke dag mee, 1,5 jaar geleden? das onzin.
De analoge lijn zijn ze al minstens sinds 2008 aan het uitfaseren als verplichte verbinding bij alarmsystemen.
Je had dus gewoon een heel oubollige verzekering die hun polissen niet wilde aanpassen, of het is niet waar.

Ze MOETEN het wel accepteren, ze hebben geen keus.


dat persoonlijk alarm van je oma heet bv een BEO alarm, deze kunnen ook gewoon over voip, daar heb je geen analoge lijn voor nodig!
het enige voordeel van de analoge lijn is bij lichtnetuitval/oorlog, blijft deze altijd in de lucht.
Als je met voip gewoon een noodstroomvoorziening plaatst [ups] op het modem dan ben je hiervan af en kan je doormelding altijd plaats vinden.
Ik heb namelijk zelf persoonlijke alarmen moeten aansluiten.
Een verzekering bv inboedel MOET accepteren dat de analoge lijn uiteindelijk vervalt, OOK op een persoonlijk alarm bij je oma.


dus ja je info is al oud, dit klopte vroeger wel.

https://www.kpn-wholesale.com/nl/over-k ... ingen.aspx
Laatst gewijzigd door jerwarm op 24 dec 2014 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten