Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
KrikvdKruK
Berichten: 214
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK » 31 okt 2016 21:57

Ondanks de dreiging van eindeloze gerechtelijke procedures heeft journalist Peter Olsthoorn toch een manier gevonden om zijn onderzoek over Pretium te publiceren. Vanaf nu wordt iedere dag een hoofdstuk gepubliceerd via publicatieplatform Reporters Online in kiosk Blendle. In totaal verschijnen 30 artikelen op http://reportersonline.nl/tag/pretium-telecom/ over achtergronden en werkwijze van Pretium en zusterbedrijven XCLNT en Quatel .

KrikvdKruK
Berichten: 214
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK » 09 nov 2016 01:11

Pretium en de directeur, wiens naam op dit forum tegenwoordig wordt weggecensureerd, hebben via hun advocaten van Bird & Bird op 8 november 2016 een kort geding aangespannen tegen journalist Peter Olsthoorn, vanwege de reeks internet-artikelen over Pretium.
Waarschijnlijk is het eerste artikel https://blendle.com/i/reporters-online/ ... 1030-99802 al niet goed gevallen bij Pretium.

Peter Olsthoorn is zo ongeveer de laatste journalist, die ondanks dreigementen van Pretium nog durft te publiceren over feiten en achtergronden , die massale misleiding van weerloze ouderen hebben mogelijk gemaakt.

KrikvdKruK
Berichten: 214
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK » 01 dec 2016 23:42

Pretium heeft de rechtszaak tegen journalist Peter Olsthoorn kansloos verloren.
Via de link http://netkwesties.nl/933/dossier-preti ... iveren.htm kan de lezer nu genieten van het complete verhaal over de op- en ondergang van een bedrijf, dat ooit veelbelovend was.

De wervings-activiteiten van Pretium en de zusterbedrijven Quatel en XCLNT lijken dood te bloeden: er zijn nauwelijks klachten.

Wel zijn er nog steeds klachten over zusterbedrijf Privilege (zie https://www.klacht.nl/privilege/ ), dat jaarlijks bij bejaarden ongemerkt 85 euro afschrijft voor lidmaatschap van een ongebruikte webwinkel.

KrikvdKruK
Berichten: 214
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK » 06 feb 2018 22:57

Pretium houdt zich niet alleen bezig met het misleiden van kwetsbare bejaarden, maar probeert ook de persvrijheid om zeep te helpen.
Directeur Nyks klaagde over de aantasting van zijn privacy, maar dat mocht niet baten: ook in hoger beroep heeft Pretium kansloos verloren (zie http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... HA:2018:30 ).

Het complete webdossier van onderzoeksjournalist Peter Olsthoorn is daarom nog steeds te vinden op https://www.netkwesties.nl/933/dossier- ... iveren.htm.

Zusterbedrijf Privilege (zie https://www.klacht.nl/privilege/ ) heeft de ongemerkte afschrijving bij bejaarden voor lidmaatschap van een ongebruikte webwinkel inmiddels verhoogd naar 90 euro per jaar.

KrikvdKruK
Berichten: 214
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK » 03 jan 2019 23:13

Per 20 juni 2018 heeft de Staatssecretaris van Economische Zaken beleid van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) aangekondigd, zie https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 34097.html. Dit n.a.v. vele klachten van zakelijke klanten, waaronder 900.000 ZZP'ers, en kamervragen hierover. Voor zakelijke klanten geldt de verbeterde Consumenten-wet van 13 juni 2014 niet, is geen schriftelijke bevestiging van een contract nodig, maar voldoet de (korte vocelog), waardoor misleiding een koud kunstje is.
Het bedrijf "Belcentrale" is de Pretium van de zakelijke telefonie en haalt dezelfde misselijke trucs uit. Het bedrijf is dus ook al in een fors aantal rechtszaken verwikkeld (zie o.a. http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... :2016:3362 (tegen Pretium) en http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... 2017:10573 (tegen KPN) ).
Opmerkelijk is dat juist Pretium het voortouw heeft genomen bij het bestrijden van deze misleiding en daarmee indirect de ommekeer in ACM-beleid heeft veroorzaakt.

Zowel het ministerie, als de ACM, als de rechtspraak komen volgens de toelichting bij het beleid eindelijk tot inkeer en stellen vast, dat de voicelog (een klein gedeelte van het telefoon gesprek, waarin de overeenkomst zou zijn bevestigd) niet voldoet als rechtsgeldige wilsuiting van de abonnee, omdat misleiding dan niet uitgesloten is!!
In feite wordt hiermee erkend, dat in het verleden bij talloze uitspraken van geschillencommissie en rechtbank ten onrechte de klachten van klanten niet werden erkend en contracten ten onrechte niet werden ontbonden.

Op de website https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telec ... onnementen stelt de ACM zich de vraag, hoe de ACM (autoriteit???) de slamming bij zakelijke telefonie nu gaat aanpakken:
Wat doet de ACM tegen lijnkaping?
De ACM kan bij lijnkaping niet optreden. Maar wij willen ondernemers wel zo goed mogelijk informeren en waarschuwen. Samen met telecomaanbieders, brancheverenigingen en de politiek willen wij meer doen om lijnkaping tegen te gaan.


Te triest voor woorden. De Tweedekamer heeft ook voor zakelijke telefonie gevraagd om invoering van een verplichte schriftelijke bevestiging. Of die er ooit komt, is maar zeer de vraag. Moeilijk, moeilijk, moeilijk.

Plaats reactie