LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Gergro,
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat via de Geschillencommissie ontbinding absoluut niet valt af te dwingen en dat het "recht" hogerop moet worden gezocht, maar daar ben ik op dit moment nog even niet aan toe. De volledige uitspraak is wel te lezen op:
http://members.home.nl/vd.kraats/pretiu ... _1721.html

loca
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jun 2008 13:17

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door loca »

Beste Gergro,
Je vroeg laatst of ik nog scripts had van pretium telecom?
Deze heb ik allemaal bewaard. Ik heb deze echter niet digitaal en ben ook niet in het bezit van een scanner...

Groetjes[/u]

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Ik heb de laatste berichten even zitten lezen. Het zijn er heel wat. Het bedrijf blijft ook maar doorgaan. Jammer dat de geschillencommissie jullie geen gelijk geeft. Hierdoor kunnen ze door blijven gaan. Ik hoop dan ook dat de regering er eens wat aan gaat doen. Succes met de strijd. Ik blijf het volgen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Tja..

Pretium..

Een college had een woning gehuurd, waarvan de vorige bewoner helaas overleden was.
Ik ben, samen met collega, begonnen met post retour te zenden met :

Retour afzender - Geadresseerde overleden.

De meeste instanties hebben dat redelijk vlot (met 4 tot 6 weken) opgepakt. Zo niet Postcodeloterij en, jawel, Pretium Telecom.

Nadat men zelfs na 5 maanden van terugzenden nog niet had gereageerd, heb ik maar een nijdige fax gestuurd.
Uitgelegd wat er aan de hand was - en dat bij mijn collega geen familie of nabestaanden bekend waren - dus of men met Gemeente Amsterdam in contact wilden treden voor nadere informatie.

Wat doet Pretium : Zij gaan post sturen aan " De erven van ...."

Dus, deze retour met " Retour afzender, geen familie op dit adres aanwezig".
Dit ging 6 weken door, met om de week een brief.

Dus nog maar, een nijdiger, fax gestuurd (een gewoon telefoonnummer hebben die gasten niet - en ik ga geen geld uitgeven omdat ZIJ weigeren respect voor de overledenen te hebben).

Daarna bleef men brieven sturen -maar 'aan de bewoners van ...' en het adres van collega.

Op een gegeven moment hebben we het opgegeven - en heb ik zo`n brief eens bekeken (was tenslotte aan mijn collega gericht (bewoner) en die gaf toestemming).

Stelt Pretium doodleuk dat mijn collega een bewijs van overlijden moet overleggen.
Sorry - maar dat gaat echt te ver.
Er is aangegeven : Klant Pretium overleden. Nabestaanden of correspondentie adres onbekend.

Dus, Pretium legt HUN taak (contact met gemeente opnemen) bij iemand die totaal GEEN binding heeft of had met de klant.

Ik weet niet wat voor robots daar werken - maar ik ben er echt klaar mee. Ik heb ook gemeld bij vrienden en familie - als jullie met die gasten zaken doen, help ik niet meer bij problemen.
Volgens mij valt dit niet onder mijn ziektekosten verzekering....

Ik meld dit gedrag, of eigenlijk wangedrag, op meer plaatsen - dus mischien ben je het al eens tegen gekomen.

Voor mij NEVER NOOIT NIET Pretium - en mijn familie en vrienden denken er net zo over.

Elke brief van Pretium gaat nu rechtstreeks het oud papier in - wij zijn er klaar mee met die [piep].

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Schandalig dat ze maar door blijven gaan met brieven te sturen naar iemand die overleden is, of naar de erven van die persoon. De erven hebben wel wat anders "aan hun hoofd", dan steeds die post te beantwoorden. Het lijkt me trouwens onmogelijk om een bewijs van overlijden te sturen, als je zelf geen direct betrokkene bent. Als je dat al wel kunt doen, is het nog maar de vraag of Pretium na die acte gezien te hebben stopt met hun correspondentie. Zij reageren toch nergens op? groeten

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als die collega af wil van de brieven van Pretium kan hij bij de gemeente een bewijs van inschrijving halen, waaruit blijkt dat hij de nieuwe bewoner van dit pand is. En dit toesturen aan pretium.

Maar hier zijn kosten aan verbonden. Dus de papierversnipperaar blijft w.s. overuren draaien.

Ik neem aan dat pretium niet zijn telefoon lijn kan afsluiten.



[/quote]

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

TdeHond:

We hebben Pretium te kennen gegeven dat er iemand anders woont, en dat men bewijs van overlijden van hun klant bij de gemeente moeten halen.

Meer energie word er niet ingestoken.

Als Pretium willens en wetens blijft doorgaan - prima - hun kosten - zij kunnen mijn collega niets doen, die heeft nergens voor getekend :)

gergro
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2007 16:15

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door gergro »

Beste Ioca,

Stuur mij een mailtje op gergro apestaartje gmail.com (email adressen accepteert Radar niet op het forum), dan vinden we wel en oplossing. Heel fijn dat jij die scripts hebt.

Groet, Gergro

Kayke
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jan 2008 08:27

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Kayke »

@Guardian72:

Die collega moet (als ie wil) gewoon alles retour blijven sturen. Het is een beetje meer werk dan bij het oud papier gooien maar daarmee krijgt Pretium er een kostenpost bij. Een brief retour afzender kost geld.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Vraag bank om selectieve blokkade op hun naam.

Wel schriftelijk en aangetekend opgezegd?
[Bericht aangepast door Moderator] Ook ik had zo'n abonnement aangesmeerd gekregen met de info dat ze van KPN waren. Dat heb ik braaf uitgezeten.

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

KrikvdKruK

Ook ik krijg nu een angstig gevoel. Ondanks dat het een ander geschil is. Als de Geschillencommissie nu ook al voorbij gaat aan de Opta en bepaalde uitgangspunten aanneemt dat in het eerste deel van het gesprek ook voldaan is aan de voorwaarden.

Even voor de duidelijkheid: ik was met KrikvdKruK op de desbetreffende zitting aanwezig. Ik moest na hem mijn geschil toelichten.

Wordt vervolgd.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

En ja hoor. Denk je van die prutsers af te zijn, krijg je weer een waardeloos boekje in de bus. Dat wordt wel direct teruggestuurd. En hun lekker strafporto laten betalen.

Theo.S
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 apr 2008 13:55

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Theo.S »

Hier lag ook weer zo'n boekje in de bus. Hoe gaat dat retour zenden?
Gewoon een briefje met 'retour afzender' op je eigen naam plakken?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Hier lag ook weer zo'n boekje in de bus. Hoe gaat dat retour zenden?
Kijken of adres op boekje staat. Grote pijl naar adres :lol: Sticker met Retour afzender erop geschreven.

Streep door eigen adres. Indien mogelijk verzwaren met junkmail ( andere folders)

Lenie1963
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 jun 2008 10:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Lenie1963 »

Hallo allemaal,

wat een toestand in dit land, maar goed, even een vraag.
Mijn moeder en ik delen een rekening, ik heb voor haar het abonnement opgezegd, Pretium zegt van niet. Kan ik dat abonnemetsgeld nou gewoon storneren van (ook) mijn rekening??
Zo van : ik heb opgezegd en u blijft met uw grijpgrage handjes van de rekening, want IK wil dit niet??

ter verduidelijking, ik ben absoluut niet thuis in dit soort dingen, dus mocht dit overkomen als een domme vraag, bij voorbaat excuus...

met vriendelijke groet,
Lenie

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Geen enkele vraag is dom. Het is dom niet te vragen!

Mijn moeder en ik delen een rekening, ik heb voor haar het abonnement opgezegd, Pretium zegt van niet.
Het is normaal dat Pretium zegt dat u niet opgezegd heeft. :roll:

De hamvraag is dan ook: kunt u bewijzen dat u heeft opgezegd?
Ik hoop dat u dat kan omdat u een aangetekende brief, liefst met ontvangstbevestiging heeft gestuurd waarin u opgezegd heeft.
Kopie van brief + bewijs van versturen naar en ontvangst door pretium heeft.

Ik neem aan dat Pretium is "vergeten" een schriftelijke bevestiging einde contract te sturen.

Als u niet kunt bewijzen dat u opgezegd heeft, dan heeft u een probleem. Dan wint Pretium als u gaat storneren.

Eerst krijgt u dan n.l. twee maal een betalingsherinnering, gevolgd door een incassobureau, gevolgd door een rechtszaak met alle kosten voor u als u niet kunt bewijzen dat u opgezegd heeft.

Telefonisch opzegging is moeilijk te bewijzen.

Als u kunt bewijzen dat u opgezegd heeft, dan kunt storneren. Anders vrees ik dat u net als veel anderen erin geluisd bent en nog een jaar aan Pretium vast zit .
:cry:

Lenie1963
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 jun 2008 10:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Lenie1963 »

in antwoord op de hamvraag,

mijn enige (naar ik begrijp magere) bewijs is mijn uitdraai van de telefoon provider, dat ik binnen de gestelde termijn van 7 dagen gereageerd heb, en de boel namens mijn moeder heb afgeblazen.
na de gestelde termijn kwamen wij erachter dat het abonnement inging.
Het is dus van de zotte dat je de tijd krijgt, en dit gewoon weggewuifd wordt, als zijnde niet gebeurt.
Daarna is er pas een aangetekende brief verstuurd.

Mijn moeder is nu doodnerveus als zij weer een vreemde aan de lijn krijgt.

Ik durf haar niet eens te vertellen dat er bij een aantal personen gewoon bedragen worden afgeschreven omdat zij lid zijn van een pretium club??

wij wachten in angstige spanning af......

met vriendelijke groet,
Lenie

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Bewijs dat u telefonisch contact gehad heeft met Pretium is iets, maar ik betwijfel of het voldoende is om Pretium te doen afzien van het contract.

U kunt b.v. bij een Juridisch Loket informeren of het zinvol is om in verweer te gaan tegen Pretium. U heeft terecht begrepen dat Pretium een onderneming is die zeer bedreven is in het strikken van m.n. onze oudere medemens.

Het is heel plezierig dat uw moeder nu nerveus is als ze een vreemde aan de lijn krijgt.

Spreek met haar af, dat zij voortaan zegt dat aan de telefoon/deur niet gekocht wordt.
Vraagt verkoper: waarom,
dan herhaalt uw moeder de zin: aan de deur of telefoon wordt niet gekocht.
zegt de verkoper: maar ik heb een geweldige aanbieding.
herhaalt uw moeder: aan de telefoon of deur wordt niet gekocht.
zegt de verkoper: dit is een eenmalige aanbieding, goedkoper en beter kan niet
Zegt uw moeder: aan de deur of telefoon wordt niet gekocht.
Herhaal tot de verkoper het zat is en opgeeft.

Dit is het principe van de kapotte grammofoonplaat. Succes verzekerd, want u hoeft helemaal niet naar de argumenten van de ander te luisteren. U herhaalt dat u niet koopt aan deur of telefoon en verder maakt het niet uit wat de ander te vertellen heeft.

Doe maar een paar rollenspelletjes met uw moeder. Dat wordt lachen en geeft uw moeder haar zelfvertrouwen terug.

Mijn ervaring is dat als je weet hoe je iets aan moet pakken je al half gewonnen hebt.

Wel regelmatig checken of uw moeder nog steeds het belang van niet aan deur of telefoon blijft inzien.
Onze ouderen zijn mij te vaak slachtoffer van zaken als Pretium :twisted:

Aanvulling:

Geplaatst op 03 Jul 2008 21:39 door KrikvdKruK
De te hanteren termijn is 7 werkdagen na ontvangst brief. Consuwijzer is daar op de website niet echt duidelijk over, maar telefonisch wel.
En Pretium wil in zijn 'welkomstbrief' waarschijnlijk nog steeds doen geloven dat het om 7 werkdagen na dagtekening gaat, zodat er lekker gesjoemeld kan worden met verzending van de brief.
Op 21 juni 2007 heeft de OPTA afspraken gemaakt met Pretium en KPN, waarin de termijn 7 werkdagen na ontvangst keihard is vastgelegd (zie http://members.home.nl/vd.kraats/pretiu ... raak1.html).
Voorzover bekend is de OPTA nooit zo vriendelijk geweest om deze afspraken te publiceren, maar ze werden meegezonden door Pretium bij het verweer voor de Geschillencommissie en worden ook geciteerd bij een gerechtelijke uitspraak!!
Ook de onleesbare Wet Koop op Afstand leidt bij juiste interpretatie tot deze termijn.
De Geschillencommissie hanteerde in zijn gepubliceerde uitspraken totnutoe de termijn 7 werkdagen na telefoongesprek, helemaal te zot voor woorden.

Helaas is dus in het nadeel van de client een uitspraak door de Geschillencommissie gedaan en is dus uitgegaan van de marge van 7 dagen na telefoongesprek als ik het goed begrepen heb.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Theo S.

ik heb gewoon een etiket/briefje over mijn naam geplakt. Het boekje zit nl. in plastic verpakt. ook dat maak ik niet eens meer los. Op het briefje zet ik dat het retour afzender moet en onacceptabel. rekeningen heb ik tot nu toe niet meer gehad. Ik denk dan ook dat het boekje van een andere afdeling komt, en dat die niet weet dat ik niet meer in het systeem hoor te zitten. Succes ermee.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

http://www.infofilter.nl/InfoWWW/index.html

Hier kunt u na het aanmaken van een account telemarketing etc blokkeren!

Nog even een tip voor Lenie 1963:

Zet nu al in uw agenda dat u minimaal 2 maanden voor afloop contract bij pretium aangetekend met ontvangstbevestiging schriftelijk opzegt bij Pretium. Dan kan u dat volgend jaar niet vergeten mocht het nu niet lukken om van deze manipuleerders af te komen.

Gesloten