LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Mr.jvdh

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Mr.jvdh »

Gedupeerden die claimen onder valse voorwendselen Pretium Telecom klant te zijn geworden,hoeven in principe niet op te zeggen. Immers,zonder wilsovereenstemming is er geen sprake van een overeenkomst,
Laatst gewijzigd door Mr.jvdh op 09 jul 2008 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Algemene Voorwaarden Pretium

15. Duur en beëindiging
15.1 De Overeenkomst voor de Telefoon- en/of de Internetdienst zonder Aansluiting wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en kan door Pretium Telecom of de Contractant slechts tussentijds worden beëindigd overeenkomstig het bepaalde in dit artikel. De Overeenkomst voor de Aansluiting in combinatie met de Telefoondienst (het Telefoonabonnement) wordt aangegaan voor een jaar (te rekenen vanaf de eerste dag van de maand volgend op de datum waarop de Overeenkomst tot stand is gekomen) en zal stilzwijgend worden verlengd met telkens een termijn van één jaar met een opzegtermijn van dertig dagen. De Overeenkomst voor de ADSL-Dienst wordt aangegaan voor een jaar en zal stilzwijgend worden verlengd met telkens een termijn van één jaar met een opzegtermijn van twee maanden. Pretium Telecom behoudt zich het recht voor om de Contractant afsluitkosten te berekenen.

Als ik Lenie goed begrepen heb is haar moeder een overeenkomst voor een jaar van een contract voor telefoon in de maag gesplitst.

Ik lees hier toch echt een opzegtermijn van 30 dagen.
Waar heeft u gelezen dat de opzegtermijn drie maanden is?

Lenie, speel op safe en zeg desnoods drie 1/2 maand van te voren schriftelijk, aangetekend met ontvangstbevestiging op.

Laat het er niet op aan komen dat u straks moet gaan bewijzen dat uw moeder misleid is. Houdt het simpel en vraag meteen in de brief om een schriftelijke bevestiging einde contract per ...... Geef dan tevens aan dat u de machtiging ter automatische incasso per zelfde datum opzegt.
Mocht Pretium dan erna nog incasseren kunt u probleemloos aan het storneren gaan omdat u kunt bewijzen dat u schriftelijk heeft opgezegd per einddatum contract.

Dit lijkt een slinkse spelende onderneming te zijn, waar ik misselijk van word.
Sterkte.

eschla
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jul 2008 15:00

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door eschla »

Ook ik ben dinsdag jl. benaderd door iemand die zich voordeed als iemand van KPN Telecom. Hij begon ermee dat de abonnementskosten omlaag gingen en dat het voortaan per maand afgeschreven zou gaan worden. Tevens zou mijn beltarief ook veranderen. Ik was op dat moment nog steeds in de veronderstelling dat ik met KPN zelf te doen had. Hij noemde de voorletter en geboortedatum van mijn man. Toen vroeg ik krijg ik van dit een bevestiging per brief van u ja of nee? Zei hij dus ja dat doen we zeker wel. Daarop vroeg hij het bankrekeningnummer van mijn man. Heb gezegd dat ik dat niet wist zo uit het hoofd en mijn man er niet was. Zei hij doodleuk oh u zult best een afschrift of pasje daar hebben waar het opstaat. Dus ik antwoordde nog nee dat heb ik niet. Zegt hij nou dan moet ik van uw eigen rekening het nummer hebben. Dat komt dan in de brief aan u te staan en dan kan uw man het rekeningnummer weer zo omzetten naar zijn eigen nummer. Toen al had ik door dat dit niet klopte. Heb hem gezegd ik geef niet zomaar mijn nummer aan u. Daarop wist hij niet hoe snel hij de verbinding met mij moest verbreken. Kon nog niet eens een gedag af of zo. Hierop heb ik gelijk met KPN gebeld om eens navraag te doen naar dit heerschap (overigens een indisch accent had hij), waarop KPN me verzekerde dat ze zoiets nooit doen, rondbellen naar klanten om om te zetten. Ze zei me gelijk zal wel iemand van Pretium geweest zijn. Nou hoop ik dat door dit abrupte einde dat ik ook geen slachtoffer van ze wordt. Want heb geen bankgegevens gegeven gelukkig :). Maar ik vind dit zeer misleidend en van de zotte dat zoiets zomaar kan. [Bericht aangepast door Moderator]

Note: [Bericht aangepast door Moderator] Ben zelf 41 ;)

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Geen Ja gezegd m.b.t. contract of adres gegevens verstrekt?

Anders op safe spelen en Pretium schriftelijk en aangetekend met ontvangstbevestiging binnen 7 werkdagen meedelen dat u geen contract met hen wilt en dat u telefonisch misleid bent door hun colporteur.

Tevens a.u.b. klacht indienen bij consuwijzer.nl die dit doorspeelt naar OPTA


Consuwijzer + klacht:

http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht

Dit is de enige manier om de OPTA ervan te overtuigen dat de mensen gemanipuleerd worden.

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

Ik heb me gerealiseerd, dat als 'ZE' je bellen, je eigenlijk al een keer 'JA' hebt gezegd: namelijk op hun vraag of jij 'die en die' bent.

Normaal gesproken zeg je dan ook gewoon 'JA'. :oops: :oops:

Echter helaas; hier hebben 'ZIJ' dus al hun eerste 'JA' te pakken! :twisted: :twisted:

Uitkijken dus met wat je zegt :!: :!:

Bij het Forum over Energie over de NEM heb ik al voorgesteld, om, als hij blijkt dat het hier weer zo'n terrorist betreft, te zeggen dat je NÚ de band gaat starten, 's kijken wat voor reactie dat op gaat leveren!

Hééééél benieuwd :twisted: :twisted: !!!!!!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Goed plan! Zeg daarna dat u het even aan uw moeder moet vragen. Zet de kookwekker op 15 minuten en luister daarna de band af hoe lang ze het volgehouden hebben.

Mijn moeder ( 87) vindt het idee om even aan haar moeder te vragen te gek en is zeker van plan dit te gaan toepassen. <ggggggg>

eschla
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jul 2008 15:00

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door eschla »

Ik heb zeker geen ja gezegd op een vraag van hun voor contract of adresgegevens en die ook niet zelf gegeven. Zelfs geen banknummer of zo.
Enige waar ik ja op zei (en ja daar heb je dus een ja) op de vraag of de voorletter van mijn man een T was en hij geboren was op die en die datum meer niet.
Maar meer kreeg hij zeker niet van me los aan de telefoon. Vond hem nog ronduit grof ook wat dat betreft. Ik moest ala minute een banknummer geven aan hem, want tja anders kon de brief niet verstuurd worden. Toen ik dus zei die geef ik niet zomaar gooide hij gewoonweg de hoorn op gelijk.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik moest ala minute een banknummer geven aan hem, want tja anders kon de brief niet verstuurd worden.
Dan lijkt het mij onwaarschijnlijk dat u een brief krijgt. Het geeft wel weer aan hoe er gemanipuleerd wordt.

Voor de zekerheid heb ik alles geblokkeerd bij infofilter. Dit is dan 3 jaar geldig.

linda_pretium
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jul 2008 20:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door linda_pretium »

Ik word er een beetje onpasselijk van dat ik lees dat mensen al járen blijkbaar niet zo goed weten hoe ze hun oren moeten gebruiken.
Want, laten we eerlijk zijn.Dat is het geen waar al de klagende mensen op deze site last van hebben.

Ik werf zelf al enige tijd, met goed succes moet ik zeggen, klanten voor Pretium telecom. En in mijn gesprekken vermeld ik duidelijk dat ik van PretiumTelecom bel,en als mij gevraagd word of ik van KPN bel(want laten we eerlijk zijn.als mensen telecom horen, denken ze gelijk dat je van KPN bent.Hoe dom ben je dan?) antwoord ik ook duidelijk met NEE. Want ik ben namelijk NIET van de KPN en ik wens er ook niet voor aangezien te worden dat ik voor een stel geldtrekkers,als KPN bel.

Daarbij, word tijdens de bandopname 4 maal herhaald dat er overgestapt gaat worden naar Pretium Telecom.
Vervolgens ontvangen de pas aangemelde klanten binnen 2-3 werkdagen de bevestigingsbrief met alle informatie.Welke zij weer kunnen retourneren binnen 7 werkdagen.

Als al deze informatie je ontgaat..Tsjah. Dan moet je wellicht gewoon eens een retourtje huisarts hebben en je oren eens grondig laten uitspuiten.

Met vriendelijke groeten, het Pretium Team.

ps dat jullie allemaal maar goedkoper gaan bellen!

luun
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jul 2008 12:15

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door luun »

Linda_pretium, wat schuift je baas voor deze onzin? Leuke loonsverhoging, gouden hand ruk, leuk weekendje samen weg? Raar he, echt het hele internet staat vol met mensen die niet kunnen horen, lijkt me stug.
Laatst gewijzigd door luun op 10 jul 2008 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.

luun
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jul 2008 12:15

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door luun »

en linda_pretium voor je commentaar levert: ik bedoel dus echt hand ruk, is geen typefout

linda_pretium
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jul 2008 20:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door linda_pretium »

Jeetje, jullie hebben echt niks te doen he?
Mijn baas betaald me meer dan prima, voor het goedkoper laten bellen van alle nederlandse mensen.
weekendjes weg?Nee sorry,sommige mensen hebben nog wel gevoelvoor fatsoen;) Ik ga geen weekendjes weg met mijn baas,en mijn baas ook niet met zijn medewerkers. Wellicht werkt dat op jullie bedrijf anders?

Ik help de mensen gewoon met besparen op hun telefoonrekening.Ik speel graag voor sinterklaas.

PiPi*
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jul 2008 22:28

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door PiPi* »

@linda_pretium

Grappig dat jij schijnbaar alle gesprekken van jou collega's van Pretium kunt volgen!? :roll:
Misschien dat jij een van de weinige bent die idd de juiste informatie verstrekt echter zijn er helaas veel meer collega's van jou die zich wel voordoen als een KPN zijnde en het zelfs hebben over een verandering binnen de organisatie KPN. Sterker nog Pretium blijkt onderdeel van KPN te zijn of om het nog bonter te maken KPN heeft aan Pretium gevraagd om de klanten hiervoor te benaderen en de klant in de veronderstelling te laten dat hij/zij idd met KPN in contact is. NOTTT!

Zullen we dat retourtje huisarts vervangen voor een retourtje opleiding binnen Pretium?

lazzy
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2008 21:58

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lazzy »

Beste Linda,
Fijn dat je op wilt komen voor je baas en je baantje. Maar je focust helemaal op het "niet kunnen luisteren" van mensen. Wat is je antwoord op de rest van de feiten?* Mijn demente moeder wordt opgenomen in een verzorgingshuis en moet van Pretium toch het abonnement houden, terwijl zij geen telefoonaansluiting heeft (kan niet). *Brieven worden door Pretium gewoon niet beantwoord (hoogstens een of ander standaard-geval, dat niet slaat op de gestelde vraag). * Herhaaldelijk doet Pretium alsof er geen brieven worden ontvangen, ja zelfs aangetekende brieven met ontvangstbewijs.
Aangezien Pretium zelf helemaal niet wil antwoorden, kun jij dat misschien hier op het forum doen? Kunnen we eindelijk eens de problemen met Pretium oplossen? :roll: Sorry dat ik daar natuurlijk niet echt in geloof, want dat is nou eenmaal niet de manier van werken van die "goede"baas van je.
:twisted:
Lazzy

pruttium
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2008 22:49

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door pruttium »

Nou, net als "linda_pretium" maar even een accountje aangemaakt. "Linda" is zeker trots op haar job, dat ze mensen zoals mijn moeder (70, ja, weer eentje) met misleiding hun telefonieabbo laat openbreken die vervolgens niet meer naar de oorspronkelijke provider terugkan (nee, geen KPN) omdat 0800-1273 is geblokkeerd.

En hoezo niet goed luisteren? Mijn moeder, die niet doof is en ook niet seniel, had in het hele colportagegesprek de naam "Pretium" niet gehoord. Alleen dat de "gegevens moesten worden gecontroleerd" en dat ze haar mond moest houden "omdat de opname anders niet goed ging". En dat ze van de KPN belden.

De klacht bij de Opta ligt er intussen, de blokkade van de bankrekening gaat morgen de deur uit.

linda_pretium
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jul 2008 20:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door linda_pretium »

Nee, ik kan niet alle gesprekken na luisteren, maar ik weet waar wij op getraint zijn ;) En dat is niet op het voordoen of je van KPN belt. Dat de klant niet luistert en enkel hoort 'besparing, zelf niets doen, KPN', kan ik niks aan doen, en mijn collega's ook niet.
Ik weet dat er bij ons op het Callcenter met grote regelmaat gecontroleerd word op de manier waarop wij bellen. zowel door de baas en de supervisors, als door Pretium zelf. De hoge piefen daarvan zijn regelmatig bij ons op de belvloer te vinden.

Het script waarmee ik bel is heel kort en duidelijk. Ik vraag of mensen klant zijn bij kpn, ik vraag hun wat zij nu betalen, en ik vertel ze wat ze bij ons kunnen besparen. Het is niet mijn fout dat mensen niet luisteren, of denken dat ik van kpn ben. Ik bel namelijk toch echt met 'Linda *** van Pretium Telecom'.
Ook in de voicelog word meerdere malen gezegd dat mensen gaan bellen via Pretium Telecom, dat Pretium Telecom het vastnetabbonement overneemt, dat Pretium Telecom werkt met automatische incasso, etc. Mensen luisteren gewoon niet, en dat is niet onze fout.

Het gebeurd mij misschien 1 keer in de maand dat de persoon die ik bel, ook daadwerkelijk mijn naam nog weet. En je wilt niet weten hoeveel mensen/telefoongesprekken ik per week voer ;)


Daarbij, zoals ik al zei, ontvang je een bevestigingsbrief waar toch echt duidelijk PRETIUM TELECOM op staat. Dat mensen dan nog zo dom zijn om die weg te gooien of weet ik veel wat ze ermee doen. Nee sorry, dat is niet onze fout.

Ik kan me voorstellen dat je je 'genaait' voelt, maar je eigen schaamte omdat je te dom bent geweest om goed te luisteren moet je niet botvieren op het bedrijf.
zelf ben ik er ook ingetuint met energie direct. Ik heb niet goed gelezen en geluisterd en vond het allemaal wel best met als gevolg dat de nuon me afgesloten heeft omdat ik geen vastrecht betaalde. Wist ik veel, maar het stond wel vermeld in het contract. Had ik maar goed moeten lezen ;) dat is niet de schuld van energie direct of van nuon, maar van mij en niemand anders.

net als dat dit gewoon jullie eigen schuld is, en niet van mij, die je een goedkopere telefoonrekening oplevert. Want laten we eerlijk zijn; PT is gewoon goedkoper als de KPN. Dat zijn een stel achterlijke geldtrekkers die je doodgooien met reclame op de tv en de klant ervoor betaald. Net als tele2.

linda_pretium
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jul 2008 20:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door linda_pretium »

Pretium is mijn baas helemaal niet ;)
Pretium huurt mijn baas in, die mij dan weer inhuurt om het werk te doen. Klaar. Ik heb weinig met Pretium te maken verder, ik bel enkel uit hun naam om telefoonabbonementen af te sluiten voor ze.

De rest van wat er gezegd word, 'boeit me niet', want ik heb daar niks mee te maken. Bel een advocaat zou ik zeggen en klaag ze aan.

Ik lees hier van alles over 'erin geluist', vandaar dat ik doorhamer op het feit dat jullie gewoon niet luisteren naar wat er telefonisch gezegd word. Denk je soms dat wij achterlijk zijn en dat niet weten? Maar dat is telemarketing. Ik werk legaal, ik doe niet alsof ik van KPN ben, wat mensen verder denken kan ik niks aan doen. Als mensen me vragen of ik van KPN ben, ontken ik dat ook. Ik ben daar namelijk niet van. Waarom zou ik zeggen van wel? De rest van het gesprek kan namelijk ook nageluisterd worden en ik heb geen zin om mezelf in de problemen te werken door iemand op te lichten.Dat doe ik namelijk niet. Niet mijn kopje thee zal ik maar zeggen.

pruttium
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2008 22:49

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door pruttium »

"Linda": die brief is bijzonder onduidelijk als je niet weet dat er van Pretium is gebeld en dat dus je KPN telefooncontract wordt opengebroken. Of je bent net op vakantie, ja lullig hoor... Mijn moeder vroeg me om eens te kijken naar al die vage correspondentie. Ja, te laat inderdaad.

Nog wat: hoe zou het toch komen dat dit topic het allergrootste topic is van het hele forum? 68 pagina's klachten and counting? Omdat Pretium zo'n fijne en prettige telefonieprovider is soms?

Prut

linda_pretium
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jul 2008 20:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door linda_pretium »

Waarom zet je mijn naam tussen aanhalingstekens? Ga er maar vanuit dat ik echt zo heet hoor ;)
Hoe Pretium verder werkt, weet ik niet. Want ik heb verder niks met het bedrijf te maken. Ik doe wat me verteld word, ik zoek informatie op over het project wat ik bel, en verder ken ik het bedrijf niet.

als ik trouwens weet dat mensen op vakantie gaan, ga ik het gesprek verder niet aan en vraag wanneer ze terug komen, zodat ik ze daarna kan opbellen.
Ik meld ook dat ze binnen enkele dagen een bevestigingsbrief krijgen, en dat ze, na dagtekening van de brief, nog 7 WERKdagen bedenktijd hebben en de boel kunnen annuleren. Dan is het aan hun om te zeggen, sorry maar dan ben ik niet thuis.Als mensen mij dat niet melden, kan ik daar ook niks aan doen. ik kan het niet ruiken ;)

heeft iemand misschien een kopie van zo'n brief?
Dan wil ik die wel eens zien :)

Riel
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 okt 2007 22:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Riel »

Geachte Linda,

Ook mijn schoonmoeder, ruim in de 90 is onterecht overgeschreven naar PT.

Alle facturen netjes betaald, wel onder protest overigens.

Ik kan je zwart op wit aantonen dat zij duurder uit is geweest dan bij haar vorige aanbieder. Belde ze voorheen voor zo'n 25,- Bij PT ineens 30,-.

Nou ben ik geen rekenwonder maar volgens mij is dat toch 5,- per maand duurder terwijl PT er zo prat op gaat goedkoper te zijn.

Nu hebben wij onlangs zelf ook mogen meemaken hoe een telefoongesprek gaat en inderdaad PT wordt alleen genoemd in het begin van het gesprek.
Daarna is alles wat de klok slaat KPN zus en KPN zo.
Word je kritisch en stel je concrete vragen dan wordt het gesprek zonder pardon afgebroken.
Waarom worden we lastig gevallen zelfs al nadat we jaren staan ingeschreven bij infofilter.nl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gesloten