LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Tdehond
In je bericht geef je aan dat wanneer je gebeld wordt door een bedrijf en je vraagt aan hen hoe ze aan je gegevens komen, dat men daarop moet antwoorden. Dat heb ik eens gedaan met een ander bedrijf. Dat belde mij voor de tweede keer in een week tijd op. Ik gaf aan dat de collega ook al gebeld had en wilde van haar graag weten hoe ze aan mijn gegevens kwam. ik kreeg het volgende antwoord,
"Ik weet niet wat mijn collega doet. Mijn baas geeft me een zootje nummers en die moet ik bellen.' Ik heb er nooit meer iets van gehoord, maar snapte even niet hoe dit kan als in een team werkt. groeten

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Misschien zijn er bedrijven die onderling handelen in telefoon nummers. Zoals er ook een handel in adressen schijnt te zijn.

Ik vraag me ook af of de "prutjes" met het telefoonboek op schoot stad en land afbellen.

Ik heb nu een vragen- lijstje naast de telefoon, mocht er nog iemand bellen ondanks mijn aanmelding bij infofilter.nl

Vragen: welk bedrijf belt,
welk call center belt,
naam van degene die belt
hoe komt men aan telefoonnummer
+ verzoek mij uit bel bestand te schrappen en a.u.b. mij dus nooit meer te bellen.

Mocht men weer bellen, dan pak ik de fluit die klaar ligt naast de telefoon om de terrorist rijp te maken voor een gehoorapparaat. :)

Ook brieven, die huis aan huis bezorgd worden of op adres gaan linea recta terug afzender. Vandaag ging een brief terug naar Tele2 en naar een begrafenisverzekeraar.
:lol:

callagentNKL
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2008 04:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door callagentNKL »

oef mensen, hou op met gezeur,

ik werkte ook voor de pretium,als call agent en ik kan tig aantal keren opnoemen dat mensen zeggen nadat ik VIER keer op het baandje zei PRETIUM TELECOM vragen, het is tog de KPN?

een bezoekje naar de KNO is aanraadbaar

en lieve Linda ik ben VOLOP MET JE EENS

telefoontje
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2007 20:47

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door telefoontje »

Met grote verbazing heb ik kennisgenomen van de uitlatingen van Pretium medewerkers.
Wij zijn inmiddels al weer twee keer gebeld door Pretium of wij voor een minimum voordeel een abonnement wilden hebben.
Deze twee keren hebben ze nadrukkelijk de term KPN-Pretium genoemd.Wij hebben beide keren gezegd dat wij niets met Pretium te maken willen hebben.Op het eind van het gesprek durft die medewerker dan toch nog te vragen:"dus u gaat accoord".
Wie luistert dan slecht en probeert de zaak te belazeren?
Maar goed,ik hoop dat het zo langzamerhand de laatste stuiptrekkingen zullen zijn van dit malafide bedrijfje. :lol: :lol: :lol:

pruttium
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2008 22:49

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door pruttium »

@callagent: Wat leuk, een collega van "Linda"! De enige twee posters op dit forum die geld verdienen aan Pretium. Welnu, ik houd op met zeuren als ik van Pretium af ben. Deal?

@telefoontje: ben bang van niet. Dit malafide bedrijf verdient er veel te makkelijk veel te veel geld mee. Zolang ze niet door de rechter tot de orde zijn geroepen (it might happen!) gaan hun walgelijke praktijken gewoon door.

Prut

604ssb

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door 604ssb »

oef mensen, hou op met gezeur,

ik werkte ook voor de pretium,als call agent en ik kan tig aantal keren opnoemen dat mensen zeggen nadat ik VIER keer op het baandje zei PRETIUM TELECOM vragen, het is tog de KPN?

een bezoekje naar de KNO is aanraadbaar

en lieve Linda ik ben VOLOP MET JE EENS
Lees dit stukje "nederlands" eens....

Dit is dus het niveau van de Pretium medewerker: bedroevend, nog minder dan basisschool.
Kan iemand mij uitleggen waar in de "van Dale" het woord "aanraadbaar" staat?

lachwekkend.....

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

En ondertussen worden die mensen die het niet meteen kunnen volgen voor dom versleten.

Terwijl hun Nederlands hoogst waarschijnlijk beter is dan dat van die telefoonterroristen!

De volgende keer vermeld ik, meteen bij aanvang van het gesprek (dat schijnt namelijk tegenwoordig te moeten) dat ik NÚ het bandje ga starten.

En dan ga ik al de vragen stellen die TdeHond in zijn bericht had staan; 's kijken wat dan de reactie zal zijn!

Als ze dan nog niet willen luisteren dan pak ik ook een fluit...

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Prutje

Het tegenscript en de fluit liggen klaar. :lol:

BTW

Mocht u me bellen, dien ik een klacht in bij
OPTA.

Belt u weer, dan loopt u meteen gehoorschade op.

A.B.N. : het woord "toch" wordt met ch geschreven, niet met een g. :lol:

" een bezoekje naar " moet zijn: een bezoekje aan. :roll:

"en lieve Linda ik ben VOLOP MET JE EENS"
moet zijn: ik ben het volledig met je eens.

Aan callagentNKL

Hartelijk dank voor uw bijdrage. < ROTFL >

:idea: Een cursus Nederlands lijkt mij geen overbodige luxe.

Tip
Ik raad slachtoffers van Pretium aan om het contract nog eens na te lezen.
Zijn b.v. de namen en adressen correct geschreven?

Fouten in naam en adres gegevens zouden wel eens redenen tot ontbinding van deze contracten kunnen zijn!
Laatst gewijzigd door TdeHond op 13 jul 2008 08:49, 2 keer totaal gewijzigd.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

De volgende keer vermeld ik, meteen bij aanvang van het gesprek (dat schijnt namelijk tegenwoordig te moeten) dat ik NÚ het bandje ga starten.
Prima actie. Dan heeft u ook een LOG van het gesprek!

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Ik ben het met 604ssb eens dat hun Nederlands nog slechter moet zijn dan dat van de basisschool. Toen ik nog bij het prutsbedrijf zat en telefonisch contact had met hen, kon je heel duidelijk horen dat het mensen waren die oorspronkelijk uit het buitenland komen. Zo slecht Nederlands spraken zij. Daardoor snappen zij er waarschijnlijk zelf niets van.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Geplaatst op 13 Jul 2008 06:19 door TdeHond

Fouten in naam en adres gegevens zouden wel eens redenen tot ontbinding van deze contracten kunnen zijn.
hehe..
als vormfouten in de rechtsspraak kunnen.....

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Ze maken wel degelijk fouten. En overzetten van de telefoon naar een ander adres kunnen ze niet. Zij verplaatsen de telefoonaansluiting rustig naar een adres dat je niet pgegeven hebt en waar je nog nooit gewoond hebt of woont.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

En overzetten van de telefoon naar een ander adres kunnen ze niet.
Dan stelt de gedupeerde klant Prutjes in gebreke en geeft hen drie weken de tijd om de verbinding op het juiste adres tot stand te brengen, zie adres in overeenkomst < g>

Mocht Prutjes hier niet in slagen, dan beëindigt de gedupeerde ROTFL de overeenkomst met onmiddellijke ingang. Uiteraard worden beide brieven schriftelijk, aangetekend met ontvangstbevestiging verzonden.

Ik wens Prutjes dus veel problemen bij de overzetting van de telefoon toe.

Rita S.
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 jun 2007 14:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Rita S. »

M.b.t. ReclameCodeCommissie het volgende:

Pretium stelt altijd de 'goedkoopste tarieven' te hanteren en jullie kunnen aantonen dat dit niet het geval is dan bedonderen ze de mensen: dien een klacht met bewijs (tarieven/factuur van je vorige provider) in bij de RCC en Einde verhaal Pretium!

Ik ben zelf pas geleden gebeld en Pretium (oh sorry..... KPN Pretium) schijnt tegenwoordig zelfs 25% goedkoper te zijn dan een Tele2: dus mensen.......facturen van Pretium naast je vorige provider leggen en maar controleren (zeker op de 0900 nummers).

Vanaf ca. maart 2007 staan onze bevindingen op dit forum, en in september / oktober 2007 waren wij er pas van af!

erikboler
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jul 2008 15:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door erikboler »

Een telefoon gesprek opnemen.
Dit gaat hartstikke makkelijk kijk op tapecall.net
Het werkt met een 0900 nummer en is hartstikke gebruiks vriendelijk.
Vraag maar aan Linda. Ik heb afgelopen week een interessant gesprek met haar opgenomen.

erikboler
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jul 2008 15:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door erikboler »

Ik merk dat veel meer mensen last hebben van Pretium. Ze willen mijn moeder van 81 niet terug zetten naar KPN ondanks dat zij weten dat de alarmlijn van mijn moeder niet meer werkt. Dat de lijn niet werkt is bevestigd door zowel het bedrijf van de alarmlijn als KPN, de Opta als de Consuwijzer en Linda maar volhouden dat de alarmlijn het doet. Niet dus.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dat de lijn niet werkt is bevestigd door zowel het bedrijf van de alarmlijn als KPN, de Opta als de Consuwijzer en Linda maar volhouden dat de alarmlijn het doet. Niet dus.
Heeft u al overwogen dit probleem voor te leggen aan de Geschillencommissie?

Pretium brengt immers het leven van uw moeder in gevaar als haar alarmlijn via de prutjes niet werkt.

erikboler
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jul 2008 15:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door erikboler »

Jawel er is een aangetekende brief naar Pretium waarin wij hen een bewijs van de overeenkomst vragen en het bedrijf aansprakelijk stellen voor alle economische alswel letsel schade. Daarmee is het probleem van de alarmlijn n niet opgelost.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Daarmee is het probleem van de alarmlijn n niet opgelost.
Zie:
http://www.omroepmax.nl?waxtrapp=xnwncDsHnHUVGDIeC

Hier lees ik het volgende:
Goede raad

Op dit moment wordt er hard gewerkt aan een oplossing, maar het is nog steeds zo dat monteurs van triple play aanbieders niet zo maar deze vorm van communicatie niet zo maar mogen aansluiten bij mensen met een alarminstallatie thuis. Zij moeten de potentiële klant inlichten. Helaas blijkt dat in veel gevallen dus niet gebeuren. Wilt u toch graag ingaan op een goedkopere triple play aanbieding, maar heeft u een alarminstallatie, informeer dan eerst altijd bij de thuishulporganisatie waar u bij bent aangesloten. De thuishulporganisatie kan u precies vertellen wat wel en niet kan.

Misschien biedt dit perspectieven om van de prutjes af te komen!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

http://www.watdoenwijmet.nl/pretium/de- ... m-telecom/

Hier lees ik o.a.
" Er zijn drama’s te melden met mensen die alarmlijnen hebben, en die TOCH zijn overgezet naar Pretium. Ook bij deze situaties kan Pretium in 90% geen antwoord bieden, en de KPN staat wel weer klaar met zijn grote callcenters die gewoon bereikbaar zijn maar NIKS kunnen doen. Waarom? Omdat ze een rechtzaak hebben verloren afgelopen jaar, waar ze de klanten niet mogen overhalen (de gemakkelijke versie dan)"

Welterusten Prutjes.

Gesloten