LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
rnijwening
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 sep 2006 10:08

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door rnijwening »

Hallo mBeentjes
Ik heb het al binnen 3 dagen opgezegd. En geschreven dat ik geen abonnement had en het ook niet wilde.
Dat begon verleden jaar 9 januari. De laatste brief die ik kreeg van het incassobureau was dat ik € 1750,- moest betalen voor de rechtzaak.
Dit was op 24 mei verleden jaar. Daarna niets meer gehoord of gezien. Geen enkel bericht. Natuurlijk alles geblokkeerd . Je zou zo zeggen dat ze dan hetr fatsoen zouden hebben om te schrijven dat ze een fout hebben gemaakt maar dat kun je van deze onbeschofte figuren schijnbaar niet verwachten.
Het ligt (mijn geval dus) nog steeds bij HUN juridisch adviseur. Schijnbaar heeft hij een HELE grote stapel van dit soort brieven. Sterkte ermee.

famwdewit
Berichten: 52
Lid geworden op: 20 okt 2007 11:45

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door famwdewit »

rnijwening Je doet al een tijdje mee met het Pretium-gebeuren al dik een jaar maar ook jij schiet nergens mee op terwijl JIJ toch overal achteraan gaat...Ik geef niet zoveel energie aan die succels van Pretium heb alleen toen aangetekende brief gestuurd blokkade voor mn incasso-betalingen rekening blokkade's enz....Wat schieten we er eigelijk mee op allemaal ik ben al vanaf september de pineut ook voortijdig opgezegd en dat kan trouwens ook voor drie maanden....wel terug vanaf dec bij kpn gelukkig door inporting ook na twee keer aanvragen....ze hadden ons per okt geabonneerd terwijl er ook telefoonkosten werd afgeschreven van september rara hoe kan het....Maar kijk wel ieder keer op dit form (je word er veslaafd aan :D )Het zal toch een keertje ophouden :?: :idea: Iemand had ook een keer doorgegeven dat hij overleden was tot 2keer toe dat had toen wel geholpen maar ja dat is ook weer zo wat.....

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Hallo m Beentjes

Dat u een bevestigingsbrief hebt gekregen van het oervervelende bedrijf, verbaast mij zeer. Ik heb hen vorig jaar augustus schriftelijk bij mijn opzeggingsbrief, om een reactie gevraagd binnen een viertal dagen. Dat had ik gedacht. een reactie op mijn brief, waardoor ik zeker wist dat ik ervan af was, heb ik tot op heden niet ontvangen.

Kokkie1
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:38

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Kokkie1 »

hoi, heb niet alle paginas gelezen, dus misschien is dit wel bekend verhaal. Dit is mijn preium ervaring in ieder geval:

ik ben op 7 februari telefonisch benaderd door Pretium telecom, die net deden of ze van KPN waren.

'U belt nu 'x' jaar via KPN en daarom krijgt u nu x% korting op uw abonnement blablabla'(weet niet meer exact over hoeveel jaar en hoeveel % ze het had). Niet gek natuurlijk. Totdat die telefonische bevestigingsopname kwam, toen hoorde ik ineens iets van pretium telecom. Maarja vragen stellen moest achteraf en ik dacht Pretium zal de abonnementsnaam wel zijn dan ofzo.

Na de opname vroeg ik om verheldering want ik had toch niet meer echt de indruk dat ik met KPN te doen had, waarop die belmiep zei dat ze een bedrijf waren dat de administratie deed voor KPN en dus eigenlijk onderdeel zijn van KPN. Nu vond ik het helemaal raar worden en liet dat ook duidelijk merken. Toen zei belmiep op den duur 'ik weet ook niet precies hoe het zit'.

Uiteindelijk toch nog even bevestiging gevraagd dat ik toch echt 16,45 ga betalen ipv het bedrag wat ik bij kpn betaal, wat hoger was (heb ik gecheckt) en ik dacht nou ja dan zien we het wel, ik zou namelijk toch nog een brief krijgen ter bevestiging en bedenktijd, dus ik zou zelf nog wel ff op internet rondkijken wat dat pretium voor een bedrijf is.

Toen kreeg ik griepje en heb me te belabberd gevoeld om post open te maken. Vandaag gaat weer beter dus ik maak post open en zie de bevestigingsbrief van Pretium. Gelijk mn pc opgestart en gegoogled naar pretium en kwam gelijk hier terecht en schrik met het apenlazarus.

In de brief staat letterlijk Heeft u vragen die niet beantwoord worden in de bijgevoegde welkomstmap, naar aanleiding van de brief van KPN of wilt u alsnog afzien van het gebruik van Pretium Telecom, neem dan binnen zeven werkdagen vanaf dagtekening van deze brief contact op met onze Helpdesk

Ik heb gelijk gebeld, en zodra ik meedeelde dat ik afzag van mn abonnement werd ik zeer onvriendelijk behandeld. Er werd eerst naar de reden gevraagd en zodra ik die uitlegde zei ze meteen 'u laat zich leiden door de mening van anderen' en uitspraken als 'op internet worden alleen negatieve reacties gegeven' Dit alles op een verre van vriendelijke manier. Ook dat Pretium zich als KPN voordoet terwijl ze dat niet zijn heb ik aangehaald, maar daar draaide ze omheen 'u belt via dezelfde lijn als dat u nu van KPN doet' Maar dat is natuurlijk heel wat anders als net doen of je KPN zelf bent. Volgens haar snapte ik het niet! Toen ze uitgepraat was heb ik nogmaals gezegd dat ik echt van dat abonnement af wilde en toen zei ze boos dat ik haar niet uit liet praten.
Toen eindigde ze opeens met 'heeft u nog vragen?'
Waarop ik antwoordde 'Ja, word dat abonnement nu geanulleerd? (dit had ze namelijk nog niet bevesigd)
Waarop ze 'ja' zei daarna 'prettige dag' en ophing

Na wat verhalen hier te hebben gelezen betwijfel ik ten zeerste op dat abonnement nu echt geanulleerd gaat worden... Iemand enig idee?

Er is niet gevraagd om een schriftelijke opzegging. Moet ik dit toch doen?

Verder moet ik volgens de brief nog een bevestiging van KPN krijgen dat mijn abonnement overgezet wordt, kan ik dan gewoon KPN medelen dat diet niet hoeft en ben ik dan van het Pretium gezeur af?

Kortom, wat moet ik doen om zsm van Pretium af te komen?

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Ik heb net Pretium Telecom opgezocht via Google. Wat je dan op het internet tegenkomt. Schrikbarend gewoon. Achteraf bescouwd kan ik mezelf nog steeds "voor de kop" slaan, dat ik erin getrapt ben. Net als jullie allemaal. Zij weten het zo te spelen, dat je er wel intrapt. Ik weet nog niet hoe, maar ik hoop erop dat ik een adreskan vinden van het ministerie va Econimsche Zaken, hetzij de minister of de staatssecretaris, zodat daar ook een bericht naar toe kan. en dan maar hopen dat de politiek wakker geschud wordt, om dit soort praktijken eens goed hard aan te pakken.

groeten

arno1965
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door arno1965 »

Wie kan ons erbij helpen deze praktijken te stoppen!!
Hoe moet het abonnement opgezegd worden wat zij zogenaamd met ons hebben afgesloten.
Wordt er geld teruggestort???

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Johan250 en alle andere gedupeerden.
Hier volgen de adressen waaraan ik mijn hele dossier naar toe heb gestuurd:
1. De Geschillencommissie Consumentenzaken Postbus 90600 2509 LP Den Haag
2. Ministerie van Economische Zaken, directoraat-generaal Telecom Postbus 20101 2500 EC Den Haag
3. Tweede kamer der Staten Generaal Commissie Economische Zaken Postbus 20018 2500 EA Den Haag
4. Het Juridisch Loket ( bij u in de buurt )
5. Raad van Bestuur KPN Telecom t.a.v. de heer Scheepbouwer Postbus 30000 2500 GA Den Haag.
( KPN inlichten dat je bezwaar hebt gemaakt tegen het misleidend gedrag aan hetadres Pretium Telecom, ter ondersteuning van KPN bij het proces die loopt tegen Pretium telecom)
6. Via de site van Consuwijzer ook uw klacht aangeven.
Al deze instanties heb ik mijn bezwaar en volledig dossier toegestuurd.
Mijn bezwaar die ik aangetekend heb tegen de uitspraak van de Geschillencommissie, waarin zij stelt dat een voicelog rechtsgeldig is. Waar het hier eigenlijk om gaat is dat de totstandkoming van de voicelog ( telefonisch gesprek om te komen tot een overeenkomst) totaal niet voldoet aan de gestelde eisen zoals in het Burgerlijk Wetboek is gesteld.
Voorbeeldbrieven kun je bij mij krijgen. Klik op het emailicoontje op het forum en stuur me een mailtje.

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Arno1965.

M.b.t. het innen van het geld het volgende:
Volgens het Burgerlijk Wetboek art 46 is het een bedrijf, waar voor de overeenkomst geen relatie mee was, verboden om via de telefonische overeenkomst bedragen te innen middels incasso. Dit valt onder het begrip Cold Calling. ( Meer info op het Internet).
Verder direct met de bank contact opnemen dat zij de bedragen storneren. Verder kun je de bank ( ik weet helaas niet of dit bij alle banken mogelijk is) een opdracht geven om selectief voor Pretium Telecom jouw rekening te blokkeren.
Verder een aangetekend schrijven zenden naar Pretium Telecom dat per direct het abonnement, die tegen jouw wil en zonder jouw toestemming is afgesloten.

famwdewit
Berichten: 52
Lid geworden op: 20 okt 2007 11:45

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door famwdewit »

Kokkie1: dit is het begin van ellende alles wat je doet vinden ze bij PT om te gillen hou wel je bankrekening in de gaten dat je op tijd kan storneren en direct die rekening laten blokkeren...automatische incasso stop zetten heeft geen nut ze gaan gewoon door met afschrijven...bij ons is er al een tijd nix afgeschreven maar wel brieven met betalingen en die sturen we ongeopend retour...maak ze niet eens meer open....Er zijn mensen die doen er echt veel aan wat ook niet echt help....Het is en blijf gewoon k^t bedrijf.....maar iedergeval succes verder we blijven je volgen net als bij de rest op dit forum...... :oops:

dapjus
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mei 2007 15:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door dapjus »

Hallo

MIJN VADER DIE ERNSTIG ZIEK IS, IS ZONDER ZIJN WETEN INEENS AANGESLOTEN BIJ PRETIUM. DE BRIEF DIE MIJN VADER ONTVANGEN HEEFT IS TIJDENS DAT HIJ IN HET ZIEKENHUIS LAG, IN DE KRANTENBAK TERECHTGEKOMEN, HIJ HEEFT DUS NIET OP TIJD REACTIE TERUG GEGEVEN, ZODAT HIJ NOOIT EEN ABONNEMENT ZOU AANGEGAAN ZIJN. WE HEBBEN EEN BRIEF GESTUURD MET HET NADRUKKKELIJKE VERZOEK MIJN VADER ER NIET MEER MEE LASTIG TE VALLEN EN DAT DE POST VIA MIJ ZOU LOPEN, EN IN DE BRIEF VERMELD DAT WE HET ABONNEMENT OPZEGGEN. WE KREGEN EEN BRIEF TERUG MET DE MEDEDELING DAT DAT NIET MEER KAN.
IK HEB MET KPN GEBELD EN DIE ZOUDEN MIJN VADER IN IEDER GEVAL WEER TERUG IN BESTAND NEMEN.
HOE KOM IK NU VAN PRETIUM AF EN VAN DIE BETALINGEN?????????????????

HET IS ONBESCHOFT HOE ZE MIJN ERNSTIG ZIEKE VADER BEHANDELEN.
WIE KAN MIJ HELPEN DIT TE STOPPEN. GRAAG REACTIE

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Dapjus.

Dit is nu wat Pretium Telecom doet. Ik heb hetzelfde meegemaakt net voor de vakantie en na de vakantie toen ik opmerkte dat ik tegen mijn wil en zonder mijn toestemming een overeenkomst ben aangegaan met PT, was ik volgens hen ook te laat met het opzeggen binnen 7 werkdagen.
Allereerst sterkte met je vader. Dat is veel belangrijker dan de misleidende praktijken van PT. Wat moet je doen??
Allereerst een aangetekende brief sturen aan PT met de mededeling dat je zieke vader misleid is en per direct de overeenkomst wens te beëindigen. Een voorbeeldbrief heb ik wel voor je. Moet je op het forum even op mijn emailicoontje klikken zodat ik van je een mailtje krijg.Vervolgens klantenservice van de oude aanbieder bijv. KPN bellen en een "importeringsformulier" aanvragen. Hiermee kom je binnen 2 a 3 maanden terug bij de oude aanbieder bijv. KPN. Vervolgens is het heel belangrijk om de bankrekening in de gaten te houden. Voordat bij mij het misleidende abonnement inging werden er al bedragen van mijn rekening afgeschreven. Tot 2x toe heeft de bank deze bedragen gestorneerd. Natuurlijk krijg je dan van PT diverse brieven.
Uit diverse onderzoeken door de consumentenorganisaties en Tros Radar is gebleken dat integenstelling PT beweert de voicelog niet rechtmatig tot stand is gekomen. Verder is hier Cold Calling aan de orde. Zie voor verdere informatie via Google op internet. In het kort komt het hierop neer dat een bedrijf, waarmee je voor de overeenkomst geen relatie had, deze geen automatische incasso mag hanteren en dus mogen ze geen bedragen van de rekening halen. Verder verwijs ik je naar de Wet Koop op Afstand. Zie Burgerlijk Wetboek art 46. PT voldoet niet aan alle verplichtingen zoals de Wet Koop op Afstand voorschrijft. Ik ben al vanaf juli aan het procederen met PT via de Geschillencommissie. Sinds november terug bij KPN, maar ik ben nog steeds niet van PT af, omdat zij nog steeds geld van me willen. Wil je meer weten moet je me gaan mailen. Ik roep iedereen via het forum nl. op een gezamenlijk een offensief te openen.
Brieven geschreven naar de diverse consumentenorganisaties, het Juridisch Loket, de Nationale Ombudsman, de Tweede Kamer en het Ministerie van Economische Zaken. DIT MOET STOPPEN. HOE LANG WORDEN DEZE PRAKTIJKEN NOG GETOLEREERD!!!
Veel sterkte met je vader en succes met deze strijd.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Hallo dapjus

Ik heb het berichtje gelezen. Daaruit begrijp ik, dat Pretium nu ook al per brief mensen overzet naar hun bedrijf. Ik ben het met u eens dat het schandalig is, om een ernstig zieke zo te grazen te nemen. Ik ben zelf vanafeind september weer bij de KPN, nadat ik een week of vijf/zes zonder telefoon had gezeten. Maar of ik er nu vanaf ben? Ik heb mijn twijfels.
Sterkte met uw vader.

Radarbert

Een brief sturen naar het plaatselijke juridisch loket, moet je daarvoor ook een rechtsbijstandsverzekering hebben? Of kan ik er, zonder die verzekering ook gebruik van maken?

groeten

arno1965
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door arno1965 »

Beste Radarbert,

Ik ben zonet bij de bank geweest en heb het bedrag a €65 laten storneren. Dit is direct gebeurd en heb het nummer van PT direct laten blokkeren via bank-girocentrale. ( mogelijk bij ING-bank). Wat kan ik vervolgens nu nog doen???

Alvast bedankt!! :)

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Johan250.

Tiik in opGoogle: "Juridisch Loket"en er gaat een wereld voor je open. je kunt in eerste instantie gratis advies krijgen.

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Arno1965

Te allen tijde een aangtekende brief zenden aan Pretium Telecom. Alls ik je mailadres heb kun je ook nog een voorbeeldbrief krijgen. Een afschrift ook sturen naar de oude aanbieder bijv. KPN.
Verder met je bank in de gaten houden dat ze geen bedragen kunnen innen. Dit mag trouwens ook niet volgens het Burgerlijk Wetboek.
Bij de oude aanbieder een "importeringsformulier" aanvragen en per omgaande terugzenden. Hiermee zorgt de oude aanbieder dat je binnen 2 a 3 maanden terug bent. Dat wil nog niet zeggen dat je af bent van het gezeur van Pretium. Als dat uitmondt in een geschil ( omdat ze bedragen van je willen innen) dan de diverse consumentenorganisaties aanschrijven en tevens jouw geschil melden bij De Geschillencommissie. In deze brief aangeven wat jouw geschil is met Pretium. Verder heb ik wel gegevens voor je wat in de brief moet worden vermeld m.b.t. de juridische kant van het geschil. Reageer alleen richting Pretium middels een aangetekend schrjven om de overeenkomst die tegen jouw wil en op misleidende manier is tot stand gekomen, te beeindigen. Verder hen wijzen op het Burgerlijk Wetboek art. 46. Hierin staan bepalingen die vallen onder de Wet Koop op Afstand waaraan Pretium niet volledig voldoet. Verder zegt dit artikel dat m.b.t. het begrip Cold Calling een bedrijf, waarmee je voor het afsluiten van de telefonische overeenkomst, geen relatie had, dit bedrijf geen bedragen middels automatische incasso mag incasseren.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

IK heb een berichtje van de consuwijzer ontvangen, n.a.v. de klachtdie ik indiende. Consuwijzer kan niets voor mij doen, omdat Pretium Telcom buiten het werkgebied van hen en de initiatiefnemers valt. Zij geven mij het advies om de klacht bij de Nederlandse Bank neer te leggen. Misschien dat zij iets kunnen betekenen. De gegevens van de Nederlandse Bank zijn;
telefoon; 0900 ? 520 0520 (0,35 cent per minuut, op werkdagen tussen 9,00 en 17,00 uur ) E-mail; [email protected]

Ook de geschillencommissie heb ik opgezocht, maar op die lijst staat het bedrijf niet vermeld. Dat zal ons dan ook niet verder helpen, ben ik bang voor.

groeten en succes

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Johan250.

Als je via Google "de geschillencommissie" intikt en op hun site bij de bedrijvenregister Pretium Telecom intikt komt het bedrijf op in hun register voor.
Vervolgens ga je je registreren bij de Geschillencommissie via het menu dat je voor je ziet en vervolgens na activering kun je je schil aanmelden.
In jouw en mijn geval is dit een geschil met een Telecombedrijf en kun je de hulp inroepen van de afd. Telecommunicatie.
Letterlijk heb ik onderstaande van hun site gekopieerd.

"U heeft een geschil met uw telecombedrijf : Samen komt u er niet uit. Is het bedrijf bij de Geschillencommissie geregistreerd, dan kunt u als regel de hulp inroepen van de Geschillencommissie Telecommunicatie".

Daarvoor is nu juist de geschillencommisie. Alleen weet ik niet wat de status van jouw probleem. Ik las dat je wel al terug bent bij KPN. Zoals je hierboven op het forum kunt lezen moet je je geschil onderbouwen met de juridische kant van het verhaal. Zie het begrip Cold Calling en de Wet Koop op Afstand.

arno1965
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door arno1965 »

Beste radarbert,
Bij ons gaat het niet om telefoonabonnement, maar om een lidmaatschapsabonnement om via gidsen artikelen te bestellen, hier kun je volgens PT ook prijzen mee winnen. Maar desondanks weten we niets af van een dergelijk abonnement.
Mijn mailadres voor de opzegbrief met inhoud is: [email protected]

Bedankt voor de reactie.
Mvg Arno

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Ik schreef al dat ik terug ben bij de KPN, vanaf eind september, maar Pretium heeft mij "laten ziten" bij de verhuizing in augustus 2007. De verhuizing had ik op tijd gemeld bij hen,maar ik kreeg geen antwoord over wanneer en hoelang ik afgesloten zou zijn. Vervolgens liet het bedrijf mij zonder telefoon zitten. Nadat ik het abonnement opgezegd had en na een week nog geen antwoord had, ben ik de aansluiting via de KPN gaan regelen. Pretium bleef echter wel geld afschrijven, voor de gemaakte telefoonkosten, die ik volgens hen had gemaakt. Doordat de incasso's niet lukten heb ik in januari de tweede brief gekregen, om alsnog te betalen. Daarop heb ik bij de bank een blokkade laten zetten op mijn rekening. Nu moetik maar afwachten of Pretium nog met brieven komt, met het verzoek tot betaling. De kosten lopen waarschijnlijk nog steeds op.

groeten

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Dapjus, ook bij mijn ouders houdt het momenteel niet over. Sterkte met je vader.
Een brief met uitleg over de persoonlijke omstandigheden is aan Pretium niet besteed. Hoe ouder en zieker, hoe mooier.
Stappen: melden aan Consuwijzer en met hen overleggen of er kansen zijn bij de GeschillenCommissie. De verkeerde bedenktermijn (7 werkdagen na dagtekening i.p.v. 7 werkdagen na ontvangst van brief) is voldoende voor ontbinding van contract (als je binnen 3 maanden hebt opgezegd). Voor een uitleg zie verhaal van ICT-jurist Arnoud Engelfriet http://blog.iusmentis.com/2008/02/15/op ... op-afstand . Ook de onvolledige voicelog (zie RadarBert) en pure misleiding kunnen worden aangevoerd
Het kost je wel 50 euro. Dat geld ben je kwijt als je de zaak verliest bij de GeschillenCommissie. Bovendien moet de helft van je “schuld” aan Pretium in een depot worden gestort, dus wacht niet te lang met aanmelding geschil. De commissie suggereert, dat je Pretium gewoon door betaalt, maar blokkeren geeft een veel beter gevoel. Ook als je dit verliest dan heb je Pretium een slechte naam en veel werk bezorgt, zonder al te grote kosten. Geldt ook voor Arno en Johan.
FamdeWit. Wij hebben ook een “spookrekening” over de periode voor de ingangsdatum van het abonnement. Pretium zet een dag of 10 na het telefoongesprek de gesprekskosten al over naar zichzelf (via CarrierPreSelect).
Een automatische incasso opstarten via cold-calling wordt niet door de wet verboden!!! Het is ook geen reden om een contract te kunnen ontbinden. Het is een regel, waar een incassant als Pretium zich volgens de banken aan moet houden
Wel geeft het bij de GeschillenCommissie aan, hoe Pretium met regels omgaat en kun je hierover een klacht indienen zie ombudsman http://www.deombudsman.nl/site/content/ ... tentID=653.

Gesloten