LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »


BerichtGeplaatst op: 14 Jul 2008 17:45 Onderwerp: aanbieding ptretium
er wordt gezegd dat het gesprek wordt opgenomen, maar het woord kpn valt niet meer, als je drie keer met ja hebt geantwoordt is het abbonnement geactiveerd.
Gelukkig meldt u dit onmiddellijk.
Ik adviseer u zo snel mogelijk, b.v.morgen een aangetekende brief met ontvangstbevestiging aan Pretium te sturen.

Voorbeeld brief ( bron consuwijzer.nl)

Afzender:
Naam
Adres
Postcode en woonplaats
E-mail

Aan:
Naam
Adres
Postcode en woonplaats

Woonplaats, datum

Betreft: ontbinding overeenkomst binnen bedenktijd

Geachte heer/mevrouw,


Op (datum sluiten overeenkomst) heb ik telefonisch met (naam onderneming ) een overeenkomst gesloten voor (inhoud overeenkomst). Hierdoor bericht ik u echter dat ik voornoemde overeenkomst ontbind met een beroep op afdeling 9A boek 7 van het Burgerlijk Wetboek betreffende de overeenkomsten op afstand . Genoemde wettelijke regeling biedt mij de mogelijkheid om een op afstand gesloten overeenkomst van dienstverlening binnen zeven werkdagen na het sluiten van de overeenkomst te ontbinden.

Ik verzoek u de ontvangst van mijn brief en de ontbinding schriftelijk te bevestigen.

Met vriendelijke groet,


<Uw naam en handtekening> van uw moeder!

---------------------------
Wel aangetekend met ontvangstbevestiging verzenden en kopie van brief maken + bewijzen van verzenden en ontvangst door goed bewaren

U kunt eventueel de brief schrijven maar
laat uw moeder ondertekenen
om Pretium niet de kans te geven onder de opzegging uit te komen! De brief moet daar uiterlijk op de 7 de dag na telefonische colportage binnen zijn.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Toevoeging:

Adres Pretium: bron:
http://www.pretiumtelecom.nl/Klantenser ... ntact.aspx

Postadres:
Pretium Telecom
Postbus 6128
2001 HC Haarlem

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

KPN ook even op de hoogte stellen dat de overname door Pretium niet doorgaat en alles dus bij hetzelfde blijft. U kunt een kopie van de brief die naar Pretium gaat bijvoegen.

( dus 2 kopieën maken :lol: }

Fijn dat ik u op tijd kan helpen en ik weet zeker dat andere gedupeerden zitten te juichen dat uw moeder er vanaf kan!

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Tdehond
In een van je berichten heb je het erover dat het handig is om je Mantra naast de telefoon te hebben. Wat bedoel je daarmee? Ik blijf, sinds ik bij infofilter zit, "verschoond"van vervelende telefoontjes, maar e weet nooit wat er gaat gebeuren als ze mijn nummer weer eens te pakken krijgen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

n een van je berichten heb je het erover dat het handig is om je Mantra naast de telefoon te hebben
Ik heb een kaartje met mijn "mantra" :
Ik wil niet meer gebeld worden enz. standaard naast de telefoon liggen voor het geval dat ik gebeld wordt.

Daar staan ook de standaard andere vragen op, als:
naam bedrijf dat belt?
naam medewerker? spel naam?
naam call center?
Hoe komt call center aan mijn telefoonnummer?
Ik ben aangemeld bij info filter.
Ik wil niet meer gebeld worden Verwijder mij uit het bestand.

Als ik tijd heb werk ik de hele lijst af, anders hou ik het kort en deel alleen mee dat ik niet meer gebeld wil worden. Verwijder mij uit het bestand.

Juist omdat je altijd onverwacht of ongelegen gebeld wordt is het handig om meteen kaartje met mijn "tegenscript" te pakken en afhankelijk van de tijd die ik heb mijn script af te werken. Het leuke is natuurlijk dat ze mij antwoord moeten geven omdat ik anders een klacht indien. Vandaar dat het belangrijk is dat ik weet welk bedrijf ik bel.

Een soortgelijke lijst kan aan de deur afgewerkt worden. Dan begin ik met een legitimatie bewijs te vragen. Zonder legitimatie bewijs geen gesprek.

De valkuil is dat men schriftelijke informatie wil sturen.
Trap daar nooit in want in 9 van de 10 gevallen blijkt dat een contract te zijn.

Het is hier overigens ook heerlijk rustig. Infofilter doet blijkbaar zijn werk. Ik kan het iedereen na overleg met zijn bejaarde ouders of kennissen aanbevelen hen aan te melden bij info filter en als ze een mobiele telefoon hebben bij smsdienstenfilter.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

BTW over 2 jaar moet u uw gegevens bij infofilter vernieuwen dacht ik zo uit mijn hoofd.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Tdehond
Bedankt voor je informatie. Ik heb het bericht van infofilter opgezocht. Als je daar hebt gemeld, sta je voor drie jaar ingeschreven. dan moet je je opnieuw aanmelden.

gergro
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2007 16:15

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door gergro »

Volgende bericht plukte ik van telefonie.web-log.nl onderwerp Pretium:

Beste mensen,

We zijn Pretium spuugzat en wensen die club met veel enthousiasme een faillissement toe. Tijd voor herrie in de tent. Uiteraard geheel binnen de regels van de wet! Maar opties te over....acties waar de pers van smult en [Bericht aangepast door Moderator]. Zwartboek, klachtenlijn, juridische ondersteuning gedupeerden, advertenties, mega-claim voor gemaakte kosten, etc etc....
Stuur je reactie naar nu.actie apestaartje gmail.com en laten we onze krachten bundelen. Pretium heeft al genoeg ergernis bij kwetsbare hoogbejaarden veroorzaakt.

Lijkt me een goed innitiatief om te steunen.

Voor het gerecht met die [Bericht aangepast door Moderator]!

Blacksheep13
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2008 15:04

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Blacksheep13 »

Ok... de aanhouder wint dus.
Hoe ik mijn moeder heb verlost van Pretium.

-1-
Elke week bellen naar de boekhoud afdeling, dus niet naar de Helpdesk en ze bestoken met aangetekende brieven en faxen.
Fax ze LIVE, dus vraag of de fax binnekomt.
Je iiriteerd ze hier ontzettend mee.

-2-
Afgeschreven bedragen allemaal terug laten boeken naar je rekening...stug volhouden.
Ook na dreigbrieven gewoon blijven doorgaan.

-3-
Eis je voice-log, dan zijn ze verplicht .... die van mijn moeder klopte dus niert want dit was de reden dat ze opgaven.
Ik heb de voiuce-log nooit mogen ontvangen als transcript of mogen horen via de telefoon.....die voice-log is dus waarom het gaat.

-4-
Daarna gaan ze geld eisen als abo en belkosten.
Ik heb ze gemeld dat we nooit een contract hebben gehad, want de voice-log is eigenlijk je contract.
Als ze die niet kunnen overleggen... hebben ze dus niets.

-5-
Noteer namen en data + tijd van de medewerkers waarmee je gesproken hebt.

Dit alles kost je meer dan 6 maanden geduld en veel communiceren.... resultaat:
Mijn oude moedertje belt weer met KPN en we hebben van de afgelopen 6 maanden geen kosten meer doorberekend gekregen van die Pretium club.

Het zijn ratten, maar ze zijn niet echt slim.

Laatste tip... neem de telefoon gesprekken op..en vertel ze dat achteraf als ze je weer van alles beloofd hebben.... krijg je leuke reacties

:P

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Hoe kun je telefoongesprekken met hen op nemen als je geen antwoordapparaat hebt? ik ben trouwens al een hele tijd verlost van die ellendelingen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het kan met je mobiele telefoon als deze een opname mogelijkheid heeft. b.v. met de Nokia N73

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Beste lezers van dit o zo leuke forum
Vandaag ontving ik weer eens een brief. Nieuwsgierig als ik was, heb ik hem dit keer wel opengemaak. En jawel hoor, van de directeur. Met daarin een rekening van de abonne,entskosten van de periode 01-04 t/m 01-08-08., plus 19 % BTW plus 15 euro administratiekoesten. Reeds geincasseerd. Volgens hen. Met daarbij een brief dat de specificatie ook op internet staat. heb je weer een code nodig. Hij meldt mij ook dat je via de website nog meervoordelen hebt/ Zoals bij verhuizen dat dat dan de snelste en makkelijkste wijze van melden is. Niets van waar, want dat heb ik vorig jaar wel ondervonden. Zij hebben op geen enkele wijze gereageerd op mijn verhuizing om de telefoon goed te krijgen, waarna ik het stop gezet heb bij hen en wat anders geregeld heb. Vanaf Januari heb ik een blokkade op de rekening staan. Zij hewbben mij dus weer als "klant" in het bestand en berekenen weer telefoonkosten. Hoe halen ze het in hun domme ...... Vul dat zelf maar in. Met het oude nummer kan ik niet bellen/gebeld worden, dus waarom zouden ze aboonementsgeld berekenen.? Alsof ik weer terug wil naar die prutsgroep. Ik hou wekl het volgende afschrift in de gaten.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Bij een selectieve blokkade kunnen ze niets meer van je rekening halen vandaar de factuur.

Heeft u bewijs van opzegging van de prutjes :?

Het is wel verstandig om hier schriftelijk op te reageren.
Met als bijlage de bewijsstukken van Prutjes blunders.

Hopelijk staat u sterk met uw bewijsmateriaal en kunt u het op een rechtzaak aan laten komen, die hopelijk door u gewonnen wordt.

Misschien is het nu tijd voor de Geschillencommissie als dit flutbedrijf daar bij aangesloten is?

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

De bewijzen heb ik nog. De opzeggingsbrief met kaarten van de post met daarop hun handtekening. De opzeggingsbrief hebben ze ontbvangen. Het vorige overzicht van de telefoonkosten is van eind vorig jaar. Ik zal het nog eens goed nakijken. begin dit jaar heb ik ook wel eens brieven retour gestuurd, omdat ik het onacceptabel vond dat ik nog steeds brieven van hen kreeg.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

* Alleen kopieën van bewijsstukken sturen. * anders bent u uw bewijsstukken kwijt.

1. u kunt bewijzen dat u opgezegd heeft.
2. U heeft ook een handtekening retour, wat het bewijs is dat uw opzegging daar is ontvangen.
3. verzamel bankafschriften waaruit blijkt dat u de facturen t.m. einde contractdatum + de maand erop betaald heeft.

Als er geen bevestiging einde contract is, dan zijn de prutjes in gebreke gebleven.

Stuur zowel de prutjes als het incassobureau een aangetekende brief met een kopie van
1 kopie opzeg brief
2 kopie handtekening retourkaart
3 kopie v. de laatste 2 bankafschriften, zeg eind mei is eind datum contract, dan ook bankafschrift juni voor evt later te verrekenen bedrag.

Schrijf dat u heeft bewezen aan uw financiële verplichtingen te hebben voldaan. Zie bijlagen bankafschriften
U heeft opgezegd en Pretium is in gebreke gebleven dit niet administratief en bij de de afdeling finance verwerkt te hebben.
Dit in gebreke blijven is geheel Pretium aan te rekenen.
Mocht Pretium het tegendeel kunnen bewijzen dienen zij binnen 4 weken de schriftelijke bewijzen aan u toe te sturen.

Mocht u na deze termijn nog een brief van een incassobureau ontvangen kunt u dit geschil voorleggen aan de Geschillencommissie ( eerst uitzoeken of ze daarbij aangesloten zijn) of u wacht een rechtzaak af die een incassobureau tegen u moet beginnen als u weigert te betalen.

Leg voor de zekerheid uw bewijsstukken voor aan een Juridisch Loket bij u in de buurt mocht u twijfelen.

Succes!

Riel
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 okt 2007 22:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Riel »

Wij hebben met succes PT bestreden via de Geschillencommissie.
PT is alleen in staat om standaard brieven de deur uit te doen,wordt het moeilijker dan moeten ze dat al uit besteden aan een advocaat. :-))
Zegt dan al genoeg over het niveau aldaar.

Groet,

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Bedankt voor de tips. Ik heb nooit een brief van hen ontvangen als antywoord op mijn opzeggingsbrief. De tijd en ergenis die mij dit nu kost/ gaat kosten, besteed ik liever aan leuke dingen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

De tijd en ergenis die mij dit nu kost/ gaat kosten, besteed ik liever aan leuke dingen.
Helemaal mee eens! Helaas wordt u gedwongen actie te ondernemen.
Zie: Tros Radar Forum internetproviders - Thread: Telfort maakt fout op fout.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Riel of T de hond
Ik ben bezig om dit gedoe te melden bij de geschillencommissie via de website. Ik kan wel wat dingen aangeven, maar uiteindelijk krijg ik een pagina met vragen over wonen.Ik vul dat niet in, omdat ik hierbij geen klacht/geschil heb. Kunnen jullie me vertellen hoe ik de vragenlijst m.b.t. de telecommunicatie kan bereiken?
groet

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

hier is al vast een checklist

http://digitaal.degeschillencommissie.n ... TIE(4).pdf

Ik zoek nog even verder

Gesloten