LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ mammaria
Met uw bewijzen kunt u alsnog naar de geschillencommissie om de overzetting ongedaan te maken. Uw moeder kan u machtigen namens haar te spreken. U kunt als geschil indienen dat uw moeder ondanks bewijzen van tijdige annulering haar contract niet beëindigd wordt door energiebedrijf en dat u dit alsnog wilt met onmiddellijke ingang.
------------

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... bij_de_NMa

Hier vindt u alles bij elkaar m.b.t. hoe u een klacht kunt indienen bij NMA en bij de geschillencommissie energiebedrijven
------------------------------

https://digitaal.degeschillencommissie. ... aspx?m=ond
Hier kunt u controleren of energiebedrijf bij geschillencommissie is aangesloten

Ik hoop dat u alsnog uw moeder's recht haalt!

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

@ TdeHond:

Er zit een grote kans in dat het nu (na meer dan een jaar hiermee bezig te zijn geweest) miv juni 2008 eindelijk allemaal opgelost is!

Nou ja, bijna dan: ze blijven nog wel steeds facturen sturen waarin staat vermeld dat als er niet op tijd wordt betaald dat er dan 25 euro over heen komt!

En voor wat de geschillencommissie betreft: ook dan moet je zelf veel werk verrichten en dan vragen ze je of je het geschil ook zou kunnen schikken. :roll:

De NEM heeft intussen inderdaad een bedrag aan mijn moeder overgemaakt ivm de hele "zooi" ter compensatie maar of we er nu helemaal vanaf zullen zijn ........??????????

:?: :?: :?:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

De geschillen commissie is inderdaad als het onderling niet op te lossen valt.

Sta bij NEM op een schriftelijke bevestiging einde contract ( omdat u destijds geannuleerd heeft) binnen 14 dagen. Met juiste datum einde contract! Dan heeft u rechtsgeldig bewijs mochten de facturen blijven komen!

Aanvulling
Het schriftelijk bewijs is nodig mocht NEM u laten stalken door een incassobureau.

casano13
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2007 21:27

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door casano13 »

Goede morgen, wederom een geval van Pretium. Mijn bijna 90 jarige moeder is benaderd door iemand die zich voordeed als KPN. Mevrouw, het verplicht u tot niets werd gezegd. De volgende dag is mijn moeder met vakantie gegaan met haar dochters uit Qatar en Singapore. Ze bleven 2 weken weg.......
Intussen lag de bewuste brief er: als u niet reageert binnen 5 werkdagen enz enz. Heb gebeld met pretium, die vonden dat ze in hun recht stonden. KPN wordt nu dus na 50 jaar afgesloten.
KPN kan niets doen helaas.
Hopelijk is de verbinding zodanig dat mijn moeder verstaanbaar kan bellen naar het Midden-Oosten ,Verre Oosten, Zuid Afrika en de US, waar bijna al haar familie woont.
Ik vind het schofterig van Pretium, ze wisten dondersgoed dat ze met iemand van bijna 90 te maken hadden!!!!!

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

@TdeHond:

Gelukkig heb ik een dergelijke brief ontvangen en ook dat ze mijn moeder weer bij haar "oude" maatschappij hebben aangemeld. :roll:

Is ook inderdaad gebeurd en daar is (miv juni 2008) ook het nieuwe contract mee afgesloten.

Maar een eindafrekening hebben ze nog steeds niet gestuurd en ik vertik het om er weer achter aan te gaan bellen!

In overleg met mijn juridisch adviseur hebben we besloten dat ik de brieven wel (heb mijn adviseur ook een kopie gestuurd) en wacht wel af!

:twisted: :twisted:

Wij zijn helemaal klaar met de NEM, wat in mijn ogen je reinste terroristen zijn!

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

:oops: OEPS :oops:

Dat heb je d'r nu van; ik raak er helemaal van in de war met dit ge***** ...!!!

Ik dacht dat ik op het forum van de NEM zat; is het PRETIUM :oops:

Niet dat de situatie anders want ook deze groep werkt op dezelfde manier als de NEM en beleven we dezelfde ongein mee!

Van hetzelfde laken een pak! :evil: :evil:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Helaas is ook uw moeder slachtoffer van Pretium.
Zeg 4 maanden voor afloop van het contract op, dan zit u altijd goed. De opzegtermijn mag maximaal 3 maanden zijn. Trek dan ook meteen toestemming tot automatische incasso in.

Doe dit schriftelijk, aangetekend, met ontvangstbevestiging. Kopie maken en bewijs van versturen en ontvangst door .. goed bewaren.

Schrijf dit nu al ergens zo op dat het niet over het hoofd is te zien! Ik hoop dat daarna uw moeder nog jaren in goede gezondheid van haar oude provider kan genieten.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ mammaria

Foutje, kan gebeuren. Alle begrip hiervoor.

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

@casano13 en @TdeHond:

Volgens mij heeft Pretium zelf in een stuk al eens aangegeven dat ze niet bij mensen ouder dan 70 jaar een contract willen verkopen (lees aansmeren). :idea:

Ik kan het zo niet 1, 2, 3 vinden maar als ik het gevonden heb dat zet ik het hier op het forum!

Wordt vervolgd! :!:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als u het vindt, graag, want daar zouden mensen erg mee gebaat zijn.

Quote site Pretium:
Veelgestelde vragen Thuisbellen
" Een nieuw telefoonabonnement kiest u weloverwogen. Uiteraard wilt u goed geinformeerd zijn om zeker te weten dat u het juiste abonnement kiest. De onderstaande veelgestelde vragen helpen u daarbij."

Vandaar dat [Bericht aangepast door Moderator]

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

A.V. van de prutjes:
"
3. De Overeenkomst
3.1 De Contractant kan zich schriftelijk, telefonisch of op elektronische wijze aanmelden bij Pretium Telecom voor de Diensten. De Contractant (natuurlijke persoon) verklaart tenminste 18 jaar oud te zijn en de Contractant verklaart het recht en het vermogen te hebben om de Overeenkomst met Pretium Telecom aan te gaan. "

Helaas niets te lezen over leeftijdsgrens 70+ o.i.d.

Wel is het mogelijk om in overleg met uw bejaarde moeder haar aan te melden bij www.infofilter.nl

Een kaart naast de telefoon is handig met een z.g. tegenscript.
Quote mijzelf :)
Ik wil niet meer gebeld worden enz. standaard naast de telefoon liggen voor het geval dat ik gebeld wordt.

Daar staan ook de standaard andere vragen op, als:
naam bedrijf dat belt?
naam medewerker? spel naam?
naam call center?
Hoe komt call center aan mijn telefoonnummer?
Ik ben aangemeld bij info filter.
Ik wil niet meer gebeld worden Verwijder mij uit het bestand.

Als ik tijd heb werk ik de hele lijst af, anders hou ik het kort en deel alleen mee dat ik niet meer gebeld wil worden. Verwijder mij uit het bestand.

Juist omdat je altijd onverwacht of ongelegen gebeld wordt is het handig om meteen kaartje met mijn "tegenscript" te pakken en afhankelijk van de tijd die ik heb mijn script af te werken. Het leuke is natuurlijk dat ze mij antwoord moeten geven omdat ik anders een klacht indien. Vandaar dat het belangrijk is dat ik weet welk bedrijf ik bel.

Een soortgelijke lijst kan aan de deur afgewerkt worden. Dan begin ik met een legitimatie bewijs te vragen. Zonder legitimatie bewijs geen gesprek.

De valkuil is dat men schriftelijke informatie wil sturen.
Trap daar nooit in want in 9 van de 10 gevallen blijkt dat een contract te zijn.

Het is hier overigens ook heerlijk rustig. Infofilter doet blijkbaar zijn werk. Ik kan het iedereen na overleg met zijn bejaarde ouders of kennissen aanbevelen hen aan te melden bij info filter en als ze een mobiele telefoon hebben bij smsdienstenfilter.

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

Helaas heb ik de informatie inzake de leeftijd (klanten ouder dan 70 etc.) nog niet bij Pretium gevonden.

Echter wel bij de NEM:

Op de website van EnergieLeveranciers.nl staat op:

25 3 2008
reactie van de energieleverancier
De Nederlandse Energie Maatschappij wenst geen klanten ouder dan 70 te werven en enkel mensen die bewust voor onze diensten kiezen. Met vriendelijke groet, Nederlandse Energie Maatschappij

Mocht het toch nog bij Pretium te vinden zijn dan zet ik het hier wel neer!

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Er bestaat een 023 nr. Bij het 0900 nr. krijg je een antwoordapparaat, waarbij je imn 30seconden moet aangeven wat het probleem is. +Alleen als je er voor kiest om een storing te melden, bellen ze binnen een paar dagen terug. Het 023-7510 200 nummer is exclusief voor de goede Pretium Telecom gebruikers in het leven geroepen. Zij stellen dat je dan zeker een medewerker te spreken krijgt. Bij mij duurde het verschillende pogingen in drie werkdagen voor ik eens iemand te spreken kreeg. Je kunt dat dus ook beter maar met een korreltje zout nemen.

Bor de Wolf
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2008 21:55

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Bor de Wolf »

Statistieken TdeHond

Geregistreerd op: 19-1-2008
Totaal berichten: 897

Boeiend bestaan!

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

@ Bor de Wolf:

Sorry Bor, maar heb je hier een bedoeling mee?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ mammaria
Ik mis bij deze statistieken het gemiddeld aantal berichten per dag. :lol:
Bor's opmerking zegt mij niets.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Wat Bor de Wolf bedoeld met de cijfers van een statistiek en wat wij ermee moeten snap ik ook niet. Mijn probleem ligt nu bij de geschillencommissie. Gisteren zijn de door hen gevraagde stukken met brief retour gestuurd. Nu maar afwachten hoe het verder loopt.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Toevallig heet ik ook Bor. Ik denk dat de Wolf denkt dat hij slim is. Maar dan heeft hij Donald Duck nooit gelezen. Of hij heeft grote bewondering voor het boeiend bestaan van de oplichtende Prutjes.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik kan me voorstellen dat de prutjes alles in het werk stellen om de Hond de mond te snoeren. Het valt me tegen dat een ver familielid als de Wolf aanmerkingen heeft op Tarzan :), die de prutjes wel rauw lust omdat zij argeloze beleefde, goed opgevoede, welwillende bejaarden slachtoffer maken van hun colportage praktijken.
Dat is exact de reden waarom ik besloten heb Pretium te bestrijden, ongeacht wat wie dan ook hier van vindt!

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

Waar een ieder zich bij aan wil melden moet een ieder helemaal zelf weten:

[Bericht aangepast door Moderator]

Niet door opgebeld te worden (en dus niet zelf te hebben gekozen en dan ook nog het liefst [Bericht aangepast door Moderator]
om er later achter te komen dat je een contract hebt met een organisatie waar je dus zelf niet voor hebt gekozen!

Let wel, als jezelf contact opneemt dan is het wat anders, dan weet je voor jezelf waar je mee bezig bent: je wilt informatie over het één of het ander!
Als je opgebeld wordt (COLD CALLING) ben je in eerste instantie al bezig met de vraag wie je nu eigenlijk aan de telefoon hebt (je bent immers zelf met heel andere zaken bezig ...!!!).

De jongeren onder ons zullen daar geen probleem mee hebben, dat zijn 'kinderen' van deze tijd (en kunnen in dit digitale tijdperk snel schakelen) Voor wat betreft de ouderen en de minder begaafden ligt de zaak heel anders!
Zij kunnen niet zo snel met de 'nieuwe' tijd meekomen!

Waarom dan zulke gemakkelijke prooien kiezen; het levert aan beide kanten frustratie op!
Mischien levert het eerst een hoop extra klanten op maar een ieder die contact heeft met deze mensen zal al nooit overstappen naar een organisatie die op een dergelijke manier hun klanten binnen willen halen. Op het laatst kost het dan alleen maar klanten en dat kan toch niet de bedoeling zijn!

Of het moet een kwestie van IKKE IKKE en de REST KAN STIKKE!
Helaas ben ik hier bang voor!

Want ook al zou een dergelijke organisatie een topproduct voor een lage prijs leveren:
DAN ZOU IK ER NOG GEEN GEBRUIK VAN WILLEN MAKEN ALLEEN AL OM HET LEED OMDAT ZE BOVENGENOEMDE GROEPEN ER IN WILLEN LUIZEN voor het snelle geld!

ZOALS IK HIERBOVEN AL HEB VERMELD: WIL JEZELF VOOR IETS KIEZEN; GA DAN VOORAL JE GANG MAAR LAAT DIE ANDEREN GROEPEN MET RUST

Gesloten