LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Misschien kunnen gedupeerden contact opnemen met de Telegraaf of zij bereid zijn om een stuk te plaatsen over hoe colportage trucs van Pretium werken en hun jacht op bejaarden om deze te misleiden.

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

@TdeHond en alle anderen die dit ge***** zat zijn:

Ik heb net een stuk aan de Telegraaf geschreven, ik hoop dat ze er wat mee gaan doen.

Om een beetje druk op de ketel te houden is het misschien verstandig als meerdere gedupeerden een bericht naar de Telegraaf gaan sturen!

Wordt vervolgd!

Wapper67
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2008 11:08

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Wapper67 »

Ook mijn inmiddel dement geworden tante is het slachtoffer geworden van de graaiers van pretium. Ze is inmiddels verhuist en het telnr is al maanden uit de lucht.

Net kontact opgenomen met het directe nummer van Pretium (altijd handig en zonder extra kosten) 023-5334868. Nadat ik de, overigens vriendelijke man de situatie had uitgelegd dat de incasso's door bleven gaan ondanks een aangetekende opzegging bood hij mij de mogelijkheid om de resterende maanden ineens te betalen. Nu ben ik op mijn manier begonnen met het terugboeken van de incasso's heeft iemand errvaring hiermee. Het is een princiepe zaak geworden voor mij dus ik ga er wel voor.

Wanneer gaat radar deze schandalige praktijken weer aan de kaak stellen?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Is er iemand aangesteld om de zaken van uw tante te behartigen? Is zij of onder curatele of onder bewindvoering gesteld? Het lijkt mij verstandig om dit te regelen.

Misschien is zij in staat om te ondertekenen dat u deze zaak namens haar mag behartigen als zij dit nog begrijpt.

U kunt schriftelijk en aangetekend de overeenkomst beëindigen met onmiddellijke ingang ( liefst met terugwerkende kracht) omdat uw tante niet meer in staat is zelfstandig te wonen en derhalve is opgenomen in ...
U geeft aan dat u niet akkoord gaat met doorbetaling abonnementskosten omdat hier sprake is van overmacht. Uw tante is immers geestelijk niet meer in staat om een overeenkomst na te komen. U geeft aan dat u als Pretium hier niet mee akkoord gaat, dit als een geschil gaat voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie.

U verzoekt om binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging einde contract. Tevens vraagt u of pretium in de brief vermeldt of zij akkoord gaan met uw voorstel.
Kopie maken van brief en verzend- en eventueel handtekening retour kaart goed bewaren.

Ik kan u niet voorspellen of u daar gelijk krijgt, maar ik zou graag van u vernemen wat de uitspraak in deze is.
-----
Ik raad u af om nu te storneren omdat nog niet officieel het contract beëindigd is.

--------------------------------------------------------------------------------------
Checklist Geschillencommissie Telecommunicatie

https://digitaal.degeschillencommissie. ... TIE(5).pdf

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »


Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Ik heb berixht ontvangen van de geschillencommissie. Pretium heeft ook bericht gehad en moet binnen vier weken reageren. Anders gaat de commissie verder.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Succes!

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Bedant voor het succes wensen. Het is nu afwachten wat de tegenpartij gaat doen en wanneer er antwoord komt.

Lenie1963
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 jun 2008 10:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Lenie1963 »

Beste Allemaal,

Op vakantie had ik mijn moeder aan de telefoon, die mij vertelde dat er een brief lag van Pretium waarmee zij onder haar contract uitkon.
Leek mij een sterk verhaal, en ging dat op gemak en met een gezonde dosis argwaan wel nalezen.
Vanmorgen gedaan en wat schets mijn verbazing... Het is echt zo!!
Na nogmaals het telefoongesprek nageluisterd te hebben ( en mijn aangetekende brief) zijn zij er ook van doordrongen dat het niet klopt,(!!) en krijgt zij de kans om binnen 30 dagen weer terug te gaan naar KPN.
Zij zullen zelfs de aansluitkosten voor hun rekening nemen.
Waarom wij zo graag weer weg willen is hun een raadsel, want zij zijn toch echt goedkoper..
O JA??????

er is een bedrag afgeschreven van 34,90 voor de telefoonkosten van 1 Juli t/m 31 Juli.
Vreemd als je bedenkt dat het abonnement pas 11 juli inging en zij een aanbieding deden van 16,45 per maand.
Dat wordt dus via een( aangetekende) brief vragen om een telefoon specificatie.
en het bedrag storneren of zoiets..
Ik kruip nu in het toestenbord voor die brief, en hou jullie op de hoogte.
Wel wil ik iedereen bedanken voor het meeleven en de tips, vooral
T. de Hond.
Wat heerlijk dat u de tijd en moeite neemt om ons te begeleiden op het (voor ons vaak) onbekende pad.
Zoals gezegd..ik hou jullie op de hoogte!!

met vriendelijke groet,
Lenie

Riel
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 okt 2007 22:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Riel »

Gefeliciteerd Lenie 1963


Vraag ook alle kosten die je extra hebt gemaakt terug van Pretium voordat je akkoord gaat.
Wees zeer zorgvuldig met de opname van het telefoongesprek. Je weet nooit of je deze nog nodig bent en je kunt deze ook gebruiken in de toekomst.Misschien gebruiken om deze openbaar te maken.
Kan iedereen horen hoe PT te werk gaat.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Hartelijk gefeliciteerd!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Lenie

Vraag ook nog aan uw moeder of ze niet meer het blad Privilege ontvangt.

http://www.missmag.nl/db/direct/detail1 ... 0Privilege
-----
[ Magazine Privilege is het kwartaalblad voor klanten van Pretium en wordt gepersonaliseerd per post verstuurd en is niet te koop in de winkel. Privilege wordt door zowel mannen (43,8%) als vrouwen (56,2%) gelezen. In Privilege wordt geschreven over reizen, huis & tuin, trends, wellness en entertainment. Privilege bericht uitgebreid over de voordelen van het Pretium lidmaatschap en de diensten van Pretium Telecom. ]

Naast de overeenkomst met Pretium smeert deze ook ongevraagd een abonnement op het blad Privilege aan. Dit kwartaalblad is het 1ste jaar gratis en wordt vervolgens stilzwijgend omgezet in een abonnement waarvoor betaald moet worden. Dit blad moet dus ook aangetekend opgezegd worden. Zie link naar site voor het adres. [/quote]

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Gefeliciteerd Lenie. Het boekje kun je ook ongeopend laten en direct retour sturen. Laat hun de porto maar betalen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Weet je zeker dat dan het abonnement stop gezet wordt, Johan?

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Dat weet ik niet zeker. Maar voor die boekjes hebben ze mij nooit laten betalen. I

Lenie1963
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 jun 2008 10:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Lenie1963 »

Beste mensen,

Ik heb moeder ingelicht over privilege, en met haar afgesproken zodra zij zo'n boekje ziet (wat mij zal benieuwen want ze valt met haar leeftijd, rollator en huuraanleuningwoning absoluut niet in de doelgroep.) gaat het met een aangetekende gepeperde brief retour..
zodat ik zeker weet dat een evt. abonnement m.i.v. de volgende periode ongedaan is gemaakt.

met vriendelijke groet,
Lenie

hejeja
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 feb 2008 14:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door hejeja »

Pretium Telecom, ik wou dat ik er nooit van had gehoord. Mijn moeder was een tevreden beller bij Tele2. Helaas zit ze nu aan Pretium Telecom vast. Als ze dan haaR tijd noodgedwongen uit moet zitten wil zij wel van de dubbele abonnementskosten af. Ze verbreken de verbinding op hun 0900 nummer wegens drukte. Kost wel 0,15 eurocent per minuut. Hun alternatieve nummers nemen ze niet op. E-mail sturen is onmogelijk en brieven beantwoorden ze niet. Ze gaan er vanuit dat alleen aangetekende brieven aangemerkt hoeven te worden als zijnde ontvangen. Namens mijn 85 jarige moeder heb ik de strijd met hun aangebonden en ik laat me niet afschepen. Nu gaat elke brief naar de postbus, het antwoordnummer en de fax. Geen antwoord dan met een copie van de niet beantwoorde brief hetzelfde ritueel. Laten we nu eerlijk zijn van zoveel brieven komt er heus wel eentje aan. Ik heb een melding gedaan bij ConsuWijzer, dit is de Opta voor de particulier. Als het nu binnenkort niet in orde komt dan meld ik mij bij de geschillencommissie Telecom. Let goed op want voor je het weet zit je ook nog vast aan Pretium BV hun postorderbedrijf. Als sprake is van cold calling is een automatische incasso niet rechtsgeldig. Als je deze wilt blokkeren let dan even op dat je elk nummer van Pretium BV en Pretium Telecom apart blokkeert. Ik dacht dat wij geblokkeerd hadden voor alle Pretium verwante bedrijven. Dit schijnt niet mogelijk te zijn.
Nu is hun het toch gelukt om een bedrag af te schrijven. Het is wel terug geboekt maar toch. Gedupeerden zitten in de rats omdat m.n ouderen van hun telefoonaansluiting afhankelijk zijn. Sluiten ze je toch af raak dan niet in paniek, neem direct contact op met de KPN. Het is mogelijk om een nummer voor het abonneenummer te draaien en zodoende toch te kunnen telefoneren. Gebeld worden kan wel.
Kijk ook eens op www.kassa.nl / www.bellen.com en www.watdoenwijmet.nl
Sterkte en laat het er niet bij zitten, bind de strijd aan voor al die mensen die het zelf niet kunnen opbrengen.

Hejeja

r2008
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2008 21:44

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door r2008 »

Ik lees hier allemaal berichten over bejaarden die door Pretium een abonnement aangesmeerd is. Welnu, met mijn net 39 wil ik me nog niet bejaard noemen, maar ook ik ben helaas met open ogen in hun val getrapt :oops: Hoe gaat dat? Je wordt rond etenstijd gebeld door iemand die verschrikkelijk snel praat, met -voor zover je het verstaat- een aanbod om goedkoper te gaan bellen met je KPN abonnement. Normaal kap ik dit soort telefoontjes gelijk af, maar als het een bedrijf is wat ik ken hoor ik het verhaal iig even aan. De naam Pretium heb ik in het hele verhaal nooit gehoord. Wel tot 4 keer toe de naam KPN, dus nog weinig argwaan. Ze weten ook (of doen alsof) dat je een automatische incasso bij KPN hebt, en vragen of je die wil voortzetten. Ook daardoor denk je dus echt met een KPN'er te maken te hebben. De enige argwaan kreeg ik doordat ik mijn rekeningnummer nogmaals moest opgeven. Twee keer nagevraagd waarom ze dat moesten weten, aangezien KPN mijn nummer toch al had, maar volgens die snel pratende meneer was dat alleen omdat 'dit telefonisch was'. Enfin, dat nam ik dan maar aan, en na een paar keer 'ja' zeggen was de boel rond. Een paar dagen later ontving ik de schriftelijke bevestiging, en bleek mijn argwaan toch niet helemaal onterecht; in die schriftelijke bevestiging zag ik voor het eerst de naam Pretium en bleek ik zonder het te willen naar hun overgestapt te zijn.
Gelukkig ben ik er inmiddels op tijd bij geweest om mijn contract binnen de 7 dagen bedenktijd weer te laten ontbinden; ik heb Pretium gebeld, gefaxt en een aangetekende brief gestuurd na het lezen van de verhalen van mijn lotgenoten op dit forum. Met bedrijven die via dit soort telefoonterreur klanten proberen binnen te slepen wil ik nl. niks te maken hebben. Misselijkmakend vind ik het, zeker als je dan bij de bevestigingsbrief ook nog een boekje meegestuurd krijgt met daarin een artikel 'Klachten over klantenwerving Pretium Telecom afgewezen'. Durven ze zichzelf nog even op de borst te slaan dat er niks mis zou zijn met hun klantenwerving, bah!! Reden te meer om hier nogmaals voor de wervings-praktijken van deze firma te waarschuwen.

Ik ben in ieder geval blij dat ik door snel reageren weer van ze af ben! Hoewel het bijna geen toeval kan zijn dat ik een paar dagen geleden ook gebeld werd door iemand die vroeg of ik niet bij mijn energie-netbeheerder wilde blijven en toch minder wilde gaan betalen. Jaja, daar trappen we niet nog eens in!!

Judith14
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jul 2008 14:08

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Judith14 »

Ik schrok me vandaag toch vanuit new york waar ik op vakantie ben. Ik heb samen met mn ouders voor hen een aangetekende brief verstuurd naar pretium telecom met daarin annulering van overeenkomst binnen de wettelijke 7 werkdagen, prima dus. Aangetekend verstuurd en ook copie naar KPN gestuurd. Ook een ontvangstbewijs van pretium telecom ontvangen via de post. Alles dus geregeld als het goed is. Krijg ik vandaag een bericht van mn moeder dat ze van KPN gebeld hadden om te vragen of we al wat gehoord hadden van de andere telefoonmaatschappij omdat ze mn brief hadden ontvangen. m' n moeder zei dat de annulering rond was gemaakt dus alles zou nu zo blijven als het voorheen was. M' n moeder verzekerde me ervan dat ze niets hebben gevraagd of gezegd over iets op band opnemen van telefoontje. Waarschijnlijk was dit zoals ze mn moeder ook zeiden gewoon echt KPN maar ik merk dat ik er al half paranoide van werd. Zolang we alle papieren op deze wijze bewaren en de aantekende bewijzen hebben neem ik toch aan dat, stel dat dit weer een telefoontje van een nep-KPN was dat ze dan opnieuw de verplichting hebben te zeggen dat ze deel op band opnemen, toch? Dit Omdat ik de eerdere overeenkomst netjes schriftelijk binnen de gestelde termijn heb opgezegd. Iemand anders nog ervaringen heirmee?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Kijk of u via site KPN.com een klacht/vraag kunt indienen.
In dit geval zou het wel KPN kunnen zijn maar ik zou er voor de zekerheid even achteraan gaan.

Gesloten