LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

De brief met de klachten m.b.t. Pretium is nu ook gemeld bij De Nederlandse Bank. (de toezichtshouder). Hopelijk kunnen die wat betekenen en starten zij z.s.m. eenonderzoek naar dit bedrijf.

Mr.jvdh

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Mr.jvdh »

Dit klachtenforum rondom Pretium Telecom breekt alle records,en Pretium weigert ondertussen om de klagers serieus te nemen.

Vele duizenden mensen,waaronder een grote groep Bejaarden,worden op respectloze manier misleidt,worden op slinkse wijze van hun KPN-contract afgeholpen..zonder dat Pretium hen op een Fatsoenlijke ,Eerlijke ,Transparante wijze heeft voorgelicht.

Pretium Telecom heeft lak aan goed fatsoen,en glipt ondertussen handig tussen de mazen van de Wet Kopen op Afstand...die louter is bedoeld om het aanbieders zoals Pretium Telecom nóg makkelijker te maken om mensen op te lichten.

Wat Pretium Telecom presteert is te ziek voor woorden. Klanten willen op een eerlijke manier behandeld worden,Hoogbejaarden willen op een respectvolle manier behandeld worden.....Deze mensen liegen niet als ze stellen dat Pretium Telecom hen doelbewust heeft misleidt.

Martino1972
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 feb 2008 17:15

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Martino1972 »

ik ben een medewerker van pretium telecom en toen ik de negatieve berichten las gingen mijn haren recht over eind staan want hoezo worden mensen misleid aan het begin van een geprek met iemand zeggen we duidelijk u spreekt met van pretium telecom niet van de kpn dus aan het einde van een gesprek nemen we met mensen een voicelog op waarin we mensen een paar vragen stellen zoals bv u wilt met pretiumtelcom bellen naar alle bestemingen en dan deze hiertoe neemd pretium telecom u vastnetaansluiting van u huidige aanbieder over u hoeft hier niets voor te doen gaat u hiermee akkoord en hier geven de mensen dan hun ja woord op dus hoezo misleidend ? en dan wordt er gesugereerd dat mensen zonder dat zei het willen worden overgesloten naar pretium mensen dit kan niet eens want onze voice log wordt eerst beoordeeld door onze eigen klanten service en als zij ermee akkoord gaan dan gaat de voicelog ook nog eens naar de kpn zelf toe en ook zij moeten dan de voicelog beoordelen als de kpn ermee akkoord gaat dan pas worden mensen overgesloten naar pretium telecom dus van enige misleiding is dus geen spraken. En bij wat oudere mensen nemen onze medewerkers leggen we het wat vaker en rustiger uit zodat ze het begrijpen en wat mezelf betreft als een oudere man of vrouw het dan nog niet begrijpt das staak ik zelf het gesprek want wat heb ik eraan als iemand overal ja op zegt en dan uitreindelijk als degene de papieren binnen krijgt dan alsnog opzegt want mensen hebben een wettelijke bedenktijd van 7 werkdagen en dat vermelden we ook tijdens de voicelog. de kpn daarintegen veranderd vanaf 1 maart gewoon maar de abonemtsvormen halen het basis abonement eruit en mensen kunnen dan kiezen tussen een weekend vrij of een avond en weekend vrij abonement dus wat voor keuze heeft de klant van de kpn eigenlijk daarbij gaan ze ook nog eens meer betalen de kpn doet maar zonder dat de klant er wat aan kan doen ja op hun rekening wordt vermeld dat de abonements vormen worden gewijzigt nou nou daar hebben ze wat aan . Dit moest ik even kwijt want ik erger me dood aan mensen die alles van programma,s zoals kassa maar voor zoete koek slikken

Martino1972
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 feb 2008 17:15

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Martino1972 »

mensen even voor de duidelijkheid er zijn mensen die het over voordeel nummer hebben dat zijn dus mensen die niet weten dat voordeel nummer vanaf 1 januarie 2007 niet meer werken deze dienst bestaat dus niet meer de kpn heeft de mensen dus duidelijk niet goed voorgelicht waardoor er een hoop misverstanden onstaan en valse beschuldigingen dus mensen nu weten jullie het voordeel nummer bestaan niet meer

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door agro »

dus aan het einde van een gesprek nemen we met mensen een voicelog op
En waarom niet van het begin af aan???
En denk je nou werkelijk dat iedereen het mis heeft, door te stellen dat ze misleid zijn, bij zoveel klachten.
Heel fijn voor je dat je niet alles voor zoete koek slikt, van programma's zoals Kassa en Radar, zegt meer over jou dan over die programma's, wordt tenminste geheel duidelijk dat voor instellingen waarvan je deel uitmaakt het nog steeds een noodzaak is dat dit soort programma's nodig zijn.

Martino1972
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 feb 2008 17:15

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Martino1972 »

De voicelog die met mensen wordt doorgenomen door pretium medewerkers wordt gecontroleerd door de kpn zelf want alleen de kpn zelf kan mensen oversluiten dat doet petium dus niet zelf

Mr.jvdh

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Mr.jvdh »

De klagers die wel de tegenwoordigheid van geest hadden om hun gesprekken van begin tot eind op te nemen,en hiermee Pretium Telecom confronteerden,zijn allen zonder enige voorwaarden teruggezet naar KPN. Waarom het Rotterdamse callcenter doelbewust het aanmeldingsgepsprek weigert te openen met "Wij zijn van Pretium Telecom" laat zich makkelijk raden.Waarom de callcenter-medewerker de prospect de illusie geeft dat hij van KPN is,laat zich raden. Het callcenter is er alles aan gelegen om de klant tijdens het gesprek "vast te houden" en de beste manier om dit te doen is door doelbewust vaag te zijn over de naam Pretium Telecom,en de naam KPN juist nadrukkelijk te noemen. Elke klant betekent extra winst..zowel voor Pretium,het callcenter als de callcenter-medewerker. Dat Pretium het belangrijkste deel van het gesprek wist is niet meer dan logisch,wat over blijft is een miniem vragendeel wat later gebruikt wordt als juridisch dwangmiddel. Klanten voelen zich terecht bedrogen,klagen massaal maar voelen zich niet gesteund door de Consumentenauthoriteit en andere organisaties. Pretium Telecom misleidt mensen op zeer listige wijze,en weigert om hierin verandering te brengen,om al deze klachten in de toekomst te voorkomen. Transparantie en Eerlijkheid is een vorm van fatsoen,een teken dat je als bedrijf jezelf én de klant serieus neemt. Zolang Pretium Telecom doorgaat met het op respectloze wijze misleiden van mensen,waaronder veel Hoogbejaarden...zó lang zal dit klachtenforum blijven bestaan. Pretium Telecom is een zeer ziek bedrijf.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Ik las het bericht van de Pretium medewerker. Als jullie zo goed zijn en alles "volgens de regels" doen, waarom zijn er dan zoveel klachten? Bovendien, als jullie merken dat een oudere maar overal ja opzegt, geeft u aan dat u het gesprek zelf stopzet. Waarom sturen jullie die personen dan nog een brief? En leggen jullie de adviezen van de kinderen, die voor hun ouders de contactpersoon zijn, naast jullie neer? Nog een aantal vragen aan Pretium.
Waarom laat Pretium iemand die moet verhuizen heel lang zonder telefoon zitten, zonder enig uitzicht op een datum dat de telefoon het weer doet. dan vind ik het niet raar dat men teruggaat naar de KPN. Daar ben je geen maanden afgesloten van het telefoonnet. Bij de KPN duurt het hoogstens een week. En waarom geven jullie niet behoorlijk antwoord op de aangetekende brieven?

Rita S.
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 jun 2007 14:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Rita S. »

Martino1972:

Jij bent zolang ik met Pretium bezig ben (maart 2007) AL het 2e personeelslid dat reageert op al dat onrecht en al dat geklaag van al die gedupeerden: en zoals wij allen kunnen lezen neem je het in keurig en correct nederlands voor je werkgever op. Dit wordt een vette bonus jongen!!!!

Ik zal je even met je neus op het feit drukken dat mijn moeder, met behulp van de ReclameCodeCommissie, uiteindelijk een geprinte versie van de voicelog 'mocht' ontvangen.

Daarin staat uitdrukkelijk dat een collega van je, in het door jou zo gewaardeerde bedrijf, mijn moeder de mogelijkheid geeft eventueel op te zeggen binnen 30 (jawel DERTIG ja.........lees goed DERTIG) dagen, ook staat er zeer duidelijk in dat mijn moeder haar telefoonnummer NIET direct uit het hoofd kent, maar 'gelukkig' wist jouw collega haar een handje en een nummertje te helpen.

Ga weer naar school en zoek een fatsoenlijke baan en bespaar ons dat domme gezwets van je.

BK1961
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jan 2008 18:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door BK1961 »

Bericht verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

Riel
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 okt 2007 22:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Riel »

Pretium neemt in ieder geval niet de mensen aan die heldere en klare
taal spreken.....het geheim van Pretium? Weet je, beste werknemer van pretium waar ik me dood aan erger? Dat de grote spelers in de telecom
wereld ,zoals de KPN in pogramma's als Kassa en Radar altijd breeduit
gemeten op hun falie krijgen.....Heus ,ook soms terecht, maar onheus
ben ik nog door geen KPN medewerker te woord gestaan, mijn post wordt
keurig beantwoord en soms zelfs krijg ik geld retour voor een niet geleverde dienst.....l
Dit in schrille tegenstelling tot de firma P......
Nee, het is mij te stil bij Radar en Kassa, het is me te stil bij de Opta,
Geschillencommissie enzv. enzv. t.a.v. dit bedrijf.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Met de laatste schrijver ben ik het geheel eens. Ik zal eens kijken op de Radarsite of zij vragen om onderwerpen aan te dragen,welke zij in de uitzending kunnen behandelen. Daarbij zal ik Pretium Telecom aanbevelen. Mocht dit gebeuren, dan wordt die uitzending opgenomen en bewaard.
groeten

Riel
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 okt 2007 22:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Riel »

Beste mensen,

Vorig jaar heb ik de algemene voorwaarden uitgedraaid, je weet maar nooit.

Ben blij dat ik dat gedaan heb, wat blijkt. Pretium Telecom heeft de algemene voorwaarden onder punt 15.1 essentieel gewijzigd.

Onder de oude voorwaarden werd het telefoonabonnement voor 1 jaar afgesloten en werd stilzwijgend verlengd met 3 maand.
Nu ineens wordt het verlengd met een jaar.

Mag dit, moet je dan niet op de hoogte gebracht worden en heb je dan niet de mogelijkheid tot ontbinding van het contract.

enoli
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jan 2008 15:41

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door enoli »

Ik heb niet meer gedaan dan zoals ik op pag. 44 en 45 heb vermeld.
Inmiddels is het 25 feb en ik heb verder niets meer vernomen en ik neem dus aan dat het verder goedgekomen is. Misschien geluk gehad omdat mijn schoonmoeder een verkeerd gironr. doorgaf.
Alle anderen wens ik veel succes toe met een voor hen goede afloop.

vrgr
Frans

decirel
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 nov 2007 16:35

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door decirel »

Jee zoals er al eerder werd opgemerkt het is hier echt een gezellig theekransje aan het worden ;-)
Ik schuif weer even gezellig aan, heb me weer ingelezen vanaf mijn laatste reactie een paar maanden geleden.

Nu door de laatste opmerking van Riel snap ik ineens het probleem waar fam de wit en ook ik in zit...Toen ik begon met het abonnement op te zeggen, geheel volgens de statuten van (UUGGHHROGGEL ik krijg het bijna niet meer uit mijn strot)PPrrrrretium bleven ze doen alsof ze niets ontvingen.
Daarna konden ze er niet meer omheen en bleven ze reageren met u mag pas stoppen over 3 maanden want je hebt een maand opzeg termijn, maar het abonnement loopt per 3 maanden!
En toen het eenmaal tot de botte hersentjes door drong van Martino en zijn intelligente super klantvriendelijke collega's, bedachten ze ineens...mevrouw u heeft een jaarcontract!
JAARCONTRACT MY ASSSS!!!!
Neee, ze proberen nog steeds geld af te trekken van de bank wat ik wekelijks controleer, en terug storneer.
Verder zijn mijn grote vrienden effe koest van hun kant met liefdesbrieven.
Martino ik mis je!!!! Ik wil tenslotte nog wel bij dit gezellige hoekje blijven horen...hahaha ;-)

Ik probeer maar positief te blijven, en er heel hard om te lachen.
Vind die e-mail qactie van die werknemers dan ook heeel erg leuk!
Goede actie mensen, als ik ze weer wil schrijven zal ik van deze adressen dan ook gebruik maken.
Is er inmiddels al iemand collega geworden van Martino of is er niemand door de sollicitatieprocedure gekomen?
Te klantonvriendelijk zeker waardoor je bent afgewezen? hihi

Hebben we al een jubileum van iemand hier te vieren die al meer dan een x tijd bezig is om ervan af te komen?

Zeg zou het zo zijn dat je een soort ontgroening krijgt als je bij pretium gaat werken, dat je dan verplicht bent iets positiefs te zeggen op een forum als dit? whoehahaha
Mensen sterkte allemaal!

decirel
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 nov 2007 16:35

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door decirel »

Omdat ik vind dat deze adressen veel te ver weg gezakt zijn en niet iedereen zover terug leest plaats ik ze nog effies voor de nieuwkomers!

Geplaatst op 02 Feb 2008 11:43 door gergro
In mijn boosheid over de streken die Pretium uithaalt ben ik maar weer eens gaan speuren naar email adressen van medewerkers. Ik heb er weer een gevonden en roep iedereen op om ook deze medewerker te bestoken met mail.

XXX Exclamation

Andere al bekende adressen zijn:
XXX en
XXX

Maak er gebruik van, het is echt noodzakelijk dat deze lui regelmatig geconfronteerd worden met de door hen zelf veroorzaakte ellende!

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Hallo allemaal

Ik heb bij Radar dit onderwerp aangekaart voor een uitzending. Zij krijgen heel veel thema's binnen die de aandacht krijgen. De redactie legt het niet zomaar aan de kant. Mocht men het opnemen in een uitzending, dan krijg ik daar bericht over.

groet

gergro
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2007 16:15

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door gergro »

Op de onderstaande url ook veel klachten over pret....ium!

http://www.connexie.nl/actueel/497/pret ... n_kpn.html

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Gergro

Ik heb de website gezien die je noemde. Daarin stond geschreven op 15-02 door een anonieme medewerker van Pretium, dat die het ook niet helemaal vertrouwde. Van datgene wat er gebeurt. Nu vraag ik me af waarom zij dan geen actie ondernemen. Uit een reactie van een KPN medewerker viel het mij op, dat zij door de Opta worden "gedwongen" om een klant over te zetten naar een andere provider. en als men klaxhten krijgt, dan wordt men van het kastje naar de muur gestuurd. Ik hoop dan ook dat Radar het ooit eens in de uitzending gaat behandelen.

marianne1967
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2008 19:12

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door marianne1967 »

Ik ben mij rot geschrokken van alle problemen met Pretium Telecom, wat een trieste bedoening.

Mijn verhaal is als volgt;

Mijn schoonvader van bijna 90 is een half uur aan de telefoon bezig gehouden door een bedrijf. Hij heeft die man beleefd te woord gestaan maar nooit toegezegd bij de KPN weg te gaan. Vervolgens krijgt hij iets van drie weken later een brief gedateerd 19 februari dat het 11-03-2008 zover is en dat ze dan over zullen gaan van KPN naar Pretium. Grote paniek natuurlijk, ze hebben gebeld en kregen te horen dat ze twee weken voor deze brief een brief hebben ontvangen in een blauwe envelop met de vraag wilt u overstappen of niet. Deze brief hebben zij nooit ontvangen, waarop de medewerker zegt misschien dacht u dat het reclame was. Nee, zegt mijn schoonvader ik pluis zelfs altijd de reclame helemaal uit omdat ik dat leuk vind. Helaas voor hem hij kan niets beginnen. KPN biedt ook geen soelaas. Ik heb ook nog gebeld met de klantenservice en mij is verteld dat er van leeftijdsdiscriminatie geen sprake is omdat iedereen recht heeft op een goedkopere telefoonaanbieder. Ik kan het bandje alleen schriftelijk opvragen, maar ik vraag me af of ze ooit op ons verzoek zullen reageren. Ik vind het allemaal heel triest en ik begrijp niet dat dit mogelijk is in Nederland en dat TROS RADAR het nog niet in zijn uitzending behandelt!

Het enige wat ik hoop is dat het net als bij mijn moeder zal gaan. Zij is na 6 maanden bij Pretium Telecom door KPN gebeld met de vraag of zij terugwilde, en ze heeft geen last meer van die lui gehad.

U begrijpt, voordat er zes maanden verstreken is, vraag ik KPN mijn schoonouders een bod te doen per brief of telefoon, wat ze dan zullen accepteren.

Wat ik werkelijk niet begrijp is dat Pretium Telecom zomaar kan incasseren, volgens mij is dat wettelijk onmogelijk!

Mocht iemand nog tips hebben dan hoop ik dat te horen, maar gezien alle reacties hier en op internet lijkt het me vechten tegen de bierkaai en zal ik erop toezien dat ze geen geld zomaar incasseren, dat laat ik meteen terugstorten.

Gesloten