LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jante
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 mei 2008 21:22

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door jante »

Graag wil ik ook even reageren op de advertentie in de Telegraaf van zaterdag j.l.
Allereerst vind ik het jammer dat Pr. niet inziet dat de fouten bij hun zelf liggen en niet bij ons!
Nu is het net of mensen van 72+ of doof zijn of seniel, maar ik kan U verzekeren dat dan ook een heleboel jongere mensen doof, stom, dement enz zijn, want er zijn honderden die het verkoopverhaal dan ook niet goed verstaan hebben. En dit verhaal is waar het allemaal om draait.
Zolang sommige Callcenter-ACTEURS niet eerlijk zijn en zich niet duidelijk bekent maken, blijven deze klachten aanhouden!!!
En daar moet Pr. ZELF IETS AAN DOEN!
Als Pretium zich duidelijk bekend maakt, zich correct aan de regels van de wet houdt en klanten respecteert, is er niets aan de hand.
Dus Pr. steek je hand in eigen boezem en schuif niet de schuld op ouderen en op mensen die zogenaamd niet goed geluisterd hebben, want de oorzaak van al onze ellende ligt bij jullie.
En zolang er niets veranderd van de kant van PR. blijven de klachten en blijven wij met z'n allen strijden tegen dit onrecht.
Ik hoop dan ook dat dit door [Bericht aangepast door Moderator] gelezen wordt en dat hij zich realiseert dat met een (mooie dure advertentie) de problemen van Pr. niet zomaar opgelost zijn en dat als zij hun werkwijze niet veranderen blijft de klachtenstroom doorgaan.
Pr. Denk eraan WIJ ZIJN SLACHTOFFER EN NIET JULLIE !!!!
DE BESCHULDIGINGEN ZIJN TERECHT!!!!!!!!!!!
Zo moest ik even kwijt.
En nu maar hopen dat ze gaan nadenken, want wij geven niet op!!!!!

hejeja
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 feb 2008 14:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door hejeja »

De Pretium Groep waaronder verstaan wordt Pretium, Pretium Telecom en Pretium Finance zijn niet aangesloten bij infofilter.
De advertentie lijkt een aardig gebaar maar ik heb daar zo mijn twijfels over. Al degenen die hun automatische incasso ingetrokken hebben vallen volgens "hun voorwaarden" buiten de boot. Wij horen daar dus ook bij. Onze dubbele abonnenmentskosten blijven.
Dit is een uiterst negatieve manier om naamsbekendheid op te bouwen.
Elke klant die ze op deze manier weg kunnen houden bij de geschillencommissie is mooi meegenomen.
Als Pretium nu eens echt coulant optreedt kan het misschien toch nog eens goed komen met hunTelecom afdeling. Het weerwoord van Hans Nyks in de Kassa radiouitzending op radio 1 gaf mij niet veel vertrouwen. Om iedereen te bereiken zou het goed zijn dat hij uitgenodigd wordt bij een consumentenprogramma.

hejeja

Ro78
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 sep 2008 16:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Ro78 »

als in een rechtzaak twee of meerdere personen hetzelfde verklaren dan wordt het als bewijs beschouwd. In de zaak pretium spreken misschien wel duizenden mensen dat er iets niet klopt. Ik zag laatst ook op een website dat er kamervragen zijn gesteld, dus ze zijn er mee bezig. Persoonlijk vind ik dat ze het bestaansrecht van pretium moeten opheven. Als meerdere mensen op een slinkse manier overgenomen worden, waar is de persoonlijke vrijheid dan?! Blijf zelf bij het ondertekenen van een contract.

telefoontje
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2007 20:47

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door telefoontje »

Ik sta pal achter de reactie van Jante d.d. 9 september.
Toch wil ik wat dieper ingaan op deze Telegraaf-advertentie van deze malafide bende.
Op deze polariserende manier zijn ze juist bezig om anti-reclame voor zich zelf te maken.
Ik denk dat de Geschillencommissie zich nu behoorlijk zal afvragen hoe ze aan dit succesverhaal komen.Er zijn ook legio gevallen die negatief zijn uitgepakt voor deze laaielichters.Ook zijn er zaken bekend die onderling tussen Pretium en gedupeerde zijn opgelost.
Op deze manier laat Pretium zich behoorlijk "in de kaart kijken".
Gelukkig heeft Pretium wederom het grootste deel van de Nederlandse bevolking onderschat en dat gaat met deze acties langzaam maar zeker in hun nadeel werken.
Advies aan Pretium: prima actie,goed doorgaan op deze manier!
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

RO78
Je kunt wel zeggen dat je zelf bij het tekenen van een contract moet zijn, maar ik heb van hen nooit iets gehad wat getekend moest worden.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

O.T.
KPN waart rond met een wervingscampagne aan de deur voor digitenne. Ik heb hem verwezen naar de sticker op mijn deur waarop te lezen staat dat we niet gestoord willen worden, aan de deur niet gekocht wordt en we ook al bekeerd zijn. :)
Hij bood keurig zijn excuses aan.

hathor
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 mei 2005 10:44

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door hathor »

Mijn moeder van 87 jaar was ook lid van Pretium. Per jaar wordt er in de maand november 65 euro ingehouden van haar rekening. Nu is ze inmiddels alweer enige tijd klant bij KPN. Dus krijgt ze via KPN een afrekening voor abonnementskosten en belkosten. Eigenlijk betaalt ze dat geld voor niks. Nu heb ik met deze fraaie organisatie gebeld en gevraagd waarom ze een oud mens geld laten betalen terwijl ze geen gebruik meer maakt van hun diensten. Daarop kreeg ik te horen dat mijn moeder allerlei dingen zou kunnen bestellen via hun organisatie. En dat voor een mens dat in een verzorgingshuis zit, niks meer nodig heeft, dus slaat het helemaal nergens op. Gisteren heb ik een aangetekende brief gestuurd met de mededeling dat we per volgende opzegdatum ervanaf willen. Helaas zijn we daar dus net even te laat mee, maar a la. Nu kreeg ik net een telefoontje van een dame die me nog even alles wilde uitleggen. Net of ik dat zelf niet weet. Ik had nog even de indruk dat ze zo vriendelijk waren om enige coulance te hebben met een oude dame, maar dat was teveel gedacht. Ik heb de dame dus ook verteld dat ze wordt bedankt voor helemaal niks. Dit wilde ik toch even kwijt, want waar kan je beter je verhaal doen dan op het forum van Tros Radar.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

De Pretium Groep waaronder verstaan wordt Pretium, Pretium Telecom en Pretium Finance zijn niet aangesloten bij infofilter.
Des te meer reden om een klacht in te dienen als zij u telefonisch benaderen terwijl u aangemeld bent bij infofilter.nl
hier
en
hier

Hoe meer klachten hoe meer kans dat er dwingende wetgeving komt t.a.v. verplichte filtering van telefoonbestanden door alle bedrijven die gebruik maken van telemarketing. Dit i.p.v. de zelfregulering die duidelijk faalt.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Dan denk ik dat die mensen te dom zijn om te lezen, want zo'n sticker valt wel op. Ik ga de sticker ook vragen. Ik krijg er genoeg van van die colportage. Met name de energiebedrijven kunnen er wat van.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »


TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Toevoeging:
Bij deze is kunnen lezen niet nodig. Het symbool werkt ook bij mensen die kleurenblind zijn omdat het de vorm van een bekend verkeersbord heeft. :lol:

Mijn sticker is geel met een rode rand en de tekst luidt:
Niet storen.
Aan de deur wordt niet gekocht en bekeerd zijn we ook al! Met ernaast een leuk wit figuurtje die zijn vinger op zijn lippen legt.

Ik wil n.l. ook niet in mijn zondagsrust gestoord worden door een beminde gelovige. < g >

Ik heb overigens nog een idee: meldtekst telefoonbeantwoorder of voicemail veranderen door te beginnen met: Telemarketing hier niet toegestaan!

Ook zelf beginnen met deze tekst als u door een afgeschermd telefoonnummer wordt gebeld.

Ro78
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 sep 2008 16:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Ro78 »

Heb gelukkig weinig last van verkoop aan de deur. Ook die mensen van het licht niet :cry: als ze komen dan laten we ze meestal even binnen voor aantal uurtjes, scheelt weer een aantal kwh's dus € :lol: . Heb je geen abonnement nodig bij eén of ander duistere energiemaatschappij. Hopelijk vinden de mensen van het licht een oplossing voor hemels telefoonabonnement, zij we ook van het probleem pt af.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Johan,
We hebben inderdaad verloren. De uitspraak is te lezen op http://members.home.nl/vd.kraats/pretiu ... _1721.html. We hebben voor de zitting via klachten geprobeerd de Geschillencommissie te overtuigen van het feit, dat ze de wet niet toepassen. Maar klaarblijkelijk verandert zo'n commissie een eenmaal ingenomen standpunt niet.
Het na ons behandelde Geschil is (door RadarBert) echter wel gewonnen.
De door ons uitgebrachte dagvaarding is te lezen op http://members.home.nl/vd.kraats/pretiu ... rding.html.
Adviezen zijn welkom, zeker van mensen, die ook zelf naar de rechtbank moeten.
Het zou mooi zijn, als we met zijn allen een sociaal probleem kunnen oplossen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Gelukkig heb ik zelf geen rechtzaak tegen een provider hoeven aanspannen al had het weinig gescheeld.

Ik vraag me af of u geen gebruik kunt maken van de advertentie van 6 september 2008 waarin Pretium zelf aangeeft dat telemarketing bij ouderen een maatschappelijk probleem is wat vraagt om een serieuze oplossing. De oplossing voor uw ouders zou zijn dat zij op grond van het feit dat zij ondanks de uitspraak van de Geschillencommissie nog steeds het gevoel hebben benadeeld te zijn en ten onrechte d.m.v. telemarketing op een hoogst ongelukkig moment ( de verhuizing) ongewild door Pretium ingelijfd zijn.

Ze zijn de dupe van wetgeving waarin het recht van consument om veilig te wonen zonder lastig gevallen te worden door telemarketing en colportage niet gewaarborgd is.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Krikvdkruk
Jammer dat jullie verloren hebben. Jullie zijn er dus nog niet vanaf? Ik kan jullie geen adviezen geven m.b.t. een rechtszaak. Daar heb ik geen ervaring mee. Mijn zaak loopt nog. tot afgelopen weekeinde heeft men niet gereageerd op mijn voorstel. Nu is het afwachten wat er verder gebeuren gaat. Ik heb de opzeggingsbrief wel aangetekend verstuurd. Daardoor kunnen zij de brief niet pas na twee weken of nog later binnen gekregen hebben.Johan

Droopyrwk
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 jun 2008 13:26

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Droopyrwk »

Hallo KrikvdKruK,
De Geschillencommisie heeft vastgesteld dat er inderdaad volgens een script door die bende oplichters is gehandeld. Hebben zij het script wel gelezen?? Zoals die somebody (medewerker PT) al aangeeft kan er alleen met een duidelijke ja of nee op een zeer vage vraag geantwoord worden (waarom reageert hij niet meer op commentaar naar zijn richting?).
Weet de geschillencommisie ook hoe een voicelog daadwerkelijk werkt, hebben die PT'ers dit ook daadwerkelijk laten zien. Zij laten de log lopen op het moment dat zij dit willen, dus antwoord kan bij een andere vraag gekoppeld worden.
Is dit al eens door iemand aan de kaak gesteld?

Onze update:
05-09-08 laten storneren en blokkade op gezet;
05-09-08 na de bank aangifte bij de politie gedaan;
05-09-08 's middags aangetekende brief naar PT gezonden;
09-09-08 ontvangst brief PT: konden niet incasseren, wellicht misverstand (ha ha ha ha) vragen over factuur willen ze graag beantwoorden (moet ik deze wel eerst krijgen) gaan binnen enkele dagen opnieuw proberen te incasseren (jammer dan)
10-09-08 ontvangst brief PT: brief in goede orde ontvangen, wil graag persoonlijk informeren over antwoord op mijn brief.
Nu komt het:
"bij PT gaan wij altijd heel zorgvuldig om met opmerkingen van onze klanten. Dan doen wij ook met uw opmerking. U heeft recht op een helder antwoord. Zo kunnen wij er voor zorgen dat u tevreden bent en dat ook blijft. Daarom hebben wij voor de beantwoording van uw vraag tijd nodig.
U kunt erop rekenen dat u binnen 3 weken na dagtekening van deze brief een zorgvuldig antgwoord van ons ontvangt".
Hallo, ik heb geen opmerking gedaan ik heb ze beschuldigd van diefstal, oplichting en hiervoor ook aangifte gedaan!!!!!!!

Ze weten ook niet eens het verschil tussen informatie verstrekken en een contract afsluiten, dan wel over zorgvuldigheid??????????
Cursus nederlande taal voor PT-werknemers?

Mede PT-slachtoffers, wordt het geen tijd om alle klachten (lees krachten) te bundelen en hiermee stappen gaan ondernemen? Bijvoorbeeld de rechtbank, de geschillencommissie, de politiek, de ombudsman etc. etc.????

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik heb de opzeggingsbrief wel aangetekend verstuurd. Daardoor kunnen zij de brief niet pas na twee weken of nog later binnen gekregen hebben.Johan
Quote TNT
Hoe verstuur ik belangrijke post?
Belangrijke post mag absoluut niet uit het zicht verdwijnen. Dat gebeurt ook niet als u het aangetekend verstuurt. Dan wordt uw post de volgende werkdag persoonlijk afgegeven. Extra aandacht gegarandeerd: van u, van de ontvanger en natuurlijk van ons!
---------------------------------------------
Wie precies wil weten waar zijn poststuk is, kan hem op de voet volgen via Track & Trace. Alle aangetekende post vindt u daar terug. Zo weet u altijd waar uw post is en wanneer het is bezorgd.

U kunt in 1ste instantie via track & trace nagaan wanneeer uw brief bij Prutjes is aangekomen.
hier

Ten tweede kunt u TNT laten uitzoeken welke weg een brief heeft bewandeld. U kunt dan een formulier aanvragen waarna men aan de hand van de barcode van het verzendbewijs het traject kan nagaan. Ik zou navragen of men met een kopie van het verzendbewijs aan de slag kan omdat u kopie verzendbewijs nodig heeft bij de Geschillencommissie.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Waarom moest je een borg betalen? Daar heb ik nooit iets over gehoord.

rooiebosduivel
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 aug 2008 09:35

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door rooiebosduivel »

@droopyrwk

Politiek is er al mee bezig, heb eind augustus alle politieke partijen aan geschreven, met als voorbeeld hetgeen mijn oma is overkomen.

De ene partij zegt er weinig aan te kunnen doen.
de ander doet z'n best, weer een ander zegt er hard mee bezig te zijn gezien de vele aantallen klachten.
Inmiddels zijn er al diverse vraagen aan de staatsecretaris gesteld, maar ja het blijft politiek Den Haag.

Die van die aangifte vind ik wel een goeie.
Ik wil het nl ook op een rechtzaak en geen geschillencommissie laten komen.
Wil nl wel eens laten toetsen hoe betrouwbaar en aannemelijk een voicelog voor een rechter is.
Een consumentenbond/radar/kassa moet toch wel met TNO een zere vinger op de plek leggen waar er gefraudeerd kan worden??

Al met al ben je er stiekem veel tijd mee kwijt voor een onderneming die over een paar jaar niet meer bestaat.

Hoe durven ze m'n oma voor gek te verklaren als ze duidelijk heeft gezegd daar eerst met haar kleinzoon over te overleggen en haar vervolgens een abonnement door d'r neus te boren.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Als men bedenktijd geeft om het te annuletren, nadat je een brief hebt ontvangen, vind ik het terecht als je even wilt overleggen met familie over hoe het moet, voor je met hen in zee gaat. Mar ja. Zij lappen lle regels aan hun laars.

Van de geschillencommissie heb ik bericht gehad. Pretium heeft enmalig uitstel gekregen voor 14 dagen. Ze kunnen nu alsnog reageren.

Gesloten