LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door G7 »

Op dit moment een item op tv over Pretium Telecom met de direkteur als gast in de Leugen Regeerd op tv2.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Gemist. Jammer. Kan iemand hier kort weergeven wat er besproken is?

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door G7 »

De uitzending in terug te zien op: uitzending gemist.

Ga naar: Titel.... leugen regeert, datum uitzending 12 september, op tv2, bij vara en volg de verdere instructie en meteen het eerste item gaat over Pretium.

Graag gedaan! :wink:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Bedank voor je tip. Ik heb er een bladwijzer van gemaakt. Wat een toepasselijke titel met de gedachte aan Pretium ( oops)

spiritpegasus
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2008 11:18

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door spiritpegasus »

Ik gebruik mijn ziekte niet om bij een call center te werken. Ik leg uit waarom ik persoonlijk daar terecht ben gekomen. Het UWV heeft alleen een verplichting als ik geheel of gedeeltelijk weer aan het werk kan binnen mijn vakgebied, omdat mijn baas mij terug wil, zodra het kan. Als ik zelf gebeld wordt door een call center, zeg ik vriendelijk dat ik niet geinteresseerd ben. Ik vraag wel namens wie zij bellen en dan kan ik het rustig op internet nakijken, en als dat bedrijf inderdaad beter is voor mij, kan ik alsnog besluiten gebruik te maken van hun diensten. Ik word trouwens goed betaald voor de uren die ik werk. Voor die paar Euro's, die ook nog worden belast als ik een klant binnenhaal hoef ik het niet te doen. Ik persoonlijk denk altijd, dat als er colportage plaats vind je ook meteen duidelijk nee kunt zeggen. Als niemand colportage accepteerd, is het snel over met de telefoontjes. Ik heb gister een stukje van de leugen gekeken, en dan hoor je toch ook dat er door rechters wordt geoordeeld dat de meeste zaken niet ontvankelijk worden verklaard. Mijn laatste goede raad voor degene die wordt gebeld door een callcenter is meteen aangeven dat je niet geinteresseerd bent, en als de ander aan de telefoon, onbeleefd wordt, vraag naar de naam van de medewerker en bel het bedrijf waar hij of zij voor werkt. Ik weet dat wij die voor Pretium telecom werken, daar op staande voet voor ontslagen worden. Vraag aan de medewerker of zijn van KPN zijn, zeggen zij ja vraag om hun volle naam en alles wat zij daarna zeggen is niet rechtsgeldig. Als je naar de rechter stapt, vraag dan niet alleen naar het voicelog. Zover als ik weet worden alle gespreken helemaal opgenomen, maar dat wordt niet vermeld. Het voicelog legt contactueel iets vast. De rest van de opname wordt volgens mij gebruikt door Pretium om personeel te wijzen op fouten die zij maken. Ik wens iedereen veel sterkte en wijsheid toe.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Ik heb het programma ook niet gezien. Ik zal kijken of er een herhaling is van het programma, zodat ik het alsnog kan zien.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Johan
De livestream staat er nog niet op. Dus het is nog even geduld hebben.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ spirit
Bedankt voor uw toelichting.
Het is jammer dat uw tips juist de mensen die dit het hardst nodig hebben niet bereikt.
Juist ouderen vinden het onbeleefd om meteen mee te delen dat zij niet geïnteresseerd zijn. Zij vertellen soms niet meteen aan familie dat zij door een bedrijf via telemarketing binnengehengeld zijn omdat zij dat niet door hebben. Zij denken n.l. dat zij door KPN gebeld worden met een z.g. fantastisch aanbod.
Ik spreek dan nogmaals de hoop uit dat u zo spoedig mogelijk het callcenter vaarwel zegt. Als u academisch geschoold bent dan is het bijzonder oneerlijk om u de gewone man met de pet te laten bellen, die dan onder uw telemarketing babbel moet zien uit te komen! Bah! Bah! en nog eens Bah!

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Bedankt, maar ik bedoelde een herhaling op televisie/ Op internet kan ik geen uitzendingen bekijken. Dat zit er bij mij n.l. niet op.
groet Johan

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door G7 »

De livestream staat er nog niet op. Dus het is nog even geduld hebben.
Huh? Nou, ik heb weinig, tot geen verstand van computers, maar ik heb de uitzending vanmorgen al terug kunnen zien op "uitzending gemist".

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

U heeft gelijk. Ik had op de verkeerde plek gekeken ( bij Vara site) Het staat Hier:
http://www.uitzendinggemist.nl/index.ph ... 72e238bc30
klik op: bekijk

Ik ben benieuwd naar de uitspraak n.a.v. de rechtszaken die Pretium nog wil gaan voeren. Leuk dat Max al in het gelijk is gesteld. Goed advies om eenieder die het gevoel heeft erin geluisd te zijn in aanmerking te laten komen voor de Coulanceregeling!

DAT zou nog eens eerlijk zijn!

hejeja
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 feb 2008 14:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door hejeja »

"Pretium in de leugen regeert"
Jammer dat veel niet uitgesproken bleef in de uitzending. Het werd afgekapt op het moment dat er mogelijk iets zinvols gezegd kon worden. Als ik me bedenk dat het over ruim 70 terechte klachten gaat wat is dan het nut van zo,n pagina grote advertentie? Stel dat de gedupeerden "tegen hun zin" hun jaarabonnement uitzitten dan praten we bv. over 80 x 18,75 x 12 = 18.000 euro. Volgens mij kun je die dan beter afkopen dan dat je daar de hele rechtstoestand op los laat. Kost je je goede naam en zo,n advertentie kost vele malen meer. Echt wij hadden nog nooit gehoord van Pretium Telecom. De KPN of ConsuWijzer of wie dan ook heeft ons niet geinspireerd of aangezet om actie te ondernemen. Het was zelfs nog een hele klus om aan de juiste info te komen. Vanuit mijn beroep "waarin ik het opneem voor de mens die het moeilijk vindt om voor zichzelf op te komen" ben ik er in gedoken. Deze week werd ik "bij hoge uitzondering"" zelf gebeld door een calcenter. Ik ben geregistreerd bij infofilter en heb een geheim nummer. Ik werd zeer correct te woord gestaan dus het kan ook anders.
Nee, ik heb over dit hele gedoe geen goed gevoel. Ik ben van mening dat bij telefonische verkoop de regels aangescherpt moeten worden. Het telefonische ja moet schriftelijk bevestigd worden en er moet duidelijk gecommuniceerd worden hoe het huidige abonnement beeindigd dient te worden.

hejeja

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door antileugens »

Het valt mij op hoeveel mensen het hier hebben over hun hoogbejaarde ouders. Richt Pretium zich specifiek op die doelgroep?

Want dan is het misschien een idee ook de ouderenbonden hier over in te schakelen.

Verder denk ik dat het verplicht zou moeten zijn te eisen dat de aanbieder na het (zogenaamde) akkoord een papieren of digitale bevestiging moet laten ondertekenen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het lijkt erop dat dit inderdaad een doelgroep is van Pretium:
Advertentie:
daartoe behoren tienduizenden ouderen

:shock:
Als zij gebeld worden door gedeeltelijk arbeidsongeschikten met universitaire scholing dan lijkt het mij logisch dat deze vaak hardhorende groep geen schijn van kans maakt om door de marketing bla bla heen te prikken.
Zeker omdat zij belaagd worden door mensen met een doordacht script zonder dat deze bejaarden een tegenscript bij de hand hebben met de nog meer gelikte tekst:

" Met welk bedrijf spreek ik? Wilt u dit spellen? ( na opschrijven)
Ik ben aangemeld bij Infofilter.nl. U respecteert niet mijn wens niet gebeld te worden. Ik zal hier een klacht over indienen bij zowel Consuwijzer als de telemarketinglijn. Wilt u mij op de suppressielijst plaatsen? Mocht u mij nog eens lastig vallen, dan doe ik nogmaals aangifte bij zowel Consuwijzer als telemarketinglijn, omdat u dan de wet overtreedt."
Telemarketing:
U kunt een klacht indienen:
hier
en
hier

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het heeft de aandacht van ouderenbonden zie:
Quote maandbrief van zomaar een ouderenbond in Augustus 2008:

Verkooptrucs 2. Opnieuw: laat u niet beetnemen

In onze vorige maandbrief schreven we over dit onderwerp onder andere:”Dagelijks trappen veel ouderen in de trucs van gewiekste verkopers.
Die ouderen laten zich verleiden tot aankopen welke zij onder “normale” omstandigheden en met de juiste en volledige informatie niet zouden doen.”
En: “Wordt u telefonisch benaderd? Let goed op als men uw naam en ‘ja-woord’ op de band vast wil leggen. Doe dat alleen als u echt iets wilt kopen of afsluiten.”
De laatste tijd worden mensen telefonisch benaderd met een ‘geweldig’ aanbod; een veel goedkoper telefoon-abonnement. Men doet het hierbij vóórkomen alsof u door KPN wordt gebeld. Gaat u op het aanbod in dan hoeft u slechts “ja” te zeggen. Dat ja wordt op de band vastgelegd. Van nu af gaat u via KPN dus goedkoper bellen. Een paar dagen later krijgt u een schriftelijke bevestiging van uw “ja”.
Die brief blijkt echter niet afkomstig van KPN, maar van Pretium Telecom.
Een drietal leden benaderde ons met de vraag: “Wat moet ik doen om van Pretium Telecom af te komen?” We hebben Pretium Telecom in alle drie de gevallen laten weten dat men zich misleid voelt en dat men geen prijs stelt op hun ‘voordelige’ abonnement. Door snel te reageren kwamen we er zonder kleerscheuren af.
Laat u niet beetnemen."

klaverbibi
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2008 09:58

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door klaverbibi »

Ook mijn vader van 73 jaar is ongewild klant geworden van Pretium telecom. Hij schijnt gebeld te zijn door dit bedrijf maar weet hier zelf niet van.
Ik ben al vanaf 7-7-08 met dit bedrijf aan het bellen. Het eerste wat ik heb gevraagd is dat ik een slamming procedure wilde opstarten . Daarna heb een aangetekende brief gestuurd die daar door TNT op 10-7-08 is afgeleverd. Wekelijks neem ik contact met hun op. De ene medewerker genaamd Nora zegt dat er een achterstand is bij de administratie en dat de brief niet ontvangen is. En volgens een andere medewerker is hij weer wel binnen gekomen. Naar aanleiding van de pagina grote advertentie in de kranten over de coulance regeling voor ouderen ben ik dus afgelopen vrijdag maar weer eens naar hun gaan bellen. Ik kreeg bij Pretium ene mevr Wijdeveld aan de lijn. Zij is gaan zoeken in de pc en kon mij heel goed vertellen waneer ik alle keren had gebeld. Zij zei dat er geen aangetekende brief ontvangen was. Een voice dialing moest ik ook niet schriftelijk aanvragen maar telefonisch. Hierop zei ik laat het dan maar gelijk horen. Deze mevr verbrak meteen de verbinding. Ik was ondertussen tijd dus aardig geirriteerd en heb gelijk terug gebeld. Toen kreeg ik dhr Lus aan de telefoon. Ik ben begonnen met mijn verhaal en hij begon steeds door mij heen te praten. Volgens deze meneer ging de coulance regeling pas in na het plaatsen van de advertentie. Dit zou dan zijn op maandag 8 sepetmber.Ik heb dit dus ook gelijk weer bij de Opta gemeld en die vertelde mij dat dit niet waar is.
Je wordt overal van het kastje naar de muur gestuurd maar van Pretium telecom zijn wij dus nog steeds niet verlost.
Is er iemand die er ondertussen tijd al wel van af gekemen is vraag ik mezelf nu af.

Riel
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 okt 2007 22:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Riel »

Aan TdeHond;

U gaat mij te ver in uw antwoorden op de medewerker van een call-centum.
Het doet -voor mij in ieder geval-afbreuk aan uw wijze woorden en kennis
die u op dit forum laat zien.

U blijkt niet verstandig genoeg om in te zien dat je je als medewerker in eerste instantie vaak loyaal verklaard aan de werkwijze van je werkgever! Een van de laatste schrijvers op dit forum geeft ook aan dat het ook "netjes"kan.......

Pretium is het bevechten waard; een bedrijf dat de mazen van de wet kent
als geen ander en blijkt geeft verstoken te zijn van elke vorm van ethiek.
Op de man spelen lijkt me geen goed idee!

Riel

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Ik ben al meer dan een jaar bezig om er vanaf te komen, en het is me ook nog niet gelukt. Ze reageren nergens op.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »


Geplaatst op 14 Sep 2008 10:27 door
Ik ben al vanaf 7-7-08 met dit bedrijf aan het bellen. Het eerste wat ik heb gevraagd is dat ik een slamming procedure wilde opstarten . Daarna heb een aangetekende brief gestuurd die daar door TNT op 10-7-08 is afgeleverd.
Ik raad u aan, al vind ik het zonde van uw geld om nogmaals een aangetekende brief, ditmaal met ontvangstbevestiging te versturen. Dit om te voorkomen dat zelfs aangetekende brieven miraculeus schijnen te verdwijnen bij Pretium.

U verwijst naar de advertentie van 6 september j.l. zie:

Pretium: coulanceregeling
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... start=1305

Met de handtekening retourkaart die u zult ontvangen ( als TNT die niet zoek maakt) heeft u ook bewijs dat uw brief door Pretium ontvangen is. Voeg een kopie van uw eerder verstuurde brief erbij als bijlage + kopie van bewijs dat uw vader op de dag dat hij gebeld is ouder was dan 72 jaar.

In de coulanceregeling zelf staat *niet* dat deze regeling ingaat op 6 september 2008.
Dus op grond van de regeling zelf zouden zij coulant moeten zijn t.a.v. uw vader.

Het lijkt mij interessant om deze zaak voor te leggen bij de Geschillencommissie.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Riel
Ik ben mij ervan bewust dat ik ver ga in mijn reactie t.a.v. de telemarketer met academische opleiding.
1. omdat ik het gevoel heb gemanipuleerd te worden
2. omdat ik het meen dat ik vind dat iemand met een opleiding op universitair niveau geen eerlijke partij is t.o.v. de familie Doorsnee die door een telemarketer geheel onverwacht en geheel onvoorbereid lastig gevallen wordt.

Maar ik neem uw verzoek ter harte en zal verder niet meer deze persoon, die ik wel van harte beterschap toe wens, aanvallen.

Gesloten