LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
sjaantje10
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 sep 2008 21:19

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door sjaantje10 »

We moesten een formulier invullen, adres.
Ook banknummer etc. moest ingevuld worden.
Helaas heb ik dit bij het oud papier gedaan.
Jammer nu achteraf.
Er stonden al wel een heleboel dingen opgedrukt, naam stond al vast, ook het nummer waarop de wijziging betrekking had.
Dit is wat ik er van heb onthouden.

Droopyrwk
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 jun 2008 13:26

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Droopyrwk »

Duidelijk is dus dat PT hun slachtoffers misleidt door zich voor te doen als KPN-medewerkers en men bij PT aan "spontane geslachtsverandering" lijdt.

Mensen, als jullie dit meegemaakt hebben zet het op het forum!! Wellicht dat Radar hier iets mee kan.
Gisteravond was de uitzending waarin Tros Radar op het call center van PT geweest is. Van Nyk wilde zeker laten zien dat ze "zo slecht niet zijn". Jammer, vertekend beeld, iedereen vooraf geinstrueerd, nieuwe (dus onzekere) medewerkers niet ingeroosterd, draaiboek aangepast en voicelog anders ingesteld.
Jammer Jammer Jammer.

Wil iedereen die benaderd is alszijnde KPN-medewerker of zijn/haar voicelog heeft beluisterd en een geslachtsverandering constateerde dit alstublieft op het forum zetten.

Zoals jullie weten heb ik aangifte bij de politie gedaan en ben nu met een advocaat bezig. Indien de behoefte aanwezig is kunnen we ook onze krachten en bewijsstukken verzamelen. Ik ben bereidt.

Laat het even weten.

sjaantje10
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 sep 2008 21:19

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door sjaantje10 »

Laatst geplaatste stukje klopt.
Ik heb ze zelf niet aan de lijn gehad, maar wat ik van mijn schoonmoeder begreep, had de kpn gebeld, over een prijsverlaging van de telefoonkosten.
Twee dagen later bleek dus dat het pretium was.
Echt asociaal!!!!!

nouzeg
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2008 10:36

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door nouzeg »

Ik heb een paar jaar geleden een tijd via Pretium gebeld en het was echt veel goedkoper, maar na een half jaar begonnen de problemen.
Ik probeerde mijn moeder te bellen (we wonen in Limburg) en kreeg ineens iemand uit Friesland aan de telefoon, opnieuw geprobeerd, kreeg ik iemand uit Goningen aan de lijn. Ik heb meerdere keren nog geprobeerd mijn moeder te bellen, maar had zowat alle provincies aan de lijn, behalve mijn moeder.
Pretium gebeld...volgens hun lag het aan KPN
KPN gebeld...volgens KPN lag het aan Pretium.
Uiteindelijk Pretium niet meer gebruikt en nooit meer verkeerde mensen aan de lijn gehad.
Bel nu via ADSL.

denise888
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2008 11:50

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door denise888 »

ik ben pas door Pretium gebeld maar ze doen net of ze van de kpn zijn .Hoe komen die lui aan mijn nummer ik heb een geheim kpn nummer ze zeggen alles van je te weten je belgedrag en adres ik vroeg aan dat persoon hoe heet je geef je naam maar dan bel ik de kpn zelf on dit te chekken ,maar toen was deze persoon niet zo vriendelijk meer en zei dit gaat je niks aan je hoeft me naam niet te weten,Zelf heb ik toen de verbinding verbroken en daarna met de kpn gebeld en die wisten nergens van en kunnen er ook niks aan doen,Dezelde dag probeerde Pretium het weer ik heb gewoon de haak erop gelegd nu maar hopen dat ze er is mee ophouden . :evil:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Klacht indienen dat Pretium zich voor KPN uitgeeft en dat telemarketer weigert haar naam te zeggen. Tutoyeren door een telemarketer lijkt mij ook niet correct.
U kunt een klacht indienen:
hier
en
hier

Mocht er weer een telemarketer bellen geeft dan aan dat u vermeld wilt worden op een suppressielijst omdat u niet meer gebeld wilt worden door dit bedrijf.
http://www.wgcc.nl/download/richtlijn_telemarketing.pdf over o.a. wat in de wet is geregeld.

Volgens een z.g. "goed doel" komt men o.a. op deze manier aan uw telefoonnummer:
"De telefoonnummers en adressen van mensen die benaderd worden zijn onder andere afkomstig van (familie) weekbladen en boekenclubs, die adreslijsten verhuren. De adreslijsten zijn niet in ons bezit. Wij mogen eenmalig gebruik van de adresgegevens maken."
Er is dus gewoon een handeltje gaande met uw privé gegevens. :roll:

denise888
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2008 11:50

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door denise888 »

bedankt voor u reactie ik ga zeker een klacht indienen dit bedrijf geeft zich uit voor de kpn en zelfs met een geheim nummer wordt je nog lastig gevallen je gegevens liggen dus gewoon op straat.

abkalkman
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:08

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door abkalkman »

Hallo
Ik wil even reageren op de e-mail van Patrick Peters ook ik kreeg een rekening van 65,00 voor een boekje (4 x ) per jaar krijg je die! Ik heb hier niet omgevraagd en heb rekening en boekjes weer retour gestuurd!
Werd ik gebeld of ik dat bedrag wel even wilde betalen ...heb dat geweigerd en haar eens flink de waarheid gezegt wat voor oplichters hun wel niet waren....ze beweerde dat dit niet het zelfde bedrijf was als Pretium....mooi wel dus.Mijn bank rekening heb ik direkt laten blokkeren(moet binnen 30 dagen) en dan kunnen ze niks meer.Maar toen kreeg ik een dreig brief de deurwaarder zou langs komen! Heb deze nog niet gezien.....maar ze moeten er wel opreken dat ik niet betaal!!!! Ooit hebben ze er mij ook ingeluist voor het bellen en inderdaad deden ze zich voor dat ze van de KPN waren....gelukkig bel ik weer gewoon met de KPN zij hebben ervoor gezorgt dat ik van Pretium af ben.! Gr KPN Klant

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Hoe meer klachten over Pretium hoe beter!

U kunt zich aanmelden bij www.infofilter.nl dat u niet meer telefonisch lastig gevallen wilt worden. Ik zie er wel van komen dat alle telemarketers t.z.t. gedwongen gaan worden om hun adressenbestand te filteren. Dit is nu helaas nog niet verplicht. En raadt eens wie dit dan ook niet lijkt te doen?

A.s. maandag komt bij Radar een topic over de handelswijze van Pretium met een kijkje in een call center. Dit zou gisteren komen maar is dankzij de rechter uitgesteld naar volgende week. Ik ga zeker kijken of ik nog iets zie waarmee ik mijn tegenscript kan verbeteren. :wink:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Pretium doet ook aan de z.g. koppelverkoop.
U heeft betreffend reclameboekwerk w.s. een jaar gratis verkregen, waarna dit stilzwijgend verlengd wordt in een abonnement waarvoor betaald moet worden. Deze gang van zaken lijkt de 2de "instinker" te zijn ( sorry voor het woordgebruik)
http://www.missmag.nl/db/direct/detail1 ... 0Privilege

U zult deze narigheid dus moeten opzeggen. < zucht >

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Ik ga volgende week ook weer kijken naar Trosradar. Gisteravond had ik de bandopname al lopen, toen ik hoorde dat het niet doorging. Volgende week wordt het programma weer opgenomen.

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Bob Schurkjens

SGC heb ik natuurlijk direct benaderd. Ik verwacht binnenkort uitsluitsel hierover.

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Droopyrwk


Ik heb tegenover de Geschillencommissie verklaard dat met de voicelog is geknoeid. Ik ben in juli 2007 benaderd door een manspersoon, zoals ook in mijn hele dossier is verwoord.
In mei 2008 werd mij tijdens de zitting de voicelog voorgeschoteld.
Totaal geen herkenning, omdat dit gesprek door een dame werd gevoerd.

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Lezers:

Ik ben gedagvaard, omdat PT het niet eens is met het bindend advies uitgesproken door de Geschillencommissie.
Ik dacht na een jaar mij te hebben verweerd er nu vanaf te zijn, omdat ik door de Geschillencommissie in het gelijk ben gesteld.
Nu mag ik op 22 november 2008 350 km rijden om in Terneuzen om 10.30 uur te verschijnen op het kantongerecht aldaar.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

en wat voor uw stem moest doorgaan?
Was dat daadwerkelijk uw stem?

Want dan zou dit het bewijs zijn dat pretium knoeit met de voicelogs.
Dit verklaart ook waarom een medewerker van callcenter weigerde haar naam te zeggen. Doe ik trouwens ook niet als ik de telefoon aanneem en ik zie dat het telefoonnummer afgeschermd is. Ik zeg dan neutraal "hallo" en wacht af of de ander zich bekend maakt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@ Radarbert:

Heb je al gebeld met de griffie van het kantongerecht in Terneuzen? Wat wordt er geëist in de dagvaarding? Wie is de afzender van de dagvaarding? Dat moet een gerechtsdeurwaarder zijn. Voldoet de dagvaarding aan alle formele eisen, zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dagvaarding ?

Volgens mij staat knoeien met voicelogs gelijk aan valsheid in geschrifte.
Pretium is gevestigd in Haarlem (gegevens Kamer van Koophandel) dus het is mij een raadsel waarom het Terneuzen moet zijn.

annemariededding
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 sep 2008 21:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door annemariededding »

Beste lezer, wie kan mij een goed advies geven.. Mijn ouders van 78 jaar zijn gebeld door Pret. telecom( zoals zovele)en mijn vader heeft niet in de gaten gehad waar hij ja tegen gezegd heeft. Op 8-9-2008 heb ik een aangetekende brief verstuurd, namens mijn vader( ook zijn naam en handtekening erop vermeld) om het contract per omgaande te ontbinden. Nu krijg mijn vader weer een onduidelijke brief met zijn naam in de aanhef( terwijl ik in de brief aangaf dat het contact via mijn persoon moest verlopen)dat wegens de "wet persoonsgegevens"(?)nog extra gegevens aan gelevererd moeten worden, nl. mijn kopie van het legitimatiebewijs,een machtigingsbrief van mijn vader, omdat er gesuggeerd wordt dat ik als gemachtigde optreed(?)en een kopie van mijn vader zijn legitimatiebewijs. Ik vraag mij af of de aangetekende brief met beide handtekenigen van mijn vader en mij niet genoeg en rechtsgeldig is. Wanneer dit alles binnen is, wordt het verzoek tot ontbinding weer opnieuw bekeken, ondertussen tikt wel de kassa bij pretium telecom door. Waar staan wij als consument in dit geheel, hun kunnen alles maar doen, wij moeten alles in 3-voud aanleveren en nog maar afwachten, ik weet het niet meer, heeft er iemand nog tips????

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door gravedigger »

Formee; heeft PT idd gelijk dat je optreedt als gemachtigde. Je omdertekemt je vaders brieven en laat de post via jou lopen. Daar ben je in de fout gegaan. Je had je vader alleen moeten laten tekenen. Ik ben bang dat je nu de zaak verprutst hebt.

annemariededding
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 sep 2008 21:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door annemariededding »

Uhh, hoe bedoel je?? Wat heb ik nu verprutst???
Laatst gewijzigd door annemariededding op 23 sep 2008 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

TdeHond

Het viel me op dat beide stemmen nogal verschilde in sterkte.
De mevrouw, ( waarmee ik dus nooit een gesprek mee heb gehad) was heel duidelijk en mijn stem was erg op de achtergrond.
Tevens viel het me op dat antwoorden steeds waren gekopieerd als je 't mij vraagt. Maar zoals ik al aangaf is mijn gesprek nooit zo verlopen als op de cd is weergegeven. Ik heb zelfs 2x gevraagd of de man in kwestie namens KPN belde en dat werd tot 2x toe bevestigd.

Gesloten