LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Riel
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 okt 2007 22:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Riel »

Hallo marianne1967,

Inderdaad direct een brief naar de KPN dat de lijn niet overgezet moet worden.
Niet bang zijn voor de brieven van Pretium, ongeopend retour.
KPN is allang blij dat jullie willen blijven.

marianne1967
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2008 19:12

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door marianne1967 »

Bedankt Riel, Ik vond trouwens later op de avond via Kassa voorbeeld brieven om de overeenkomst ongedaan te maken, dat kan tot drie maanden na de "overeenkomst". Ook kan je een deel van een uitzending zien hierover. Ik ga nu toch maar die voorbeeld brief vandaag per aangetekende post op de bus doen met het verzoek tot ontbiding van het contract. Ik laat het verloop nog even hier weten. Je zal er maar werken en ergens anders gaan solliciteren en dit bedrijf op je CV hebben staan ...................

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Beste Mariannne 1967

Heel goed om een aangetekende brief te sturen. Reken er echter niet op, dat je een reactie krijgt, waardoor het stopt. Zij laten niets horen. Om te voorkomen dat er steeds geld wordt afgeschreven, laat direct een selectieve blokkade voor Pretium Telecom zetten bij je bank.
succes

famwdewit
Berichten: 52
Lid geworden op: 20 okt 2007 11:45

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door famwdewit »

Helemaal met Johan 250 eens Marianne 1967 alles wat je doet help toch niet. Het is raar maar waar. Ik heb toen ook aangetekende brief voor 3mnd en voorbeeld brief van kassa opgestuurd automatische incasso laten blokkeren wat ook niet help. De bank heeft de postrek: geblokkeerd dat heeft goed geholpen krijg nog wel eens in de maand post maar dat gaat direct retour maar niet eens open zonde van mn tijd...en hier laat ik het maar bij...wij bellen inmiddels wel weer voor kpn maar de abonnemts kosten moeten we betalen tot september wat ik dus niet doe...betaal niet voor iets wat ik niet heb:)Ik zou zeggen heel veel sterkte ook met dit pt gedoe..... :shock:

Harrie90
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2008 16:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Harrie90 »

Hallo,

Ook wij zijn door pretium opgelicht (om het zo maar te zeggen). Ze deden zich voor als KPN en voerden een gegevenscontrole uit. Het bellen zou 2 euro goedkoper worden. Nog enkele malen gevraagd of dat er niks veranderde verder, en zij zijden van niet. Ze bleven zich het gehele gesprek als KPN voordoen. Om over te stappen daar is totaal niet over gesproken of toestemming toe gegeven. En vandaag kregen we een brief thuis: 'gefeliciteerd met uw overstap op Pretium Telecom'. (zit gelukkig nog een opzegtermijn op).

[Bericht aangepast door de moderator] het wordt idd eens tijd dat hier flinke aandacht aan besteed wordt.

Harrie90
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2008 16:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Harrie90 »

Dat opzegtermij reageren ze daar eigenlijk wel op, [Bericht aangepast door de moderator]

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

De opzegtermijnen waar zij het over hebben, gebruiken ze, naar mijn idee, pas de laatste tijd. Ik heb nog nooit een opzegtermijn van hen gehad. Toen ik contact met hen had, omdat ik na vier weken nog geen telefoon had, gaf men mij te kennen dat de opzeggingsbrief hen drie weken verwerkingstijd zou kosten. Ik heb hierop echter nooit antwoord gehad. Dat zij het daar nu dan wel over hebben is waarschijnlijk net zo onbetrouwbaar als al het andere wat zij doen. Na de laatste brief van januari heb ik niets meer van hen gehoord.

groet

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Beste forumlezers.

Een nieuwe situatie in mijn geschil via de Geschillencommissie. Zoals ik al eerder schreef had ik een bezwaarschrift ingediend via de Geschillencommissie inzake Pretium. Ik had ten eerste bezwaar aangetekend over de uitspraak van dec 2007 dat een voicelog rechtsgeldig zou zijn en ten tweede tekende ik bezwaar aan tegen het schikkingsvoorstel van Pretium. Zij betaalden mij 50 euro ( kosten geschillencommissie) terug als ik de telefoonkosten zou betalen.

Vandaag ontving ik een brief van de Geschillencommissie met het verweerschrift van Pretium via een advocatenbureau ui Den Haag.
Het uit 11 pagina's tellende verweerschrift moet ik op punten nog bestuderen, maar ik kan wel al de conclusie er uit trekken dat volgens Pretium telecom normaal de regelgeving is gehanteerd.
En om mij helemaal af te schrikken zijn er nog 111 ( ja jullie lezen het goed: 111) bijlagen toegevoegd met allerlei kopien over gewonnen uitspraken en processen tegen o.a. KPN.
Kortom, ik moet nu de strijd aan tegen professionele advocaten.
Ik doe nu een oproep om steun en advies hoe ik het best verder kan handelen. Heeft iemand dezelfde ervaringen opgedaaN???

Naar boven

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Ik heb de bladzijden niet allemaal geteld, maar het is wel erg veel.
Soms krijg ik een warm gevoel als ik aan Pretium denk. Ze helpen je echt!!
Door Pretium bijgesloten is de uitspraak van een rechtzaak van 17 oktober 2007 tussen Pretium en KPN (gewonnen door Pretium helaas).
Hierin is sprake van aanvullende afspraken van OPTA met Pretium en KPN per 21 juni 2007 Onder punt 1.11c staat letterlijk:
Verruiming van de in opt-out brief gestelde termijn van 5 naar 7 werkdagen. De 7 werkdagen gaan in vanaf de datum van ontvangst van de brief. Bij de termijnstelling in de brief dient rekening te worden gehouden met de bezorgtijd.
Deze uitspraak is o.a. te vinden op http://www.iept.nl/files/2007/IEPT20071 ... _v_KPN.pdf

De OPTA schrijft zelf deze termijn voor aan de Telecom-providers. Zij doen dit niet van harte, maar omdat de wet Koop op Afstand dit voorschrijft. De door de GeschillenCommissis gehanteerde termijn van 7 werkdagen na overeenkomst (telefoongesprek) slaat dus nergens op,
De Wet Koop op Afstand bevat dwingend recht: instanties als de OPTA en ook Pretium mogen geen regelingen bedenken, die de consument minder rechten geven dan in deze Wet staan.

De termijn 7 werkdagen na dagtekening is sowieso korter dan 7 werkdagen na ontvangst, omdat de bezorgtermijn ontbreekt.
Ook wordt de bewijslast voor bezorging van de welkomstbrief verschoven van bedrijf naar consument.

Op een belangrijk punt is niet voldaan aan de Wet Koop op Afstand:
voldoende reden voor ontbinding.

Rita S.
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 jun 2007 14:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Rita S. »

Radarbert:

Ook mijn moeder kreeg een giga pakket van Pretium's advocaat!

Niet schrikken maar probeer maar eerst aan te tonen dat je duurder uit bent met Pretium t.o.v. je oude provider: controleer vooral de 0900 nummers daarop berekenen ze gewoon een 100% duurder tarief IN TEGENSPRAAK dus met al hun 'goedkopere blah blah' tarieven waar ze mee adverteren.
Misleiding en dan ben je ervan af!

Ook de voicelog opvragen: de band + schriftelijke uitdraai! desnoods via de geschillencommissie of anders, zoals in ons geval, via de ReklameCodeCommissie: die 'correcte telemarketeer' van Pretium spreekt daarop duidelijk over 30 dagen opzegtermijn......ja ja en in de papieren staat toch dat er binnen 7 dagen afgezegd kan worden hè?

Succes, en beroep je ook op de coldcalling!

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Ervaring met advocaten heb ik niet. Heeft iemand een reactie gekregen van de Opta/consuwijzer? Na hun advies van hen, heb ik de klacht doorgegeven aan de toezichthouder De Nederlandse Bank, zoals ik al eerder meldde, maar daar heb ik tot op heden niets van gehoord. Als meer mensen het doen, hoop ik dat men er toch eens wat aan gaat doen. Net als bij een uitzending van Radar.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Johan, Rita
Op onze voicelog wordt ook de opzegtermijn van 30 dagen genoemd, maar dat gaat om het opzeggen van een bestaand contract. Een contract loopt 1 jaar met stilzwijgende verlenging van telkens 1 jaar (was 3 maanden). Minstens 1 maand voordat zo'n periode afloopt, moet het contract opgezegd worden, anders zit je er weer een jaar aanvast. Als je te vroeg opzegt, moet je (volgens Pretium) toch de rest van de contractduur betalen.
Als je een nieuw contract bij Pretium afsluit, is er de ontbindingstermijn van 7 werkdagen na ontvangst brief.
In onze voicelog zegt Pretium alleen, dat je kunt ontbinden, maar wordt geen termijn genoemd.

Johan, ik heb je voorbeeld gevolgd en contact gezocht met Tros-RADAR. Als anderen dit ook doen, vooral de grote bedragen, oude rotten of ernstig gedupeerden, kan RADAR er niet meer om heen.

rnijwening
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 sep 2006 10:08

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door rnijwening »

Wij hebben het al meer dan een jaar geleden naar Tros radar gestuurd en ook naar Kassa.
Bij Tros radar is het op TV geweest al. Wat wel kan,Is bellen naar Tros radar dat kan na elke uitzending. Als maar veel mensen het doen komt het misschien nog een keer. Maar het is daar wel De meeste stemmen gelden. Dus allemaal bellen na de uitzending Hoe meer klachten hoe eerder kans dat het weer wordt aangekaart. Ik heb na 24 mei verleden jaar niets meer gehoort. En wacht nog steeds op bericht van HUN juridisch adviseur.

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Rita S.

In mijn dossier waarover ik 4 maart schreef heb ik een script ontvangen van mijn zgn. voicelog.
Echter daar heb ik helemaal geen herkenning bij. In het totale pakket van de 11 bijlagen waarover ik schreef zaten een tiental bijlagen met allemaal voorbeelden van standaard scripts die gebruikt worden bij de diverse abonnementen. Alleen mijn naam is er in gevoegd. Maar hoe heb je het bandje via RCC opgevraagd?? Ik heb het dinsdag per email gedaan. Is dat genoeg denk je???


Gr. Bert

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Johan 250

Ik heb voor de 2e keer al geschreven aan Tros Radar. Hetzelfde antwoord. Beste forumlezers en gedupeerden: is het een optie om iedereen te mobiliseren om ook melding te doen en een verzoek aan Tros Radar te doen om deze zaak nog weer onder de aandacht van de consument te brengen, met alles wat we nu meer weten??

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

KrikvdKruk


Wat ik nog niet begrijp is hoe het zit met de bewijslast mbt datum ontvangst van de welkomstbrief.

Rita S.
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 jun 2007 14:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Rita S. »

Radarbert:

Wij hadden al genoeg aan de schriftelijke versie van de voicelog.
Daarin stond zeer duidelijk dat mijn moeder haar eigen nummer niet eens wist, en dan met hulp van de 'telefonische verkoper' toch nog een "contract" doordrukken hè?

En hoe kun je schriftelijk adverteren met 7 dagen en op de voicelog 30 dagen aangeven? Pure zwendel dus!

Zie dat je de onbewerkte originele versie van de voicelog krijgt, dus dan ook vanaf het begin "u belt toch met KNP"???

Ondanks dat mijn ouders van Pretium af zijn (uiteindelijk zonder 1 cent te betalen - maar wel met 3 maanden ellende en extra kosten die Pretium uiteraard niet vergoedt) wil ik graag een steentje bijdragen.

Wie heeft een naam / adres van de politieke partij die verantwoordelijk is voor die achterlijke regels??

Regels, vrije concurrentie = prima: maar dan wel met bescherming!

Een oud mens dat haar eigen telefoonnummer niet eens weet een 'contract' aansmeren, vervolgens het welkomstpakket te laat versturen zodat moeder volgens de regels van Pretium dan, aan een contract vastzit!!!

Ik zal ze dan moeder's voicelog toesturen: dit kan namelijk nooit de bedoeling zijn van vrije concurrentie....................

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

krikvdkruk

Ik vind het maar raar dat je moet doorbetalen tot het jaar om is, omdat pretium zegt dat het een jaarcontract is. Als dat de regel is bij dit bedrijf, dan kunnen ze iemand die gedwongen wordt te verhuizen, toch geen half jaar of langer zonder telefoon laten zitten. En erwel voor laten betalen. in het eerste telefoongesprek van februari 2007 is mij nooit gezegd dat het voor minimaal een jaar zou zijn. Dat er een termijn is vastgesteld van bijv. minimaal twee maand van te voren opzeggen, kan ik mij nog voorstellen. Andere contracten, als energie en huur, kun je ook elk moment stopzetten, dus waarom dit niet? Anders kun je toch niet midden in een jaar verhuuizen?

Als het al in een Radar uitzending is geweest, wanneer moet dit dan geweest zijn? Ik mis preactisch nooit een uitzending en ik ben dit onderwerp nog niet tegengekomen.
groet

Riel
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 okt 2007 22:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Riel »

Beste allemaal,
De oproep van Rita is me uit het hart gegrepen. Heb Diederik Samson
(PvdA, 2ekamer )een mail gestuurd met daarin de vraag om bijstelling wet op telefonische verkoop aan te kaarten. Hem gewezen op alle sites met
gedupeerden PT. Ik wacht af..

Ons alles vriend Nix schijnt uitspraken gedaan te hebben rond Pretium-benaderen ouderen .Dit in het Haarlems Dagblad okt 2007), schijnt zelfs een blauwe maandag op de website van PT te hebben gestaan.
Ga pogingen doen dit artikel boven water te krijgen.

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Rita S.

Op pagina 48 heb ik diverse adressen neergezet waaraan ik heb geschreven. Toen de Geschillencommissie eind december met haar uitspraak kwam dat een voicelog rechtsgeldig zou zijn heb ik een bezwaarschrift ingediend. Want als een voicelog voldoet aan de geldende eisen is het rechtsgeldig, maar de voicelog van Pretium is onrechtmatig tot stand is gekomen.
Toen heb ik mijn hele dossier naast mijn bezwaarschrift ook naar de ministerie van Economische zaken ( mbt consumentenbeleid) en de Tweede Kamer der Statengeneraal gezonden om hen te laten zien wat een gewone burger moet doen om zich te verdedigen tegen al die praktijken zoals Pretium doet. Ook het Juridisch Loket heb ik aangeschreven en binnenkort heb ik daar een afspraak mee.

Gesloten