LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ah, dus precarrier select werkt. Mooi zo. Bedankt voor uw positieve bijdrage. Hopelijk wilt u ons op de hoogte houden van de verdere ontwikkelingen.

automaiti
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 sep 2008 14:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door automaiti »

De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik denk dat het werkt. Ik ben nog niet afgesloten door PT, kan dus nog steeds bellen en voor ieder nummer 1655 draaien/drukken werkt in ieder geval zodanig dat ik verbinding krijg met de abonnee. Ik heb van zowel KPN of PT nog geen verdere rekeningen gezien. Zodra ik meer weet of als er ontwikkelingen zijn meld ik mij vanzelfsprekend.

Blind fire
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 apr 2008 19:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Blind fire »

Allen,

Bij mijn vader werkte de optie niet om een carrier pre-select in te stellen. Dat werkte niet omdat het abonnement niet geschikt zou zijn? De reden is me onduidelijk. Kennelijk werkt het dus niet altijd.

Inmiddels belt mijn vader(75) weer met KPN dmv een inporteringsaanvraag. Dat was binnen 3 weken geregeld. PT had namelijk gedreigd om de aansluiting te blokkeren. We hadden namelijk al een hele tijd niet betaald. Na 2 aangetekende brieven nog steeds geen sluitend bewijs gekregen van een overeenkomst met PT. Helemaal geen bewijs trouwens.(in welke vorm dan ook)

Dus......ook geen geld voor PT.

Ik ben benieuwd waar PT nu mee gaat komen. We wachten het rustig af. Heeft iemand al daadwerkelijk een deurwaarder gezien van PT?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik denk dat het niet via de opties via dat keuze menu in te stellen is omdat Pretium de lijn huurt van KPN, net als Tele 2 dat doet.

1655 moet voor elk nummer afzonderlijk gebeld worden. Bij sommige toestellen kunt u dit nummer voor elk nummer wat u vaak belt inprogrammeren.
Bij de andere nummers dus eerst 1655 gevolgd door het nummer wat u wilt bellen.

rnijwening
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 sep 2006 10:08

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door rnijwening »

Ik heb ook diverse dreigbrieven gehad! Wel had ik binnen een week gereageerd maar volgens mij proberen ze alles om aan hun geld te komen.
Gisteravond zag ik die man.Niks dus! Hij zal er niks ! van weten!!!!! Je gelooft zoiets toch niet.'s Maandagavonds werd ik gebeld en wilde eerst informatie alvorens ik een abonnement wilde maar voordat ik de papieren had was ik al overgezet.
WAT KAN DIE MAN LIEGEN!!!!!!! Dat hij niet weet dat het centraal gebeurd.
Ik maak me nog weer boos dat niemand iets aan die oplichterij kan doen.
Waar ik ook maar kan probeer ik mensen te waarschuwen.Weet wat voor ellende je te wachten staat.!!! Ga nooit me ze in zee!!!!
Zorg dat je weet waaraan je begint.Weet dat je in je recht staat en ga dan niet in op dreigbrieven.
Ik heb alles nog bewaard,zelf na anderhalf jaar niets van hun gehoord te hebben. Je weet met die figuren maar nooit wat ze uitspoken.

Sterkte allemaal en nogmaals: bewaar ALLES! en maak copieen

zonnetje in huis
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2008 19:27

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door zonnetje in huis »

Nessa,weet je wat ik van jou niet snap, je hebt voor dat bedrijf gewerkt maar niet om te bellen, wat moest je dan doen? de winst tellen? :D :D :D

droth
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 sep 2008 14:40

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door droth »

Bericht verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

Bigsin
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 sep 2008 23:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Bigsin »

Toevallig heb ik vanmiddag 1655 getest en het werkt wel. Je kunt gewoon bellen. Normaal gesproken moet je dan inderdaad met KPN bellen.

Zelf zijn wij ook slachtoffer geworden van Pretium. Eerste aangetekende brief verstuurd en ontvangst bevestiging gehad.

Ik zal morgen proberen uit te zoeken wat er allemaal gebeurt als je belt met 1655 gevolgd door het telefoonnummer. Ben zelf telecom engineer bij de KPN. Voor mij zijn er wat meer deuren geopend binnen KPN. Deze afdelingen heb ik meerdere keren per week nodig dus ik weet een beetje de weg. Mocht 1655 werken, dan ga ik ook even uitzoeken of het mogelijk is om dit bij de KPN erop te laten zetten. De lijnen van Pretium word namelijk gewoon geleverd en geserviced door KPN.

Wordt vervolgd

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

OPTA heeft een persbericht uitgegeven, waarin ze opsommen wat ze allemaal niet doen en wat ze allemaal wel zouden kunnen doen (http://www.opta.nl/asp/publicaties/document.asp?id=2720).
Zeer verhelderend, maar dit forum wist dat al lang.
Ze doen echt helemaal Niks.

automaiti
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 sep 2008 14:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door automaiti »

In tegenstelling tot wat ik eerder berichtte (ja ja het is me ook een lijvig dossier aan het worden) heeft PT wel op de aangetekende brief van onze kant "gereageerd". Dan beroepen zij zich op de bandopname van de aanmelding, waarvan wij 100.000% zeker weten dat er continu de naam "KPN Telecom" is genoemd door de persoon die belde. Ook stellen ze dat ze een welkomstbrief hebben gestuurd waarin gerept wordt over de bedenktijd. Alleen er is een probleem PT wij hebben die z.g. welkomstbrief nooit ontvangen. Toon maar eens aan PT dat jullie die brief dan wel hebben gestuurd......Ach de rest van de intimiderende inhoud zal ik jullie besparen, behalve dan dat deze ondertekend is door de heer Nyks.
Jawel die hele zielige man van gisterenavond bij Radar, directeur PT, die het allemaal zo schokkend vond voor kijkend Nederland van wat er toch allemaal werd geroepen bij dat callcenter. Meneer Nyks, ik denk dat ik namens iedereen hier spreek dat we alles zullen doen wat binnen ons fatsoenlijke rechtsgevoel en vermogen ligt om u en PT te ontmaskeren als een bende ordinaire oplichters. Wat ik me afvraag hoe het kan zijn dat u geen geweten heeft. Vroeg of laat komt u daarmee toch vreselijk mee in de knoei denk ik dan toch maar. Lijkt mij als rechtschapen persoon best lastig, geen geweten hebben.

hejeja
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 feb 2008 14:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door hejeja »

Dit is een deel van een wervingsadvertentie voor callcentermedewerkers voor Pretium Telecom, d.d. 22-05-2008. Je moet aan heel wat eisen voldoen om in aanmerking te komen voor de Job maar met een beetje competitiedrang kun je het ver schoppen. Wat het Radarfilmpje laat zien is "mogelijk" een gevolg van een dergelijk beloningssysteem.
......................................................................................................
De agents bellen naar klanten met een Tele2 of KPN abonnement.
De agent legt de voordelen uit (die ook in het script staan) en probeert zo de klant over te halen om over te stappen naar Pretium Telecom.

Het is dus de bedoeling sales binnen te halen, en daar zijn natuurlijk ook prijzen voor:
De agent worden onderverdeeld in 3 groepen:

- The Rookies
- The Regulars
- The Elite

De agents die net beginnen zitten natuurlijk in the rookies. Als je in de groep van de rookies het meeste scoort mag je een cadeau uitkiezen t.w.v. E150,- of je mag ook kiezen voor E150,- cash...! En dan ga je door naar de regulars. Als je in de groep van de regulars op nummer 1 staat mag je een cadeau uitkiezen t.w.v. E300,- of je mag ook kiezen voor E300,- cash...!
Als je in de groep van de regulars op nummer 2 staat win je een hele grote doos met chocola!
Dus als je op 1 of 2 staat ga je door naar de elite.

Als je in de groep van de elite op nummer 1 staat mag je een cadeau uitkiezen t.w.v. E600,- of je mag ook kiezen voor E600,- cash...!
Als je in de groep van de elite op nummer 2 staat mag je een cadeau uitkiezen t.w.v. E250,- of je mag ook kiezen voor E250,- cash...!
Als je in de groep van de elite op nummer 3 staat win je een hele grote doos met chocola!

Deze telling wordt elke 2 weken gedaan…dus om de week zijn er winnaars!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Maar mijn vraag is: Doe ik hier goed aan??
Nee. Waarschijnlijk resulteert dit uiteindelijk in een rechtszaak tegen u om op die manier het geld te vorderen, waarbij Pretium bijgestaan wordt door hun gevleugelde vrienden.

Als u wilt bewijzen dat u geen overeenkomst heeft gesloten dan zou dat kunnen op grond van dwaling waarvan wij mooie voorbeelden hebben mogen aanschouwen of op grond van een gemanipuleerd of echt voicelog.
U moet dan naar de geschillencommissie telecommunicatie om uw gelijk te halen.
Checklist Geschillencommissie Telecommunicatie
https://digitaal.degeschillencommissie. ... TIE(5).pdf
De geschillencommissie:
https://digitaal.degeschillencommissie. ... e&code=tel

Krijgt u gelijk, dan moet Pretium alles terugdraaien. Krijgt u geen gelijk, dan kunt u uw contract "afkopen" of elke maand betalen en dan in de 4de maand voor einde contract alles wat zij menen met u afgesloten te hebben schriftelijk, aangetekend, met ontvangsbevestiging te beëindigen. Kopie van brief enz.

U heeft alles al via Ziggo lopen dus u heeft niet het probleem om de gesprekskosten bij Pretium te omzeilen want dat is al efficiënt geregeld. Hier kan Pretium niets aan doen.

:wink:

Truudje
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2008 09:09

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Truudje »

Mijn oma is ook in het verkooppraatje van Pretium Telecom gestonken.
Zij is al heel lang abbonee bij Tele2.
Toen zij gebeld werd is er niet gezegd dat het Pretium betreft maar dat deze aanbieding van Tele2 is.
Zo ver ik lees is iedereen benaderd uit naam van KPN.
Dus blijkt nu dat Pretium niet alleen KPN gebruikt maar ook Tele2!!

Mijn oma is in juli 73 geworden en komt dus in aanmerking voor de coulance ouderen.
Dit in combinatie van het gebruiken van de naam Tele2 willen we gebruiken om het abbonnement ongedaan te laten maken.

Ook heeft mijn oma brieven binnen gekregen over Pretium Privilege.
Heb haar meteen gewaarschuwd dat ze daar absoluut niet op in moet gaan!
Ook gezegd dat als Pretium haar weer benaderd dat ze NERGENS op in moet gaan en dat ze boven de 72 is en 3 maanden bedenktijd heeft.

Mijn oma is zeer aangedaan door dit gedoe.
Zeker door de aggressiviteit en aanhoudendheid van Pretium tijdens het telefoongesprek en brieven maken dat ze zich niet meer op haar gemak voelt.
Tele2 is ook meteen geinformeerd over dit probleem.
Zij waren ook bekend met het fenomeen Pretium en waren erg bergripvol over de situatie.

Ook een tip voor andere forumgebruikers:
Schrijf je in bij infofilter.
Als je je daar inschrijft dan mogen de bij infofilter aangesloten bedrijven je niet meer benaderen.
Dit sluit natuurlijk niet uit dat je nooit meer gebeld word, maar maakt de kans wel kleiner!

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Beste lezers.

De uitzending van maandagavond is een bevestiging hoe en op welke misleidende manier velen met mij de dupe zijn geworden. Ook mooie woorden van tweede kamerlid Mei-Li Vos, dat in de toekomst een wetswijziging komt. Alleen beste lezers, wat hebben wij er NU aan.
De uitzending was verhelderend en gaf ons een bevestiging in alles wat wij gezegd en geschreven hebben. De TROS tevreden, omdat ik aanneem dat ze een hoog kijkcijfer hebben gehaald, waarbij ik niets wil afdoen dat ik het een goed programma vind. Maar nu even weer met beide benen op de grond!! Wat heeft het ONS daadwerkelijk opgeleverd?? Wat schieten wij als gedupeerden van het afgelopen jaar er op DIT MOMENT daadwerkelijk mee op. Wie is nog steeds de lachende derde?? Wie moeten nu nog steeds verweerschriften schrijven??? Wie moeten nog steeds het geschil aankaarten bij de Geschillencommissie? Sterker nog : wie wordt gedagvaard voor de rechtbank??? Ja beste mevrouw Mei Li Vos en andere politici en heren en mevrouwen van de consumenten programma's en autoriteiten, dat is MIJN status na een uitspraak van de Geschillencommissie waarin zij met bindend advies had bepaald dat er GEEN rechtsgeldige overeenkomst tussen mij en PT was overeengekomen. Wat zegt mij dan "met bindend advies"? PT hekelt gewoonweg alle regels. Daarbij ben ik niet de enige die gedagvaard is. Samen met mij is dus een oud vrouwtje boven de zeventig gedagvaard!! Hoe zo "coulance-regeling" DUS beste lezers: wat zijn wij ermee opgeschoten??? Hiermee wil ik niet zeggen dat je niets mee doen, integendeel, iedereen in de pen, geschil aankaarten en niet bang zijn. Alleen, wil ik nu graag MET TERUGWERKENDE KRACHT dat er maatregelen worden genomen, voor een ieder van ons. Ik roep iedereen op om rechtstreeks de politiek via mevrouw Mei Li Vos te bestoken met onze problemen. ( [email protected]).

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Truudje
Er is blijkbaar een levendige handel gaande in adresgegevens van abonnee bestanden!

Ik neem aan dat indien nodig u schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging de overeenkomst op grond van de coulanceregeling heeft beëindigd of was zij er niet ingeluisd?

Het is tot nu toe een illusie dat er niet meer gebeld wordt door bedrijven als u aangemeld bent bij infofilter.nl. Het wachten is op een wettelijke verplichting voor bedrijven die " aan telemarketing doen" om verplicht hun adresbestanden te filteren.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Radarbert
Goede oproep voor alle gedupeerden van Pretium.
Dit 2de kamerlid gaf ook tussen neus en lippen door te kennen dat de wet niet verder aangescherpt zou worden omdat ze "anders last kregen van de bedrijven".

Aangezien bedrijven dure advocaten als de gevleugelde vrienden van Pretium kunnen inhuren, heeft de politiek meer last van bedrijven dan van individuele gedupeerden die op grond van dwaling tot overeenkomsten worden overgehaald.
Als bedrijven verplicht zouden worden de gehele verkoopgesprekken te bewaren, dan zouden de rechten van de gedupeerden van Pretium beter gewaarborgd worden.

Het lijkt mij dan ook aardig om de leden van de 2de kamer te verblijden met een oproep om zich in te zetten tot aanscherping van de wet Telemarketing, waarbij de bedrijven verplicht zijn het gehele gesprek te bewaren en z.n. ter beoordeling van de Geschillencommissie Telecommunicatie voor te leggen.

Lukt dit niet dan kunnen we altijd nog de broer van [Bericht aangepast door de moderator] hierover benaderen ( flauw grapje n.a.v. agressieve verkoop babbel van telemarketer van Pretium)

Truudje
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2008 09:09

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Truudje »

Gezien alle verhalen hier op het forum ben ik nu ook alle informatie aan het verzamen die ik kan vinden en misschien toepasselijk zijn.
Denk zelfs dat het verstandig is om juridisch advies te vragen zodat we met een waterdicht verhaal kunnen naar Pretium.
Uiteraard alles gekopieerd, aangetekend enz enz enz.
Desnoods breng ik het persoonlijk naar het bureau van Dhr. Nyks (of zijn broer inderdaad haha).
Kleine kans dat je er binnen komt maar toch, ben van plan om alles uit de kast te halen!
Het zal daarom ook zeker de moeite waard kunnen zijn om een oproep te doen aan de tweede kamer.
Zeker als we dit massaal met zijn allen gaan doen.
Kleine kans dat er geluisterd word maar als je niks doet.........

Het inschrijven bij infofilter helpt misschien niet veel, maar het kan toch een klein beetje helpen.
En als we toch met zijn allen iets willen bereiken kun je hier ook een signaal mee afgeven denk ik?
Het punt is dat je gewoon moedeloos word van dit soort praktijken..

automaiti
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 sep 2008 14:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door automaiti »

Zou die gewetenloze [Bericht aangepast door de moderator] ook zelf nog (heel) oude ouders hebben? Zou hij dan voor ze in de bres springen als ze werden belazerd, opgelicht en misleid? Ach waarschijnlijk heeft deze arme heer geen ouders meer, gezien zijn toch ook al bijna bejaarde voorkomen. En als die mensen ooit gepoogd hebben hem een fatsoenlijke opvoeding te geven en normen en waarden bij te brengen, dan draaien zij zich nu waarschijnlijk om in hun graf. Het zal je kind maar wezen...
Enfin, ik blijf het herhalen aan een ieder die hier actief is: stuur massaal uw klachten over PT naar ConsuWijzer Leidschendam. De OPTA valt hier onder en hoe meer klachten hoe beter, uiteindelijk moeten ze er dan toch echt iets meer mee gaan doen dan dat ze op heden gedaan hebben. Doe ook a.u.b. bij de politie in uw woonplaats aangifte van oplichting en misleiding. Massa kweekt nu eenmaal draagkracht. En als u een rechtsbijstandverzekering heeft, gebruik deze, daar is die voor bedoeld.
Laatst gewijzigd door automaiti op 01 okt 2008 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.

hugo kolenburg
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2008 10:08

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door hugo kolenburg »

Wij zijn vandaag voor de vierde keer gebeld door iemand van PT. Hij begon echter het gesprek weer met het noemen van KPN en niet PT.

Ook nu werd in het gesprek duidelijk de indruk gewekt dat men van KPN was. Zeer pittige discussie gehad met de medewerker. Hij ontkent alles. Geen KPN genoemd etc.

Het was het bekende soort gesprek. Duidelijk gemaakt dat ik niet wens te worden benaderd door PT. Dat zou in orde komen. Weet uit ervaring dat men zich hier niet aan houdt.

Gangster
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2008 09:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Gangster »

ik ben een call agent van een call center en ik werk voor pretiumtecom
en ik heb me ook mateloos lopen ergeren aan het call center waar het om ging een school voorbeeld van hoe het niet moet de supervisor die de training gaf aan de agnents daar moet ook gelijk ontslagen worden want dat agent gigantische prijzen krijgen voor een verkoop is pure onzin want dan zou ik al rijk worden das dus absoluut niet waar je krijgt een kwartier per aanmelding bij je salaris waarvan je na belasting maar 8 minuten overhoud maar goed. het is natuurlijk ook onzin dat elk call center hetzelfde werkt zoals gesugereerd wordt in de uitzending
want dat is dus zeker niet het geval het is jammer dat in radar allen maar de foute kant wordt belicht en daarmee gezegt wordt dat het in praktijk altijd zo gaat want dat is natuurlijk kolder bij ons wordt je heel duidelijk vertelt dat als je belt je heel duidelijk vertelt wie je bent voor welke berdijf je belt en waarvoor ook dat je een hele duidelijke uitgebreide uitleg geeft aan de consument en niet vertelt dat je de prijs mag verlagen van de opta want dat gaat echt nergens over is niet waar. en bij ons moet je een diploma voor dit werk behalen anders mag je niet eens bellen. het is gewoon jammer dat pretium hierdoor een slechte naam krijgt want het probleem ligt bij de call centers die het totaal fout aanpakken en de directeur van pretium die in de uitzending was sorrie dat ik het zeg maar wat een slappehap is dat ongeloofelijk dat hij pretium moest vertegenwoordigen in radar wat een afgan. ik kan wel uren doorgaan maar doe ik niet want het heeft geen zin de mensen hebben hun mening na de uitzending over pretium toch al klaar naar de andere kant hoe het wel moet wordt niet gekeken erg jammer want dat zou de mensen een heel ander beeld geven over een call center zoals waar ik zelf werk.

groeten een medewerker van een call center die wel degelijk werkt zoals het hoord en ik ben een tevreden bellen voor pretiumtelecom wat zeker geen slecht bedrijf is

Gesloten