LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Gangster
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2008 09:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Gangster »

ik ben een call agent van een call center en ik werk voor pretiumtecom
en ik heb me ook mateloos lopen ergeren aan het call center waar het om ging een school voorbeeld van hoe het niet moet de supervisor die de training gaf aan de agnents daar moet ook gelijk ontslagen worden want dat agent gigantische prijzen krijgen voor een verkoop is pure onzin want dan zou ik al rijk worden das dus absoluut niet waar je krijgt een kwartier per aanmelding bij je salaris waarvan je na belasting maar 8 minuten overhoud maar goed. het is natuurlijk ook onzin dat elk call center hetzelfde werkt zoals gesugereerd wordt in de uitzending
want dat is dus zeker niet het geval het is jammer dat in radar alleen maar de foute kant wordt belicht en daarmee gezegt wordt dat het in praktijk altijd zo gaat want dat is natuurlijk kolder bij ons wordt je heel duidelijk vertelt dat als je belt je heel duidelijk vertelt wie je bent voor welke berdijf je belt en waarvoor ook dat je een hele duidelijke uitgebreide uitleg geeft aan de consument en niet vertelt dat je de prijs mag verlagen van de opta want dat gaat echt nergens over is niet waar. en bij ons moet je een diploma voor dit werk behalen anders mag je niet eens bellen. het is gewoon jammer dat pretium hierdoor een slechte naam krijgt want het probleem ligt bij de call centers die het totaal fout aanpakken en de directeur van pretium die in de uitzending was sorrie dat ik het zeg maar wat een slappehap is dat ongeloofelijk dat hij pretium moest vertegenwoordigen in radar wat een afgan. ik kan wel uren doorgaan maar doe ik niet want het heeft geen zin de mensen hebben hun mening na de uitzending over pretium toch al klaar naar de andere kant hoe het wel moet wordt niet gekeken erg jammer want dat zou de mensen een heel ander beeld geven over een call center zoals waar ik zelf werk.

groeten een medewerker van een call center die wel degelijk werkt zoals het hoord en ik ben een tevreden bellen voor pretiumtelecom wat zeker geen slecht bedrijf is

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ hugo
Als u aangegeven heeft dat u niet meer gebeld wenst te worden is men verplicht u op een z.g. suppressielijst te zetten. De mensen die lastig gevallen worden door een call center hebben recht op verzet.
http://www.wgcc.nl/download/richtlijn_telemarketing.pdf over o.a. wat in de wet is geregeld.
Mocht u weer gebeld worden, dan heeft u reden om hier een klacht over in te dienen omdat het callcentrum, dus Pretium, zich niet houdt aan de richtlijnen telemarketing.
Telemarketing:
U kunt een klacht indienen:
hier
en
hier

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Telemarketing
Het kan niet vaak genoeg gezegd worden: maakt uw oudere familieleden en vrienden attent op het recht van verzet + het recht om de hoorn op de haak te leggen of om zodra u lastig gevallen wordt door welk bedrijf dan ook elk gesprek af te breken door vriendelijk en beleefd:

NEE, DANK U, GEEN BELANGSTELLING! te zeggen

GEVOLGD DOOR: HOORN OP DE HAAK!!!!!!!!!!!!!!! Dan kunnen zij niet om de tuin geleid worden!

Sorry dat ik ging schreeuwen.

Riel
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 okt 2007 22:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Riel »

Hallo Gangster,

Waarom wordt je dan nog wel lastig gevallen door een Callcenter wat belt namens Pretium als je jaren ingeschreven staat bij Infofilter.nl

Wij werden gebeld door het Callcenter te Diemen (CPN) om ook maar over te stappen naar PT.

De mevrouw die wij aan de lijn hadden had het 1x over PT en erna nooit meer. KPN zus en KPN zo. Kan me voorstellen dat als je druk bezig bent met het eten dat je in alle hectiek vergeet dat het om PT gaat omdat ze erna alleen maar het woord KPN noemen.

Het enigste wat ze te vertellen had was dat het goedkoper was en de rest werd uit haar grote duim gezogen. Het hele verhaal hing van leugens aan elkaar vast.

Toen ik kritische vragen ging stellen, omdat we al gedonder genoeg hebben gehad om van PT af te komen betreffende mijn 95 jarige moeder, werd ze zeer onhebbelijk en zelfs grof.
Op geen enkele manier werd ons de mogelijkheid geboden of zelfs gevraagd of het wel schikte dat we ongevraagd werden benaderd.


Ik hoop dat op zeer korte termijn de wet wordt aangepast en zodra je staat aangemeld waar dan ook dat je dan niet meer wordt lastig gevallen op welk tijdstip van de dag.

Laat PT zich maar eens goed achter de oren krabben, het kwaad is allang geschied en zodra nu mensen het woord Pretium horen is het over en uit.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Hallo Riel,
Waarschijnlijk is het beter als we standaard bijdragen als die van G. negeren of alleen te laten volgen door een oproep ouderen te informeren over
1. hun recht op verzet door zich te laten plaatsen op een lijst van mensen die niet meer gebeld mogen worden door Pretium
2. het recht om meteen de hoorn op de haak te leggen zonder ook maar iets te zeggen
3. het recht om nee, geen belangstelling te zeggen en vervolgens de hoorn op de haak te leggen
4. het recht om een klacht in te dienen mocht Pretium de Richtlijnen telemarketing overtreden.

Ik vermoed dat de callcenter medewerkers als G., die hier een bijdrage plaatsen, kikken op het feit dat iemand met hen in discussie gaat.

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Hey Gangster,


Prachtige woorden van je, maar je ziet één ding over het hoofd. Het was niet alleen het callcenter dat onbeschoft aan het werk was, maar als je de uitzending goed hebt gevolgd zal het je niet ontgaan zijn dat een zekere mevrouw Brouwer probeerde via de helpdeskVan Pretium Telecom van haar overeenkomst af te komen. De dame van klantenservice PT wilde haar toch wel HEEEEEEEL duidelijk overtuigen dat er eigenlijk niets aan de hand was en dat ze bij KPN bleef, maar alleen de rekening van Pretium Telecom bleef.
Wel even je huiswerk goed doen, voordat je iets roept.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Jammer dat de "helpdesk" mevrouw niet op de hoogte stelde van het feit dat het verstandig is om altijd schriftelijk, aangetekend met ontvangstbevestiging de overeenkomst te annuleren.
Anders heeft u geen rechtsgeldig bewijs van annulering. Tenzij u net de hele straat of alle bejaarden in het bejaardentehuis heeft uitgenodigd om getuige te zijn van de telefonische annulering. + moeten zij in staat zijn om zo nodig mee te reizen naar Verwegniestan om als getuigen op te treden in een rechtzaak mocht Pretium uw annulering niet serieus nemen.

Deze mevrouw is toevallig gered door het Programma. Ik heb de [Bericht aangepast door de moderator] niet horen beweren dat hij alle gedupeerden 72+ers alsnog de gelegenheid wil geven om deze ongewenste overeenkomst te annuleren.
Had hij dit gedaan dan had hij zijn bedrijf goed gedaan.

Elke call center medewerker wil maar een ding: "scoren" op wat voor manier dan ook.
Daar helpt bij Telemarketing maar 1 ding tegen en dat is de hoorn op de haak te leggen zodra u gebeld wordt.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Aanvulling
Ik durf te beweren, dat als heel Nederland geen getuige geweest zou zijn van haar poging telefonisch te annuleren, haar overeenkomst niet ongedaan gemaakt was. Mevrouw Brouwer mag zich gelukkig prijzen! Want nu zijn er zoveel getuigen dat zelfs hun gevleugelde vrienden een rechtszaak niet kunnen winnen.

Bigsin
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 sep 2008 23:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Bigsin »

Geplaatst op 30 Sep 2008 22:31 door Bigsin


--------------------------------------------------------------------------------

Toevallig heb ik vanmiddag 1655 getest en het werkt wel. Je kunt gewoon bellen. Normaal gesproken moet je dan inderdaad met KPN bellen.

Zelf zijn wij ook slachtoffer geworden van Pretium. Eerste aangetekende brief verstuurd en ontvangst bevestiging gehad.

Ik zal morgen proberen uit te zoeken wat er allemaal gebeurt als je belt met 1655 gevolgd door het telefoonnummer. Ben zelf telecom engineer bij de KPN. Voor mij zijn er wat meer deuren geopend binnen KPN. Deze afdelingen heb ik meerdere keren per week nodig dus ik weet een beetje de weg. Mocht 1655 werken, dan ga ik ook even uitzoeken of het mogelijk is om dit bij de KPN erop te laten zetten. De lijnen van Pretium word namelijk gewoon geleverd en geserviced door KPN.

Wordt vervolgd
Vandaag even bezig geweest met het uitzoeken van de mogelijkheid van 1655. Meedere technici binnen KPN, die zich bezig houden met o.a. het beheer van het gehele telefonie netwerk van KPN, gesproken en ze melden dat 1655 gewoon zou moeten werken.

Zelf heb ik ook geprobeerd om via een andere carrier te bellen 16xx. hier krijg ik netjes te horen dat ik geen klant van het desbetreffende bedrijf ben. Dat klopt uiteraard, dus het lijkt mij dat carrier select van 1655 ook zou moeten werken. De vraag is nu alleen dat niemand binnen KPN weet hoe de factuur afhandeling precies gaat. Ik ga ervanuit dat ze gebruik maken van de "oude" klant gegevens van voor de omzetting naar Pretium.

Ik ga zometeen een telefooncentrale plaatsen in mijn huis die automatisch 1655 voor het gebelde nummer zet. Nu dan maar hopen dat de gesprekskosten in ieder geval niet via Pretium gaat lopen zolang ik daar een nog abonnement heb.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

U zou deze vraag via de site van KPN kunnen stellen. Ik heb destijds ook meerdere malen antwoord gekregen op vragen terwijl ik daar geen klant was.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Voorlopig heb ik het volgende gevonden:
[ "
Vraag
Carrier (Pre) Select, andere aanbieder kiezen
Antwoord


Met Carrier (Pre) Select, kunt u eenvoudig via een andere telecomaanbieder bellen. Om aan te geven van welke aanbieder u gebruik wilt maken moet u een $naam_cs code kiezen.

* eenmalig bellen via KPN gaat via de code 1655
o Toets eerst de Carrier Select code en daarna het gewenste telefoonnummer.

Mogelijk heeft u randapparatuur waarin een zogenaamde prefixcode (de Carrier Select code wordt ook wel "override" code of "prefixcode" genoemd) is geprogrammeerd. Dit betekent dat voor elk telefoonnummer dat u belt eerst een code wordt geplaatst (bijv .......). Zolang u gebruik maakt van deze apparatuur, blijft u altijd bellen via de aanbieder waar de prefix van is!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik denk dat ik het antwoord gevonden heb:
http://www.bellen.com/content/carrier-pre-select.aspx

Als ik het verhaal goed begrijp is het van belang om KPN te melden dat u voor elk nummer wat u draait 1655 gaat draaien totdat het contract met een andere aanbieder beëindigd is en dat u de rekening van de gesprekskosten graag wilt voldoen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

http://www.kpn.com/Meld-je-vraag-enof-k ... cht.htm#[0]
Hier kunt u een vraag aan KPN stellen. Ik kan op de site geen antwoord vinden op combinatie factuur + 1655 voor alle nummers bellen.

Joost..
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2008 19:21

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Joost.. »

@Gangster
Ik heb met een andere telemarketeer gesproken die voor Pretium werkt. Ik weet niet of hij bij hetzelfde callcentrum werkt als jij maar hij zei dat hij door de supervisors wordt aangemoedigd om te zeggen dat ze namens de KPN bellen en niet namens Pretium. Tevens staat in hun script gewoon dat verhaal over de OPTA, zoals genoemd in de uitzending, hetgeen dus gewoon niet waar is. Dat script moet door Pretium Zijn aangeleverd, danwel bekend en goedgekeurd. Daarmee belazeren ze dus [Bericht aangepast door de moderator] de boel en kunnen ze het niet op een incident van een telemarketeer afschuiven.

Overigens kan Pretium best een goed product leveren. Dat staat los van de manier waarop men klanten werft.

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Beste lezers. zie oproep bovenaan pag. 103.

Ik heb hieraan gehoor gegeven. Wie volgt?

Bigsin
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 sep 2008 23:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Bigsin »

@radarbert

Verklaar je nader.

Miauw
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 aug 2008 17:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Miauw »

Ik heb vanmorgen ook gehoor gegeven aan de oproep bovenaan pag. 103. Hoe meer zielen hoe meer vreugd, helaas . . . , maar samen staan we toch sterker!

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Bigsin.


Wat begrijp je dan niet? Bovenaan pag. 103 wordt gevraagd massaal je probleem voor te leggen aan De Tweede Kamer.

Bigsin
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 sep 2008 23:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Bigsin »

@radarbert

Ik denk dat ik het gevonden heb. Op pagina 2 halverwege. Misschien de volgende keer iets specifieker zijn. Naam + datum en tijd van het betreffende bericht.

in ieder geval bedankt voor het opnieuw onder de aandacht brengen.

Maar ik zal er ook gehoor aan geven.

Ik hoop dat meer forum lezers dat gaan doen.
Laatst gewijzigd door Bigsin op 02 okt 2008 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Bigsin
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 sep 2008 23:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Bigsin »

Zojuist ook even wat leesvoer gestuurd naar de mailbox van Mevrouw Vos over de wanpraktijken van Pretium.

Voor de forumlezers die het ook willen melden nogmaals het mailadres van 2de kamerlid Mevrouw Vos. Mailadres: [email protected]

Gesloten