LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
dlanor
Berichten: 65
Lid geworden op: 26 sep 2008 18:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door dlanor »

er is gevraagd om meer leesvoer betreft pretium.
Wel nu ik zal een groot deel van de telefoon converstie overslaan want die is al meerdere keren in de forum geplaats en veel over eenkomsten MAAR...
Mijn ouders 77 en 75, kregen ook telefoontje in juni j.l. ook met de medelingen dat ze van KPN waren en de adminestratie overging en ze goedkoper gingen bellen. Of mijn moeder maar even wilde conformeren of de info die ze hadden juist was.
Ze wisten alle info van mijn ouders, namen en toenamen, kpn contract nummer en informatie, mijn ouders hun bankrekening nummer en alle info die je maar kunt bedenken. Dus dat moest toch kloppen? geen 1 keer hebben ze verteld dat ze van pretium waren. Of mijn moeder er mee akkoord ging? ja toch?
pas weken later kregen ze een brief van KPN, jammer dat ze weggingen???geen brief van pretium verder. Mijn ouders bgrepen er niets van, ze zouden toch gewoon bij KPN blijven.

KPN gebeld, hoe komt een ander bedrijf aan confidential gegevens van de KPN. KPN vertelde niets te kunnen doen, OPTA regels.

Zonder waarschuwing werd er geld van hun rekening afgeschreven wat ze gelijk hebben laten storneren, nu komt binnenkort de deurwaarder langs........

nog een spectaculair verhaal op wuz
http://www.wuz.nl/tag/Pretium

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ook bij uw ouders lijkt er sprake te zijn van dwaling, waardoor uw ouders 3 maanden de tijd hadden om de overeenkomst ongedaan te maken. Deze periode is helaas verstreken.

Naast klachten over de agressieve manier van telemarketing
hier
en
hier

kunt u kijken M.b.t. bescherming persoonsgegevens zie o.a.:

http://www.iusmentis.com/maatschappij/p ... nsgegevens

Wat rest is op de kalender zetten dat in de 4de maand voor einde contract datum opgezegd kan worden. Schriftelijk, aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging
- telefoonabonnement, dus ook de telefoonkosten
-eventueel Pretium lidmaatschap met blad Privilege
Intrekken toestemming tot automatische incasso.

Sterkte in de periode bij Pretium.

dlanor
Berichten: 65
Lid geworden op: 26 sep 2008 18:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door dlanor »

Dank U meneer deHond voor Uw reactie,

Ik had echter nog niet alles verteld. Dezelfde week nog na dat telefoontje zijn ze op vakantie gegaan en kwamen een maand later terug. Net toen ze treug waren kwam de brief van KPN.
Ze hebben KPN gebeld om te vragen waarom en wat er aan de hand was.
KPN vertelde dat het om petium ging, dat was de eerste keer dat ze de naam pretium hoorde. De KPN kon niets voor ze doen. Toen hebben ze pretium gebeld en kregen geen antwoord, de telefoon werd niet opgenomen. Na een aantal dagen proberen te bellen hebben ze 1 maal pretium aan de lijn gekregen en daar vertelde ze dat de week bedenktijd al verstreken was en een voice log hadden waar mijn moeder in toestemde, was niets aan te doen.

Ik vertelde mijn ouders van die 3 maanden termijn en toen hebben ze gelijk aangetekende brieven verstuurd zowel aan KPN als aan Pretium om dit ongedaan te maken. Ze hebben duidelijk gezegd in de aangetekende brief naar Pretium dit contract niet te willen en noiit toestemming voor hebben gegeven. Daarbovenop vertelde mijn vader dat het contract met KPN op zijn naam staat en mijn moeder geen bevoeging dus heeft om daar over wel of geen toestemming voor te geven (zijn op huwelijkse voorwaarden getrouwd.
Dus ze hebben zeker binnen de 3 maanden termijn gereageerd. Maar zonder succes dus, het wachten is op het afsluiten van de telefoon en de deurwaarder.....
Mijn vader is zelfs nog eind juli bij de plaatselijke politie langsgegaan om aangifte te doen van oplichting/afpersing maar de politie wilde dat niet doen en zei niets te kunnen doen.

Mijn vader begint er nu aardig onder te lijden en wil het maar laten zitten, het kost te veel engie voor hem en zegt dan maar ach dan maar zo, hij is er behoorlijk overstuur van, zijn hele leven nog geen deurwaarder gezien, altijd alles goed geregeld en n u dit.

Daar rekent Pretium dus op, [Bericht aangepast door de moderator], ze zijn aardig op de hoogte hoe oudere mensen kunnen reageren.
Maar dat alle gegevens inclusief bank gegevens en automatisch incasso's bekent zijn bij pretium en daar wat mee kunnen en mogen doen...belachelijk.
Ik laat het echter niet over mijn kant gaan, misschien eens tijd voor alle slachtoffers(of jongere familieleden ervan) om eigen rechter te spelen en eens langs te gaan bij Americaweg 10 in Haarlem om eens persoonlijk met de mensen te onderhandelen....?
ook dat aanbod in de advertentie onlangs om ouderen boven de 72 een kans te geven om er nu nog vanaf te komen is onzin, geld dus alleen voor contracten afgesloten na 8 september.

met vriendelijke groet,

s.jongeneel
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2008 23:13

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door s.jongeneel »

Ik heb laatst ook die uitzending gezien. Het gedrag van die lui was echt schandalig en ik kan met dat verhaal van dlanor dan ook helemaal voorstellen. Maar ik heb er toch een beetje een andere kijk op. Weet je, ik bel al anderhalf jaar of zo lid met Pretium en heb er geen enkel probleem mee. Ik heb inderdaad wel een verlaging van mijn rekening gezien en daarom ben ik bij hen gebleven. Ik weet niet of Pretium verantwoordelijk is voor het schandalige gedrag van zo'n call center en we zullen zien wat die direkteur met de informatie gaat doen. Schandalig is het wel, dat geef ik toe. Zo'n call center is echt een aasgier en moet op de vingers getikt worden.

honda98
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door honda98 »

pretium is echt miet goed koop !! mensen die zeggen van wel kunnen niet rekenen !!
pretium loopt gewoon de boel te belazeren ! voor al oudere mensen worden er ongewild in geluist ! dat heeft radar afgelopen maandag uit ge zonden !! het is schandalig dat dit bedrijf nog niet aan gepakt is !
maar ik hoop voor die vele gedupeerde mensen dat dit bedrijf aan gepakt gaat worden
in de kamer zijn ze ook al bezig met een nieuwe wet die dezebedrijven aan pakken !! :oops: :cry: :!: :!:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Heeft u ook deze zaak aanhangig gemaakt bij de Geschillencommissie?
Checklist Geschillencommissie Telecommunicatie
https://digitaal.degeschillencommissie. ... TIE(5).pdf
De geschillencommissie:
https://digitaal.degeschillencommissie. ... e&code=tel

En eis dan het hele gesprek op, omdat daaruit zal blijken dat uw ouders erin geluisd zijn en er dus spraken van dwaling, c.q. agressieve verkoop was.
Dwaling
http://www.haaljerecht.nl/uitdepraktijk ... aling.html

Droopyrwk
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 jun 2008 13:26

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Droopyrwk »

Ik zou nog even terugkomen op de factuur, per 25-08-2008 zouden wij abonnement hebben, factuur was van 01-08 t/m 31-08-2008.
Eindelijk op 25 september 2008 ontving ik de factuur van augustus 2008 van die PT-bende, inderdaad vanaf 25-08-2008 echter met een aantal nummers (heb ik nagebeld) die mij totaal onbekend zijn?!?

Humor: in de brief werd ik ook nog bedankt voor de door mij gedane betaling ha ha ha.
Hoe bedoel je: ze lichten niet alleen de boel op en werken langs elkaar heen maar lopen ook nog eens gigantisch achter.

Op mijn brieven tot op heden nog niets vernomen. Dat is duidelijk hun tactiek, dat is wel gebleken.
Mocht er enige reactie komen van die bende dan laat ik het direct weten.

beuk
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 okt 2008 11:52

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door beuk »

Aangezien dit bedrijf wel heel selectief met de post blijkt om te gaan zal per saldo vrijwel iedereen buiten Pretium hulp moeten zoeken cq bezwaar moeten maken.
Op http://members.home.nl/vd.kraats/pretium/index.htm
valt veel te leren over de gang naar de Geschillencommissie Telecom en vervolgens de kantonrechter.

Op http://www.e-techconsult.nl/
heeft iemand een model geplaatst voor een schriftelijke aangifte van een strafbaar feit tegen deze handelwijze van Pretium. Te sturen naar de officier van justitie.
Laatst gewijzigd door beuk op 05 okt 2008 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

dlanor
Berichten: 65
Lid geworden op: 26 sep 2008 18:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door dlanor »

Bedankt meneeer dehond,
gaan we gelijk maandag doen, we hadden geen weet van deze geschillen commisie.
met vriendelijke groet,

s.jongeneel
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2008 23:13

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door s.jongeneel »

@janvankampen
Ik weet alleen maar dat mijn eerste rekening van Pretium 3,35 euro lager was dan daarvoor.

Maar, dat programma ging over een CALL CENTER niet over Pretium en je zag toch de reactie van de directeur? Die was net zo woedend. Het gaat me niet alleen om de prijs, ik gewoon zelf geen problemen gehad. En die campagne die ze nu voeren om ouderen te helpen, terwijl de wet geen hulp biedt, daar verdienen ze toch wel respect voor?

Verder, ben ik het wel eens, ik zou ook zo'n wet willen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Pretium krijgt alle respect zodra de call centers die namens hen mensen lastig vallen met telemarketing conform de regels telemarketing werken en hen dan ook actief wijzen op de mogelijkheid zich op een lijst van mensen te laten plaatsen die NIET gebeld willen worden door telemarketers van Pretium.
En de call centers zouden ook eerst hun bestanden moeten filteren op mensen die zich aangemeld hebben bij Infofilter.nl en dus niet gebeld zouden moeten worden.
Ik zou me doodschamen als mijn bedrijf klanten werft op de manier zoals getoond bij Radar! Ik vind dat NIKS!

camkooyman
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 okt 2007 22:03

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door camkooyman »

Beste lezers,
Een kennis van mij van 78 jaar, heeft Pretium. Zij betaald extreme hoge abbonnementskosten, omdat zij zogenaamd deel neem aan een prijsvraag. Zonder dat ze het wist blijkt ze deze overeenkomst aan te zijn gegaan.
Ik wilde haar maandagavond bellen toen Pretium op TV kwam. Maar was voortdurend een in-gesprek-toon.
Dat was de hele week. Toen heb ik haar gisteravond maar gemaild, omdat ze misschien met vakantie was of naar haar kinderen.
Zij mailde vanmiddag terug, dat haar telefoon er sinds maandagavond er geheel uit ligt. Ook haar buurman die Pretium abbonee is. Dus de hele week nu zonder telefoon.
Ze mailde dat haar abbonnement tot en met juni loopt.
Kan iemand laten weten, hoe zij het beste van haar abbonnement af kan komen?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

In gebreke stelling provider + opzegging abonnement
Voordat u uw abonnement opzegt dient u de provider schriftelijk en aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging in gebreke te stellen, een redelijke termijn, bv. 10 werkdagen, aan te geven waarin u de provider in gelegenheid stelt uw probleem te herstellen.
Mocht provider hier niet in slagen heeft u het recht schriftelijk aangetekend per direct op te zeggen, uw toestemming tot automatische incasso in te trekken. Vraag om schriftelijke bevestiging einde contract binnen 14 dagen.
Maakt kopieën van te versturen brieven, bewaar kopieën en bewijzen van verzenden en eventueel ontvangst goed. Leg dossier aan met log van alle contacten, namen, brieven, verzendbewijzen. Dan heeft u alles bij elkaar
mocht een gang naar de Geschillencommissie telecommunicatie nodig zijn, als u desondanks achtervolgd gaat worden met onterechte facturen, omdat uw provider geen gehoor aan opzegging geeft.

Erop rekenen dat dit via de Geschillencommissie telecommunicatie uitgevochten moet worden, omdat Pretium niet bereid lijkt iemand vrijwillig te laten gaan voor einde tijd overeenkomst.

Als zij het niet ziet zitten om een ellenlange strijd te leveren, nu al op een nieuwe kalender zetten dat 4 maanden voor einde overeenkomst alles opgezegd wordt bij pretium:
telefoon abonnement, dus ook telefoonkosten mocht Pretium dit niet willen begrijpen.
Lidmaatschap Pretium
en last but not least hun flutblad Privilege wat anders na een jaar omgezet wordt in een betaald abonnement wat 65 euro :shock: kost.

Alle briefwisseling schriftelijk aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging, kopie van brieven maken en verzend- en ontvangstbewijzen goed bewaren.

ninoque
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2008 16:21

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door ninoque »

@ camkooyman

Je kunt Pretium niet overal de schuld van geven.
Ook wij hadden laatst geen telefoon meer doordat KPN een verkeerde schakeling had gemaakt in de wijkkast! De telefoonlijn blijft eigendom van KPN!
Klantenservice van Pretium gebeld. Zij gaven het door aan KPN en binnen 24 uur was het opgelost. ( KPN wilde voor ons niks doen omdat we klant zijn bij Pretium.)
Wij zijn al enkele jaren tevreden gebruikers van Pretium en zijn tot nu toe steeds keurig geholpen indien nodig!
Neemt niet weg dat de manier van klantenwerving op zijn zachts gezegd vaak niet netjes is.
Wat betreft de volgens U zogenaamde prijsvraag dit is dus wel echt! Wij hebben vorig jaar € 250,- gewonnen door een prijs te mijnen die niet werd opgevraagd.
Hoop dat voor U de problemen snel zijn opgelost!

honda98
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door honda98 »

Bericht verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

dlanor
Berichten: 65
Lid geworden op: 26 sep 2008 18:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door dlanor »

Beste mensen,

ik zie hier ook berichten (zeer weinig overigens) van mensen die wel tevreden zijn over pretium. Echter, pretium garandeerd dat als je ergens anders goedkopen kan bellen zij de gespreks kosten of het teveel betaalde dubbel terug betalen. Wie heeft daar ervaring mee? Het is een wassen neus denk ik, want zij weten ook wel dat zeer weing mensen hier gebruik van zullen maken, zeker de ouderen waar ze zich op richten en het daarbij moeilijk maken met allerlei formulieren in vullen en ze genoeg smoesjes kunnen bedenken waarom ze niet uitbetalen omdat net dit of dat in de berkening niet klopt, een ellenlange procedure dus.
Daarbij las ik dat ze even goed gebruik maken van KPN lijnen en daar dus voor moeten betalen en KPN zal dat zeker niet verhuren voor de halve prijs of zo, dus de verdienste van pretium moet of uit de lengte of breedte komen, er zit ergens een addertje onder het gras, goedkoop is duurkoop en meer van dat soort clichés. Dan de bonussen die uitbetaald worden aan het callcenter liegen er ook niet om (gezien dus op Radar).
En al zou Pretium op de korte en lange termijn net iets goedkoper zijn dan KPN dan nog, alleen al vanwege de verkoop methode met hun leugens aan de telefoon, oplichting dus, zou ik het niet doen/er niet op ingaan, al geven ze het weg voor de halve prijs nog niet.
Wil zelf uitzoeken en bepalen wat het goedkoopste is/waar voor je geld
En dan een beslissing nemen.

honda98
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door honda98 »

ik ben het helemaalmet je eens :oops: :!: :!: :!:

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

dlanor

Het terugbetalen als je ergens goedkoper heb ik geen beelden bij.
Haar abonnementskosten kunnen 1 á 2 euro per maand lager liggen. En daar zit nou net de kneep, tenminste in mijn geval. Je rekening is uiteindelijk afhankelijk van je belgedrag. Bij het analyseren van de rekening van PT en van KPN kwam ik tot de conclusie dat ( rekening houdend met een zelfde soort belgedrag) het gesprekstarief per minuut van "bellen binnen regio" en van de "servicenummers" in mijn geval bij KPN GOEDKOPER waren. In mijn geval pakte PT daar hun winst terug en dat leverde natuurlijk veel meer op dan die 1 á 2 euro abonnementskosten die je dan goedkoper uit zou zijn. PT spreekt dan tegen dat dit te maken heeft met starttarief en dat ik waarschijnlijk op een ander( dus goedkopere ) tijdstip zou bellen. Niets is minder waar. Overdag werk ik, dus als ik bel is het meestal s ávonds. Bij welke telecomaanbieder ik ook zou zijn, voor mij is het een juiste vergelijking.

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

s.jongeneel


Niet je kop in het zand steken.
Je kan toch niet ontkennen dat in alle gevallen PT volgens de regels handelt.
Tenzij je vind dat alle mensen op dit forum dit allemaal uit hun duim zuigen. Laat ik je vertellen dat ik zelfs naar de rechtbank moet en weet je waarom??
Omdat ik door de Geschillencommissie in het gelijk ben gesteld.
Verer kan je de één niet los zien van de ander. Deze callcenter kun je niet los zien van Pretium Telecom in dit geval. Want de klachten over het manier van het benaderen van de consumenten is niet alleen n.a.v. het tv-programma van afgelopen maandag en ook niet van de laatste maanden, maar gaat al ietsjes langer. Dus had [Bericht aangepast door de moderator] al eerder kunnen ingrijpen in plaats van 6 september 2008.

Droopyrwk
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 jun 2008 13:26

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Droopyrwk »

RadarBert, verwacht nu niks [Bericht aangepast door de moderator] , hij heeft in de uitzending glashard zitten liegen. Zo zag hij die beelden voor het eerst, mis voor de derde maal dus waarvan 1x in de rechtszaal toen hij de uitzending probeerde tegen te houden.
Evenzo over de cado's en bonussen, was allemaal een fabeltje, heeft er niet iemand op het forum geschreven wat zij, toen ze nog voor PT werkte, allemaal moest gaan halen.

Vandaag iemand gesproken die voorheen voor PT belde, werkt nu bij een ander call center, ze kon de huilende en met name oude mensen niet meer aan!!!!!!

Verder nog steeds geen ene reactie van de PT-bende op brieven, aangiftes e.d..

Gesloten