LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Droopyrwk
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 jun 2008 13:26

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Droopyrwk »

Hallo mensen, even een update over mijn aangifte tegen PT:

ben zojuist gebeld door de recherche, die zijn er dus helemaal ingedoken, geweldig.

PT heeft per brief de recherche laten weten dat zij de voicelog zorgvuldig hadden besluisterd en dat zij deze ook aan mij hadden laten horen.
Ik heb de recherche gemeld wat ik precies op de log gehoord had (ik had meegeschreven tijdens de log beluisteren, ben secretaresse geweest dus gelijk genotuleerd).

De recherche gaat met een vonnis van het OM dus de gehele voicelog opvragen. Mij werd wel gemeld dat het wellicht enige tijd kon duren want het gaat door middel van faxen heen en weer tussen recherche en OM.

Ben benieuwd of ze dit ook zullen en kunnen gaan rekken, heb zelf nog steeds niets vernomen op mijn per fax en aangetekende verzonden brief van 5 september 2008!!!!

Droopyrwk
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 jun 2008 13:26

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Droopyrwk »

RadarBert,

Als je naar de rechtbank gaat en je hebt info of een verklaring of eventueel andere bewijsstukken voor je bewijsvoering nodig, laat het weten.

Ik zou willen dat meer mensen zo ver zouden gaan, iedereen wil PT een halt toeroepen maar met de Geschillencommissie alleen kom je er dus duidelijk niet.

s.jongeneel
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2008 23:13

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door s.jongeneel »

I snap wel dat Robinv geprovoceerd was door janvankampen. Ik vond het ook niet zo leuk wat hij tegen mij zei. Maar kunnen we het niet wat rustiger aan doen? Sommige mensen, zoals ik, zijn gewoon tevreden met Pretium Telecom en ik denk dat zij een kans verdienen als ze iets goeds doen.

Als ze een wet gaan maken die zegt dat je op ieder moment kunt veranderen dan hoop ik dat ze ook de mobiele telefonie daarin meenemen. Het is toch niet eerlijk om een uitzindering te maken voor de vaste telefonie.

beuk
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 okt 2008 11:52

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door beuk »

Met betrekking tot Droopyrwk:

Goed te horen dat de recherche met dit dossier aan de slag is gegaan. Het helpt als zoveel mogelijk aangifte worden gedaan omdat door bundeling het beeld van structureel en opzettelijke misleiding wordt versterkt. Ook het veelvoudig uitoefenen van een automatische incasso zonder machtiging is een belangrijk element. PT kan dan niet meer beweren dat het een incidentele administratieve 'misser' was.

Een ieder kan schriftelijk aangifte doen bij de officier van justitie met het model dat staat op http://www.e-techconsult.nl/

Verder heeft de staatssecretaris geantwoord op de 3e set van vragen van Mei Li Vos.
Hij antwoordt onder meer als volgt:

"Voordat de overeenkomst wordt gesloten, moet de ondernemer aan de consument op begrijpelijke en ondubbelzinnige wijze een aantal belangrijke gegevens verstrekken. Het gaat hier bijvoorbeeld over informatie over de belangrijkste kenmerken van de dienst en de prijs, met inbegrip van alle belastingen, van de dienst. Naar mijn mening kan worden gesteld dat kosten over extra af te nemen diensten, zoals het versturen van sms-berichten en een voicemailfaciliteit, tot de belangrijkste kenmerken van de dienst behoren en moet de consument hierover vooraf informatie krijgen." Aldus de staatssecretaris.

PT heeft de plicht tot volledige informatie, ook over de voicemail tarieven waar het in deze vraag om ging. Waar PT zijn informatieplicht verzaakt zal automatisch een 3 maanden bedenktijd gelden. En het is m.i. aan PT om te bewijzen dat volledige informatie is gegeven. En met een beperkte voicelog opgenomen tegen het einde van het gesprek is dat nooit mogelijk.

robinv
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:16

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door robinv »

Beste, janvankampen. Natuurlijk kun je over Pretium Telecom schrijven. Maar in je reactie laat je weer blijken dat je gaat brullen zodra iemand het niet met je eens is. Ik bedoel, neem jezelf toch in acht. Lees je wel wat je schrijft voordat je het opstuurt? Ik hoop dat je zorgvuldiger bent wanneer je je vrienden helpt en dat je op je spelling let bijvoorbeeld. Ik zeg dat alleen omdat ik oprecht hoop dat enig misverstand tussen hen en Pretium kan worden opgelost op een beschaafde manier. Ik zie alleen geen bewijs dat je je beschaafd kunt uitdrukken.

En wat mij beterft, ik ben nu zo'n negen maanden lid van Pretium en gebruik ze zowel voor mijn telefoon als voor mijn internet verbinding. Ik heb geen problemen met ze en ben tevreden over hun service. Dat is mijn persoonlijke ervaring.

Gertoenda
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2008 20:44

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Gertoenda »

Hallo,

Mijn vader(70 jaar) werd vorig jaar benaderd door Pretium Telecom,omdat hij al een paar keer problemen had gekregen met telefonische klantenwerving,heeft hij duidelijk gezegd dat hij niets meer via de telefoon wilde afsluiten.De medewerker van Pretium Telecom begon toen vragen te stellen waar mijn vader antwoord op heeft gegeven,de vragen waren:
Bent u nu klant bij KPN,
belt u via de kabel,
bent u tevreden,
waarop mijn vader op alles met ja heeft geantwoord,
dit antwoord van mijn vader is naderhand verwerkt in een toestemming om klant te worden bij Pretium Telecom.
Ik heb dit voor mijn vader ongedaan proberen te maken,maar ze wilde er niets van horen,mijn vader was volgens hun een contract aangegaan voor 1 jaar en ze hebben hem dus gewoon opgelicht!!
Mijn vader weet heel duidelijk wat hij gezegd heeft,omdat hij na het telefoontje nog tegen mij had gezegd dat ze van alles geprobeerd hadden om hem klant te maken maar hij er mooi niet in was getrapt en gewoon had gezegd dat hij tevreden was met wat hij nu had.
Hij is toch bij KPN gebleven en kreeg een paar weken naderhand een gepeperde rekening van Pretium Telecom van ruim 250,- euro,omdat hij het contract had verbroken.
Na een aantal aanmaningen heeft hij deze rekening uiteindelijk toch maar betaal om verder geen problemen te krijgen.
Zelf heb ik nog contact gehad met de rechtswinkel,maar daar zeiden ze dat het heel moeilijk aan te tonen was dat er met het ja-woord was gerommeld,dus het was mijn vaders woord tegen dat van Pretium.
Maar nu ik heb gezien dat er heel veel mensen opgelicht zijn door Pretium twijfel ik helemaal niet meer aan het verhaal van mijn vader.
Maar of hij het geld ooit nog terug ziet betwijfel ik,zielig hoor oudere mensen voor een deel beroven van hun centjes,mijn vader heeft maar een kleine uitkering,van dat geld had hij heel wat boodschappen kunnen doen!

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Via een advocaat heeft Pretium Telecom mij een schikkingsvoorstel gedaan. Vandaag heb ik besloten daarmee accoord te gaan. Tot de voorwaarden behoort, dat ik over de inhoud van dat voorstel geen mededelingen zal doen. Uiteraard zal ik mij aan die voorwaarde houden.

U allen veel succes gewenst, hartelijke groeten.

GoldenIndy
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jul 2006 13:51

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door GoldenIndy »

KPN wordt heel erg vaak gebeld door mensen die zeggen door Pretium gebeld te zijn en zij doen het voorkomen dat Pretium een onderdeel van KPN is, wat dus absoluut niet zo is.

Ook mensen die zeiden géén interesse te hebben en tot hun grote verbazing toch ineens lid waren.

wittesusan
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 okt 2008 19:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door wittesusan »

Gefeliciteerd Johan250. Ik hoop dat u tevreden bent.

Wat niet iedereen schijnt te begrijpen is dat Pretium een bedrijf is. Het is duur om een nieuw lid te krijgen en het duurt een poos voordat je de kosten van die acquisitie terug hebt verdient. Het is dus helemaal niet in het belang van Pretium om dit onprofessioneel aan te pakken. Al die negatieve publiciteit is ook economisch niet goed voor hen. Daarom denk ik dat ze oprecht de zaken willen corrigeren als ze een keer een fout maken, want alleen op die manier kunnen ze goed bedrijf voeren.

Ik gebruik zelf Pretium, thuis althans. Ze hebben niet zoveel aanbod voor bedrijven.

automaiti
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 sep 2008 14:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door automaiti »

Alhoewel ik blij ben voor jou, Johan250, heb je dus wel door advocaten laten piepelen. Ik snap het waarschijnlijk wel, mondje dicht, Johan, want anders moet Pretium met iedereen schikken. Jammer dat eerzame burgers zich zo laten vastzetten. Voor jezelf heb je gewonnen, maar moreel ben je natuurlijk een enorme verliezer. Ook ten opzichte van heel veel mensen die misstanden aan de kaak stellen en 100% recht willen.
En ik vind het echt oprecht jammer, want uiteindelijk ben je toch gezwicht voor de gewetenloze Nyks. Die man zonder enig moreel besef jegens zijn medemens. Zo zie je ook maar weer hoe krom ons rechtssysteem is, je wordt gewoon als argeloze en onschuldige burger monddood gemaakt. Misselijkmakend is dat. Ik gruwel ervan.
aan alle slachtoffers van Pretium, gewoon doorgaan met het aan de kaak stellen van de leugens en misleiding van Pretium. Dus, nogmaals: Doe aangifte bij de politie, dien een klacht in over PT bij de Consuwijzer Leidschendam, schrijf een brief naar de Hoofdofficier Haarlem over de wanpraktijken van PT en laat je niet intimideren door de dreigbrieven die je van PT krijgt. Onze zaak is intussen ook juridisch verder opgeschaald, wordt vervolgd.

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Johan250

Je was één van de velen die op dit forum schreef.
Dat je er voor jouw gevoel vanaf bent is voor jou misschien een opluchting, maar de afloop had ik anders verwacht. Ik had niet gedacht dat je met een schikkingsvoorstel akkoord zou gaan, gelet op jouw vele schrijfwerk op dit forum in het verleden. De geheimzinnigheid ervan begrijp ik ook al helemaal niet.
Dit forum is ook bedoeld om andere gedupeerden van info of adviezen te voorzien. Gelet op jouw laatste berichtje kan ik er alleen maar uit opmaken dat je dit niet van plan bent en dat vind ik heel jammer.
Blijkbaar ben je toch overstag gegaan, ja waardoor eigenlijk? Na alles wat je geschreven hebt in het verleden kan ik me niet voorstellen dat je dit voor jezelf moet en wilt houden.

Miauw
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 aug 2008 17:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Miauw »

Zullen we stoppen met elkaar af te kraken? Laat iedereen zijn/haar mening! Er zijn goede en slechte callcenters en callcentermedewerkers en er zijn tevreden en ontevreden klanten van PT. Iedereen heeft zo z'n eigen ervaringen. Laten we het houden bij ervaringen uitwisselen en tips geven aan elkaar, daar is dit forum toch voor bedoeld?

Bij mij is er - ondanks het intrekken van de machtiging - toch weer geld afgeschreven van mijn bankrekening (tel. kosten van september). Die maand zat ik nog wel bij PT, maar sinds 22-9 bel ik weer via KPN. Bij de bank dus maar even PT laten blokkeren!
Maar maandoverzichten krijg ik niet meer. En ze reageren niet meer op aangetekende brieven.
Wordt dus weer vervolgd . . .

robinv
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:16

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door robinv »

Toch weer typisch vind ik. Je kent de details niet, maar je gaat ervan uit dat Johan250 overstag is gegaan. Doe je dat altijd zo? Zomaar tot conclusies komen zonder de feiten te kennen? Aangezien ze tot een overeenstemming zijn gekomen, is het niet logisch te concluderen dat Johan250 tevreden is gesteld? Ik bedoel maar, waarom zou je Pretium aanvallen als ze tot een overeenstemming komen? Dat slaat nergens op. Misschien probeert Pretium wel het goede te doen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik ben het daar mee eens. Johan heeft een deal gesloten. Hij heeft afgesproken dat hij dit niet bekend maakt. Dus houdt hij zich daar aan.
Natuurlijk vind ik het jammer dat we niet lezen wat er is afgesproken, maar ik respecteer dat hij zich aan de afspraak houdt.
Het doel van dit forum lijkt mij dat we elkaar proberen te helpen dat mensen die een probleem hebben een oplossing hiervoor vinden.

s.jongeneel
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2008 23:13

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door s.jongeneel »

Ik ben het met u eens, TdeHond. En ik ben blij te zien dat Pretium naar oplossingen zoekt. Zo heb ik ze zelf altijd leren kennen.

beuk
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 okt 2008 11:52

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door beuk »

Jawel, soms zoekt PT naar oplossingen, maar in zeer veel gevallen worden de klanten die zich verweren door PT geschoffeerd. Verbazingwekkend dat anno 2008 een serieuze aanbieder van telecomdiensten zich zo mag opstellen. Ongetwijfeld zijn er tevreden klanten. Maar het gaat niet aan om de klanten die door PT uiterst kwalijk worden behandeld als 'zeurpieten' of 'klagers' aan te merken.

Niet voor niets loopt er een gerechtelijk onderzoek naar het gedrag van PT en zijn er reeds 3 maal kamervragen gesteld. Niet voor niets heeft TrosRadar een hele uitzending aan de telemarketing van PT gewijd. Niet voor niets is deze PT-thread op dit forum een van de allergrootste.

Laten we de zaak toch vooral helder houden.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik ben tegen de manier waarop de callcenters van Pretium mensen onder vaak valse voorwendselen lijken binnen te hengelen.
Ik ben dus tegen Pretium, simpel omdat je daarna aan Pretium vastzit. In mijn ogen is Pretium verantwoordelijk voor de manier waarop callcenters hen aan klanten helpt.

Daarnaast vind ik dat als iemand toegezegd heeft niet in te gaan op de details van een deal, deze zich daaraan dient te houden.

Ik ben dus tegen Pretium maar voor Johan, om misverstanden te voorkomen.

s.jongeneel
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2008 23:13

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door s.jongeneel »

Beste beuk. Ik ontken niet wat u zegt en ik nemand dan ook maar iets verweten. Ik heb alleen willen aangeven dat Pretium probeert met oplossingen voor de dag te komen en dat ze daarmee lijken op het bedrijf dat ik als behulpzaam heb leren kennen. Ik spreek alleen voor mezelf. Mag u vragen geen woorden in mijn mond te leggen, want ik heb nooit de bedoeling gehad wie dan ook lelijk te bejegenen. Ik meen dat dat ik ook niet heb gedaan Ik heb alleen gezegd dat mijn ervaring met Pretium goed is. Dat is alles.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Johan,
Van mij gefeliciteerd met het resultaat. Je hebt al lang genoeg in de Pretium-ellende gezeten. Je hebt er hard voorgevochten en via dit forum Pretium heel wat narigheid bezorgd. Uiteindelijk heb je toch je recht gekregen.
Anderen zullen het klusje verder wel klaren.
Sluit me aan bij de oproep van automaiti op deze blz. Als Pretium ook na herhaalde pogingen niet wil ontbinden en als je vindt dat je misleid bent of dat zonder toestemmming geld is afgeschreven, dien dan een klacht in bij Hoofdofficier Haarlem. Op http://www.e-techconsult.nl/ staat een voorbeeld.

robinv
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:16

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door robinv »

Ik ben tegen de manier waarop de callcenters van Pretium mensen onder vaak valse voorwendselen lijken binnen te hengelen.

Tja, TdeHond, als ze alleen maar valse voorwendselen "lijken" te gebruiken, ben je dan niet prematuur om te zeggen dat je tegen Pretium bent? Wat betekent dat nou helemaal? Is het nu echt onmogelijk dat Pretium liever niet door zo'n callcenter gerepresenteerd wil worden, precies zoals ze dat in de uitzending zeiden? Ik denk dat dat heel goed mogelijk is en wel precies om de reden die wittesusan al aangaf. Zo'n callcenter werkt uiteindelijk tegen het belang van je bedrijf.
mvg Robin[/quote]

Gesloten