LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Uden 1
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mei 2008 12:21

Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Uden 1 »

Laats ben ik door Pretium Telecom gebeld en ik gaf aan geen interesse te hebben, toen was hun antwoord (dan gaan we je iedere avond 50 keer bellen).
Ze maken waar wat ze zeggen ik word iedere avond minstens 30 keer gebeld, zijn er meer forummers die hier last van hebben zo ja wat kan ik hier tegen doen?
Ik heb KPN hierover al benaderd en die geeft aan dat er meer klachten over zijn, maar kan daar op het moment nog niks aan doen.
Mischien heeft iemand een goed advies.

GoldenIndy
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jul 2006 13:51

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door GoldenIndy »

Dat is vervelend. Een ander bedrijf zal hier idd niets aan kunnen doen. Misschien een nieuw (geheim) nummer nemen en anders nummerherkenning inschakelen, zodra er anoniem gebeld wordt neem je niet op. Verder zou ik een klacht indienen maar of dat veel helpt.

Uden 1
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mei 2008 12:21

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Uden 1 »

Ze bellen met onbekend nummer, en ik denk ook niet dat een klacht indienen veel hept.
Op het moment kan KPN er nog niks mee omdat ze de klachten aan het invenrtariseren zijn.

jessica1969
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2009 14:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door jessica1969 »

ook ik ben een paar dagen geleden gebeld met de smoes dat ze KPN waren. En dat de rekeningen voortaan per maand betaald moeten gaan worden en dat daardoor een nieuw contract opgesteld moest worden. Ik gaf als antwoord dat wij via Tele2 bellen en dat zo wilden laten. Nee antwoorde deze beste meneer dat blijft allemaal hetzelfde. Net bij de post zit een nieuw contract! Dit is toch gewoon puur oplichting!!? Ze zeggen van KPN te zijn!! Echt associaal is dit! Ik heb dan ook meteen teruggebeld en gezegd dat we er van zien omdat ik niet wil veranderen. De notitie werd in de pc gemaakt! Maar moet ik dit nu geloven?? Heeft er iemand hier evaring mee?? Graag een reactie!!

benno50
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 jan 2009 16:12

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door benno50 »

1. nu direct een aangetekende brief schrijven, ontken ieder contract en als ze het al vinden claim dat je binnen 7 werkdagen na datum brief er van afziet.
2. je hebt een giro of banknummer achter gelaten: blokkeer dat voor incasso door pretium.
3. aangetekende broief naar KPN dat jij geen wijzinging van je contract wenst en dat iedere inmenging van buiten af en met name door PT niet legaal is, VERBIEDT een verandering zonder expliciet toestemming van jou.

kijk naar kassa zaterdag 7-2 18.55 uur

sterkte en volhouden

benno50
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 jan 2009 16:12

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door benno50 »

Beste HerrDoktorOetker,

Ik weet het niet. De heer Nyks is een niet welkdenkend mens, immers een weldenkend mens had dit soort ellende nooit over de ander uitgespreid. En je weet nooit hoe deze niet weldenkende mens gaat handelen Het gaat om een zieke vorm van onkruid die bestreden moet worden.

Daarnaast hebben we te maken met een overheid die boter op zijn hoofd heeft. Een ConsumentenAUTORITEIT die alleen maar ja en amen knikt en roept oh wat vervelend, een wetgever die toch had moeten inzien dat "kopen op afstand" op deze manier niet werkt en dus accuut actie had moeten ondernemen met de EIS van een schriftelijke bevestiging en ga maar door. We moeten blijven vechten tot het een keer ophoudt. Ik vind het ook zo jammer voor die jongeren die in de call centra misvormd worden met dit soort zieke instellingen.

Ik hoop dat het "Deus ex machina" een keer naar beneden komt vallen en dan weet u wel waar ik hoop dat het terechtkomt.

benno50
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 jan 2009 16:12

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door benno50 »

@ Uden 1

Ga onmiddellijk naar de politie en laat Proces verbaal opmaken wegens telefoonstalking. Laat je niet afschepen en als ze het niet doen, niet dreigen, maar zeggen (en doen) dat je dan naar de Officier van Justitie gaat.

De politie kan door tussenkomst van de OvJ je telefoonlijn laten tappen en er zo achterkomen wie er belt. Dat gebeurt niet zomaar want de Ovj heeft weer een machtiging nodig van een RechterCommissaris.

Overigens denk ik dat het spelletje gauw afgelopen is als je telefoon niet aangesloten is, stekker er een paar dagen uit (niet leuk, daar heb je geen telefoon voor) maar vooruit.

Ik heb ook wel eens gedacht aan een antwoordapparaat met de volgende boodschap Dit gesprek kost een euro vijftig per minuut plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon .... Je moet even een goede stem zien te vinden maar als het lukt ....

Heel veel sterkte en VOLHOUDEN

benno50
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 jan 2009 16:12

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door benno50 »

Vanavond in de studio van Kassa gezeten. zie eventueel wwww.uitzending gemist.

Ik heb na afloop Patrick Wiedijk gesproken. Hij heeft mij toegezegd, dat iedere klacht die nu bij de helpdesk wordt gedeponeerd met betrekking tot de coulanceregeling in zeer korte tijd wordt opgelost.

Bel met de helpdesk en verwijs in dat gesprek naar de uitzending van Kassa op 7 februari, vermeld je klantnummer en geef in alle rust aan dat je klacht opgelost moet worden onder verwijzing naar het gesprek tussen de heren Wiedijk en Verbeek na de uitzending.

Hij heeft me dat toegezegd in een serieus gesprek. Stuur mij een mailtje op [email protected] met alleen je gegevens en wanneer je met de helpdesk gebeld hebt en of je klacht opgelost wordt/is en ik zal bij de heer Wiedijk navraag doen naar de aflloop.

Blijf rustig en correct, maar houdt vol.

Gesloten