LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom, Tele2: Eerste Hulp voor Gedupeerden

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
michelle10
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 okt 2005 23:52

Pretium Telecom, Tele2: Eerste Hulp voor Gedupeerden

Ongelezen bericht door michelle10 »

Ik heb een uitreksel gemaakt van reacties in de 25 pagina's van de thread over Pretium Telecom. Hope it helps! Kan ook helpen voor mensen die opeens Tele2 klant zijn geworden, ook al gaat dat niet via telefonische verkoop..

MISLEIDING, OPLICHTING, ONWETTIG HANDELEN
U bent onder valse voorwendselen misleid
• Er sprake is van "cold calling". Er mag dus niet zomaar geld worden afgeschreven door Pretium van de rekening van mijn partner, waar KPN wel toe gemachtigd was.
• Het telefoongesprek is niet gevoerd en de bandopname niet ingesproken door de abonnement- en rekeninghouder. Deze heeft dus geen toestemming gegeven.
• Er is sprake van een onjuiste en onvolledige voorstelling van zaken betreffende de identiteit van de beller, zijn bedoeling, de minimale duur van de overeenkomst, het van toepassing zijn van een bedenktijd van 7 dagen, en nog meer.

TELEFONISCHE MACHTIGING AAN PRETIUM ONWETTIG
Kan ik telefonisch een machtiging verstrekken aan een incassant?
Dat is inderdaad mogelijk. Hiervoor gelden wel extra voorwaarden:
• Als u nog geen relatie hebt met de incassant, mag hij u niet ongevraagd bellen en om een machtiging vragen. Een telefonische machtiging is dan alleen toegestaan als u zelf het initiatief neemt via uw vaste telefoonaansluiting.
• Bestaat er wel een relatie, dan kunt u allebei het initiatief nemen tot het geven van een machtiging. U hoeft dan alleen uw klantnummer op te geven voor identificatie.
• Hebt u een telefonische machtiging gegeven, dan moet de incassant u binnen enkele werkdagen een schriftelijke bevestiging sturen. Hij informeert u daarin onder meer over de terugboekingstermijn en de geplande datum van afschrijving.

BLOKKEREN
Het banknummer van Pretium laten PER DIRECT laten blokkeren! Uw bank kan u hiermee helpen. Alleen Pretium is dan niet meer in staat met uw bank/grionummer te werken, al het overige normale (en fatsoenlijke) betalingsverkeer vindt gewoon doorgang.

STORNEREN
Het betaalde geld laten storneren (laten terugboeken). En niet reageren, incasso laten komen, en u wint altijd. Misleiding is stafbaar, dus ongeldig contract!
Laatst gewijzigd door michelle10 op 22 sep 2007 21:52, 3 keer totaal gewijzigd.

EdgarW
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jul 2007 17:07

Re: Pretium Telecom, Tele2: Eerste Hulp voor Gedupeerden

Ongelezen bericht door EdgarW »

kion,

Harstikkebedankt voor het groeperen en samenvatten !!!

MAXIEM

Re: Pretium Telecom, Tele2: Eerste Hulp voor Gedupeerden

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@kion,

Prima initiatief en we blijven het volgen!!!

Maxiem.

Note:
STONEREN!
Het betaalde geld laten stoneren (laten terugboeken). En niet reageren, incasso laten komen, en u wint altijd. Misleiding is strafbaar, dus ongeldig contract!
Wel even het woordje stoneren veranderen in storneren

ikke53
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 jul 2007 12:37

Re: Pretium Telecom, Tele2: Eerste Hulp voor Gedupeerden

Ongelezen bericht door ikke53 »

bedankt Kion, heb alles uitgeprint.

en Maxiem, inderdaad is het storneren, maar ik vind dat foutje niet zo erg; elke bank begrijpt wat je bedoelt.

dan wens ik bij deze iedereen veel succes met het beeindigen van
het pretium"contract". :P

michelle10
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 okt 2005 23:52

Re: Pretium Telecom, Tele2: Eerste Hulp voor Gedupeerden

Ongelezen bericht door michelle10 »

Wel even het woordje stoneren veranderen in storneren
Done!

michelle10
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 okt 2005 23:52

Re: Pretium Telecom, Tele2: Eerste Hulp voor Gedupeerden

Ongelezen bericht door michelle10 »

Correctie in het onderwerpje "Bandopnames" staat hieronder :oops:

BANDOPNAMES?
Die zijn niet rechtsgeldig omdat ze niet kunnen bewijzen dat het uw stem is. Alhoewel iemand anders het volgende zegt:
Uiteraard geen bandjes! Men noemt dat een bandopname maar het is gewoon een digitale opname van het telefoongesprek die als een bestand wordt toegevoegd aan de klantinformatie in hun computersysteem.
Dit wordt dus keurig gesorteerd en raakt niet kwijt. Uiteraard zou het niet als wettelijk bewijs mogen gelden want er kan heel makkelijk vanalles mee gemanipuleerd worden. Dat garandeert echter niet dat de rechter het als bewijs afwijst.

gozik
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2006 17:02

Re: Pretium Telecom, Tele2: Eerste Hulp voor Gedupeerden

Ongelezen bericht door gozik »

Afhankelijk van het toestel heb ik verschillende stemgeluiden, dus als ik op het kamer toestel inspreek dan kan ik elk contract op het slaapkamer toestel (hoge tonen) ontkennen!

Volgens mij is het noemen en bevestigen van bank en prive gegevens die alleen U weet en niet iedereen voldoende!
Dus bij vreemde stemmen, gewoon jammer, maar je kunt je wel beroepen op eerder niet opgenemen afspraken, en tijdens de opname een verwijzing dat dit er ook moet opstaan, dus gewoon tijdens het gespreks opname even zeggen; Dus het is vrijblijvende offerte?
en dan vervalt de juridische waarde, ook als ze het eruit zouden knippen, dat is ook strafbaar en bewijsbaar.

mvde
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2007 13:30

Re: Pretium Telecom, Tele2: Eerste Hulp voor Gedupeerden

Ongelezen bericht door mvde »

Kion,

Mooi, ik (ofwel mijn moeder van 85 jaar) is slachtoffer van Pretium. Je uitreksel is een mooie handleiding voor verdere stappen.


Bedankt.

telenee
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 sep 2007 12:08

Re: Pretium Telecom, Tele2: Eerste Hulp voor Gedupeerden

Ongelezen bericht door telenee »

Tele2 schermt ook altijd met "bandopnames". Ik vroeg ze of ze misschien even die opname als bewijs naar mij toe wilden sturen. Nou, dant kunnen ze niet.
Later had ik een andere helpdeskmedwerker aan de lijn (ja heus, ze zijn bijna miljonair geworden door mij!) aan wie ik vroeg of hij het gesprek tussen hem en mij op wilde nemen om daar later op terug te kunnen vallen. Kon niet zei hij, waarbij hij gelijk vertelde dat die andere medewerker gebluft had. Dus dat was duidelijk.

Maar eerlijk gezegd ben ik wel bang voor incassobureau's van die maken je het leven wel erg moeilijk!.

Ik ben maar aangehaakt bij de geschillencommissie telecom en hoop dat het een positieve afloop zal hebben.
Zo ja, dan zal ik de hyperlink bij alle topics op deze site doorgeven en dan wordt iedereen weer een beetje weerbaarder tegen Tele2.

Flauw hè om zo'n oud mensje te treiteren.... ik hoop dat ze het niet goed beseft en dat anderen het voor haar gaan oplossen. :roll:

http://www.degeschillencommissie.nl

mahboubaa
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2007 12:28

Re: Pretium Telecom, Tele2: Eerste Hulp voor Gedupeerden

Ongelezen bericht door mahboubaa »

Bedankt voor alle informatie betreft Pretium.
Ik werd gisteren gebeld door Pretium en was stom geweest om mij te laten verlijden om een toezegging te doen voor een contract met Pretium (ze hebben hier een bandopname van gemaakt).

Dit was gisteren. Ik ga niet wachten totdat ik de welkomspakket krijg om de brief te schrijven dat ik geen contract heb/wil met Pretium (zoals de voorbeeld in dit forum).

Ik wil ook nu meteen hun bankrekeningnr laten blokkeren bij mijn rekening. Omdat ik de welkomspakket nog niet heb, heb ik de rekeningnr niet van Pretium.

Kan iemand die dat weet mij zeggen wat dat is - zodat ik deze meteen kan blokkeren?
Alvast Bedankt,
Een gedupeerde!

WGW
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 sep 2007 11:59

Re: Pretium Telecom, Tele2: Eerste Hulp voor Gedupeerden

Ongelezen bericht door WGW »

Ook mijn moeder is slachtoffer geworden van deze mispunten!
Afgelopen weekend kwam ik erachter dat zij zich had laten ompraten.
19 juli jl. had ik haar via infofilter laten "afmelden" voor telfonische benadering, maar ik krijg nu steeds meer het idee dat P-T, nog even snel een belletje naar haar hebben gedaan, het zou immers 4-6 weken duren, eer deze "blokkering" in zou gaan??
Dus hadden ze nog 2 weken de tijd om haar te benaderen!!
Ik had vóór 31 augustus moeten “afzeggen” omdat dat nog binnen die 7 dagen was…aldus de medewerkster van de helplijn. (die later nooit meer te bereiken is geweest!! :evil: )
Dankzij Kion, kan ik zo dadelijk de stappen gaan ondernemen die hierboven vermeld staan….Mijn hartelijke dank daarvoor!!

Ik had ook graag nadat ik bij de Primafoon winkel vandaan kwam, bij de Postbank aan willen gaan om die nummer blokkering in werking te stellen.
Nu heeft er nog geen afschrijving plaats gevonden, vandaar mijn vraag:
Is er iemand die het rekening nummer van P-T voor mij heeft?

MAXIEM

Re: Pretium Telecom, Tele2: Eerste Hulp voor Gedupeerden

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Het nummer was en is(?): 681111

Adres Pretium:

Klantenservice:
Pretium Telecom
Antwoordnummer 1118
2000 VE Haarlem

het Nederlandse telefoonnummer is of 0900-1637000

Selectieve blokkade aanleggen voor bank/gironummer: 681111

Website: http://www.pretiumtelecom.nl

Pretium is wel aangesloten bij de geschillencommissie

http://digitaal.degeschillencommissie.n ... ea41a13ba6

InformatiePretium
De pretiumellende

http://www.watdoenwijmet.nl/help-wat-is-pretium/

Meld uw narigheid met pretium vooral ook bij de Consuwijzer, tel.nr. 0880707070. Zij zijn als toezichthouder Opta namelijk in staat om stappen te ondernemen tegen Pretium. Mocht u lid zijn van de Consumentenbond neem dan ook contact op met hen.

Sukses, groeten, Maxiem.

WGW
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 sep 2007 11:59

Re: Pretium Telecom, Tele2: Eerste Hulp voor Gedupeerden

Ongelezen bericht door WGW »

Hartelijk bedankt voor je reactie.

Ik had dit nummer ingevoerd bij mijn postbankrekening, maar het werd als zodanig niet herkend, vandaar mijn vraag hier.
Misschien dat ze het nummer inmiddels gewijzigd hadden???

Ik ga nu naar de primafoon winkel en hoop van harte dat mijn moeder straks weer met een "gerust hart" de telefoon opnemen kan, als ze wordt gebeld.... :wink:

riet1711
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 sep 2007 17:50

Re: Pretium Telecom, Tele2: Eerste Hulp voor Gedupeerden

Ongelezen bericht door riet1711 »

Hallo, ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan geven..... ben voor het
eerst op deze site en heb dit berichtje ook elders geplaatst zonder
reactie, dus probeer ik het zo...




Geplaatst op 18 Sep 2007 17:00 door Verstuur mail riet1711
Mijn zoon krijgt afschrijvingen van een abonnement op pretium. Hij heeft zich nooit opgegeven. Pretium is niet telefonisch bereikbaar, want je moet een klantnummer invoeren (wat hij dus niet heeft).
Hij heeft zelf alleen een mobiel abonnement, nooit een vaste aansluiting gehad zelfs. van de KPN hoorden we dat Pretium alleen
vaste abonnementen heeft. Mijn vraag is of dit klopt, want hoe kan hij
dan rekeningen krijgen voor een telefoonaansluiting die er niet is???
Ik wil hierover met pretium gaan schrijven, maar wil eerst wel zeker weten dat Pretium alleen vaste telefoonlijnen heeft. Wie kan mij helpen??? Alvast hartelijk dank, groetjes Riet

fuiduif
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jun 2005 22:19

Re: Pretium Telecom, Tele2: Eerste Hulp voor Gedupeerden

Ongelezen bericht door fuiduif »

Hoi Riet,

Pretium heeft alleen vaste telefonie.

Tip: incasso storneren!

Waarschijnlijk heeft iemand die wél klant is bij Pretium een verkeerd rekeningnummer opgegeven, waardoor het nu bij je zoon wordt afgeschreven. Hij krijgt immers geen nota's op papier?

Als hij storneert, dan krijgt de echte klant vanzelf een herinnering.

Klaar

michelle10
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 okt 2005 23:52

Re: Pretium Telecom, Tele2: Eerste Hulp voor Gedupeerden

Ongelezen bericht door michelle10 »

Hierboven werd het rekeningnummer vanPretium Telecom gevraagd en later door iemand gegeven als zijnde 61111. Is dat wel een juist rekeningnummer??? Ik ben (nog steeds) lid van Pretium Telecom, maar op mijn giroafschriften staat als rekeningnummer van Pretium Telecom: 8670341

riet1711
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 sep 2007 17:50

Re: Pretium Telecom, Tele2: Eerste Hulp voor Gedupeerden

Ongelezen bericht door riet1711 »

hallo Kion, op het afschrift bij mij staat ook rekeningnummer 8670341.
Waarschijnlijk hebben zij meerdere nummers. Uiteraard moet je dan het gironummer waar jij naar betaalt gebruiken. succes ermee, groetjes, Riet

riet1711
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 sep 2007 17:50

Re: Pretium Telecom, Tele2: Eerste Hulp voor Gedupeerden

Ongelezen bericht door riet1711 »

Hallo fuiduif,

Het is nu opgelost bij pretium. Het bleek inderdaad zo te zijn dat er een verkeerd gironummer is gebruikt. Van Pretium krijgt mijn zoon nu al het geld teruggestord. Nogmaals dank voor je tip!!! groetjes Riet

snappie 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2007 16:38

Re: Pretium Telecom, Tele2: Eerste Hulp voor Gedupeerden

Ongelezen bericht door snappie 1 »

Ook ik ben in December 2006 benaderd door Pretium, en dus ook alles op een bandje opgenomen. Ik heb nog gevraagd of ik er ten alle tijde weer onderuit kon en het antwoord was JA. Na 2 maanden bellen had ik niet het gevoel dat ik goedkoper uit was dan bij KPN, heb daarom gebeld en het antwoord was dat ik het over en langere tijd moest zien dan 2 maanden. Heb het dus zo maar gelaten, in mei had ik er zo'n beetje genoeg van en heb het weer overgezet naar Kpn, dit ging gemakkelijk en ik kreeg een brief van pretium waarin stond dat mijn belvrij abonnement opgezegd was maar dat ik de rest van 3,95 per maand in 1 keer moest aflossen. Ook heb ik in deze tijd een brief gekregen met een code voor altijd prijs die je op de computer moest invoeren. Ik heb deze code ingevoerd en GEEN prijs maar een gratis abonnement incl. privilegeboekjes dat bij het belpakket hoorde. Ik heb direct gebeld dat ik dit een vuile streek vond en dat ik deze boekjes niet wilde. Maar ik kreeg de boekjes dus wel, in juni werd mijn abonnement beeindigd en ik dacht dus ook de privilegeboekjes. Omdat ik eind september nog een boekje kreeg heb ik maar weer gebeld, dit is dus een apart abonnement wat na een jaar overgaat in een abonnement van een jaar voor 65,00 en schriftelijk 3 maanden van tevoren opgezegd moet worden. Ik ben dus 2 weken te laat met opzeggen en moet dus nog 1 jaar lid blijven :( Heb natuurlijk weer gebeld en had na 10 minuten iemand aan de lijn. Ik werd zo onbeschoft behandeld en er werd gezegt dat het mijn probleem was en dat ik maar 1 ding opgezegd had alleen het bellen dus!!!!! Mijn haren staan er overeind van en ben niet van plan om te betalen omdat ze dit op een valse manier hebben gedaan :oops:

craats
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2008 20:45

Re: Pretium Telecom, Tele2: Eerste Hulp voor Gedupeerden

Ongelezen bericht door craats »

Ook wij hebben veel last van dit bedrijf. Ongevraagd en zonder toestemming ons abonnement overnemen van de kpn. Zelfs een rechter schijnthier ingetrapt te zijn.
Wij hebben alleen toestemming gegeven om ons info op te sturen en zijn zo dom geweest om onze gegevens "al vast op te geven"voor het geval wij toe zouden stemmen.
Dit komt op mij over als een criminele activiteit.
Geen brief helpt, telefonuisch zijn ze haast niet bereiknbaar.
Nu maar de geschillen commisiie ingeschakeld.
als ik al die ervaringen met dit bedrijf eens lees zou ik een club van gedupeerden willenn oprichten om te zien of je gezamenlijk iets zou kunnen doem wat mij alleen niet lukt.

Gesloten