LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] privilege bv haarlem/pretium telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
lanaceet
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 feb 2012 15:41

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door lanaceet »

Hallo MaartenF,

De kans dat Pretium gewoon door gaat met het porteren van het nummer is groot.
De KPN moet hiermee instemmen en mag niets doen. (orders van de Opta!)

Het enigste wat je kunt doen om het nummer in de familie te houden is per direct internet-plus bellen aanvragen. Dit type lijn kan Pretium niet porteren. Als je bij KPN de reden van de aanvraag opgeeft zullen ze niet moeilijk doen als je net voor de oplever datum annuleert en de gewone lijn terug wil.

deze methode heeft bij ons 5 jaar geleden zeer effectief gewerkt.

BC56
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2012 18:14

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door BC56 »

Ook mijn moeder (84) heeft te maken met pretium/privilege. Vorige week ontdekte we dat er €65,- is afgeschreven door privilege en dit blijkt te zijn voor een website en een magazine (dat ze nooit heeft ontvangen). Vorige week kreeg ze een brief over een concert van de Rolling Stones, zo kwam ze er achter dat er €65,- is afgeschreven. Mijn moeder was niet op de hoogte dat zij een contract had bij privilege en heeft ook nooit iets met hun afgesloten. Zij heeft wel sinds 2007 pretium en het contract met privilege is ook sinds 2007. Inmiddels het bedrag laten storneren en rekening laten blokkeren. Het lijkt wel dat er voornamelijk ouderen het slachtoffer worden.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 nov 2013 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Ongefundeerde uitspraak

Theworld
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2013 14:03

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door Theworld »

Ook bij mij 70 euro afgeschreven in Dec. 2012 Had wel degelijk telefonie van Pretium, ruim anderhalf jaar geleden geen afname meer. En nu opeens dus 70 Euro afgeschreven en uiteraard teruggestort. Schandalig...

Maxime19
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2013 11:27

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door Maxime19 »

Goedemorgen,

Mijn man zijn opa 92 jaar en oma 86 jaar hebben ook hiermee te maken gehad. Van de week was er 114 euro van hun rekening afgeschreven, oma heeft het gelijk laten storneren en teruggestort gekregen. Maandag kreeg oma een brief of zij contact wilde opnemen, nou dat heeft zij gedaan. Er wordt verteld dat je niet telefonisch op kan zeggen, maar schriftelijk. Terwijl zij zelf wel contracten telefonisch met oudere mensen afsluiten. Oma weet niks van een afgesloten contract af, maar oma kan het ook niet meer weten want volgens privilege loopt dit contract vanaf 2010. Wat mij enorm steek is hoe komen hun al de prive gegevens van oma. Ik ben op het internet wezen spitten, maar het is niet normaal hoeveel oude mensen met dit bedrijf te maken hebben, kunnen wij er dan helemaal niks tegen doen.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 nov 2013 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Ongefundeerde uitspraken

Mar68
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2013 09:57

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door Mar68 »

Goedemorgen,
ook voor mij kwam de verrassing dat bij mijn vader 79jr een bedrag van 70 euro is afgeschreven door Privilege Haarlem.
Dit is niet Premium Telecom wat ik eerst dacht. Privilege is een bedrijf voor internet veilingen denk ik?
Mijn vader is inmiddels overleden en zij geven aan dat dit contract al loopt sinds 2011. Man van 79 die geen computer heeft maar zich ingeschreven heeft voor internet veilingen. Je vraagt je af hoe die telefoongesprekken dan gaan?!?!
Ook wij hebben ervaring met Pretium Telecom.
Ik wil voor een ieder die dit leest aangeven dat Premium Telecom in mijn ogen niet goed handelt.
Advies zet het nummer van ouderen in het bel me niet register.
Ik vind het schandalig dat deze praktijken gewoon door kunnen gaan.
grt Marianne
Laatst gewijzigd door Radar op 29 nov 2013 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Ongefundeerde uitspraken

tedje0101
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:05

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door tedje0101 »

Ook bij mijn moeder van 85 heeft Pretiumafgelopen week de tructoegepast. Ze belden haar en lieten veel de naam KPN vallen, zodat mijn moeder dacht dat KPN haar een goedkoper abonnement wilde verkopen.
Toch is ze tijdens het aandringen van de mevrouw steeds op haar standpunt blijven staan dat ze toch geen ander abonnement wilde. Maar nadat steeds maar weer het "goedkoper abonnement" werd genoemd, heeft mijn moeder gezegd, nou ja, als het goedkoper kan vind ik dat prima maar ik ga niks tekenen. Nog steeds met de gedachte dat ze een mevrouw van de KPN aan de lijn had.
De mevouw zei iets van "prima", vroeg m'n moeder of ze toch nog een infofolder mocht toesturen en wilde nog even het gesprek samenvatten met wat ja/nee antwoorden. Heeft mijn moeder dom genoeg - maar ja, nogal oud - gedaan.
Een dag later had ze een envelop in de bus met Gefeliciteerd met uw keuze voor het Pretium(..)abonnement voor uw vaste telefoonaansluiting."
Misdadig, maar kennelijk kan dit nog steeds. Ik ga komende dagen voor haar proberen alsnog van het ongevraagde abonnement af te komen. Dat zal vast lukken omdat ik er bijtijds bij ben; in de welkomstbrief aan mijn moeder staat dat dat binnen 7 dagen kan. Maar ben toch benieuwd of het lukt.
Ik hoop dat Tros Radar hier binnenkort nog eens aandacht aan besteed.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 nov 2013 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Ongefundeerde uitspraken

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Tedje,
overweeg ook melding te maken bij de OPTA (men misleidt nog steeds dus), en eventueel vragen bij KPN of zij kunnen helpen - er word immers misbruik van hun naam gemaakt.

tedje0101
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:05

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door tedje0101 »

beste @Guardian72,

Bedankt voor je tip.
Inmiddels heb ik Pretium trouwens gebeld en aangegeven dat ze mijn moeder tegen haar wil een abonnement hebben verkocht. Mijn telefoontje valt binnen de 7 dagen bedenktijd - en de helpdeskmedewerker heeft toegezegd dat mijn moeder nog deze week een brief krijgt met de bevestiging dat zij geen abonnee (meer) is bij Pretium. Ben benieuwd.
Het gesprek met de Pretium medewerker heb ik opgenomen trouwens.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 nov 2013 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Ongefundeerde uitspraak

mathilde1955
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2013 16:48

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door mathilde1955 »

Vandaag kijk ik mijn afschrijvingen van de bank na op internet en tot mijn verbazing is er een bedrag van 70 euro afgeschreven van mijn rekening tgv Privilege BV Haarlem.
Geen idee wie of wat dit is dus direct gegoogled.
Direct kwam ik de RADARsite tegen en heb de reacties gelezen.
Als eerste ga ik morgen naar de bank om het bedrag te laten storneren.
Hoe het verder zal aflopen laat ik dan nog weten.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

mathilde1955 schreef:Vandaag kijk ik mijn afschrijvingen van de bank na op internet en tot mijn verbazing is er een bedrag van 70 euro afgeschreven van mijn rekening tgv Privilege BV Haarlem.
Geen idee wie of wat dit is dus direct gegoogled.
Direct kwam ik de RADARsite tegen en heb de reacties gelezen.
Als eerste ga ik morgen naar de bank om het bedrag te laten storneren.
Hoe het verder zal aflopen laat ik dan nog weten.
Heb je een abonnement (gehad) bij Pretium Telecom?
Dan is men zo aan je gegevens gekomen (koppelverkoop).
En, opzeggen telefonie abonnement is niet automatisch ook opzeggen "privilege". (Wat volgens mij niet mag - ze koppelen het namenlijk wel automatisch bij aangaan abonnement).
Als je dat niet hebt gehad, maak dan bij je bank een melding van onrechtmatige incasso, laat ook direct het tegenrekeningnummer blokkeren (selectieve blokkade) - en overweeg melding te maken bij de politie van incassofraude.

PeWetje
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2013 09:05

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door PeWetje »

Mijn ouders 78 en 79 jaar zijn hebben ook met Pretium te maken gehad. Mijn moeder was van mening dat ze iemand van KPN aan de lijn had. Op 16-02-13 heeft zij van Pretium een bevestiging van de overgang van het abonnement ontvangen. Nadat mijn moeder dit bij mij gemeld heeft en redelijk van slag was hebben we op 18-02 hebben we via een brief, via een voorbeelbrief, waarin ik verwijs naar het niet rechmatig handelen en het BW artikel 7 aangetekend verstuurd naar Pretium Telecom. Op 25-02 krijgt mij moeder een reactie op deze brief waarin zij aangeven dat ze niet van plan zijn het contract te ontbinden en ze dus mijn moeder aan de zogenaamde telefonische afspraak houden. Het eenzijdig ontbinden zou volgens artikel 7:46D BW onrechtmatig zijn. Wie o wie kan mij helpen met een vervolgstap zodat zij gewoon kunnen blijven bellen met het door hen vertrouwde KPN en niet met PRetium?
Laatst gewijzigd door Radar op 29 nov 2013 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Ongefundeerde uitspraak

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

PeWetje schreef:Mijn ouders 78 en 79 jaar hebben ook met Pretium te maken gehad. Mijn moeder was van mening dat ze iemand van KPN aan de lijn had. Op 16-02-13 heeft zij van Pretium een bevestiging van de overgang van het abonnement ontvangen. Nadat mijn moeder dit bij mij gemeld heeft en redelijk van slag was hebben we op 18-02 hebben we via een brief, via een voorbeelbrief, waarin ik verwijs naar het niet rechmatig handelen en het BW artikel 7 aangetekend verstuurd naar Pretium Telecom. Op 25-02 krijgt mij moeder een reactie op deze brief waarin zij aangeven dat ze niet van plan zijn het contract te ontbinden en ze dus mijn moeder aan de zogenaamde telefonische afspraak houden. Het eenzijdig ontbinden zou volgens artikel 7:46D BW onrechtmatig zijn. Wie o wie kan mij helpen met een vervolgstap zodat zij gewoon kunnen blijven bellen met het door hen vertrouwde KPN en niet met PRetium?
zoek even het andere topic (115 pagina`s) over pretium - daarin staan voorbeelden en links naar voorbeelden.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 nov 2013 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Ongefundeerde uitspraak

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Pewetje,
Normaliter stuurt Pretium in zo'n geval eerst een welkomstbrief en map , met daarin de vermelding van een ontbindingstermijn van 7 werkdagen na ontvangst brief. Het lijkt er op, dat u deze brief heeft gemist en heeft gereageerd op de volgende brief, waarin de exacte datum van overzetten door de KPN wordt genoemd.
In dat geval zal Pretium moeten bewijzen, op welke datum u de welkomstbrief heeft ontvangen, en dat kunnen ze niet, want hij is niet aangetekend. Dit betekent, dat u volgens rechtbank en geschillencommissie gewoon op tijd hebt ontbonden (zie b.v. http://www.degeschillencommissie.nl/kla ... ij-aangaan).
Ik zou er nog maar een aangetekende brief aan wijden, waarin u met bovenstaande redenen stelt, dat u tijdig hebt ontbonden, dat u de volledige voicelog toegestuurd (eventueel via mail) wilt krijgen van het wervings telefoongesprek en dat u naar de Geschillencommissie zult stappen.

Meer informatie en alternatieven zijn te vinden in de telefoongids van HerrDokterOetker (zie http://herrdoktoroetker.angelfire.com/) of op http://members.home.nl/vd.kraats/pretium/index.htm
Laatst gewijzigd door Radar op 29 nov 2013 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Ongefundeerde uitspraken

keizerin
Berichten: 47
Lid geworden op: 03 feb 2011 09:39

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door keizerin »

@krikvanderkruk. De vraag werd in 2011 gesteld, dus mogelijk heeft TS al een oplossing gevonden.
Overigens denk ik dat u geen ervaring heeft met Pretium, anders zou u weten dat ze ook telefonisch vragen of bij hun abonnee wil worden. Automatisch krijg je ook een blad (Privilege) waar zo'n 65,- euro automatisch van je rekening wordt gehouden. De telefoon opzeggen lukt, ook met een gewone brief. MAAR je moet apart het adres van Privilege achterhalen en deze opzeggen, anders gaat dat abonnement gewoon door, terwijl het wel gekoppeld is aan Pretium Telecom bij aanschaf.
Er staan veel oude vragen op dit forum, dus je moet er wel even erg in hebben in de startdatum. Anders heeft men niet zoveel aan het advies.
Vriendelijke groet.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 nov 2013 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Off-topic

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

keizerin schreef:@krikvanderkruk. De vraag werd in 2011 gesteld, dus mogelijk heeft TS al een oplossing gevonde.
Uhm.. PeWetje » 01 maart 2013 09:22 - da`s niet 2011.
En gezien zijn bijdragen in het lange PT topic denk ik dat Krik wel degelijk ervaring heeft.
Maar dat terzijde.

chrisje_b
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2013 22:15

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door chrisje_b »

Een collegaatje kwam bij me, haar moeder 85 jaar oud en slechthorend, kreeg deze week een brief van pretium dat de incasso's van de telefoonrekeningen sinds oktober 2011 niet waren gelukt. Of ze even het bedrag van meer dan 500 euro binnen 5 dagen middels een telefonische overboeking wilde overmaken. Het vrouwtje wist niet beter dan dat ze bij kpn zat, heeft nooit een rekening van Pretium gezien (dus van al die rekeningen sinds oktober 2011), heeft niks ondertekend, maar nu schijnt het dat ze dus al bijna 1,5 jaar bij pretium zit, maar nooit iets ervan ontvangen. Eigenlijk weten we niet wat we kunnen ondernemen, die mevrouw volledig overstuur, is afhankelijk van de telefoon. Oudere slechthorende mensen bellen en dan doen of het kpn is. Dan 1,5 jaar later even melden terwijl er nooit iets op papier is geweest en dan geen enkele rekening gestuurd is en dan maar even een brief 1,5 jaar later sturen, alle rekeningen binnen 5 dagen betalen. Wordt tijd dat iemand die firma een halt toeroept.Wat kunnen we ondernemen, iemand een idee. Zijn er meer mensen die zo nabetalingsbrief hebben gekregen.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 nov 2013 15:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Ongefundeerde uitspraken

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

chrisje_b schreef:Een collegaatje kwam bij me, haar moeder 85 jaar oud en slechthorend, kreeg deze week een brief van pretium dat de incasso's van de telefoonrekeningen sinds oktober 2011 niet waren gelukt. Of ze even het bedrag van meer dan 500 euro binnen 5 dagen middels een telefonische overboeking wilde overmaken. Wat zijn dat voor een praktijken het vrouwtje wist niet beter dan dat ze bij kpn zat, heeft nooit een rekening van Pretium gezien (dus van al die rekeningen sinds oktober 2011), heeft niks ondertekend, maar nu schijnt het dat ze dus al bijna 1,5 jaar bij pretium zit, maar nooit iets ervan ontvangen. Eigenlijk weten we niet wat we kunnen ondernemen, die mevrouw volledig overstuur, is afhankelijk van de telefoon. Oudere slechthorende mensen bellen en dan doen of het kpn is. Dan 1,5 jaar later even melden terwijl er nooit iets op papier is geweest en dan geen enkele rekening gestuurd is en dan maar even een brief 1,5 jaar later sturen, alle rekeningen binnen 5 dagen betalen. Wordt tijd dat iemand die firma een halt toeroept.Wat kunnen we ondernemen, iemand een idee. Zijn er meer mensen die zo nabetalingsbrief hebben gekregen.
In dit geval - schakel juridische hulp in.
Het is totaal niet aannemelijk dat sinds 2011 er geen enkele factuur, herinnering of aanmaning bij deze dame terecht is gekomen.
Bestrijd dat zij getekend heeft, en indien zij van mening zijn dat zij wel abbonnee is - dan dienen zij rechtsgeldig en volledig bewijs (dus geen deel van een voicelog) te overhandigen.

Maar - zoek (eventueel met mevrouw) hulp bij de rechtsbijstand of het juridisch loket.
En nogmaals - als mevrouw op correcte manier abbonnee was geworden - dan zou incasso gewoon gelukt zijn, en zo niet, is men zeer nalatig door (bewust?) geen rekeningen, herinneringen en aanmaningen te sturen. Mogelijk zou zelfs een deel verjaard kunnen zijn - maar dat is juristenvoer.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 nov 2013 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Ongefundeerde uitspraken

gerritdina
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2013 16:07

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door gerritdina »

Zojuist gebeld met pretium en privilege. Ze verschuilen zich achter allerlei wettelijke regels.
Kunnen niet de voice-log terug vinden, en ook geen formulier laten zien dat we akkoord zijn gegaan met een abonnement op Privilege. Ik heb nu een aangetekende brief verstuurd, waarin ik eis dat het abonnement direkt gestopt word en het geld terug gestort. 5 jaar lang heeft mijn moeder betaald voor een abonnement waarvoor zij geen toestemming heeft verleend, immers wat zou zij met het blad moeten, ze heeft geen internet. Het is destijds via gekoppelde verkoop gegaan, met een abonnement voor Pretium telecom. Overigens deed deze verkoper zich voor als iemand van Kpn. Smerige praktijken waar al veel ouderen de dupe van zijn geworden. De manager die mij terug belde zei dat we destijds daar apart voor benadert zijn, en een brief hebben gehad. Ik vroeg om de voice-log en kopie van overeenkomst, maar u raad het al, die hebben ze niet meer zeggen ze. Wat je ook aandraagt, ze hebben overal een mooi verhaaltje voor bah. Ik wacht het antwoord op onze brief af. Mocht dit niet naar tevredenheid zijn gaan we aangifte doen bij de politie van incasso-fraude, en verder alles ui laten zoeken door een jurist via de rechtsbijstandverzekering. Het gaat me niet zozeer om die 70 euro, maar dit soort praktijken moeten gestopt worden, hier mogen niet meer mensen de dupe van worden. Het internet staat vol van deze praktijken van deze 2 zusterbedrijven, google maar eens.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

Heel veel sterkte toegewenst met de bloedhonden van Pretium. Ik heb er ook mee te maken gehad.

Pretium is het allerergste bedrijf wat er bestaat en is berucht om hun wervingspraktijken. Als je zeker weet dat er geen contract is aangegaan, laat je niet onder druk zetten door Pretium of hun incassobureau.
Bereid je vast voor op een lange weg te gaan met Pretium. Ze zullen er alles aan doen om de boel te rekken en jouw verhalen te negeren, in de hoop dat je het uiteindelijk opgeeft. Ga niet bellen met ze dat heeft geen zin, en stuur al je brieven aangetekend en bewaar alle correspondentie.

Herrdoktoroetker en Krikvdkruk zijn de kenners op het forum.
En lees de telefoongids door http://herrdoktoroetker.angelfire.com voor de te volgen stappen.

Succes.

sjaan banaan
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 sep 2004 21:23

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door sjaan banaan »

Jawel ook mijn moeder hebben ze te pakken gehad, ze dacht echt met KPN van doen te hebben en omdat de tenaamstelling bij KPN nog op naam van mijn overleden vader staat dacht ze met het noemen van haar voorletters gewoon bij KPN de boel aan te laten passen op haar naam. Krijgt ze gister dus een overeenkomst van die klootviolen in de bus, ik heb vandaag meteen aangetekende brief weggedaan. En morgen ga ik nog wat verdere actie ondernemen......Mijn moeder heeft vannacht geen oog dicht gedaan, ze heeft alleen AOW en is nu al bang dat er geld van haar rekening afgeboekt word. Ik kan je wel een ding zeggen, ik zal niet rusten voordat dit is opgelost, al moet ik naar dat klerekantoor van ze rijden..........ik zou het met liefde doen!

Gesloten