LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] privilege bv haarlem/pretium telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste mensen,

Tot mijn verrassing zie ik weer actie rond Pretium. Dus er hangt wat in de lucht, voel ik aan. De raadgevingen hier van Langste Adem, Guardian72 en KrikvdKruk zijn goed. Zij weten waarover ze het hebben. Dus ik verwijs daar graag naar door.

Ik vind wel dat Tros Radar en Vara Kassa maar heel mondjesmaat aandacht aan Pretium geven, terwijl Pretium toch nog wel lekker bezig is. De laatste uitzending over Pretium is alweer 1 jaar geleden van Vara Kassa. Ook van de Consumentenautoriteit zie ik weinig. Doen die nog wat?

Onze voormalige bezetter is ook erg stil. Die doet het wat rustiger aan en de Telefoongids is ook al weer 1 jaar oud. Ik zal als het mooi weer wordt weer eens bij hem langs fietsen voor een bak overheerlijke ersatzkaffee :D

Groetjes,
MementoMori

sjaan banaan
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 sep 2004 21:23

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door sjaan banaan »

20 maart een aangetekende brief aan Pretium gezonden i.v.m. ontbinding overeenkomst en zojuist bevestiging van ontbinding dus ontvangen van Pretium.

Ik ga er vanuit dat daar mee de kous af is.
Mijn moeder is in ieder geval een stuk geruster want die maakte zich de hele week al druk. Al heeft
het haar natuurlijk wel porto voor aangetekende brief gekost................

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Sjaan,

Gefeliciteerd. Eind goed al goed, al kost het wel wat.

Groetjes,
MementoMori

cros54
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2013 23:56

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door cros54 »

lieve mensen, ik kom er net achter dat wij ook gestrikt zijn door privilege bv. Wij zijn nooit gebeld of zoiets. Dus de oudere mensen die tegen hun kinderen zeggen dat ze niet gebeld zijn spreken de waarheid. ga morgenvroeg meteen stappen ondernemen. grtz Carla

cros54
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2013 23:56

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door cros54 »

Vandaag met pretium gebeld ( 0900 - 1637 000 (€ 0,15 pm). Eerst een zekere Ellen en daarna Carla van de debiteuren afdeling aan de lijn gekregen. Het bleek dat ze alleen mijn ING rekeningnummer hebben en dat wij niet in hun sysyeem voorkwamen. Het lidmaatschap staat op naam van een ander en mijn rekeningnummer is gebruikt.
Ik vroeg om bewijs van lidmaatschap, maar dat konden ze niet geven. Op mijn vraag om het geld direct terug te storten wilden ze eerst niet reageren.( werd telkens in de wacht gezet omdat er overleg nodig was)
Dat kon niet. Toen ik zei dat dat diefstal is, werden ze een beetje boos en helemaal toen ik zei dat ik direct deze middag nog aangifte zou doen. Kortom ik werd niet vriendelijk te woord gestaan. Nu afgesproken dat ik mijn afschrift stuur met de illegale incasso's en dat ze dan het geld ( 265 euro) terugstorten.
Op mijn vraag hoe lang dat ging duren wilden ze eerst niet reageren. Na aandringen kreeg ik de termijn van 4 weken. Heb duidelijk vermeld dat ik dit gesprek letterlijk noteer en dat er getuigen bij waren.
Daarna de ING gebeld en de incasso direct laten blokkeren. Eigenlijk laat de ING hier ook een steek vallen. Zij moeten immers naam en het bijbehoerende nummer checken.We wachten nu af of het geld terugkomt.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

cros54 schreef:Vandaag met pretium gebeld ( 0900 - 1637 000 (€ 0,15 pm). Eerst een zekere Ellen en daarna Carla van de debiteuren afdeling aan de lijn gekregen. Het bleek dat ze alleen mijn ING rekeningnummer hebben en dat wij niet in hun sysyeem voorkwamen. Het lidmaatschap staat op naam van een ander en mijn rekeningnummer is gebruikt.
Ik vroeg om bewijs van lidmaatschap, maar dat konden ze niet geven. Op mijn vraag om het geld direct terug te storten wilden ze eerst niet reageren.( werd telkens in de wacht gezet omdat er overleg nodig was)
Dat kon niet. Toen ik zei dat dat diefstal is, werden ze een beetje boos en helemaal toen ik zei dat ik direct deze middag nog aangifte zou doen. Kortom ik werd niet vriendelijk te woord gestaan. Nu afgesproken dat ik mijn afschrift stuur met de illegale incasso's en dat ze dan het geld ( 265 euro) terugstorten.
Op mijn vraag hoe lang dat ging duren wilden ze eerst niet reageren. Na aandringen kreeg ik de termijn van 4 weken. Heb duidelijk vermeld dat ik dit gesprek letterlijk noteer en dat er getuigen bij waren.
Daarna de ING gebeld en de incasso direct laten blokkeren. Eigenlijk laat de ING hier ook een steek vallen. Zij moeten immers naam en het bijbehoerende nummer checken.We wachten nu af of het geld terugkomt.
accoord met 4 weken?
4 dagen! Zij gaan de fout in, en doen dan moeilijk?
Ik zou ze eenmalig een mail sturen met bevestiging van het gesprek - maar daarin aangeven dat jij, als benaadeelde, niet accoord gaat met 4 weken - maar maximaal 4 (werk)dagen.
Zij zijn fout - en worden boos als je ze meld dat ze incasseren zonder machtiging, en dat dat volgens de wet diefstal is - wat ik een vreemde reactie vind. Een "oeps" en "sorry" en "we gaan nu aan het werk en morgen heeft u het terug, of (bij ING storing) overmorgen"... schaamte, niet boosheid zou op zijn plaats zijn.

Maar ja.. een bedrijf dat bewust mensen belazert zal wel geen schaamte kennen

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik zou ze eenmalig een mail sturen met bevestiging van het gesprek - maar daarin aangeven dat jij, als benaadeelde, niet accoord gaat met 4 weken - maar maximaal 4 (werk)dagen.
Pretium kun je niet bereiken per email. Althans niet als klant. Ik heb destijds gezocht naar een emailadres, aangezien ik telefonisch niet veel verder kwam met hun onbeschofte klanten"service". Nergens op hun website vind je zo'n emailadres.
Uiteindelijk had ik een emailadres gevonden in een vacature waar men Pretium medewerkers zocht. Pas na enkele maanden kreeg ik een reactie in de trant van dat ik de klantenservice moest bellen.

Zelfs op aangetekende brieven werd niet gereageerd. Pas maanden later, en net voordat de geschillencommissie actie zou ondernemen kreeg ik een belletje van een dame van Bird & Bird advocatenbureau die de boel namens Pretium probeerde te sussen door middel van een schikking.

Ik vind 4 dagen ook een redelijke termijn in dit tijdperk van internetbankieren........ Ik hoop voor je dat ik het mis heb, maar Pretium kennende heb jij ook over 4 weken je centjes nog niet terug.
Als je alleen een mondelinge toezegging hebt is dat niet veel waard in het geval van Pretium.
Ik heb ook ooit eens tegen een dame van de klantenservice gezegd dat ik het ongemakkelijke gesprek met haar had opgenomen middels een bandopname, waarop de medewerkster me meteen vertelde dat dat niet rechtsgeldig was omdat ze daar geen toestemming voor had gegeven. Alsof ik toestemming had gegeven voor een abonnement bij Pretium , dat probeerde ik haar de hele tijd duidelijk te maken!!!!

Het beste is alle correspondentie per aangetekende post te doen. Ook al kost dat geld.
En in plaats van de incasso ongedaan te maken kun je beter gebruik maken van een zgn. "selectieve blokkade" bij de bank, waardoor Pretium nooit en te nimmer meer geld van je rekening kan afschrijven. Want misschien ben je ook wel meteen lid van een reclamefolder van Pretium/privilege, die je het eerste jaar gratis krijgt , en daarna veel geld kost wat ze dan weer alsnog gaan afschrijven van je rekening.
Succes. Laat nog eens weten hoe het is afgelopen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

langste adem schreef:Ik heb ook ooit eens tegen een dame van de klantenservice gezegd dat ik het ongemakkelijke gesprek met haar had opgenomen middels een bandopname, waarop de medewerkster me meteen vertelde dat dat niet rechtsgeldig was omdat ze daar geen toestemming voor had gegeven. Alsof ik toestemming had gegeven voor een abonnement bij Pretium , dat probeerde ik haar de hele tijd duidelijk te maken!!!!
Ha.
Heb je ook niet nodig - tenzij je het openbaar zou willen maken.
Als "klant" (om maar een woord te gebruiken) die belt, ben je deelnemer aan het gesprek.
Dat is alle toestemming die je nodig hebt om op te nemen.

Je zou kunnen zeggen dat zij geen toestemming hadden tot incasso, en het toch doen.
Wat weegt zwaarder - fraude en diefstal, of een opname voor prive gebruik maken zonder toestemming van een "bedrijf" ?

VELO
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2013 16:15

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door VELO »

Ook ik ben de dupe geworden van het Pretium Telecom abonnement.
Halverwege februari werd ik gebeld door een vrouw onder de naam van KPN. Hierin vertelde ze mij dat we na jarenlange trouwe vaste klant te zijn een voordeel kregen aangeboden.
Omdat het KPN was en ik hier inderdaad een abonnement bij had lopen heb ik deze vrouw te woord gestaan. Als ik had geweten dat het een andere aanbieder was had ik uiteraard meteen de hoorn erop gegooid. Nadat ze mij vertelde wat voor een aanbieding het was heb ik nadrukkelijk 10 keer gezegd: '' stuur de informatie maar op maar ik wil nergens aan vast zitten''. Wel dus. Ze schijnen een Pretium Telecom pakket op te hebben gestuurd waarin een contract zat dat als je binnen een bepaalde tijd reageert ongedaan kon maken. Omdat wij bij KPN zitten en dus nogmaals niet Pretium Telecom hebben we dit ‘reclame-pakketje’ meteen bij het oud papier gegooid. Met als gevolg een behoorlijke factuur van Pretium Telecom en een brief van KPN waarin ons abonnement werd beëindigd. Hiervoor meteen naar Pretium Telecom gebeld maar 0-komma-0 medeleven. Gevraagd hoe we dit konden oplossen: Alleen door het abonnement op te zeggen. Die mensen hebben er dus werkelijk geen benul van dat er naar mijn inziens helemaal geen abonnement is vastgelegd. Heb die mensen duidelijk gezegd dat ze zoiets aangetekend weg moeten doen en dat ik bellen onder de naam van KPN ook een erg lage streek vind. Maar kreeg geen gehoor. Nu is het dus zo dat ik kan opzeggen maar dan alsnog €17,25 per maand kan blijven betalen. Te belachelijk voor woorden!
Hier moet toch iets aan gedaan worden. Zo’n bedrijf mag niet meer handelen!

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Velo,

In de Telefoongids staat uitvoerig uitgelegd hoe je Pretium tackelt. Er zijn verschillende mogelijkheden. Ook staat er in hoe het komt dat Pretium niet wordt gestopt. Veel leesplezier :)

Groetjes,
MementoMori

sophia0505
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2013 15:45

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door sophia0505 »

Hallo,
bij mij werd er onlangs ook €70 afgeschreven van privilege Haarlem,waar ik niets van af wist,terwijl ik al meer dan een jaar geen abonnement heb lopen bij Telecom.Heb het bedrag terug laten boeken...maar verder wil ik precies weten,hoe ik moet handelen.Heb zoveel gelezen en voorbij zien gaan,dat ik er gewoon hoofdpijn van krijg.Kan iemand mij stapsgewijs helpen hieruit te komen,wat eigenlijk belachelijk voor woorden is..en dat je zelf ook nog een aangetekend brief voor moet schrijven.

Alvast bedankt!
Sophia.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Sophia,

kijk op de link in de posting boven jouw bijdrage - de Telefoongids.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

En Pretium gaat nog steeds door.........
Ik vind het van de zotte dat het nog steeds mogelijk is in Nederland om op basis van een (gedeeltelijk) opgenomen telefoongesprek klanten te werven. En de "klant" weet vaak van niets of wil dat helemaal niet, en staat vervolgens in de kou. Het is dan niet een kwestie van even een belletje plegen naar Pretium om er vanaf te komen. KPN kan/mag niets doen, en Pretium beweert bij hoog en laag dat je er zelf voor gekozen hebt. Opzeggen gaat vervolgens tergend langzaam, kost je geld voor aangetekende post, en vanwege de rompslomp die dat geeft denken een hoop mensen van laat maar zitten zo.

Het zou allemaal opgelost kunnen zijn als een overeenkomst die telefonisch is afgesloten pas geldig wordt nadat de klant een handtekening heeft gezet onder een schriftelijke overeenkomst. Maar dan zal Pretium weinig klanten meer werven, ze zijn ebrucht om hun wervingspraktijken. Evenals ze berucht zijn om die flutreclamefolder van hen die het eerste jaar gratis is, en daarna 70 (65?) euro kost.

In het geval van Sophia zou ik de 70 euro gewoon laten storneren bij de bank, en een selectieve blokkade laten maken bij de bank, zodat Pretium nooit en te nimmer meer geld kan afschrijven van je rekening. Laat je vervolgens niet intimideren door aanmaningen en dergelijke, laat ze maar bewijzen dat jij lid bent geworden.

In het geval van Velo moet je wat voorzichtiger zijn hiermee. Als je ongewild klant bij hun bent geworden, en je hebt een betalingsachterstand doordat je je geld hebt laten storneren, zal Pretium niet mee zal werken aan je nummerbehoud als jij je weer aanmeld bij de oude provider.Pretium zal geen enkele moeite voor je doen, en de zaken zo lang mogelijk traineren, in de hoop dat de mensen het dan opgeven.
Belangrijk is dat je alle verdere correspondentie per aangetekende post doet, en als je er zeker van bent dat er geen overeenkomst is, stel ze dan voor een deadline waarop alles opgelost moet zijn, en laat ze ook meteen weten wat de vervolgstappen voor jou zijn.
In dat geval zul je heel veel geduld moeten hebben, en de stappen moeten volgen uit "de telefoongids" om er vanaf te komen.
Success, je bent niet het enige slachtoffer van de pretium-maffia.

sophia0505
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2013 15:45

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door sophia0505 »

Dank jullie wel beste Guardian72 en langste adem...
ik heb mijn geld gelijk terug laten storten en een blokkade opgezet.Morgen doe ik een aangetekend brief op de post voor de stopzetting van het lidmaatschap,waar ik eigenlijk niets van af weet.Belachelijk eigenlijk.Toen ik het geld terug heb laten storten,kreeg ik idd gelijk een brief van privilege of ik contact met hun wilde opnemen,want ze konden mij niet telefonisch bereiken...tuurlijk!jaa..€0,15 pm.
Ik heb dat niet gedaan.Doe ik er wel goed aan? Vandaag nadat ik bij de bank ben geweest,ben ik wat gerustgesteld,maar nog niet helemaal...ik hoop dat dit zo gauw achter de rug is,want ik word er erg gestress van.Dank jullie wel voor het meedenken en meeleven.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

Beste Sophia,
Als pretium jou iets wil mededelen hadden ze dat net zo goed in die brief kunnen vermelden wat.
Ik heb het donkerbruine vermoeden dat ze jou willen wijzen op een betalingsachterstand. Pretium kennende zul je nog wel gecontacteerd worden, hetzij telefonisch , hetzij via hun eigen incassobedrijf. Dus wat dat betreft ben je er nog niet vanaf.
.
Pretium wil iets van jou, en jij niet van hen, dus niet terugbellen. Als ze je weer opbellen vertel ze dan vriendelijk dat je niet op de hoogte van een abonnement bent, en als dat wel zo is volgens Pretium laat ze dan maar een copie van de overeenkomst sturen waaruit blijkt dat je lid bent, anders betaal je niets. Laat je verder niet onder druk zetten door de oplichters van pretium.
Vertel ze dat je alle verdere correspondentie schriftelijk wil hebben en dat je niet meer gebeld wil worden hierover.

Success , heb geduld, en hou ons op de hoogte.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

oja , en let op de bewoording in de brief die je stuurt.
Als je aangeeft dat je het lidmaatschap wil beeindigen, geef je aan dat je een lidmaatschap hebt.
En dat heb je niet toch?

sophia0505
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2013 15:45

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door sophia0505 »

Jaaa...langste adem,je heb idd wel een punt.Wat kan ik nu het beste doen?...Wel een brief?..Geen brief?

sophia0505
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2013 15:45

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door sophia0505 »

Ik zie bij de voorbeeldbrieven dat het naar Pretium Telecom BV,Amerikaweg 10,2035 RA Haarlem geadresseerd is. Is dit wel de goeie adres of moet ik het naar Privilege Haarlem,Postbus 780,2003 RT Haarlem opsturen,want door hun hebben ze geld van mijn rekening afgeschreven.

Gr,Sophia

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

sophia0505 schreef:Jaaa...langste adem,je heb idd wel een punt.Wat kan ik nu het beste doen?...Wel een brief?..Geen brief?

Als je een brief stuurt - kan je daarin vermelden dat je het onrechtmatig geincasseerde bedrag hebt gestorneerd daar jij geen machtiging hebt afgeven voor deze incasso (kunnen ze volgens mij ook niet aantonen) en dat jij nooit enig contract hebt getekend voor een "lidmaatschap" van "privilege" (heb je dat blaadje ooit gehad? Zo nee - dat ook vermelden, zo ja - niets erover zeggen).

Indien zij van mening zijn dat je wel een abonnement/contract hebt, dienen zij rechtsgeldig bewijs van overeenkomst te produceren...

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

Mijn vrouw vertelde dat ze deze week is gebeld door Pretium , die haar een abonnement probeerde aan te smeren......
Toen mijn vrouw vertelde dat ze geen interesse had omdat we niet zulke goede ervaringen hadden met Pretium was de telefoniste van Pretium ENORM verbaasd, want ze hadden ALLEEN MAAR TEVREDEN KLANTEN (!) .Wat een gelul ! Ik wou dat ik thuis was toen er gebeld werd door Pretium, ik had wel een graag een ondernemend gesprek gehad met deze dame. Dat zou een interessante discussie geworden zijn vermoed ik.

Maar om op de vraag van Sophia terug te keren : Je hebt dus in het verleden klant geweest van Pretium Telefonie, en blijkbaar ben je (althans volgens Pretium) daarmee tevens een abonnement aangegaan op het blad Privilege. Dit flutblaadje is dan het eerste jaar gratis, en na dat 1e jaar worden bedragen van je rekening afgeschreven als contributie voor dit blad. Als je dan je telefonie abonnement opzegt bij Pretium, blijft dit "abonnement" gewoon doorlopen. Dit is bij jou denk ik het geval.
Heel veel veel mensen weten geeneens dat ze lid zijn van zo'n blaadje, zien het aan als reclame en gooien het dan in de prullenbak waar het hoort.
Aangezien jij niet op de hoogte bent van het abonnement, en Pretium beweert van wel heb je dus nu een dispuut met hen. (Ter info : Pretium / Privilege/ en gerecht incasso is 1 pot nat, maar zijn toch net weer even een ander bvtje van dezelfde eigenaar, en als ik het goed heb zitten ze in hetzelfde gebouw in Haarlem).
Ik zou rustig even afwachten totdat Pretium weer contact met je zoekt. Tot die tijd hoef je geen brief te sturen (kost je dan ook geen portokosten), je hebt immers alleen een bedrag gestorneerd op de bank die onrechtmatig was afgeschreven. Als pretium beweert dat je wel lid bent, en wel moet betalen, moeten ze dat inderdaad kunnen aantonen zoals Guardian al zegt. En bellen met die firma heeft geen enkele zin. Pas als ze schriftelijk gaan dreigen met incasso's zou ik een aangetekende brief sturen (Helaas moet je bij deze firma altijd aangetekend versturen, anders ontvangen ze de brieven niet.) Bij zo'n incasso staat er vaak wel een adres waar je bezwaar kan maken. Mocht het zover, bekijk dan eerst goed "de telefoongids"met de voorbeeldbrieven. En bewaar dan alle correspondentie, en ook een copie van de brieven die jij stuurt. dat kan altijd nog van pas komen, mocht je uiteindelijk bij de geschillencommissie / rechter uitkomen.
Succes.

Gesloten