LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] privilege bv haarlem/pretium telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
sophia0505
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2013 15:45

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door sophia0505 »

Dank jullie wel...voor jullie reacties.Ik zal afwachten en zien waar dit naartoe leidt.Gelukkig heb ik jullie steun en advies.
Ja jammer...langste adem,dat je die telefoniste niet aan de lijn had..hahha

Groeten,Sophia

wilma kleiboer
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2011 09:54

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door wilma kleiboer »

Ook mijn moeder (78) is ten prooi gevallen. Ze ontving een brief met 'welkom terug'. Ze weet nog dat ze gebeld is en dat ze heeft gezegd dat ze niet wilde. Ze heeft al een vervelende ervaring met Tele2 achter de rug, ze wil blijven waar ze is. Maar daar denkt Pretium heel anders over. Want ze kunnen namellijk zeggen dat ze bij KPN blijft. En dus nemen ze haar bezwaar als een 'ja, ik wil'.

In de brief staat dat je binnen 7 werkdagen kunt aangeven dat je wilt afzien van Pretium. Mijn moeder ligt in het ziekenhuis en daarom bel ik. In hun dossier staat dat ze heeft ingestemd en ze moet zelf bellen. Dat ze in het ziekenhuis ligt, dat maakt ze niets uit. De brief is overigens gericht aan mijn vader, die al enige jaren geleden overleden is.

Ik begrijp uit alles wat ik hier lees dat mijn moeder via een aangetekende brief moeten aangeven dat ze wil afzien van Pretium?

Verder verbaas ik me hogelijk over het gegeven dit deze praktijken al jaren gaande zijn. Is dan niemand die actie onderneemt? Wat vindt de politiek hiervan? Alle mantelzorgers krijgen er zo wel een extra taak bij!! En die energie kun je echt beter aan andere dingen besteden.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door devious »

Ik weet dat je slim wil overkomen M.Martens, maar als je niet weet hoe je de lange/moeilijke woorden schrijft is het niet bijster slim om vooralsnog dergelijke berichten te posten. En je PM-em...lachertje

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door Barman »

M.Martens schreef: Ook niet reageren op brieven en opzeggen in naam van uw moeder telefonische.
Ik denk toch niet dat die moeder "telefonische" heet.
M.Martens schreef:Mocht u nog vragen hebben over hoe u van het bedrijf afkomt en vragen over de bedrijven vertakking, stuur u mij maar een PB.
Dat lijkt mij geen goed plan. Een PB zal die wartaal echt niet duidelijker maken. Dat hij op een forum iedereen verzoekt hem een PB te sturen lijkt mij ook niet echt een gezonde actie. Ik zou deze man maar vermijden.

Klara1932
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2013 11:02

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door Klara1932 »

Ik heb brief gekregen dat ik lid van Privilege bv. Ik heb brief meteen terug gestuurd. Maar nu ik weet niet adres van Privilege. Ik begrijp dat ik moet opzegbrief schreiben? Wie kan mij helpen en antworden welke adres en telefonnumer van Privilege? Bedankt.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Klara1932

Het adres is:
Pretium BV
Amerikaweg 10
2035 RA Haarlem

tel 023 7510200

Stuur alleen een aangetekende brief met ontvangsbevestiging. Dat kost wat meer, maar gewone post komt bij Pretium nooit aan.

Gaat het alleen om een lidmaatschap van Pretium Privilege? Of gaat het ook om een telefoonabonnement? Hieronder staat nog een voorbeeld voor een brief, die je wat moet aanpassen. Als je het fijne wilt weten: de Telefoongids.

Groetjes,
MementoMori

Pretium B.V.
Amerikaweg 10
2035 RA HAARLEM
<uw woonplaats; datum brief>

Variant 1: Op <datum> werd door Pretium B.V. <€ bedrag> automatisch geïncasseerd van <mijn> <mijn moeders/vaders> bankrekening ten behoeve van een lidmaatschap van ‘Privilege’. Ik heb deze incasso terug laten boeken door mijn bank
Variant 2: Op <datum> ontving <ik> <mijn moeder/vader> een <factuur> <betalingsherinnering> <aanmaning> voor <€ bedrag> van <Pretium B.V.> <Gerecht Incasso B.V.> voor een lidmaatschap van ‘Privilege’.

Bij mijn weten is door <mij> <mijn moeder/vader> geen overeenkomst gesloten met Pretium B.V. betreffende dit lidmaatschap. <Ik heb> <Mijn moeder/vader heeft> daarvan dan ook geen gebruik gemaakt. Pretium B.V. heeft <mij> <mijn moeder/vader> nooit in kennis gesteld van de bij dit lidmaatschap behorende voorwaarden. Mocht u argumenteren dat er weldegelijk sprake is van een overeenkomst, dan wijs ik u er op dat Pretium B.V. bij het aangaan van de overeenkomst in ieder geval niet heeft voldaan aan de informatieplicht overeenkomstig de Wet Overeenkomsten op Afstand. Met in acht name van het gegeven dat <ik> <mijn moeder/vader> niet op de hoogte waren en nooit op de hoogte zijn gesteld van het bestaan van een overeenkomst en de daarbij behorende voorwaarden, stel ik vast dat de overeenkomst nooit tot stand is gekomen. Er bestaat dus geen verplichting tot betaling van de contributie.

Ik deel u mee, dat ik daarom alle automatisch geïncasseerde bedragen zal laten terugboeken en dat ik desnoods een blokkering voor automatische incasso door Pretium B.V. zal laten plaatsen.

Indien u zich niet kunt neerleggen bij het voorgaande, stel ik u voor om een gerechtelijke incassoprocedure tegen mij aan te spannen. In dat geval zie ik de dagvaarding met vertrouwen tegemoet.

Hoogachtend,
<uw handtekening>
<uw naam en adres>

JRMG
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2013 09:52

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door JRMG »

Het is inderdaad een heel gedoe. Deze organisatie, boevenbende, heeft ook misbruik gemaakt van vaders rekening. Hij is dementeren en heeft niet meer de vaardigheden om hier op te reageren. Ik ben nu zijn bewindvoerder en heb onterechte incasso gecorrigeerd. Ik neem nog contact op met de bank van vader of zij zich wel bewust zijn van dit (boeven) praktijken. Verder moeten we initiatief nemen om dit soort organisaties (!) aan te pakken.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door devious »

JRMG schreef:... Ik neem nog contact op met de bank van vader of zij zich wel bewust zijn van dit (boeven) praktijken...
Banken zijn juist de allergrootste boeven. Ze hebben een sociaal-maatschappelijke verantwoording na te komen , maar dat hebben ze werkelijk nog nooit gedaan. Juist bij dit soort incasso's zou dat van pas komen. Maar ja, het boeit ze niet, en eea wordt gewoon geautomatiseerd. Niemand die nog iets controleert totdat het fout gaat. Ik heb in eenzelfde schuitje gezeten. Banken zijn net zo erg als Pretium

M.M. van Kwawegen
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2013 15:27

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door M.M. van Kwawegen »

Privilege
Ja hoor, ook bij mijn moeder(89 jaar) is er 70 euro afgeschreven voor dat flutblad. Ik beheer sinds kort haar girorekening en kwam er achter dat ze al vanaf 2008 betaalt. Dus dat is erg vervelend. Het ‘geweldige’ blad heeft zij echter nooit ontvangen. Ik heb zojuist met een medewerker van Privilege gesproken. Ik heb hem gezegd dat mijn moeder het abonnement op het blad met onmiddellijke ingang opzegt. Verder heb ik die meneer medegedeeld dat ik het bedrag voor het komende abonnement tot september 2014 heb laten terugstorten. Tot mijn grote verbazing zei die meneer dat het geen probleem was en dat als ik ze hier schriftelijk van op de hoogte stel dat ook geen enkel probleem zal zijn en het abonnement per direct zal worden beëindigd. Normaal kan uiterlijk 1 maand voor de afloop van het abonnement opgezegd worden. Aan het per direct opzeggen van het abonnement worden verder geen kosten verbonden. Ik ga zo meteen de opzegbrief schrijven en aangetekend versturen. Het adres is:
Privilege,
Postbus 780
2003 RT Haarlem.

Het telefoonnummer is: 0900-1122336
Maar het blijft: eerst zien en dan geloven.
Verder ga ik ING vragen het gironummer 6883111 van Privilege te blokkeren.

Pretium.
Ik heb ook naar Pretium gebeld met de vraag of ik het telefoonabonnement op kon zeggen. Dat was ook al geen probleem. Ik kan het telefoonabonnement ook al zo wat per direct opzeggen, maar dan moeten we wel eerst een andere aanbieder hebben. Bij KPN moet je 2 maanden van tevoren telefoon aanvragen. Wel moet aan Pretium doorgegeven worden dat het Pretiumabonnement weliswaar opgezegd wordt, maar dat KPN het nummer overneemt.
De meneer van Pretium leek begrip te hebben voor de emoties die een en ander oproept bij mensen die door Privilege ‘opgelicht’ zijn. Wel probeerde hij nog te zeggen dat het ‘gedoe’ met Privilege toch al van langer geleden was en dat ik niet alles moest geloven wat er gezegd werd. Ik heb hem toen toch maar geadviseerd om eens op het forum van Tros Radar te kijken, want de vermeende oplichterspraktijken zijn niet gestopt en gaan gewoon in 2013 verder.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik geen ongeregeldheden heb kunnen ontdekken in de telefoonrekeningen van mijn moeder. Maar het lijkt me niet zinvol om op enigerlei wijze in te blijven bij een bedrijf dat een ‘oplichtersbende’ als zusterbedrijf heeft.
Het adres:
Pretium
Postbus 6128
2001 HC Haarlem

Telefoonnummer: 023-7510200

Gezien de Wet op de Privacy kan ik hier niet de namen van de medewerkers noemen. Vraag bij telefonisch contact daar ALTIJD naar en schrijf die naam ook meteen op!

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door devious »

Aan namen van medewerkers heb je helemaal niets. Misschien voor je eigen gemoedsrust. Maar verder kun je er geen rechten aan ontlenen. Ook is het belachelijk dat je pas kunt opzeggen als je een andere aanbieder hebt. Bangmakerijen over nummerbehoud slaan nergens op. Lees de gids en zeg gewoon op.

Annemarie59
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2013 15:32

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door Annemarie59 »

Let op. Het is nu oktober 2013 en Privilege BV is nog steeds actief. Ik ben net gebeld en ze houden voet bij stuk dat ik een abonnement heb. Ze hebben al mijn gegevens en ze willen dat ik ga betalen.
Ik heb gevraagd of ze bewijs hebben van mijn lidmaatschap. Ze beweren dat ik meer dan 5 jaar lid ben en dat ze het inschrijfbewijs niet langer dan 5 jaar hoeven te bewaren. Allemaal lariekoek, want ik heb geen abonnement. Ze zeggen dat ik dan het abonnement moet stopzetten. Ik heb het idee dat als ik dat doe, dat ik dus bevestig dat ik wel een abonnement gehad heb. Ik doe dus niets. Ik hoop dat dat het juiste is.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Annemarie59 schreef:Let op. Het is nu oktober 2013 en Privilege BV is nog steeds actief. Ik ben net gebeld en ze houden voet bij stuk dat ik een abonnement heb. Ze hebben al mijn gegevens en ze willen dat ik ga betalen.
Ik heb gevraagd of ze bewijs hebben van mijn lidmaatschap. Ze beweren dat ik meer dan 5 jaar lid ben en dat ze het inschrijfbewijs niet langer dan 5 jaar hoeven te bewaren. Allemaal lariekoek, want ik heb geen abonnement. Ze zeggen dat ik dan het abonnement moet stopzetten. Ik heb het idee dat als ik dat doe, dat ik dus bevestig dat ik wel een abonnement gehad heb. Ik doe dus niets. Ik hoop dat dat het juiste is.
Gewoon - schriftelijk - bewijs van inschrijving / contract / accoordverklaring vragen van het 'abbonnement' en een kopie van de machtiging tot incasso.
Als men dit niet kan of wil overhandigen - kan er geen sprake zijn van een abbonnement of een verplichting van uw kant tot betalen.

En, alle gegevens - met een beetje kundig Google gebruik kan elke persoon uw gegevens verzamelen - kost alleen wat tijd...

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Guardian,

Heel goed je bent altijd waaks :wink: Voor Annemarie59 heb ik nog de tip om nog toe te voegen dat als het Pretium niet bevalt dat ze dan maar aan de kantonrechter moeten bewijzen dat zij een abonnement heeft bij Privilege.

Wat een raar bedrijf is Pretium eigenlijk. Wat Annemarie heeft komt natuurlijk nog veel vaker voor. Lang niet iedereen gaat hier op het forum schrijven.

Wij gaan natuurlijk ook gewoon door, net als Pretium :mrgreen:

Groetjes,
MementoMori

Chauffeur1955
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2013 10:46

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door Chauffeur1955 »

Hallo,

Door mijn beroep kom ik niet zo vaak op telebankieren, maar gisteren viel me gelijk een vreemde transactie op, op 27-08-2013: 70,- euro afgeschreven door PRIVILEGE BV HAARLEM, ofwel Pretium Telecom.
Toen ik verder terug ging kijken bleek dat ze op 03-09-2012 ook al eens 65,- euro hadden afgeschreven.
Dit zouden de kosten zijn van een lidmaatschap of abonnement dat ik bij Pretium Telecom zou hebben afgesloten?????????
Ik had voor gisteren nog nooit gehoord van PRIVILEGE BV HAARLEM of Pretium Telecom en heb ook nooit een lidmaatschap dan wel abonnement afgesloten bij een van deze oplichters, laat staan dat ik ze heb gemachtigd om geld van mijn rekening af te schrijven.
Die 70,- euro heb ik gestorneerd en vandaag zijn ze bijgeschreven op mijn rekening.
Via een klacht bij de bank heb ik een verzoek ingediend om die 65,- euro van 2012 terug te vorderen en GIRO rekening P6883111 te blokkeren zodat ze niets meer kunnen afschrijven.

Uit jullie berichten blijkt dat ze blijven doorgaan en dat ze mensen zelfs gaan intimideren en bedreigen met verdere stappen.
Nou, laat ze maar komen want ik lust ze rauw.
Als ze ooit nog geld van mijn rekening afschrijven doe ik aangifte tegen zowel Pretium als tegen mijn bank.
Ik ben benieuwd hoe deze soap eindigt, maar ze zullen aan mij een verkeerde hebben.
Ik wens jullie heel veel succes in jullie strijd tegen dit tuig, maar goed beschouwd hebben ze geen poot om op te staan.

Mathieu

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Chauffeur1955 schreef: Als ze ooit nog geld van mijn rekening afschrijven doe ik aangifte tegen zowel Pretium als tegen mijn bank.

Mathieu
Klein, kritisch, vraagje - als je hen niet kent, en ze schrijven toch af - waarom dan niet gelijk aangifte doen ? (Tegen hen)
En, als je andere geld niet terugkomt - stuur je dan een incassoburo op ze af?

Harm53f
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2013 17:52

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door Harm53f »

Ik sta al jaren ingeschreven met mijn nummer in het bel me niet register dat ik niet lastig gevallen wil worden door reclametelefoontjes. De laatste paar maanden echter wordt ik herhaaldelijk gebeld door Pretium en Privilege vanaf nummer 078040244252. Ik heb mijn relatie met hun al jaren geleden verbroken. En telkens als ze bellen zeg ik dat ik dat niet wil maar ze trekken zich erg geen donder van aan. En ze stellen zeer brutale vragen. Kan iemand ervoor zorgen dat dit bedrijf wordt opgeheven?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Harm53f schreef:Ik sta al jaren ingeschreven met mijn nummer in het bel me niet register dat ik niet lastig gevallen wil worden door reclametelefoontjes. De laatste paar maanden echter wordt ik herhaaldelijk gebeld door Pretium en Privilege. Ik heb mijn relatie met hun al jaren geleden verbroken. En telkens als ze bellen zeg ik dat ik dat niet wil maar ze trekken zich erg geen donder van aan. En ze stellen zeer brutale vragen. Kan iemand ervoor zorgen dat dit bedrijf wordt opgeheven?
Klacht bij OPTA indienen?
Ze negeren het bel-me-niet register bewust.

Maak aantekening van datums, tijd, nummer zodat je dit kan overhandigen.
Overweeg bij je telefoonprovider melding te maken van telefonische overlast.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 dec 2013 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Vermelden persoonlijk gegeven

howareyou
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 nov 2013 13:34

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door howareyou »

Hallo mensen, mijn moeder van 78 is ook opgelicht door Privilege uit Haarlem.

De mensen van dat bedrijf zeggen dat mijn moeder ja heeft gezegd op een abonnement, terwijl ze zelf nergens van af weet. Er is onterecht een bedrag van 70 euro afgeschreven en dat geld wordt niet zomaar terug gestort.
Blokkeren doet de ABNAMRO niet, omdat ze volgens hen zelf een abonnement heeft afgesloten om goedkoper producten te bestellen via hun website. Mijn moeder heeft niet eens een computer!

Ik ga wel een brief schrijven, maar door de berichten op internet, vraag ik me af of ze het geld wel terugstorten. De mensen van het bedrijf zijn ook zeer onvriendelijk als je opbelt. Ze zeggen dat ze bewijs op de band hebben. En dat ik zelf maar het tegendeel moet bewijzen.
Ga inderdaad de voicelog opvragen.
vriendelijke groeten uit Leiden

Ik belde overigens eerst Pretium, die zeggen weer dat ze niets te maken hebben met Privilege.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door Jolijn »

door de berichten op internet, vraag ik me af of ze het geld wel terugstorten
Door de berichten op internet weet je ook dat je het geld zelf kunt terug halen? M(elding) O(nterechte) I(incasso).
Je moeder heeft dus alleen een abbo op Privilege en neemt haar telefoondienst niet van Pretium af?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: privilege bv haarlem/pretium telecom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

howareyou schreef: Er is onterecht een bedrag van 70 euro afgeschreven en dat geld wordt niet zomaar terug gestort.
Blokkeren doet de ABNAMRO niet, omdat ze volgens hen zelf een abonnement heeft afgesloten om goedkoper producten te bestellen via hun website. Mijn moeder heeft niet eens een computer!
Ga, in persoon (met rekeninghouder) bij een ABN AMRO kantoor langs.
Verzoek hen nogmaals te storneren - en vraag direct om een selectieve blokkade op dat rekeningnummer.

Vervolgens vraag je waarom zij toestaan dat een bedrijf zonder machtiging zomaar geld van (je moeder) rekening mag halen - maar als je het terug wilt, ze moeilijk doen - hebben ze wat te verbergen / belangen bij het niet meewerken?

Als men nog moeilijk blijft doen - en er is zeker geen machtiging gegeven - dan aangifte doen van diefstal, en vermeld ook dat dit met medeweten van, en medewerking van de bank is - daar zij dit bedrijf toegang hebben gegeven tot het geld van een ander (je moeder in dit geval). Verzoek bij de aangifte dan ook op te laten nemen dat de bank hier weigert om actie te ondernemen, dus medeplichtig zijn.

Kans is groot dat indien je persoonlijk langs gaat, het wel gewoon goed gaat hoor - al zal de ABN AMRO beweren dat ze de blokkade niet kunnen doorvoeren - dat is onzin (selectieve blokkade op grond van onrechtmatige incasso`s)

Gesloten