LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pro Assist problemen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
milo
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 sep 2006 15:50

Pro Assist problemen

Ongelezen bericht door milo »

Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem met Pro Assist, ik heb een 2 jarig abonement bij orange lopen met toestel de spv c500. Mijn toestel is +/- 2 maanden geleden kapot gegaan (backspace toets op toetsenbord defect en nog wat kleine problemen). Ik heb mijn telefoonverzekeraar gebeld en ze hebben mijn toestel opgehaald en ik heb een leentoestel gekregen (so far so good), na een aantal weken werd ik gebeld om een afspraak te maken om het toestel te retouren. Na mijn klachten heeft Pro Assist geen storingen kunnen vinden op het toestel, ik ging hier niet mee akkoord en Pro Assist beloofde het toestel nogmaals te testen. Een paar weken later werdt ik weer gebeld , zelfde verhaal ze konden niks vinden en ze gingen het toestel terug bezorgen. Na op het bezorgstijdstip niks ontvangen te hebben, heb ik contact opgenomen met Pro Assist zij vertelde mij dat er een misverstand was en dat mijn telefoon in een langduurtest zat en dus niet bezorgt werd.
Een paar weken later belde Pro Assist weer op en vertelde dat ook de langduurtest niks uitwees en ze het toestel gingen terug bezorgen. Een paar dagen later kwam de bezorger en we teste samen het toestel, hieruit bleek dat de backspace toets toch defect was en het toestel ging weer terug naar Pro Assist. Een paar weken later werd ik gebeld door Pro Assist met het verhaal dat niet verzekert was omdat er zogenaamd "waterschade" was aan mijn toestel en ze gingen het toestel terug bezorgen. Vandaag vrijdag 8-9-06 is de bezorger aan de deur geweest met mijn toestel echter bleek nu ook een barst in mijn scherm te zitten. Na het toestel niet geacepteerd te hebben is mijn toestel weer terug mee genomen met de bezorger. Nu heb ik net contact opgenomen met Pro Assist en het probleem voor gelegt en verteld dat ik een vervangend scherm wil, hier kreeg ik echter het rare antwoord op "maar het toestel was toch al defect", na de vrouw uitgelegd te hebben dat alleen de backspace toets het grote probleem was wordt er nu uitgezocht of de reperateur de schuldige is en zoniet .....
Wie kan mij adviseren wat ik met dit probleem aan moet.

alvast bedankt voor de moeite

Dick (leiden ZH)

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: Pro Assist problemen

Ongelezen bericht door RobbieP »

gewoon volhouden dat het toestel gerepareerd moet worden en anders de rechtsbijstand inschakelen om die zuigers van proAssist te dwingen om met een goed toestel terug te komen

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Pro Assist problemen

Ongelezen bericht door Kika29 »

Vreemde gang van zaken en duurt erg lang. Wat ik ook niet begrijp is het verhaal waterschade. Je hebt toch een verzekering? Ik neem aan dat waterschade daar ook onder valt?Is het niet zo dat pro-assist misschien per ongeluk je toestel verwisseld heeft met het toestel van een andere klant en deze per ongeluk bij je bezorgd hebben terwijl deze bij iemand anders bezorgd had moeten worden?

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: Pro Assist problemen

Ongelezen bericht door ehltech »

wat voor verzekering heb je dan ? orange premier ofzo ? kan orange niets voor je betekenen hierin ,orange toestel immers

ikkuh19
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 sep 2006 20:02

Re: Pro Assist problemen

Ongelezen bericht door ikkuh19 »

ik zou het hoog gaan spelen ga naar een adviseur en leg het verhaal uit ik heb ook zo'n problemen met een telefoon gehad en de verzekering daarvan gewoon je poot stijf houden en niks accepteren alles opschrijven met wie je gesproken heb wanneer hoe laat en wat jij heb gezegt en hun steeds doen.!!! sterkte

milo
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 sep 2006 15:50

Re: Pro Assist problemen

Ongelezen bericht door milo »

Bedankt voor jullie steun!

Het vervolg van het verhaal:

Van de week belde een medewerker van pro assist over mijn toestel, zij had gehoord van de reperateur dat de barst al aanwezig was echter ging ik hier wederom niet mee akkoord. Ze beloofde het met haar manager te overleggen. Vandaag werd ik weer gebeld door de zelfde vrouw met het verhaal dat er al een barst in het toestel zat en ik had 2 keuzes of telefoon terugnemen of een rekening krijgen van het leentoestel. Ik ben niet akkoord gegaan en ze gaan me dus de rekening sturen (die ik niet ga betalen). Verder ga ik onderzoeken wat mijn mogelijkheden zijn.


wat voor verzekering heb je dan ? orange premier ofzo ? kan orange niets voor je betekenen hierin ,orange toestel immers

Waterschade heb ik toen der tijd niet meeverzekerd, omdat me dat niet nodig leek.

Antwoord van Orange :
Beste meneer van der Weijden,

Dank u voor uw e-mail.



U hebt aangegeven het niet eens te zijn met de wijze waarop Pro Assist uw vraag over het defecte toestel heeft afgehandeld. Wij kunnen uw klacht echter niet in behandeling nemen. Pro Assist staat als bedrijf los van Orange. Wij willen u het advies geven om uw klacht schriftelijk in te dienen bij Pro Assist Verzekeringen.



Pro Assist

t.a.v Afdeling Verzekeringen.

Lingewei 1

4004 LK Tiel

geilander
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 sep 2006 17:42

Re: Pro Assist problemen

Ongelezen bericht door geilander »

Ik heb overeenkomstige problemen met pro-assist, bij mij verkocht door belcompany. Ik heb mij echter niet weg laten duwen naar pro assist, omdat belcompany mij de telefoon en verzekering verkocht heeft.
Mijn rechtsbijstand heeft ze op artikel 7:21 en 17 BW gewezen.
Misschien kun je dat ook zelf doen, maar hier in Nederland moet alles via omwegen.

groetjes Sonja :wink:

milo
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 sep 2006 15:50

Re: Pro Assist problemen

Ongelezen bericht door milo »

bedankt voor je reactie.

Denk alleen dat mijn grote probleem is dat het toestel bij pro assist is en orange zegt niks te kunnen doen. Maar ik ga in iedergeval contact opnemen met orange.

ikkuh19
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 sep 2006 20:02

Re: Pro Assist problemen

Ongelezen bericht door ikkuh19 »

belcompany is echt slecht :twisted: ik heb zelf ook veel problemen er mee gehad met heel dat bedrijf zij zijn wettelijk verplicht een jaar lang fabrieks garantie te verlenen alleen proberen ze er heel gemakkelijk onderuit te komen.

hou vol want ze hebben bij mij ook op een gegeven moment geholpen.

zet de winkel gewoon op ze kop en vooral waar veel klanten bij zijn :D dat vinden ze totaal niet leuk :wink:

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Pro Assist problemen

Ongelezen bericht door Kika29 »

ikkuh19? Wat is de relevantie van je reactie op het probleem van de topic-starter? Orange staat zeer zeker in een tweestrijd situatie. Een medewerker van Orange en dus ook van belco kan geen ijzer breken met handen. Als vochtschade niet mee verzekerd is dan gooit pro-assist de rekening er neer.(logisch vochtschade kan al door het dragen van je toestel in je broekzak,zweten enzo)De belcompany en of orange kan daar niks aan veranderen. Hoe graag medewerkers het ook willen. En geloof me met een hoop stampij maken in een shop zet je jezelf meer voor schut dan de winkelmedewerkers. Punt 1 omdat deze medewerkers alle goodwill verliezen en je dan juist niet meer helpen willen. Punt 2 omdat de meeste klanten die mee staan te luisteren relativerend reageren en wel luisteren naar de positie van de verkoopmedewerker. De meeste galspugende consumenten met hun probleem luisteren door hun woede niet naar het verhaal en de procedures die een medewerker op te volgen heeft. De meeluisterende mensen wel. En geloof me 9 van de 10 vinden het zeer onbeschoft en heel erg begrijpelijk als een verkoopmedewerker geen moeite meer wil doen.

1 tip met een beetje begrip en uitleg van je verhaal en frustratie bereik je 100 keer mee en gaat een verkoopmedewerker veel meer moeite voor je doen dan als je de boel een beetje loopt op te jutten om je gelijk te halen. Een ikkuh19 in mijn shopje bereik je totaal het tegenovergestelde met je dreigementen dan een consument die me een kans geeft een en ander uit te zoeken en te bewerkstelligen.Wat zal het mij aan mijn reet roesten of je naar de rechter stapt.Als shopmedewerker hoef ik niet te toleren als een consument me voor schut wil zetten. Deze mensen mag ik zelfs de deur uit zetten om hun het uit te laten zoeken via de klantenservices. En geloof me dan ben je veel verder van huis.

milo
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 sep 2006 15:50

Re: Pro Assist problemen

Ongelezen bericht door milo »

Dat mijn toestel niet gerepareerd wordt omdat er volgens pro assist vocht schade vind op zich vervelend maar jammer en helaas.
Het grote probleem waarmee ik zit is dat er door hun toedoen een barst in mijn scherm zit en dat ze dit ontkennen. Hierdoor onstaat het spelletje welles niettes waar ik uiteindelijk het slachtoffer van ben en dat is waar ik me vreselijk aan irriteer.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Pro Assist problemen

Ongelezen bericht door Kika29 »

Dat kan ik me voorstellen.Het is ook heel moeilijk om hard te maken of het bij hun gebeurd is of bij u thuis.Toch zou ik als ik u was een klachtenbrief sturen richting pro-assist en eventueel de fabrikant van het toestel,temeer omdat het hele reparatie-traject omtrent het toestel niet gelopen is zoals het hoort.De barst kan natuurlijk ook veroorzaakt zijn bij het repaircenter van de telefoon-fabrikant.

Moeilijk geval het blijft uw woord tegen die van pro-assist.

milo
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 sep 2006 15:50

Re: Pro Assist problemen

Ongelezen bericht door milo »

inderdaad het aantonen blijft het probleem.

Wel ben ik vandaag naar de Orange shop geweest waar ik mijn telefoon + abbo heb aangeschaft, na ze het verhaal verteld te hebben gaan ze kijken wat ze kunnen doen voor me. Hun vinden het namelijk ook een raar verhaal, want als ik de barst zelf had gemaakt dan was ik daar voor verzekert en zou ik dit ook vermelden bij de klacht omschrijving. Dit is niet het geval, dus dit maakt het waarschijnlijker dat het bij pro-assist is gebeurt.

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: Pro Assist problemen

Ongelezen bericht door ehltech »

ik vermoed dat je toestel wellicht tijdens transport gevallen oid is,dus zou de verzender ,pro assist in dit geval zijn verantwoordelijkheid hierin moeten nemen!!! erg raar verhaal overigens

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Pro Assist problemen

Ongelezen bericht door Kika29 »

Als je tegen die barst verzekerd bent dan snap ik de reactie van pro-assist al helemaal niet.... Hmmm ik ga hier nog op reageren....

milo
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 sep 2006 15:50

Re: Pro Assist problemen

Ongelezen bericht door milo »

vandaag is de rekening van pro assist binnen gekomen,
€228,54. Dit moet ik binnen 10 dagen gaan betalen ( ik dacht het niet).
Vanmiddag maar even langs de orange shop kijken of ze al meer weten tis inmiddels al een week verder namelijk

0204675036
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2006 10:07

Re: Pro Assist problemen

Ongelezen bericht door 0204675036 »

Ha die Milo,

Begrijp je frustratie. Heb zelf een soortgelijke ervaring gehad met ProAssist die uiteindelijk overigens wel keurig door hen is opgelost. Heb toen veel onderzoek gedaan en ben tot de volgende slotsom gekomen.
Op de eerste plaats is ProAssist geen reparateur noch claimen zij dit te zijn. ProAssist is in deze slechts de logistieke partij die de defecte toestellen brengt naar de reparateurs die door fabrikanten zoals Nokia en Samsung zijn aangwezen. De reparateurs bepalen wat de schade oorzaak is en de reparateurs bepalen of een schade binnen of buiten garantie valt. ProAssist heeft hier niets over te vertellen en ProAssist heeft ook geen grip op de duur van de reparatie. Wanneer de reparateur bepaald dat jouw toestel waterschade heeft dan kan ProAssist daar niets aan doen. Omdat jij een verzekering hebt afgesloten zonder dekking van waterschade is de schade niet gedekt. Daar kan ProAssist dus niets aan doen. De schade aan je display is natuurlijk dubieus. Dat wordt een welles nietes tussen jou en de reparateur/ProAssist.

Als je het leentoestel teruggeeft hoef je de rekening van ProAssist toch zeker niet te betalen. Als je eigen toestel waterschade heeft dan is het sowieso onherstelbaar en maakt in die zin de barst in je display niet uit, los van het principe natuurlijk. Door het leentoestel niet terug te geven maak je de schade voor jezelf alleen maar groter.

Succes,
Leo

kellyxpx
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2007 20:32

Re: Pro Assist problemen

Ongelezen bericht door kellyxpx »

Hoi Milo,

Ik geloof dat het eens tijd wordt dat Pro Assist aangepakt gaat worden. Ik heb nu al verschillende reacties gelezen op verschillende sites. Ikzelf heb op dit moment ook een probleem met Pro Assist namelijk het volgende:
Mijn mobiele telefoon is uit mijn auto gestolen. In de voorwaarden staat dat er bewijs moet zijn van braakschade. Ik heb foto's en ik heb een rekening van een nieuw raam wat ik er zelf in heb gezet. Nu willen ze echter de officiele reparatienota hebben van een garage. Aangezien ik mijn auto niet daar heb laten maken, kan ik deze dus ook niet geven. Mijn telefoon was net een maand oud en nu willen ze mij geen nieuwe geven.

Ik had mijn verzekering afgesloten bij bel company in venlo. Ze vertelde mij dat het een geweldige verzekering was en dat je bij het geringste gewoon een nieuw toestel krijgt, enz. Ik heb op andere sites ook een oproep gedaan aan mensen die zich opgelicht voelen door Pro Assist. Ik ga schrijven naar onder andere opgelicht (ook van TROS), de telegraaf en het algemeen dagblad.

Ik weet dat je eigenlijk om raad vroeg, maar zoals je ziet ben ik ook ten einde raad. Misschien kunnen we de handen ineen slaan.

Jij in elk geval ook succes. We blijven strijden. En zeker niet betalen de rekening!! We krijgen ze wel..

Groetjes Kelly

PS. Mijn mail adres waar ik verhalen verzamel over soortgelijke zaken is [email protected]

ursulavk
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 aug 2006 16:21

Re: Pro Assist problemen

Ongelezen bericht door ursulavk »

mensen!!geloof me...ik werk voor proassist!!ook hun eigen mensen worden soms niet rechtvaardig behandeld!!!je zou denken dat als je met communicatie-middelen werkt,dat er dan ook communicatie is in het bedrijf...nou vergeet het maar! :roll:
en wat betreft het testen van gsm's,heb ik zelf ook gedaan in het bedrijf.moet ik toegeven,het is niet altijd even makkelijk,want sommige mensen hebben dat ding zo beveiligd dat we de gsm niet eens aan kunnen zetten,dan kun je ook geen controle uitvoeren!
dan nog die verzekeringen...pff....alsjeblieft zeg...zelfs ik heb geen verzekering op mijn gsm zitten en ik werk notabene voor het bedrijf :lol:
er zit altijd een adder onder het gras...mocht je toch idd een verzekering afsluiten,let er dan goed op dat ze idd het geld wel afschrijven van je rekening.
nog een tip...noteer je imei nummer die je op de verzekering hebt staan..want mocht je een ander toestel krijgen of kopen via een andere weg....is het nieuwe toestel NIET verzekert!!!!!!!!maar ze blijven wel geld vragen van je vorige...dus zeg hem in dit geval dan vroegtijdig op!!!!

succes ermee en ik lees jullie reacties wel..groetjes..
een wel eerlijke medewerker van proassist

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Pro Assist problemen

Ongelezen bericht door Kika29 »

@Ursula....pro assist valt niet alles te verwijten zoals eerder ook vernoemd werd....ook de fabrikanten spelen in reparatietrajecten een grote rol...neemt niet weg dat ik het traject waar topicstarter over begon uiterst vreemd vind. Ook ik ondervind regelmatig problemen met het hele reaparatie-traject. De pest is dat de consument van wie het toestel is de winkelmedewerkers de huid vol komen schelden omdat hun het toestel verkocht hebben. Echter sta je als winkelmedewerker met je rug tegen de muur.Wij versturen het toestel naar pro-assist ,pa stuurt het door naar de fabrikant...de fabrikant loopt de kantjes ervan af, pa denkt tja schijt wij hebben niks met de consument te maken en voilaaaaa de winkelmedewerkers moeten stevig in de schoenen staan en het proberen te vertalen naar een (begrijpelijk) zwaar gefrustreerde klant.....Ik vind niks vervelender aan mijn werk dan het repartatietraject.....Temeer omdat ik een uur met een boze klant in mijn winkel sta en gewoon echt niks mag en kan doen!!!

Gesloten