LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met nieuwe telefoon, wie moet het toestel repareren?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jaapmolenaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2019 17:05

Problemen met nieuwe telefoon, wie moet het toestel repareren?

Ongelezen bericht door jaapmolenaar »

Half maart een nieuw toestel gekregen namelijk een nokia 7.2.
Na een korte tijd werd opladen steeds moeilijker.
Na contact met Tele2, waar ik het abonnement heb en het toestel gekocht heb, dit toestel opgestuurd naar Dr Mobile ter reparatie.
Dit was half juli. Begin augustus is geconstateerd dat het toestel niet te repareren valt omdat de oplaadconnector blijkbaar stuk is en niet te repareren.
Hierover een mail ontvangen van Dr Mobile dat de fabrikant het toestel zou crediteren en contact zou opnemen voor een oplossing.
Inmiddels diverse keren telefonisch contact gehad met Tele2. Zij zeggen niets te kunnen doen als verkopende partij omdat ze de reparatieservice hebben uitbesteed aan Dr Mobile. Vind ik apart omdat Tele2 het toestel verkoopt en dus alle verantwoordelijk wegwuift naar Dr Mobile.
Dr. Mobile reageert niet op mijn emails en is telefonisch niet goed te bereiken.
Inmiddels al vier weken in een impasse zonder dat ik weet of het toestel ooit geretourneerd wordt of dat er een nieuw toestel wordt opgestuurd.
Vandaag Nokia geprobeerd te bereiken maar dat kan alleen middels een chat in het Engels. Echter deze mensen waar je mee chat kunnen ook niets vinden met het IMEI nummer.
Kortom; ik word van het kastje naar de muur gestuurd en mag dus voor een abonnement met toestel-lening de volle mep betalen, zonder dat ik van het toestel kan genieten wat in het abonnement zit.
Toestel zou onder garantie moeten vallen, het is onbeschadigd en laadt dus niet meer op. Toestel is nog geen 6 maanden oud.
Wat kan ik verder doen zodat we wel de juiste behandeling krijgen en een toestel krijgen waarvoor betaald wordt??
Het zou toch zo moeten zijn dat de verkopende partij je aanspreekpunt is (Tele2) en niet de reparateur die door Tele2 wordt gebruikt?
Nu wijst Tele2 dus naar Dr Mobile, Dr Mobile naar Nokia en Nokia kan geen antwoord geven.
Wie heeft de oplossing voor me?

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Problemen met nieuwe telefoon, wie moet het toestel repareren?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dus Nokia gaat crediteren en regelt dit met Tele2. U moet bij die laatste dus aankloppen dat u een nieuwe telefoon wilt of het geld terug.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Problemen met nieuwe telefoon, wie moet het toestel repareren?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Al geprobeerd via het tele2 forum?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Problemen met nieuwe telefoon, wie moet het toestel repareren?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je een Micro USB stekker er ooit andersom in probeerde te krijgen....
Of tijdens het laden een tik op die stekker gaf.....
De binnenkant telefoon is erg klein en kwetsbaar dus ik vermoed gebruikers foutje en reparatie op jou kosten!

Voor de oortje met stekker hetzelfde, daarom ging Apple en vele andere over van gat loze toestellen en op draadloze over.

mr. René Polanus
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 sep 2019 09:19

Re: Problemen met nieuwe telefoon, wie moet het toestel repareren?

Ongelezen bericht door mr. René Polanus »

"Dat is heel simpel. De verkoper is de aanspreekpunt en dient een goed product te leveren. Bij een termijn korter dan 6 maanden ligt de bewijslast ten aanzien van de garantie bij de verkoper. Met alle andere partijen hebt u niets te maken. Dat moet de verkoper maar regelen"

Dit is het enige bijna goede antwoord, maar als de verkoper er maling aan heeft, heb je toch een probleem. Als ze het niet snel regelen, mag je volgens de Wet nog de buitengerechtelijke ontbinding van de overeenkomst inroepen en geld terug eisen, maar de kans dat je in je gezicht uitgelachen wordt, is groot.

De (minimale !!) zes maanden garantie heeft met bewijs te maken. Als de verkoper stelt, dat de koper iets te verwijten valt, moet de verkoper verwijten; hij kan niet maar wat roepen en het tegenbewijs aan de koper laten. Na zes maanden verandert er niets in de garantie (!!!), maar de bewijslast draait om: dan moet de koper wél bewijzen, dat hem geen enkel verwijt treft voor het defect. Een koper moet krijgen, wat hij "op grond van de overeenkomst heeft mogen verwachten" en dat is zeker een telefoon die langer meegaat dan slechts zes maanden. De garantietermijn is dus niet voorbij na zes maanden en lang niet altijd na 12 maanden, als dat bij aankoop wordt meegegeven. Het kan wel gevolgen hebben voor de kostenverdeling van reparatie of vervanging

mr. René Polanus, "advocaat in ruste"

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Problemen met nieuwe telefoon, wie moet het toestel repareren?

Ongelezen bericht door Brainless »

Komkommertijd schreef:
08 sep 2019 09:46
Als je een Micro USB stekker er ooit andersom in probeerde te krijgen....
De nokia 7.2 heeft een usb-c oplader... die kun je dus gerust er andersom insteken.

Gesloten