LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met orange

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jmanders
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jan 2006 13:15

Problemen met orange

Ongelezen bericht door jmanders »

Ik heb mijn abonnement op willen zeggen van Orange Free. Nu vertellen ze me opeens twee dingen waar ik het niet mee eens ben

1) opzegtermijn van mijn contract is nu opeens 3 maanden, terwijl in tijden dat ik mijn contract afsloot in de AV stond 2 maanden.

2) ik kan mijn abonnement niet omzetten van Free --> prepaid. Eerst was dit een service, echter nu kan dat opeens niet meer.

Ze zeggen dat er in hun AV stond dat ze alles zomaar kunnen veranderen in de AV, maar dat lijkt me toch sterk? ze mogen toch niet zomaar de overeenkomst en de Algemene Voorwaarden daarbij veranderen zonder dat ik daarvoor kies/teken??

Ik vind het nogal zwaar lullig gaan zo, de voorwaarden van het abonnement veranderen zonder dat de klant hiervoor kiest. Ik ben toch akkoord gegaan met de voorwaarden zoals ze op dat moment gelden ten tijden van tekening?

Ze hebben wel een mooi regeltje opgenomen in de voorwaarden dat ze ten alle tijden hun voorwaarden mogen veranderen, maar is dit niet tegen het "recht" in??

hoop dat iemand me kan helpen of hetzelfde heeft gehad,

John

Theo1980
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 okt 2005 21:40

Re: Problemen met orange

Ongelezen bericht door Theo1980 »

Bedrijven mogen inderdaad hun Algemene Voorwaarden wijzigen zonder dat de klant hiervoor hoeft te tekenen. Na een wijziging in het nadeel van de klant, heeft deze 1 of 2 maanden de tijd om het contract voortijdig te verbreken. Doet de klant dat niet, dan wordt er stilzwijgend vanuit gegaan dat de klant akkoord is met de nieuwe voorwaarden. Dit is toegestaan bij wet, dus je kunt hier helaas niks meer tegen doen.

jmanders
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jan 2006 13:15

Re: Problemen met orange

Ongelezen bericht door jmanders »

dus stel ik teken een contract, daarin staat 2 maanden opzegtermijn. Maand erop wijzigt bedrijf voorwaarden naar "12 maanden opzegtermijn", heb ik gewoon PECH?? dat KAN toch niet waarzijn neem ik aan??

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Problemen met orange

Ongelezen bericht door angel1978 »

Bij wijziging voorwaarden moet dit aan je bekend worden gemaakt.
Indien deze wijziging in je nadeel uitvalt heb je 1 a 2 maanden de tijd om op te zeggen ( beeindiging contract ) en maakt het dus niet uit...
Reageer je niet, dan ga je dus automatisch akkoord en zit je aan de nieuwe voorwaarden vast.

Dit lijkt me niet zo onredelijk !

jmanders
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jan 2006 13:15

Re: Problemen met orange

Ongelezen bericht door jmanders »

nee angel, dat klopt, ALS ik die voorwaarden ontvangen had, maar die heb ik dus niet gekregen.
Gaat me niet eens om dat extra maandje abonnementsgeld, gaat me om het principe dat hun er iets anders van maken dan waar ik voor getekend heb.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Problemen met orange

Ongelezen bericht door ?? »

Volgende keer beter opletten. Dit soort wijzigingen worden vaak aangekondigd op de factuur en in de folders die je vaak bij de factuur krijgt (plus in een krantenadvertentie in de grote landelijke dagbladen). Overigens is je voorbeeld van 12 maanden opzegtermijn demagogisch, aangezien dat wettelijk niet toegestaan is.

jmanders
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jan 2006 13:15

Re: Problemen met orange

Ongelezen bericht door jmanders »

dit stond hierover nog op de orange-site:
Ik heb al een Orange Free abonnement. Stap ik nu automatisch over op de nieuwe tarieven?
Nee, daar kies je zelf voor. Je kunt eenvoudig en zonder extra kosten overstappen naar onze nieuwe tarieven. We vernieuwen je abonnement dan met een jaar en de nieuwe Algemene Voorwaarden worden van kracht.
heb niet voor nieuwe tarieven en dus ook niet voor de nieuwe voorwaarden gekozen?

[/i]

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: Problemen met orange

Ongelezen bericht door themaster »

free naar prepaid heeft nog nooit gekund behalve in uitzonderlijke gevallen bv abbo afgekocht en dan de belminuten krijgen als prepaid.

waarom denk je dat je een gsm gratis krijgt om je als klant te houden niet om na een periode te zeggen ik ga liever prepaid ze willen eerst hun kosten terugverdienen

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: Problemen met orange

Ongelezen bericht door RobbieP »

free naar prepaid heeft nog nooit gekund behalve in uitzonderlijke gevallen bv abbo afgekocht en dan de belminuten krijgen als prepaid.
dat kon altijd als je contract afgelopen was alleen nu niet meer

Jeetjuh
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2006 20:20

Re: Problemen met orange

Ongelezen bericht door Jeetjuh »

jep, dat kon inderdaad altijd bij Orange.
Ik had een jaar geleden zo'n cheap sim only-abonnementje afgesloten tegen 0 (!) euro per maand en dan kreeg ik 20 euro beltegoed.
20X12=240 euro tegoed opgebouwd en toen netjes 3 maanden voor einde abonnement omgezet naar Pre-Paid.. :D

Vervolgens nog een HELE tijd plezier van gehad in buitenland om te smsen en zonder verdere verplichtingen.

Erg jammer dat dat nu dus niet meer bestaat, maar op zich wel logisch :wink:

Gesloten