LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] problemen met Vodafone en Blox

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mark-1984
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2008 21:56

problemen met Vodafone en Blox

Ongelezen bericht door mark-1984 »

Hallo,

Ik heb al sinds juni vorig jaar problemen met Vodafone.

In juni vorig jaar ben ik van Vodafone overgestapt naar Hi en dit contract met Hi zou 3 maanden later ingaan. Ik maakte dus nog 3 maanden gebruik van de diensten van Vodafone. Bij deze overstap heb ik een Nokia n95 gekregen en dit multifunctionele apparaatje kan ook gebruikt worden voor internet. Met deze kennis heb ik contact met Vodafone opgenomen.

Een medewerker van Vodafone heeft mij toen verteld dat ik voor € 10,- een Blox aan kon sluiten. Met deze Blox kon ik eindeloos en onbeperkt internetten met mijn n95. Als ik dusdanig veel data zou verbruiken zou er telefonisch contact met mij opgenomen worden en zou mij verteld worden dat ik het internetten moest beperken, anders werden hier kosten voor in rekening gebracht. Ik heb deze Blox laten aansluiten en er is nooit gebeld over mijn internet gebruik.

Toen ik na dit gesprek mijn eerste factuur binnen kreeg was deze vele malen hoger dan gebruikelijk. Ik kreeg een factuur van € 150,- terwijl ik normaal rond de € 30,- zat. Natuurlijk heb ik meteen de telefoon gepakt om contact met Vodafone op te nemen en een medewerker vertelde mij dat de teller van mijn volgende factuur al op € 300,- stond. Na uren bellen kwam ik er eindelijk achter dat Vodafone per ongeluk een verkeerde Blox bij mij had aangesloten en mij werd verteld dat ik Vodafone de tijd moest gunnen om dit probleem de wereld uit te helpen.

De weken hierop gebeurde er helemaal niks en werden de kosten van mijn volgende factuur al van mijn rekening afgeschreven. Ik heb vervolgens Vodafone de tijd gegeven om het probleem toch nog op te lossen, maar na 2 weken werd ik het allemaal echt goed zat en heb ik mijn bank de opdracht gegeven om de automatische incasso te bevriezen en om het betaalde bedrag op mijn rekening terug te storten (in zijn geheel). Ik heb toen voor de zoveelste keer contact met Vodafone opgenomen en heb gezegd dat ze eerst alles maar uit moesten zoeken voordat ik wat betaalde.

Het resultaat was dat ik maanden niks hoorde. Ik was het ook wel zat allemaal dus heb ook niks van me laten horen. Vervolgens kreeg ik een paar weken geleden een brief van Vodafone er hierin stond dat ik ze nog een groot bedrag schuldig was. Na onderzoek ondervond ik dat dit bedrag voor een veel te groot gedeelte bestond uit data kosten. Kortom, ze hadden er helemaal niks aan gedaan en totaal geen moeite in gestoken.

10 dagen geleden kreeg ik een brief van een incasso bureau, dat ik het bedrag moest overmaken plus € 100,- voor de moeite. Ik heb toch weer de moeite genomen om een brief naar Vodafone te schrijven en heb hier nog niks van gehoord. Wel heb ik een tweede brief van het incasso bureau. Ik moet binnen 6 dagen het complete bedrag betalen anders wordt deze vordering bij de rechter voorgelegd.

De medewerkers van Vodafone kunnen niet fatsoenlijk contact met andere afdelingen opnemen en zo is het voor mensen zoals ik, onbegonnen werk om normaal geholpen te worden. Je wordt telkens van het kastje naar de muur gestuurd. Ik wil niet het complete bedrag betalen want het klopt nog steeds niet. Ik denk dat als ik betaal, ik naar mijn geld kan fluiten! Ook heb bij elkaar wel 10 uur moeite in deze zaak gestopt en vind ik dat het nu niet meer aan mij is om deze zaak op te lossen. Ik ben ten einde raad!!!! Wie kan mij helpen?

Vriendelijke groeten,

Mark Engelen

WEBRELATIONSAA
Berichten: 98
Lid geworden op: 20 aug 2007 14:47

Re: problemen met Vodafone en Blox

Ongelezen bericht door WEBRELATIONSAA »

@mark-1984

Erg vervelend hoe je contact met Vodafone is verlopen.
Ik wil graag voor je uitzoeken hoe de vork in de steel zit en bekijken hoe we het probleem kunnen oplossen.
Als je dat wit, kun je een mail met je mobiele nummeer sturen naar het mailadres dat in mijn profiel staat.

Met vriendelijke groet,

Antoine
Vodafone Web Relations

honest
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 dec 2005 16:15

Re: problemen met Vodafone en Blox

Ongelezen bericht door honest »

Is wel heel mooi hoe vodafone hier wederom op het net reageert op problemen.

Misschien dat vodafone beter het callcenter personeel goed kan opleiden en tevens het winkelpersoneel, dan zou dit hier allemaal niet nodig zijn!!

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: problemen met Vodafone en Blox

Ongelezen bericht door Kika29 »

@ honest

Ik vind de problemen wat betreft vodafone op dit forum nog reuze meevallen. Vergeet niet dat vodafone een enorm klantenbestand heeft en dat daar allemaal mensen werken.....Fouten maken is menselijk en kan gebeuren. Erg vervelend natuurlijk maar bij geen enkele provider loopt alles vlekkeloos. Ik vind het juist heel goed van voda dat ze hier iemand op het forum hebben zitten die de problemen oppikt.

Als de oplossing dan geboden wordt is het msschien vervelend dat het via hier moet lopen maar het wordt tenminste wel aangegrepen.

Ik zou zeggen voda go on!!!!

mark-1984
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2008 21:56

Re: problemen met Vodafone en Blox

Ongelezen bericht door mark-1984 »

@ Kika29

Als je pas serieus genomen wordt nadat je een bericht op radar hebt achter gelaten, vind ik dit voor een grote organisatie als Vodafone een slechte zaak. Ik heb 10 tot 15 mensen van de klantenservice aan de telefoon gehad en geen deed moeite om het probleem de wereld uit te helpen. Volgens mij zitten de medewerkers van de klantenservice ook volledig geïsoleerd van de buitenwereld in een hokje opgesloten, want ze kunnen geen telefonisch contact met andere afdelingen opnemen en ze kunnen je ook niet in contact brengen met personen die je wel kunnen helpen. Dit is zeer frustrerend voor (ex) klanten zoals ik. Ik heb het echt helemaal gehad met Vodafone en ben benieuwd wat meneer Antoine aan dit probleem gaat doen. Tot nu toe heb ik nog geen reactie gekregen, maar zodra ik meer weet zal ik deze hier neer zetten.

Gesloten