LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Youfone (o.a. onterechte administratiekosten)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Tassadar
Berichten: 105
Lid geworden op: 23 dec 2009 14:42

Problemen met Youfone (o.a. onterechte administratiekosten)

Ongelezen bericht door Tassadar »

Sinds begin 2009 ben ik klant bij Youfone. Nu heb ik twee vervelende problemen met Youfone:

1. Voor mijn abonnement geldt dat er geen maandelijkse administratiekosten gerekend worden. Later heeft Youfone ingevoerd dat klanten die voor minder dan 10 euro bellen, 2,50 aan administratiekosten moeten betalen. Dit geldt echter alleen voor nieuwe abonnementen en dus niet voor bestaande klanten zoals ik.

In november 2009 worden er toch administratiekosten afgeschreven. Ik heb bij Youfone gemeld dat dit niet klopt en kreeg als reactie dat dit gecorrigeerd zou worden. Dit gebeurt uiteraard niet.

Na een aantal herinneringen gestuurd te hebben, kreeg ik de belofte dat het bij de factuur van januari gecrediteerd zou worden. Dit gebeurt natuurlijk niet. Sterker nog, er worden opnieuw administratiekosten in rekening gebracht! Hetzelfde geldt voor februari.

Op de factuur van maart wordt wel 7,50 gecrediteerd, maar er wordt niets uitbetaald. Bovendien staan er nog steeds weer nieuwe administratiekosten op.

Tot op heden blijft Youfone dus maar onterecht incasseren en betaalt niets terug. Het is maar een relatief klein bedrag, maar ik vind het wel vervelend.

2. Op 16 april krijg ik een brief van Youfone dat de tarieven worden aangepast per 1 mei. Als ik het er niet mee eens ben, moet ik voor 1 mei opzeggen door een mail te sturen naar Youfone. Dit doe ik op 18 april, maar op 10 mei krijg ik een mail terug dat mijn opzegging geweigerd is! Ik mag blijkbaar alleen maar per post of fax opzeggen, terwijl in die brief toch echt staat dat je per mail moet opzeggen.

Zijn er nog meer mensen met dit soort problemen met Youfone? Voor mezelf zie ik geen andere uitweg dan de Geschillencommissie. Het heeft immers lang genoeg geduurd... Youfone kan de problemen na een half jaar blijkbaar nog steeds niet oplossen.

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: Problemen met Youfone (o.a. onterechte administratiekosten)

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Ik voel me nogal misleid door de kleine lettertjes van Youfone.

Ze adverteren met:
Extra goedkoop in Nederland
€ 0,00 per maand
Max. 8ct p/m in Nederland
Geen bundels, altijd vaste lage prijzen
Bellen, sms, mobiel internet
Afrekenen per seconde


dan kijk je naar de tarieven:
Bellen & SMS'en in Nederland
Bellen naar vaste en mobiele nummers: € 0,08 per minuut
Bellen naar andere Youfone-abonnees: € 0,04 per minuut*
Bellen naar voicemail: € 0,08 per minuut
Bellen naar klantenservice Youfone: € 0,08 per minuut
Bellen naar 0900/088/0800/0906: Bekijk de tarieven die hiervoor gelden. Youfone rekent alleen het nationale tarief.

* Dit tarief geldt voor de eerste vijf minuten van het gesprek,
daarna betaalt u het standaardtarief van € 0,08 per minuut.

Voor het leggen van de connectie in Nederland betaalt u € 0,10 per gesprek.
Alle gesprekken, zowel nationaal als internationaal, worden per seconde afgerekend.


In de kleine lettertjes staat de crux: "Voor het leggen van de connectie in Nederland betaalt u € 0,10 per gesprek."(met gesprek wordt er dus ook bedoeld wanneer iemand niet bereikbaar is!!)
Ik voer korte gesprekken (wanneer ik iemand te pakken krijg meestal een seconde of 10-20), en voicemail gebruik ik niet en spreek ik ook niet in.
Mijn rekening staat vol met bedragen van 11 cent en ik ben een stuk duurder uit dan bij een andere provider die per seconde afrekent en een belbundel heeft.

En die € 0,00 per maand is helemaal onzin; je betaalt sowieso € 2,50/maand.

Op emails/berichten via het antwoordformulier geven ze als antwoord: bericht ontvangen en vervolgens hoor je niets meer.

Heb het helemaal gehad met ze, en neem maar weer een bundeltje elders.

Tassadar
Berichten: 105
Lid geworden op: 23 dec 2009 14:42

Re: Problemen met Youfone (o.a. onterechte administratiekosten)

Ongelezen bericht door Tassadar »

Inderdaad, ik vind de tarieven enigszins misleidend.

Ze rekenen dan wel 0,00 abonnementskosten, maar wel 2,50 administratiekosten als je te weinig belt. Dat is dus eigenlijk een abonnement van 2,50. Voor de mensen die weinig bellen, zijn ze daarom niet interessant.

Als je echter zoveel belt dat je geen administratiekosten hoeft te betalen, dan kun je beter een bundel elders nemen. Ik heb nu Vodafone Scherp 225 voor 5,95 per maand. Bij Youfone zou dat bijna 20 euro zijn.

Betalen per seconde is leuk, maar als je starttarief 10 cent is, dan schiet je daar ook weinig mee op (je betaalt altijd meer dan een minuut extra!)

Mijn zaak ligt trouwens bij de Geschillencommissie. Het gaat eigenlijk nergens om, maar door de reactie van Youfone (wel beloven, maar niks doen) heb ik toch maar doorgezet.

mayckew
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2010 09:54

Re: Problemen met Youfone (o.a. onterechte administratiekosten)

Ongelezen bericht door mayckew »

Ik heb exact hetzelfde probleem met Youfone: onterecht in rekening gebrachte administratiekosten. Een deel van de administratiekosten is verrekend in volgende facturen, maar de daardoor ontstane negatieve bedragen zijn tot op heden niet uitbetaald, terwijl mij dat per telefoon en e-mail meer dan eens is toegezegd. Hetzelfde geldt voor de borg die ik bij het afsluiten heb betaald: deze zou worden terugbetaald na het beëindigen van het contract. Ik had 2 contracten, beide zijn in mei 2010 beëindigd, maar de borg is niet terugbetaald, terwijl mij dit ook herhaaldelijk is toegezegd.
In totaal gaat het om een bedrag van rond de 30 euro.
Ik zit ook te denken over de geschillencommissie en vroeg me af of Tassadar al meer weet van zijn/haar zaak bij de geschillencommissie.

johnlee
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2010 13:11

Re: Problemen met Youfone (o.a. onterechte administratiekosten)

Ongelezen bericht door johnlee »

ik heb zelf ook problemen met youfone
op hun website staat 0,00 abbonnementskosten per maand
nu ik een abbonnement heb afgesloten blijk ik per per maand 2,50 aan administratiekosten te betalen als ik minder dan 10,00 per maand bel
ik heb dit abbonnement juist aangeschaft om bereikbaar te zijn en minimaal te bellen
voor mijn gevoel is dit valse voorlichting op de website

groet,
Johan

Tassadar
Berichten: 105
Lid geworden op: 23 dec 2009 14:42

Re: Problemen met Youfone (o.a. onterechte administratiekosten)

Ongelezen bericht door Tassadar »

Mijn zaak bij de geschillencommissie loopt nog. Het is normaal dat dat enkele maanden duurt. Echter las ik zojuist op bellen.com dat Youfone failliet is verklaard. Hoe het nu verder gaat met mijn zaak, weet ik nog niet.

c.m.
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2010 09:52

Re: Problemen met Youfone (o.a. onterechte administratiekosten)

Ongelezen bericht door c.m. »

In het begin van mijn abbonoment heb ik 50 euro borg betaald. Afgelopen 13 aug. heb ik mijn abbonoment beeindigd per brief. Daarin het verzoek mijn 50 euro terug te krijgen. Na nog een keer een brief te hebben gestuurd, 3 x gemaild en 5 x gebeld heb ik nog steeds mijn geld niet ontvangen en we leven vandaag op 5 november. ( Dit is niet overdreven.) Vandaag weer gebeld en kreeg te horen dat ik het dan WAARSCHIJNLIJK in december krijg. Daarbij ben ik een oud klant en hebben ze elke maand 2,50 euro van mijn rekening gehouden wat helemaal niet van toepassing moest zijn.
Snachts kon je soms niet met youfone bellen. Dan lag de service eruit op een 1 of andere manier. Ik vind het vervelend dat ik niet geholpen wordt en je geen kant op kan. Ik raad mensen aan NIET aan YOUFONE te beginnen.

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: Problemen met Youfone (o.a. onterechte administratiekosten)

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Het emailadres van youfone waarop wel gereageerd wordt, is info apenstaartje youfone.nl.

mayckew
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2010 09:54

Re: Problemen met Youfone (o.a. onterechte administratiekosten)

Ongelezen bericht door mayckew »

Tja, ze reageren wel via dat e-mailadres, maar ze doen alleen niet wat ze in de e-mail beloven. Helaas.....
Ik ga er maar vanuit, dat ik mijn geld "gewoon" kwijt ben.

Tassadar
Berichten: 105
Lid geworden op: 23 dec 2009 14:42

Re: Problemen met Youfone (o.a. onterechte administratiekosten)

Ongelezen bericht door Tassadar »

Ik heb inmiddels mijn zaak tegen Youfone gewonnen en mijn geld teruggestort gekregen.

Daarbij was het wel belangrijk dat ik mijn zaak had ingediend voordat Youfone failliet was verklaard. Telecomproviders zijn verplicht een bankgarantie te hebben voor dit soort zaken (in geval van faillissement) en daaruit heb ik mijn geld gekregen. Wel vond ik het jammer dat Youfone het geld dus niet zelf hoefde te betalen.

Mertens
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2011 19:32

Re: Problemen met Youfone (o.a. onterechte administratiekosten)

Ongelezen bericht door Mertens »

Youfone brengt al maanden ten onrechte administratiekosten in rekening en int deze meteen per automatische incasso.
YouFone erkent dit ook , maar weigert terug te betalen.
Na diverse aandringende verzoeken het teveel geïnde geld terug te storten, reageert YouFone door de gsm af te sluiten.
De afschrijvingen gaan echter door en deze laat ik storneren.
Op mijn e-mails wordt niet gereageerd .
Wel stuurt YouFone ( via DirectPay ) meteen een aanmaning ( niet eerst een betalingsherinnering ) waarin het bedrag nog maar eens met €12,50 verhoogt wordt en meteen met een incassobureau gedreigd wordt.

Gesloten