Reparatie beeldscherm Macbus.nl: beeldschermfuncties falen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MJAD
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2021 11:33

Reparatie beeldscherm Macbus.nl: beeldschermfuncties falen

Ongelezen bericht door MJAD »

Vorige week heb ik mijn iPhone 12, die nog geen jaar oud is, laten vallen met als resultaat een kapot beeldscherm, ondanks de bescherming.
Zoekend op internet kwam ik uit bij Macbus.nl
Volgens de website gebruiken ze originele onderdelen, komen aan huis en de kosten bedragen € 280,00.
Online afspraak gemaakt en zo’n 3 uur later was telefoon netjes gerepareerd.
Touchscreen en Face-ID werkten, dus dacht dat het in orde was.
Al snel kwam de melding dat beeldscherm niet herkend wordt en dat functie True Tone niet meer beschikbaar is en licht dus niet automatisch wordt aangepast. De kleuren zijn nu veel te groen. Daarnaast loopt de batterij snel leeg sinds de vervanging van het scherm.
Volgens Macbus.nl hebben ze nog niet de apparatuur om de beeldschermfuncties te herstellen.
Als dit op de site had gestaan of als ik dit geweten had was ik uiteraard niet bij hen uitgekomen voor de reparatie.
Voor herstel beeldschermfuncties is volgens een ander bedrijf het oude scherm nodig.
Nagevraagd of ze deze nog hebben, maar ze reageren niet op mails.
Vervanging van het toestel door een refurbished exemplaar kost € 700.

Waarvoor, voor welk bedrag en hoe kan ik ze het beste aansprakelijk stellen?

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Reparatie beeldscherm Macbus.nl: beeldschermfuncties falen

Ongelezen bericht door caruso »

Schriftelijk dan maar aangeven dat u afdoende reparatie eist met een termijn erbij. En anders geld terug eisen. Verder nog ff niets...

bupaul
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 jul 2010 11:32

Re: Reparatie beeldscherm Macbus.nl: beeldschermfuncties falen

Ongelezen bericht door bupaul »

Voor reparaties van Apple apparaten is nog steeds het advies omdat bij een Apple aangesloten dienst te doen. Voor 30 euro meer had u geen gedoe gehad en ook garantie op de reparatie.
Waarschijnlijk komt er geen oplossing van hun kant en bent u uw geld kwijt.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Reparatie beeldscherm Macbus.nl: beeldschermfuncties falen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

eis herstel en als ze dit niet binnen een redelijke termijn doen dat u door een ander laat repareren als dit nog kan, kan dit niet dat u van hen een werkend exemplaar eist met dezelfde specs....

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Reparatie beeldscherm Macbus.nl: beeldschermfuncties falen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hawk-Eye schreef:
26 nov 2021 14:00
eis herstel en als ze dit niet binnen een redelijke termijn doen dat u door een ander laat repareren als dit nog kan, kan dit niet dat u van hen een werkend exemplaar eist met dezelfde specs....
Dat, inderdaad. En omdat ze zelf al aangeven dat ze niet kunnen herstellen kan je die eerste stap overslaan. Stel ze in gebreke voor het bedrag dat je kwijt bent om het alsnog goed te laten repareren.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Reparatie beeldscherm Macbus.nl: beeldschermfuncties falen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik ben met Moneyman eens. Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies .

Gesloten