LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ruim 17 uur met 0900 nummer gebeld

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Rivella

ruim 17 uur met 0900 nummer gebeld

Ongelezen bericht door Rivella »

Vandaan had ik de huistelefoon nodig om iemand te bellen, maar toen ik hem op pakte zag ik dat hij al ruim 17 uur verbinding had met een 0900 nummer van de abn.
Dit nummer heb ik gister gebeld en stond dus nog onder de sneltoets.
De telefoon is op de bank blijven liggen en waarschijnlijk heeft iemand perongeluk op die snel toetst gedrukt.

Uiteindelijk valt de schade enigszins te overzien, volgens onze berekening rond de €49,- en aangezien we de huistelefoon vaak weken aan een stuk niet gebruiken had het veel erger kunnen zijn.
Dit is dus eigenlijk onze eigen schuld maar kunnen we misschien nog wat met die hoge kosten want 49 euro is in ons gezin zo ongeveer 5 dagen booschappen doen.

Alvast bedankt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ruim 17 uur met 0900 nummer gebeld

Ongelezen bericht door bprosman »

Had hij nog echt verbinding of hadden ze de verbinding aan de andere kant inmiddels al verbroken ?

Rivella

Re: ruim 17 uur met 0900 nummer gebeld

Ongelezen bericht door Rivella »

Nee hij had nog echt verbinding, als we gebeld weden was de telefoon in gesprek en de timer liep nog op.
ik heb alleen niet aan de hoorn geluisterd of er nog iets gezegd werd.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: ruim 17 uur met 0900 nummer gebeld

Ongelezen bericht door Radar »

Ruim 2 pagina's verwijderd in verband met geruzie.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: ruim 17 uur met 0900 nummer gebeld

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Kan mij niet voorstellen dat aan de andere kant, de lijn ook 17 uur openstond.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ruim 17 uur met 0900 nummer gebeld

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat was mijn idee ook al.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: ruim 17 uur met 0900 nummer gebeld

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

En er zijn bijdrages verwijderd welke geen "geruzie" waren maar een vraag aan TS.

Waaronder mijn vraag dat er nog geen telefoon rekening is en het gesprek veelal halve dag later via je provider is te controleren.

Ik denk ook dat de verbinding is verbroken en daarna de lijn in gesprek is blijven vallen. Ziet het als vroeguh met de draaitoestellen en de hoorn ligt ernaast.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: ruim 17 uur met 0900 nummer gebeld

Ongelezen bericht door olaf79 »

Rivella schreef:Vandaan had ik de huistelefoon nodig om iemand te bellen, maar toen ik hem op pakte zag ik dat hij al ruim 17 uur verbinding had met een 0900 nummer van de abn.
Dit nummer heb ik gister gebeld en stond dus nog onder de sneltoets.
De telefoon is op de bank blijven liggen en waarschijnlijk heeft iemand perongeluk op die snel toetst gedrukt.

Uiteindelijk valt de schade enigszins te overzien, volgens onze berekening rond de €49,- en aangezien we de huistelefoon vaak weken aan een stuk niet gebruiken had het veel erger kunnen zijn.
Dit is dus eigenlijk onze eigen schuld maar kunnen we misschien nog wat met die hoge kosten want 49 euro is in ons gezin zo ongeveer 5 dagen booschappen doen.

Alvast bedankt.
Volgens mij geldt er een wettelijk maximum bedrag per gesprek, dat bedraagt bij een klantenservice 1 euro. Daar naaast betaal je wel de gesprekskosten per minuut.
Ik denk wel dat de provider en of het service nummer de verbinding had moeten verbreken. Het lijkt me redelijk dat na 2 uur te doen.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ruim 17 uur met 0900 nummer gebeld

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ontopic: ik denk dat je inderdaad gewoon even (online?) je factuur moet checken. Kan me niet voorstellen dat je daadwerkelijk 17 uur in gesprek bent geweest - dan zou je in het systeem van de ABN in een eindeloze cirkel terecht zijn gekomen.
Laatst gewijzigd door Radar op 30 mar 2015 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off-topic bijdragen verwijderd

Rivella

Re: ruim 17 uur met 0900 nummer gebeld

Ongelezen bericht door Rivella »

We hebben inmiddels gebeld met zowel abn en onsbrabantnet.
bij de eerste kreeg ik te horen dat bellen naar hun info lijn gratis is en dat er enkel voor mobiele bellers vermeld wordt dat er "gebruikelijke belkosten" gerekend worden.
waarschijnlijk zijn we dus alleen maar een starttarief van €0.0454 kwijt.
Gelukkig maar.

Ik kan nog geen verbruik inzien helaas maar ik ga er vanuit dat het goed komt.
Laatst gewijzigd door Rivella op 31 mar 2015 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ruim 17 uur met 0900 nummer gebeld

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mooi zo, dat lijkt aardig af te lopen dan.

Gesloten