Samsung Galaxy S7 Edge - decodering

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
vincesince87
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2017 02:25

Samsung Galaxy S7 Edge - decodering

Ongelezen bericht door vincesince87 » 18 jul 2017 02:32

Tijdens mijn vakantie naar Indonesië, waar ik met mijn Indonesische schatje ben verloofd, is door een onbekende oorzaak mijn externe geheugenkaart op mijn Galaxy S7 telefoon onherkenbaar geworden. Deze geheugenkaart was op dat moment gecodeerd met de eigen beveiliging van Samsung. Wat een ramp, want al mijn verloving foto's staan (nog steeds) erop. Door een Samsung software update werd de geheugenkaart gelukkig wel weer herkend, maar is daardoor nu onbruikbaar geworden. De beveiliging op het kaartje kan alleen maar gelezen worden door de oude software die erop zat en helaas kan niemand deze oude software terug halen.

Op internet lees ik dat dit probleem wel eens vaker voorkomt bij Samsung gebruikers. De meeste gebruikers laten het erbij zitten en halen het kaartje leeg (formateren), zodat ze het geheugenkaartje opnieuw kunnen gebruiken. In mijn geval kan ik dat niet accepteren, aangezien al mijn verloving foto’s erop staan die voor mij en mijn verloofde een hoge emotionele waarde hebben.

T-mobile, waarbij ik de telefoon heb gekocht heeft mij doorverwezen naar Samsung. Samsung zegt dat zij niet de kennis hebben om de beveiliging eraf te halen. Met andere woorden, dat ik de gelede schade moet accepteren. Gelukkig weet ik dat zeer gespecialiseerde technisch reparatie IT bedrijven mij wel kunnen helpen, alleen kost dit een paar honderd euro. Samsung heeft aangegeven dit niet te willen vergoeden, aangezien zij blijven zeggen dat er geen garantie op het geheugenkaartje zit, terwijl de oorzaak niet door het geheugenkaartje kwam, maar door hun recente product de Galaxy S7.

Zij erkennen niet dat hun product de Galaxy S7 de schade (onbruikbare geheugenkaart) heeft veroorzaakt en geven maanden lang telkens hetzelfde antwoord, terwijl ik ze verzoek om mijn klacht bij een hoger afdeling te zetten. Ik kom helaas niet verder dan de slappe praatjes van de Samsung klantenservice. Ik kan helaas geen diepgaand gesprekken met ze voeren en raak hierdoor alleen maar gefrustreerder en gefrustreerder. Wat zou ik volgens u moeten doen?
Laatst gewijzigd door Radar op 18 jul 2017 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de leesbaarheid

rvjapio
Berichten: 553
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Samsung Galaxy S7 Edge - decodering

Ongelezen bericht door rvjapio » 18 jul 2017 11:08

Heeft u hem al eens - eventueel met een adapter - gewoon in een pc geprobeerd uit te lezen?

Dieke83
Berichten: 463
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Samsung Galaxy S7 Edge - decodering

Ongelezen bericht door Dieke83 » 18 jul 2017 11:16

rvjapio schreef:Heeft u hem al eens - eventueel met een adapter - gewoon in een pc geprobeerd uit te lezen?
Of met adapter in een andere telefoon of camera proberen?
Wat is de fout melding die je krijgt?

JvandeW
Berichten: 762
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Samsung Galaxy S7 Edge - decodering

Ongelezen bericht door JvandeW » 18 jul 2017 12:45

vincesince87 schreef:Gelukkig weet ik dat zeer gespecialiseerde technisch reparatie IT bedrijven mij wel kunnen helpen, alleen kost dit een paar honderd euro.
Als de SD kaart een Samsung Knox encryptie heeft, dan gaat een specialist daar vermoedelijk helemaal niets aan veranderen. Dit soort encryptie zijn niet zomaar even te omzeilen. Kijk bijvoorbeeld naar de iPhone van de terrorist van San Bernardino waar de FBI 1,34 miljoen heeft uitgegeven om bij de bestanden op de iPhone te kunnen komen. En dan weten we alsnog niet hoe dit is gedaan en of het überhaupt wel heeft gewerkt.

Als encryptie in alle vormen zo makkelijk te verwijderen was, hadden we ook niet zoveel last van ransomware de afgelopen maanden.

De kans dat jij de bestanden terug gaat krijgen is enorm klein. En als het je al gaat lukken, zal het je vermoedelijk een hoop geld kosten. Geld dat je nergens kunt claimen omdat jij zelf verantwoordelijk bent voor het maken van een back-up indien er iets mis gaat.

Had jij je telefoon laten vallen en had deze daardoor niet meer gewerkt, was je ook alles kwijt geweest. Immers is de encryptie gelinkt aan jouw telefoon en de software die er op staat. Andere software en het toestel kan inderdaad de encryptie niet meer ontcijferen omdat het de keys daarvoor niet meer heeft.

Een harde les voor de volgende keer.

sjohie
Berichten: 8941
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Samsung Galaxy S7 Edge - decodering

Ongelezen bericht door sjohie » 18 jul 2017 13:04

vincesince87 schreef:Tijdens mijn vakantie naar Indonesië, waar ik met mijn Indonesische schatje ben verloofd, is door een onbekende oorzaak mijn externe geheugenkaart op mijn Galaxy S7 telefoon onherkenbaar geworden. Deze geheugenkaart was op dat moment gecodeerd met de eigen beveiliging van Samsung. Wat een ramp, want al mijn verloving foto's staan (nog steeds) erop. Door een Samsung software update werd de geheugenkaart gelukkig wel weer herkend, maar is daardoor nu onbruikbaar geworden. De beveiliging op het kaartje kan alleen maar gelezen worden door de oude software die erop zat en helaas kan niemand deze oude software terug halen.

Op internet lees ik dat dit probleem wel eens vaker voorkomt bij Samsung gebruikers. De meeste gebruikers laten het erbij zitten en halen het kaartje leeg (formateren), zodat ze het geheugenkaartje opnieuw kunnen gebruiken. In mijn geval kan ik dat niet accepteren, aangezien al mijn verloving foto’s erop staan die voor mij en mijn verloofde een hoge emotionele waarde hebben.

T-mobile, waarbij ik de telefoon heb gekocht heeft mij doorverwezen naar Samsung. Samsung zegt dat zij niet de kennis hebben om de beveiliging eraf te halen. Met andere woorden, dat ik de gelede schade moet accepteren. Gelukkig weet ik dat zeer gespecialiseerde technisch reparatie IT bedrijven mij wel kunnen helpen, alleen kost dit een paar honderd euro. Samsung heeft aangegeven dit niet te willen vergoeden, aangezien zij blijven zeggen dat er geen garantie op het geheugenkaartje zit, terwijl de oorzaak niet door het geheugenkaartje kwam, maar door hun recente product de Galaxy S7.

Zij erkennen niet dat hun product de Galaxy S7 de schade (onbruikbare geheugenkaart) heeft veroorzaakt en geven maanden lang telkens hetzelfde antwoord, terwijl ik ze verzoek om mijn klacht bij een hoger afdeling te zetten. Ik kom helaas niet verder dan de slappe praatjes van de Samsung klantenservice. Ik kan helaas geen diepgaand gesprekken met ze voeren en raak hierdoor alleen maar gefrustreerder en gefrustreerder. Wat zou ik volgens u moeten doen?
Alle telefoonfabrikanten zeggen bij het doen van een update dat je eventuele belangrijke data veilig moet stellen voor de zekerheid, want in incidentele gevallen kan een software update, dataverlies tot gevolg hebben. En als Samsung het kaartje niet geleverd heeft, zijn zij niet automatisch verantwoordelijk lijkt me, het zat niet bij het toestel zoals zij het gemaakt en geleverd, dus daar hebben zo kort door de bocht wel gelijk in. Het is lastig, zoniet onmogelijk, voor jou om te bewijzen dat het kaartje van een 3e partij, door het toestel zelf corrupt is geraakt.

Wat betreft die bedrijfjes, die schermen doorgaans met data-recovery van fysiek defecte geheugenkaartjes of harde schijven, en dat is wat anders dan het kraken van de encryptie. Ik denk dat als je een maatwerkofferte laat maken voor het kraken daarvan, het prijskaartje hoger is dan de hele bruiloft opnieuw doen.

ninja007
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2017 02:23

Re: Samsung Galaxy S7 Edge - decodering

Ongelezen bericht door ninja007 » 18 jul 2017 13:15

Ga naar hun officiële website voor zo'n soort hulp?
DiagnosisDosageTestsHyperthymesia
Laatst gewijzigd door ninja007 op 24 jul 2017 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.

vincesince87
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2017 02:25

Re: Samsung Galaxy S7 Edge - decodering

Ongelezen bericht door vincesince87 » 20 jul 2017 01:00

Dieke83 schreef:
rvjapio schreef:Heeft u hem al eens - eventueel met een adapter - gewoon in een pc geprobeerd uit te lezen?
Of met adapter in een andere telefoon of camera proberen?
Wat is de fout melding die je krijgt?
Helaas heb ik dit al geprobeerd zonder succes.

vincesince87
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2017 02:25

Re: Samsung Galaxy S7 Edge - decodering

Ongelezen bericht door vincesince87 » 20 jul 2017 01:04

JvandeW schreef:
vincesince87 schreef:Gelukkig weet ik dat zeer gespecialiseerde technisch reparatie IT bedrijven mij wel kunnen helpen, alleen kost dit een paar honderd euro.
Als de SD kaart een Samsung Knox encryptie heeft, dan gaat een specialist daar vermoedelijk helemaal niets aan veranderen. Dit soort encryptie zijn niet zomaar even te omzeilen. Kijk bijvoorbeeld naar de iPhone van de terrorist van San Bernardino waar de FBI 1,34 miljoen heeft uitgegeven om bij de bestanden op de iPhone te kunnen komen. En dan weten we alsnog niet hoe dit is gedaan en of het überhaupt wel heeft gewerkt.

Als encryptie in alle vormen zo makkelijk te verwijderen was, hadden we ook niet zoveel last van ransomware de afgelopen maanden.

De kans dat jij de bestanden terug gaat krijgen is enorm klein. En als het je al gaat lukken, zal het je vermoedelijk een hoop geld kosten. Geld dat je nergens kunt claimen omdat jij zelf verantwoordelijk bent voor het maken van een back-up indien er iets mis gaat.

Had jij je telefoon laten vallen en had deze daardoor niet meer gewerkt, was je ook alles kwijt geweest. Immers is de encryptie gelinkt aan jouw telefoon en de software die er op staat. Andere software en het toestel kan inderdaad de encryptie niet meer ontcijferen omdat het de keys daarvoor niet meer heeft.

Een harde les voor de volgende keer.
Een backup doet men meestal nadat ze terug zijn van vakantie. Helaas is het bij mij tijdens de vakantie gebeurd in het buitenland. On een paar gig te uploaden via een internet café zou toen ook geen optie zijn aangezien het best een dag zou kosten. (traag internet)

gemist
Berichten: 586
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Samsung Galaxy S7 Edge - decodering

Ongelezen bericht door gemist » 20 jul 2017 07:01

Ook niet "per ongeluk" de foto's ook in een cloud laten opslaan? Denk aan Google foto's, Dropbox oid?

renewouters
Berichten: 3388
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Samsung Galaxy S7 Edge - decodering

Ongelezen bericht door renewouters » 20 jul 2017 17:15

vincesince87 schreef: Op internet lees ik dat dit probleem wel eens vaker voorkomt bij Samsung gebruikers.
Je moet erg voorzichtig zijn met dit soort berichten om dit als mogelijke oorzaak te zien. Samsung is de grootste telefoonleverancier, dus de kans dat er problemen ontstaan met een SD kaartje in een Samsung telefoon is domweg groter dan bij een kleiner merk als bijvoorbeeld HTC of Sony. Het probleem kan dus in het SD kaartje zitten maar door de wet van de grote getallen kan de indruk ontstaan dat het door Samsung komt.

Brahms
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Samsung Galaxy S7 Edge - decodering

Ongelezen bericht door Brahms » 20 jul 2017 18:34

Beetje off-topic en de TS heeft er weinig aan maar ik zo een belangrijke gebeurtenis nooit met een telefoontoestel fotograferen, maar met een echt fototoestel. De beeldkwaliteit zal zeker beter zijn en zo'n kaartje is overal mee uit te lezen.

Hatertje
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Samsung Galaxy S7 Edge - decodering

Ongelezen bericht door Hatertje » 20 jul 2017 23:32

Zeer vervelend! De camera van mijn moeder was uit haar koffer gestolen op de terugweg van haar huwelijksreis. Daar zat ook het SD kaartje nog in...

Verder ben ik bang dat u de foto's als verloren moet beschouwen. JvandeW heeft het mooi samengevat.

PatrickStorks
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jul 2017 00:04

Re: Samsung Galaxy S7 Edge - decodering

Ongelezen bericht door PatrickStorks » 21 jul 2017 00:09

na 3 maanden is mijn galaxy s7 ook niet meer werkend.
Nu maar samsung achtereen zitten voor de garantie.

Confetti
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 apr 2017 15:33

Re: Samsung Galaxy S7 Edge - decodering

Ongelezen bericht door Confetti » 28 jul 2017 13:45

PatrickStorks schreef:na 3 maanden is mijn galaxy s7 ook niet meer werkend.
Nu maar samsung achtereen zitten voor de garantie.
Dan wens ik je veel sterkte!
Mijn ervaringen met de Samsung klantenservice zijn onvoorstelbaar dieptriest.....
Zeldzaam slecht, waarin een groot bedrijf klein kan zijn.
Samsung heeft dat trouwens uiteindelijk ook toegegeven en zowaar excuses aangeboden voor het feit dat het acht (8!) maanden heeft geduurd voordat het probleem was opgelost.

BMF
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jan 2015 15:55

Re: Samsung Galaxy S7 Edge - decodering

Ongelezen bericht door BMF » 28 jul 2017 15:32

Hier hetzelfde. Hele grote Samsung fan maar na problemen en maar een update ontvangen op een duur toestel hebben onze wegen zich gescheiden.
Ben nu blij met mijn Surface Pr3 en Lumia 950XL.
Voor mij geen Samsung meer. Ze maken zoveel toestellen en gooien deze op de markt terwijl er steeds meer problemen mee ontstaan.
Ze doen er goed aan om de toestellen door te ontwikkelen zodat ze de consumenten niet met de problemen opladen. En bijna ieder toestel heeft waterschade, zelfs al na een week. En dan is er geen discussie meer mogelijk.
Vreemd dat de geheugenkaart er in zit. Normaal kun je deze eerst formateren voor gebruik en heeft de opslag niets met de update te maken. Bij mij staat na iedere update nog alles op het micro SD kaartje en ik ben nog nooit iets kwijt geraakt.
Service heeft niet de eerste prioriteit bij Samsung want de mensen kopen de toestellen toch wel.

Nijogeth
Berichten: 2664
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Samsung Galaxy S7 Edge - decodering

Ongelezen bericht door Nijogeth » 28 jul 2017 15:41

Ik dacht overigens dat het mogelijk is om uit te zetten dat de data gecodeerd op een sd kaart wordt opgeslagen. Is dit veranderd?

Esceha
Berichten: 148
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:28

Re: Samsung Galaxy S7 Edge - decodering

Ongelezen bericht door Esceha » 28 jul 2017 16:35

Brahms schreef:Beetje off-topic en de TS heeft er weinig aan maar ik zo een belangrijke gebeurtenis nooit met een telefoontoestel fotograferen, maar met een echt fototoestel. De beeldkwaliteit zal zeker beter zijn en zo'n kaartje is overal mee uit te lezen.
.....daarbij worden de meeste foto's met telefoon ook nog eens verticaal genomen....... Een echte verschrikking.

Brahms
Berichten: 2609
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Samsung Galaxy S7 Edge - decodering

Ongelezen bericht door Brahms » 28 jul 2017 16:43

Tsja de tijd van het echte fotograferen is wel voorbij. Iedereen doet maar wat, dure reizen maken maar beknibbelen op het mooie fotowerk. Inderdaad is verticaal nemen tegenwoordig de mode, echt compleet belachelijk, men doet maar wat !
Triest, maar helemaal van deze snelle tijd. Ik doe er niet aan mee !
Een telefoon is om mee te bellen, de test is leuk en handig, maar bijzaak.

olaf79
Berichten: 8267
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Samsung Galaxy S7 Edge - decodering

Ongelezen bericht door olaf79 » 28 jul 2017 21:58

Brahms schreef:Tsja de tijd van het echte fotograferen is wel voorbij. Iedereen doet maar wat, dure reizen maken maar beknibbelen op het mooie fotowerk. Inderdaad is verticaal nemen tegenwoordig de mode, echt compleet belachelijk, men doet maar wat !
Triest, maar helemaal van deze snelle tijd. Ik doe er niet aan mee !
Een telefoon is om mee te bellen, de test is leuk en handig, maar bijzaak.
Was een van de winnaars van de world press foto onlangs niet een fotograaf die daarvoor zijn mobiel /iphone had gebruikt?

breien
Berichten: 2821
Lid geworden op: 01 nov 2014 12:51

Re: Samsung Galaxy S7 Edge - decodering

Ongelezen bericht door breien » 28 jul 2017 22:05

Brahms schreef:Tsja de tijd van het echte fotograferen is wel voorbij. Iedereen doet maar wat, dure reizen maken maar beknibbelen op het mooie fotowerk. Inderdaad is verticaal nemen tegenwoordig de mode, echt compleet belachelijk, men doet maar wat !
Triest, maar helemaal van deze snelle tijd. Ik doe er niet aan mee !
Een telefoon is om mee te bellen, de test is leuk en handig, maar bijzaak.
Leve het echte fotooestel met een fotorolletje. In de goede oude tijd knipte men niet zo maar in het wilde weg. Een foto ontwikkelen en afdrukken kostte vaak wel een hele gulden!

Gesloten