Samsung levert promotiegeschenk niet en komt beloftes niet na

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
promisethomas
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2021 16:42

Samsung levert promotiegeschenk niet en komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door promisethomas »

Samsung had in februari een promotie lopen voor de Galaxy S21 smartphone. Je zou er gratis Galaxy Buds Live en Smart Tags bijkrijgen. Dit trok mij over de streep om voor de S21 te gaan. Maar dit gebeurde niet. Samsung heeft nu 4 keer gezegd dat er vertraging is en stelt levering van de producten steeds uit. Beloftes van levertermijnen worden niet waargemaakt en ik heb nog steeds niets binnen.

In een laatste poging heb ik Samsung op Whatsapp benaderd met de vraag hoe ze dit op gaan lossen. De klantenservice heeft hierop besloten mijn vraag te negeren. Ik krijg geen antwoord en kan, zo lijkt het, fluiten naar de beloofde promotie. Geen idee, hoe ik hiermee verder moet. Nog nooit een klantenservice van dit niveau meegemaakt...

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Samsung levert promotiegeschenk niet en komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Revoked »

Het duurt langer dan verwacht. Kunnen ze niets aan doen. Kun jij gaan klagen, daar komen ze echt niet eerder van. Of ben je van mening dat de wereld om jou draait? Heb gewoon geduld en stel je niet aan.
Bovendien, als je alleen de S21 hebt gekocht vanwege die extra dingetjes...dan ben je wel de ideale klant.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Samsung levert promotiegeschenk niet en komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Heel vaak komt het voor dat bij akties vanuit een fabrikant/importeur vertraging optreed. In deze tijd is een te late levering echt niet vreemd. Er schijnt vanwege een virusje problemen te zijn met wereldwijde transporten. En dan lag er ook nog een bootje dwars in een kanaaltje waardoor er een monstervertraging ontstond.
Dan kan je als klant hoog en laag gaan springen, maar daardoor ga je het echt niet eerder krijgen.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Samsung levert promotiegeschenk niet en komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kan altijd een ingebrekestelling sturen en daarna behoort het dagvaarden tot de mogelijkheden, waarbij je een dwangsom kunt eisen voor iedere dag of gedeelte daarvan dat je het product niet hebt ontvangen.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Samsung levert promotiegeschenk niet en komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Revoked schreef:
20 mei 2021 17:13
Het duurt langer dan verwacht. Kunnen ze niets aan doen. Kun jij gaan klagen, daar komen ze echt niet eerder van. Of ben je van mening dat de wereld om jou draait? Heb gewoon geduld en stel je niet aan.
Bovendien, als je alleen de S21 hebt gekocht vanwege die extra dingetjes...dan ben je wel de ideale klant.
Die extra dingetjes kunnen net het verschil maken tussen de aanschaf van het ene of het andere toestel. Dat wil niet zeggen dat een toestel gekocht wordt alleen maar vanwege die extra dingetjes.

Op dit forum hebben vaker klachten over Samsung en hun acties gestaan. Zo gek is het dus niet om Samsung te wijzen op hun eigen acties puur en alleen om te voorkomen dat Samsung zegt dat een klant te laat is met zich te melden.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Samsung levert promotiegeschenk niet en komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Revoked »

Ik_weet_niet_alles schreef:...Op dit forum hebben vaker klachten over Samsung en hun acties gestaan. Zo gek is het dus niet om Samsung te wijzen op hun eigen acties puur en alleen om te voorkomen dat Samsung zegt dat een klant te laat is met zich te melden.
Eerst even echt lezen. Nergens staat er dat de klant te laat is met melden, of dat de actie niet meer liep. Alles is oké, levering vertraagd door, voor klant, onbekende oorzaak. Elke dag bellen dat je de oordoppen nu mòet hebben, gaat em niet worden. Ik heb lang geleden in zo'n customer service gewerkt, en ik kan je vertellen dat bij sommige klanten hele waslijsten staan van wanneer ze gebeld hebben over iets dat ze gratis wordt toegezonden. Als het in het systeem staat, komt het echt wel. Maar het bedrijf hoeft niet aan de klant te verantwoorden waarom, wanneer en welke kleur.
En Alfa. Kom op. Die discussie hebben we al gehad. Dagvaarden voor gratis dingetjes. Wat wordt de dwangsom? Elke dag €0,00 met een maximum van € 0,00? Bovendien doet TS dat toch niet. Als ik iets over klagende klanten heb geleerd is het wel dat ze alleen een grote mond hebben, en geen lef. Klanten met lef laten hun advocaat gewoon bellen.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Samsung levert promotiegeschenk niet en komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Revoked schreef:
20 mei 2021 21:08
Ik_weet_niet_alles schreef:...Op dit forum hebben vaker klachten over Samsung en hun acties gestaan. Zo gek is het dus niet om Samsung te wijzen op hun eigen acties puur en alleen om te voorkomen dat Samsung zegt dat een klant te laat is met zich te melden.
Eerst even echt lezen. Nergens staat er dat de klant te laat is met melden, of dat de actie niet meer liep. Alles is oké, levering vertraagd door, voor klant, onbekende oorzaak. Elke dag bellen dat je de oordoppen nu mòet hebben, gaat em niet worden. Ik heb lang geleden in zo'n customer service gewerkt, en ik kan je vertellen dat bij sommige klanten hele waslijsten staan van wanneer ze gebeld hebben over iets dat ze gratis wordt toegezonden. Als het in het systeem staat, komt het echt wel. Maar het bedrijf hoeft niet aan de klant te verantwoorden waarom, wanneer en welke kleur.
En Alfa. Kom op. Die discussie hebben we al gehad. Dagvaarden voor gratis dingetjes. Wat wordt de dwangsom? Elke dag €0,00 met een maximum van € 0,00? Bovendien doet TS dat toch niet. Als ik iets over klagende klanten heb geleerd is het wel dat ze alleen een grote mond hebben, en geen lef. Klanten met lef laten hun advocaat gewoon bellen.
Registeren voor de actie moest uiterlijk 3 maart 2021 plaatsvinden. Dat is meer dan 2 maanden geleden, mag TS dan een keer verwachten dat Samsung gaat leveren? Zij zijn in ieder geval wel in staat om telefoons te leveren dan zou ik niet weten waarom deze Galaxy Buds & Galaxy SmartTag niet leverbaar zouden zijn. Het zijn allemaal Samsung producten.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Samsung levert promotiegeschenk niet en komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Revoked »

Ik_weet_niet_alles schreef:Zij zijn in ieder geval wel in staat om telefoons te leveren dan zou ik niet weten waarom deze Galaxy Buds & Galaxy SmartTag niet leverbaar zouden zijn. Het zijn allemaal Samsung producten.
Vandaar ook je gebruikersnaam.
Ik ken overigens het proces wèl, maar ga het je niet uitleggen. TS kan gewoon wachten, punt uit.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Samsung levert promotiegeschenk niet en komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik_weet_niet_alles schreef:
20 mei 2021 21:17
Registeren voor de actie moest uiterlijk 3 maart 2021 plaatsvinden. Dat is meer dan 2 maanden geleden, mag TS dan een keer verwachten dat Samsung gaat leveren? Zij zijn in ieder geval wel in staat om telefoons te leveren dan zou ik niet weten waarom deze Galaxy Buds & Galaxy SmartTag niet leverbaar zouden zijn. Het zijn allemaal Samsung producten.
Wereldwijd tekort aan chips kan de tweede reden, waarom de producten vanuit Korea nog niet in Europa zijn aangekomen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Samsung levert promotiegeschenk niet en komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Jablan schreef:
20 mei 2021 21:51
Ik_weet_niet_alles schreef:
20 mei 2021 21:17
Registeren voor de actie moest uiterlijk 3 maart 2021 plaatsvinden. Dat is meer dan 2 maanden geleden, mag TS dan een keer verwachten dat Samsung gaat leveren? Zij zijn in ieder geval wel in staat om telefoons te leveren dan zou ik niet weten waarom deze Galaxy Buds & Galaxy SmartTag niet leverbaar zouden zijn. Het zijn allemaal Samsung producten.
Wereldwijd tekort aan chips kan de tweede reden, waarom de producten vanuit Korea nog niet in Europa zijn aangekomen.
En als die dopjes nu net op de Evergreen liggen kan het nog langer gaan duren. Een bootje waar 20.000 containers op kunnen en waar dus een hoop mensen op zitten te wachten.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Samsung levert promotiegeschenk niet en komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door sjohie »

Dit zijn volgens mij de voorwaarden van deze actie (pdf-link!) en daarin staat:

"Samsung streeft ernaar de Galaxy Buds Live of Galaxy Buds Pro en de Galaxy SmartTag binnen zes weken na het indienen van een volledige en geldige registratie af te leveren"

Daarmee bent u akkoord gegaan bij het meedoen aan deze actie, en daarin lees ik niet dat er een harde leveringstermijn is.

Nou weet ik via mijn partner het eea over de logistieke processen van oost (China) naar west (EU), en lang verhaal kort, het is een wereldwijde clustrfueck. Overal staan lege containers, behalve in de Chinese havens en fabriekssteden, dus die moeten ze nu daar eerst maken, om ze vervolgens te vullen met de gemaakte spullen. Luchtvrachtcapaciteit is, voor zover het er nog is door het verminderde vliegverkeer, verdrievoudigd in kiloprijs. Verder is er in de hele halfgeleiderindustrie een groot tekort, en ook deze producten hebben chips en printplaatjes nodig. En een dwarsparkerende kapitein in het Suez kanaal helpt ook niet. Als uw producten daar niet op zaten, dan mogelijk wel op een van de vele schepen die er voor kozen de ~13 dagen langere route via de kaap te nemen,

Kortom als u van uw wachttermijn die streeftermijn van 6 weken aftrekt, en alle andere factoren waar Samsung werkelijk waar niks aan kan doen, zijn we waar we zijn.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Samsung levert promotiegeschenk niet en komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Ik_weet_niet_alles schreef:
20 mei 2021 21:17
Zij zijn in ieder geval wel in staat om telefoons te leveren dan zou ik niet weten waarom deze Galaxy Buds & Galaxy SmartTag niet leverbaar zouden zijn. Het zijn allemaal Samsung producten.
Dus omdat er een telefoon op voorraad ligt moeten die andere dingen ook op voorraad liggen? Heb je enig idee hoe een productie- en logistiek proces in elkaar zit?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Samsung levert promotiegeschenk niet en komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

promisethomas schreef:
20 mei 2021 16:45
Samsung heeft nu 4 keer gezegd dat er vertraging is en stelt levering van de producten steeds uit.
De hele wereld heeft te maken met leverproblemen van elektronicaproducten. Dus zo gek is het niet dat er vertraging is. Wel eens van covid en de impact daarvan gehoord?

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Samsung levert promotiegeschenk niet en komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

sjohie schreef:
21 mei 2021 07:52
Dit zijn volgens mij de voorwaarden van deze actie (pdf-link!) en daarin staat:

"Samsung streeft ernaar de Galaxy Buds Live of Galaxy Buds Pro en de Galaxy SmartTag binnen zes weken na het indienen van een volledige en geldige registratie af te leveren"

Daarmee bent u akkoord gegaan bij het meedoen aan deze actie, en daarin lees ik niet dat er een harde leveringstermijn is.

Nou weet ik via mijn partner het eea over de logistieke processen van oost (China) naar west (EU), en lang verhaal kort, het is een wereldwijde clustrfueck. Overal staan lege containers, behalve in de Chinese havens en fabriekssteden, dus die moeten ze nu daar eerst maken, om ze vervolgens te vullen met de gemaakte spullen. Luchtvrachtcapaciteit is, voor zover het er nog is door het verminderde vliegverkeer, verdrievoudigd in kiloprijs. Verder is er in de hele halfgeleiderindustrie een groot tekort, en ook deze producten hebben chips en printplaatjes nodig. En een dwarsparkerende kapitein in het Suez kanaal helpt ook niet. Als uw producten daar niet op zaten, dan mogelijk wel op een van de vele schepen die er voor kozen de ~13 dagen langere route via de kaap te nemen,

Kortom als u van uw wachttermijn die streeftermijn van 6 weken aftrekt, en alle andere factoren waar Samsung werkelijk waar niks aan kan doen, zijn we waar we zijn.
En het is voor Samsung schijnbaar heel moeilijk om dat te communiceren met hun klanten. Nu moeten klanten maar raden wat de reden van vertraging is en blijven ze inderdaad Samsung lastig vallen.
Het is heel simpel op te lossen door één mail te sturen met aanvullende informatie en klanten te verwijzen naar een webpagina van Samsung waarop deze informatie staat. Desnoods kan Samsung hiervoor een aparte mailadres openen. Dat is tenminste klantvriendelijk, wat ze nu doen is dat absoluut niet.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Samsung levert promotiegeschenk niet en komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

fonsflons schreef:
21 mei 2021 09:40
In dat geval moet Samsung gewoon met een duidelijk statement richting de klanten komen: we hebben leverproblemen vanwege dit of dat. We zijn hiermee bezig en op deze pagina is de actuele status te bekijken.
Het nadeel is dat er geen informatie beschikbaar is. Er wordt van te voren een indicatie gegeven en dat heeft Samsung ook gecommuniceerd. Maar door het te kort aan containers en door de vertraging in het Suez-kanaal is het gokken wanneer welke container aan zal komen.
En om nu elke aanpassing meteen door te geven geeft ook te veel valse hoop.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Samsung levert promotiegeschenk niet en komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door alfatrion »

sjohie schreef:
21 mei 2021 07:52
Dit zijn volgens mij de voorwaarden van deze actie (pdf-link!) en daarin staat:

"Samsung streeft ernaar de Galaxy Buds Live of Galaxy Buds Pro en de Galaxy SmartTag binnen zes weken na het indienen van een volledige en geldige registratie af te leveren"

Daarmee bent u akkoord gegaan bij het meedoen aan deze actie, en daarin lees ik niet dat er een harde leveringstermijn is.
Dat is een niet fatale termijn en dus is een ingebrekestelling nodig. Een termijn van twee weken boven op de zes weken lijkt mij een redelijke termijn als bedoelt in artikel 6:82 BW.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Samsung levert promotiegeschenk niet en komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door alfatrion »

Revoked schreef:
20 mei 2021 21:08
Dagvaarden voor gratis dingetjes. Wat wordt de dwangsom? Elke dag €0,00 met een maximum van € 0,00?
Ik laat dat zelf altijd over aan de rechter. Ik kan mij €20,- per dag of gedeelte daarvan met een maximum van €500,- goed voorstellen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Samsung levert promotiegeschenk niet en komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

alfatrion schreef:
21 mei 2021 17:18
Revoked schreef:
20 mei 2021 21:08
Dagvaarden voor gratis dingetjes. Wat wordt de dwangsom? Elke dag €0,00 met een maximum van € 0,00?
Ik laat dat zelf altijd over aan de rechter. Ik kan mij €20,- per dag of gedeelte daarvan met een maximum van €500,- goed voorstellen.
Ja, laten we alle bedrijven die te maken heeft met leveringsproblemen helemaal kapot gaan procederen! Dat lost de problemen in de wereld op. Maar goed, juristen (echte- en zolderkamer-) zijn extreem wereldvreemd. Dat blijkt maar weer uit jouw reactie. Het gaat verdorie slechts over een extra cadeautje.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Samsung levert promotiegeschenk niet en komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
21 mei 2021 17:18
Ik kan mij €20,- per dag of gedeelte daarvan met een maximum van €500,- goed voorstellen.
Voor een artikel dat maar een fractie van de prijs kost? En dat in een tijd dat leveringsproblemen meer regel dan uitzondering zijn? Heeft u al uitspraken van een rechter dat deze echt is meegegaan in deze rare denkwijze?
PeterPeters1966 schreef:
22 mei 2021 21:54
Het gaat verdorie slechts over een extra cadeautje.
Hoe kunt u dat nu zeggen? Juist vanwege het gratis cadeautje is er besloten om tot aankoop over te gaan. Het is een serieuze zaak die uiterst serieus aangepakt moet gaan worden. Stel je voor dat we er te gemakkelijk over denken.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Samsung levert promotiegeschenk niet en komt beloftes niet na

Ongelezen bericht door alfatrion »

PeterPeters1966 schreef:
22 mei 2021 21:54
Ja, laten we alle bedrijven die te maken heeft met leveringsproblemen helemaal kapot gaan procederen!
Samsung kapot procederen? Geloof je het zelf?

Er is gewoon een overeenkomst tot stand gekomen op basis waarvan de fabrikant iets moet doen, de verkoper iets moet doen en de koper iets moet doen. Maar als ondernemer zie jij graag dat er alleen geprocedeerd wordt als de koper zijn afspraken niet nakomt.
NeoDutchio schreef:
22 mei 2021 22:16
Voor een artikel dat maar een fractie van de prijs kost? En dat in een tijd dat leveringsproblemen meer regel dan uitzondering zijn? Heeft u al uitspraken van een rechter dat deze echt is meegegaan in deze rare denkwijze?
Een dwangsom heeft als doel om een partij tot nakomen aan te sporen. Om deze reden zal een dwangsom nooit €0,- zoals jij graag ziet. Heb jij uitspraken ter ondersteuning van hou waanzinnige ideeën? Overigens zal € 1,- per dag met een maximum van € 5,- zal ook niet echt het gewenste effect hebben.
Artikel 611a lid 1 Rv
De rechter kan op vordering van een der partijen de wederpartij veroordelen tot betaling van een geldsom, dwangsom genaamd, voor het geval dat aan de hoofdveroordeling niet wordt voldaan, onverminderd het recht op schadevergoeding indien daartoe gronden zijn. Een dwangsom kan echter niet worden opgelegd in geval van een veroordeling tot betaling van een geldsom.

Gesloten