Samsung s20 fe: drie maanden oud en geen garantie, kan dat zomaar?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jeannette blokker
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2021 09:26

Samsung s20 fe: drie maanden oud en geen garantie, kan dat zomaar?

Ongelezen bericht door jeannette blokker »

Ik mocht in juli mijn abonnement verlengen en ik heb gewikt en gewogen , reviews gelezen voordat ik de stap had gemaakt.
Halverwege juli kwam mijn mooie nieuwe telefoon binnen de S20 FE 5g red, na 3 weken wou die met de kabel niet meer opladen , nou dan maar draadloos he , daar stopte ie ook vaak mee omdat ie te warm werd. ik bellen met de KPN en hij werd opgestuurd ter reparatie na 2 weken kreeg ik hem terug ze konden niks vinden , een beetje vreemd maar oke ik alles er weer opzetten , daags daarna weer het zelfde probleem , 3 kabels geprobeerd de nieuwe uit het doosje gehaald en nee hoor die deed het ook niet. ik weer de KPN bellen nou kreeg ik het advies ga naar de dichtstbijzijnde winkel van de KPN . nou hij werd voor de tweede keer opgestuurd en 3 weken later kwam ie retour ik blij , er was nu van alles vernieuwd in de telefoon , ik kon weer.
Nu is ie na drie weken weer opgestuurd en heel veel klachten en belletjes naar de KPN en de winkel geweest , daar kreeg ik maar het advies ga maar rechtstreeks naar het service centrum van Samsung in Amsterdam , dus ik verdrietig naar huis.
Nog een aantal keer gebeld met de KPN , hij mocht weer te repareren voor de derde keer, nu kreeg ik gisteren een mailtje hij is behoorlijk krom dus dat valt niet onder de garantie WTF is dit.
Ik ben behoorlijk pist off , ik heb mijn mobiel nooit in mijn kontzak en altijd in een hoesje , telefoon 3 maanden oud en nog maar 6 weken gebruikt en geen garantie , kan dat zomaar

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Samsung s20 fe: drie maanden oud en geen garantie, kan dat zomaar?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Nee. Sterker nog, in de eerste 6 maanden moeten hun bewijzen dat jij je telefoon onjuist gebruik. Op https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... t/garantie staan alle regels.

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of de Consumentenbond. Als laatste redmiddel is de geschillencommissie.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Samsung s20 fe: drie maanden oud en geen garantie, kan dat zomaar?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

let op, los dit op met KPN, daar moet je zijn met je klacht en nergens anders, er zijn trouwens meerdere producten die dit hebben, zo is er ook de samsung tab die er last van heeft....

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Samsung s20 fe: drie maanden oud en geen garantie, kan dat zomaar?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gewoon een geschil openen bij de https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ediensten/

KPN neemt dan contact met je op voor een schikking. Vergeet dan niet het klachtengeld van 50 euro terug te vragen wanneer ze dat niet uit zichzelf aanbieden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Samsung s20 fe: drie maanden oud en geen garantie, kan dat zomaar?

Ongelezen bericht door sjohie »

Zoals hierboven al geopperd, start een geschil. KPN draait z'n kont er zo te lezen uit, en dat kan en mag niet zomaar.

GuusF
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2021 13:50

Re: Samsung s20 fe: drie maanden oud en geen garantie, kan dat zomaar?

Ongelezen bericht door GuusF »

Heb dezelfde ervaring met Samsung Galaxy Note 10+. Op 25 oktober 2021 gekocht en na 14 dagen blijkt 4G functie niet te werken. Garantie geweigerd en vragen waarom worden niet beantwoord. Moederbord moest worden vervangen. Kosten € 450,-.
Voor mij nooit meer Samsung.

Gesloten