LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schadevergoeding bij storing?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Frnca
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 nov 2012 11:10

Schadevergoeding bij storing?

Ongelezen bericht door Frnca » 14 feb 2013 11:28

Hallo,

Als KPN er een hele dag uit ligt is het dan mogelijk om een schadevergoeding te claimen? Hebben jullie hier ervaringen mee?

Rim69
Berichten: 566
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Schadevergoeding bij storing?

Ongelezen bericht door Rim69 » 14 feb 2013 11:44

Mogelijk wel, maar je zal er niets mee opschieten.
Lees de voorwaarden er maar even op na. Ze zullen er meer dan een dag uit moeten liggen wil je voor een vergoeding in aanmerking komen.

Je hebt trouwens een dag niet kunnen bellen. Wat voor verschrikkelijke schade meen je dan geleden te hebben?

sephora30
Berichten: 4061
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Schadevergoeding bij storing?

Ongelezen bericht door sephora30 » 14 feb 2013 11:46

1 dag en dan wil je een schadevergoeding :shock: :!:

Heb je een bedrijf ofzo??

sjohie
Berichten: 9371
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Schadevergoeding bij storing?

Ongelezen bericht door sjohie » 14 feb 2013 12:14

Frnca schreef:Hallo,

Als KPN er een hele dag uit ligt is het dan mogelijk om een schadevergoeding te claimen? Hebben jullie hier ervaringen mee?
Als bedrijf kan dat mogelijk, maar die 99,9 procent uptime die ze normaliter garanderen binnen zulke bepalingen, wordt berekend over een heel jaar, niet over de werkuren binnen een werkweek die natuurlijk voor een bedrijf veel belangrijker zijn. Dus zelfs als zakelijke klant krijg je bij een dag niet automatisch een vergoeding.

Er was een wetsvoorstel/aanpassing van de telecomwet in de maak, waarin een compensatie bij storing genoemd werd, maar ik weet niet of dat al omgezet is in werkelijk wetgeving.

Jefdus
Berichten: 896
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Schadevergoeding bij storing?

Ongelezen bericht door Jefdus » 14 feb 2013 12:53

En als bedrijf kan het natuurlijk ook alleen als je een (duurder) zakelijk abonnement hebt.

grun
Berichten: 1601
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Schadevergoeding bij storing?

Ongelezen bericht door grun » 14 feb 2013 13:06

Frnca schreef:Als KPN er een hele dag uit ligt is het dan mogelijk om een schadevergoeding te claimen? Hebben jullie hier ervaringen mee?
Dat hangt ervan af wat voor contract je hebt. De meesten hebben een consumentencontract voor een consumentenprijs. Dan heb je denk ik geen recht op schadevergoeding.

Wil je dat wel, dan had je een zakelijk abonnement moeten nemen. Dat is veel duurder, maar dan heb je ook meer rechten. Als KPN bijvoorbeeld een uptime garandeert van 99,9% (ik noem maar wat) dan kun je ze ook bellen om drie uur 's nachts op zondagmorgen.
Er zijn echter hele volksstammen die een consumentenprijs betalen, maar een service verwachten die hoort bij een zakelijk abonnement. Dat gaat niet, je krijgt waarvoor je betaalt.

bprosman
Berichten: 9939
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Schadevergoeding bij storing?

Ongelezen bericht door bprosman » 14 feb 2013 13:10

Ze zullen er meer dan een dag uit moeten liggen wil je voor een vergoeding in aanmerking komen.
Dan krijg je hoogstens nog alleen dat deel terug van je abonnement wat je niet hebt kunnen gebruiken, dus ~1/30e van je maandbedrag.

ciske
Berichten: 10821
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Schadevergoeding bij storing?

Ongelezen bericht door ciske » 14 feb 2013 13:35

bprosman schreef:
Ze zullen er meer dan een dag uit moeten liggen wil je voor een vergoeding in aanmerking komen.
Dan krijg je hoogstens nog alleen dat deel terug van je abonnement wat je niet hebt kunnen gebruiken, dus ~1/30e van je maandbedrag.

Beter iets dan niets :lol:

Bij kpn kan je het wel vergeten TS.

berndv
Berichten: 8425
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Schadevergoeding bij storing?

Ongelezen bericht door berndv » 14 feb 2013 13:35

bprosman schreef:
Ze zullen er meer dan een dag uit moeten liggen wil je voor een vergoeding in aanmerking komen.
Dan krijg je hoogstens nog alleen dat deel terug van je abonnement wat je niet hebt kunnen gebruiken, dus ~1/30e van je maandbedrag.
En als bijvoorbeeld van een 3 in 1 alleen de telefoon niet werkt, moet je je maandprijs ook nog delen door 3, en daar 1/30 van nemen. Tel uit je winst :lol:

RedShy
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:47

Re: Schadevergoeding bij storing?

Ongelezen bericht door RedShy » 15 feb 2013 10:27

Wat voor schade heb je dan precies opgelopen als ik vragen mag?

Je kunt het sowieso vergeten hoor. Lees de voorwaarden maar na; KPN heeft 5 dagen de tijd om een storing op te lossen. Bovendien hebben veel mensen een consumenten product afnemen en deze dan als zakelijk gebruiken voor hun huis-tuin en keuken webshopje. Tjah dan heb je dus gewoon pech want je kunt niet verwachten dat je minder betaalt maar wel van de zakelijke voordelen kunt profiteren.

Gesloten