LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sim Only van Simpel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Peter van den Boogaard
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2008 19:46

Sim Only van Simpel

Ongelezen bericht door Peter van den Boogaard »

Op 10 september afgelope jaar ben ik een sim only contract met Simpel bv aangegaan en op 13-11-07 kreeg ik een brief van hun dat ik overmatig zou gebeld hebben en dat ze daarom mijn aansluiting zouden blokkeren. En in deze brief stond er ook in dat ze de abonnementsgeld van de maanden die ik vooruit had betaald zouden ze terug storten, aangezien je alle 12 maanden vooruit diende te betalen. En tot heden is het geld nog niet terug gestort. 7 Januari belde ik dan ook naar Simpel (na 25 min in de wacht gezeten te hebben) en heb ik de werknemer met het feit ermee geconfronteerd, en ze zei dat het z.s.m. geregeld zou worden. En op 8 Januari zie ik tot mijn verbazing dat Simpel 35,70€ heeft afgeschreven!! Terwijl mijn aansluiting in November al was geblokkeerd. Heel vaag allemaal, en als ik ze ermee confronteer krijg ik alleen te horen dat het in orde komt!
Bij contact zie je ook hun adres niet, misschien kunnen jullie me hierbij helpen?

Dit is hun site:

http://www.simpel.nl/

pruppie
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 mar 2007 00:42

Re: Sim Only van Simpel

Ongelezen bericht door pruppie »

Naam: Simpel
Vestigingsadres: Thomas R. Malthusstraat 3 -C
Vestigingsplaats: 1066JR Amsterdam
Internetadres: www.simpel.nl

Heb deze info op www.kvk.nl gevonden, dan heb je dus een adres. Overigens zie ik bij contact op hun website wel degelijk een (post)adres staan.

Peter van den Boogaard
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2008 19:46

Re: Sim Only van Simpel

Ongelezen bericht door Peter van den Boogaard »

Bedankt!!
Bij contact zie je geen straatnaam staan

Joke Landsma
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2008 19:16

Re: Sim Only van Simpel

Ongelezen bericht door Joke Landsma »

Ik vraag mij af of iemand ervaring heeft met de Simpel sim-only abonnementen? Hoe zijn jullie ervaringen? Goed of slecht?


Verder vroeg ik mij of of jullie het direct bij Simpel gekocht hebben of bij een webshop? Ik had namelijk op www.telecomvergelijker.nl gekeken en zag daar dat je webshop met elkaar kunt vergelijken. Alle vaste kosten van de gehele contractsduur worden bij elkaar opgeteld en de goedkoopste webwinkel komt dat boven aan.
Als ik dan kijk bij het abonnement http://www.telecomvergelijker.nl/tv/gsm/abo/741 komt momenteel www.simonly.eu het voordeligste eruit!

Ik wacht even jullie ervaringen met Simpel en het aankopen bij webwinkels af.

spambam
Berichten: 113
Lid geworden op: 12 mar 2004 08:46

Re: Sim Only van Simpel

Ongelezen bericht door spambam »

Kijk eens op http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 79300/last. Ik heb nu al een maand last met ze, en telefonisch zijn ze onbereikbaar.

Jaap Schoonhoven
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mei 2008 20:43
Contacteer:

Re: Sim Only van Simpel

Ongelezen bericht door Jaap Schoonhoven »

Ik heb Simpel zelf nu 2 maanden, en ik moet zeggen dat het mij bevalt. Je belt bij Simpel via KPN voor lagere prijzen dan KPN zelf. Het enige nadeel is dat ik een belplafond heb ingesteld. Als ik daarop zit kan ik niet meer bellen... Voor meer ervaringen kun je ook kijken op http://telecomervaring.nl/ervaringen-met-simpel/

Floor001
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2008 14:52

Re: Sim Only van Simpel

Ongelezen bericht door Floor001 »

Mijn moeder heeft ook problemen gehad met Simpel, toen ben ik voor haar rond gaan kijken op internet en heb ik Easytel Mobile gevonden. www.easytel.nl
De site is heel duidelijk, heb ook gemaild naar ze en kreeg snel antwoord op mijn vragen. Mijn moeder is heel tevreden nu ze met Easytel belt.

ElviraV
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2008 10:04

Re: Sim Only van Simpel

Ongelezen bericht door ElviraV »

Ik heb mij ook aangemeld bij Simpel voor een Sim-only abonnement van 5 euro per maand. Dit is 30-09-2008 van mijn rekening afgeschreven (70 euro voor het eerste jaar) en die week kreeg ik een brief van Simpel dat ik over enkele dagen de kaart zou krijgen maar als ik nummerbehoud wilde dat ik dan to 3 maanden zou kunnen wachten. Meteen gebeld dat ik dan geen nummerbehoud wilde want ik wilde zo spoedig mogelijk kunnen bellen. Ze zouden het nummerbehoud eraf halen. Vandaag : 7November voor de zesde keer gebeld!!! :( Ik krijg steeds een heel aardig meisje aan de telefoon die standaard hetzelfde zegt: u kunt uw kaart binnen enkele dagen verwachten. Als dit bij veel andere klanten ook gebeurd vangen ze aardig wat rente daar bij Simpel. Ik word er echt niet goed van! Doorverbinden doen ze niet, ik kan alleen maar lullig afwachten tot men eens een keer die kaart op wenst te sturen.... :cry: Hebben meer mensen deze ervaring?

antoinetteb42
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:33

Re: Sim Only van Simpel

Ongelezen bericht door antoinetteb42 »

Elvira, het klopt dat het vertraging opgeleverd heeft, je zal hem zeker een deze dagen ontvangen, ik zit met hetzelfde, telefoon verloren op 24-10,op 27-10 gefaxt voor een nwe simkaart.
Ze hadden last van activatieproblemen, zodoende duurt het langer dan gebruikelijk, verder je kan nog niet gelijk bellen, achter die kaart komt een brief met een activeringscode.
Hier zit 2 dagen ongeveer tussen.
Ik ben blij dat ik ook een Hi abo heb anders heb je weer niks.
ja of een 3 abo aanvragen:)
antoinette

n.munneke
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2008 22:29

Re: Sim Only van Simpel

Ongelezen bericht door n.munneke »

Heb ook een abonnement van 5 euro en heb een belplafond van 100 euro simpel had in september een storing en nou was mijn rekening 235 euro door hun storing normaal hoor je een sms te krijgen dat je limiet bijna berijkt is en dan word je afgesloten voor uitgaande gesprekken maar wel inkomende gesprekken zo kom je niet voor verassingen te staan "denk je" tot hun storing krijgen dan krijg je wel een verassing.
een vette rekening dus heb iemand het zelfde probleem gehad zou ik dat graag willen horen.
bedankt nancy mijn e-mail is [email protected]

ElviraV
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2008 10:04

Re: Sim Only van Simpel

Ongelezen bericht door ElviraV »

Als je een belplafond hebt van 100 euro en door een storing bij hun hebben zij zich niet aan dat plafond gehouden dan moet je echt niet meer dan 100euro betalen hoor! De storing was bij hun, dus ook hun probleem, en ik neem aan dat het ergens zwart op wit staat dat jouw plafond 100 euro is? Dan is het jouw goed recht om tot 100 euro te betalen. Ik zou even aan de rechtswinkel (gratis) vragen.

n.munneke
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2008 22:29

Re: Sim Only van Simpel

Ongelezen bericht door n.munneke »

Dank je wel elviraV voor je reactie

Kijkenkijken
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 nov 2008 22:29

Re: Sim Only van Simpel

Ongelezen bericht door Kijkenkijken »

Ik was ook op zoek naar een goedkope aanbieding met 200 belminuten en bij mij was simpel helemaal niet de goedkoopste, telfort was dat wel, nl 200 minuten voor 4,45, bij simpel is dat 5 euro. Scheelt toch weer 55 cent per maand. Ik vond deze aanbieding op:

http://www.simonlyvergelijken.nl daar tik je gewoon in hoeveel minuten je wilt en dan krijg je de goedkoopste te zien.

simpel is dus niet de goedkoopste

cindymj
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2008 11:01

Re: Sim Only van Simpel

Ongelezen bericht door cindymj »

Enige tijd geleden heb ik in een enqeutte aangegeven dat ik wel interesse had in goedkoop bellen. Op 25 nov jl. kreeg ik een telefoontje van Simpel met een aantrekkelijk aanbod betreffende een heel goedkoop simonly abonnement. Ik gaf aan dat ik daar wat meer info over wilde en men zou mij een VRIJBLIJVENDE OFFERTE sturen en een VOORBEELDCONTRACT. Ik moest mijn rekening nummer opgeven zodat (wanneer ik akkoord zou gaan) alles al geregeld zou zijn. Ja ik weet het, was niet echt slim van me om het geven maar ik dacht nog zolang ik niets onderteken zit ik safe. De aanvraag zou alleen van start gaan als ik akkoord zou gaan met de voorwaarden die ik per email zou ontvangen. In die email zou dan ook een link staan waarmee ik de aanvraag kon annuleren.

Ik kreeg idd een email maar daar stonden geen voorwaarden in en al helemaal geen link om wat dan ook te annuleren. Wel stond er heel leuk dat mijn aanvraag in behandeling was en dat men een eenmalige incasso zou uitvoeren zoals beschreven in mijn contract, die ik overigens nooit heb gekregen. Ik ontving 2 dgn later een brief met hierin een inlognaam en -code. Ik heb bewust niet ingelogd omdat ik bang was dat ik daarmee juist zou bevestigen. In zowel de email als de brief stond nergens iets over hoe te handelen als je wilde afzien van de aanvraag. Wel stond er in de brief dat men 70euro zou afschrijven van mijn rekening en dat men de simkaart pas zou versturen als de incasso was gelukt. Grappig detail is dat de brief was getekend door Peter van den Boogaard. Die naam zag ik toch net nog hierboven in het forum staan?

Ik heb op de site gekeken hoe ik contact kon opnemen met hun en er stond een postbus nummer en een een faxnummer. Ik heb op 28 nov een fax gestuurd met daarin het dringende verzoek de zgn aanvraag te stoppen en onder geen beding geld van mijn rekening af te schrijven. Ik kreeg echter geen reactie. Nu ontving ik vandaag weer een email waarin stond dat men nu het geld ging afschrijven. Ik heb meerdere malen gebeld maar ze zijn gewoonweg niet bereikbaar. Ik heb het idee dat ik hier met een stel oplichters te maken heb en wil graag weten of er meer mensen zijn die hiermee te maken hebben gehad.
Er rest mij niets anders dan via mijn bank de boel te blokkeren en maar te hopen dat ze me met rust laten. Ik snap niet hoe dit zo maar kan ik heb totaal niets ondertekent. Ik zal in ieder geval overal mijn verhaal posten en ik hoop maar dat ik hiermee voorkom dat er nog meer mensen opgelicht worden. Ik weet nog niet hoe dit voor mij gaat aflopen maar ik laat het in ieder geval nog weten.

Simpelconsumenten
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 dec 2008 17:39

Re: Sim Only van Simpel

Ongelezen bericht door Simpelconsumenten »

Geachte heer/mevrouw,

Graag reageren wij op uw bericht aangezien we er juist alles aan doen om dit soort klachten te voorkomen. In uw geval zijn we hier niet in geslaagd door een fout aan onze zijde. Wij hebben de controle op het volgen van onze procedures daarom verder aanscherpt.

Onze callcenter medewerkers nemen uitsluitend contact met u op, wanneer u zelf heeft aangegeven dat u interesse heeft in goedkoop bellen via onze terugbelservice of enquête. Tijdens het telefoongesprek informeren we u over onze abonnementen en de voordelen van bellen met Simpel.

Na het gesprek ontvangt u van simpel een email met daarin een zogenaamde ´bevestigingslink´. Door op deze link te klikken, bevestigt u aan Simpel dat u de voorwaarden accepteert. Deze actie ligt bewust bij u als klant zodat hier geen onduidelijkheid over bestaat.

Een medewerker van ons callcenter heeft helaas een fout gemaakt in het volgen van deze procedure. We vinden het dan ook bijzonder vervelend voor u dat dit is gebeurt. Zodra wij uw gegevens ontvangen hebben, zullen we het abonnement per direct annuleren.

Onze medewerkers staan u graag te woord via 0900 – 2221114 (lokaal tarief). Dit telefoonnummer inclusief onze openingstijden vind u ook op onze website. Antwoorden op veel gestelde vragen hebben we hier ook overzichtelijk op een rij gezet: http://www.simpel.nl/Vragen.aspx

jjohn50
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 dec 2008 20:57

Re: Sim Only van Simpel

Ongelezen bericht door jjohn50 »

Voordat je naar Simpel gaat kijk ook eens bij deze reacties:
Overzicht forums/Telefonie/Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?
Groet,
jjohn :wink:

Mienke
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jan 2009 14:57

Re: Sim Only van Simpel

Ongelezen bericht door Mienke »

Simpel.nl heeft wat mij betreft afgedaan. Ik studeer vanaf de zomervakantie in België voor een minimale periode van 6 jaar. Omdat ik ook wel eens terug ga naar Nederland, wilde ik toch ook wel mijn Nederlandse nummer blijven behouden. Prepaid heb ik eerst geprobeerd, maar na de ernstige ziekte van een dierbare wilde ik toch een goedkoop abonnement aanschaffen, zodat niet ineens mijn beltegoed op zou zijn in noodgevallen. In België kom je immers moeilijk aan Nederlandse opwaardeerkaarten. Dus in september eens op Simpel.nl gekeken, en dat leek me een goede optie... Netjes die 70 euro vooruit betaald. Eerst duurde het al enkele maanden voor ik mijn simkaart kreeg omdat nummerbehoud eerst niet wilde lukken... Nouja, kan gebeuren...
Daarna bleek ineens dat je niet alleen zelf niet in het buitenland kan bellen of sms-en, maar dat je ook geen telefoontjes of sms-jes kan ontvangen... Van die telefoontjes snap ik het nog wel, maar het sms-jes ontvangen zal er echt niet toe leiden dat ik over het zogenaamde belplafond kom... Erg leuk: ik kan nu niet eens mijn huur, energierekening en waterrekening betalen omdat (je raad het al) postbank-internetbankieren met sms-jes werkt... Je kunt wel 200 euro borg storten, maar na alle negatieve berichten over dan alsnog niet aangesloten worden en uitblijvende terugbetalingen, lijkt me dat ook niet zo'n strak plan. Helemaal omdat ik dan nog niet weet of ik postbank-smsjes wel kan ontvangen, omdat er in de FAQ staat dat je alleen smsjes kan ontvangen van een andere gsm-gebruiker. Hoe zit dat dan met een postbank-computer? Dat is geen gsm-gebruiker, niet dan? Anders slaat die regel van hen ook nergens op.
Bovendien kan ik vanuit hier niet eens de klantenservice bereiken. 0900-nummers werken niet vanuit het buitenland, en het normale nummer wat je normaal gesproken kunt gebruiken voor bellen uit het buitenland (wat nog wel op de site staat) hebben ze blijkbaar afgesloten, omdat daar misbruik van werd gemaakt na vermelding op 0900-alternatieven.nl. Vind je het gek als je toch al wordt opgelicht en iets al snel (onterecht) buiten je bundel wordt verrekend??!
Mailen of een brief schrijven kan wel, maar daar krijg je geen bericht op terug... Op geen enkele manier kan ik dus in contact komen met de klantenservice. Enige oplossing is dus: elke keer naar Nederland terug gaan om mijn rekeningen te kunnen betalen, zodat ik niet uit mijn huis gezet wordt, zodat mijn gas, licht en water niet wordt afgesloten en zodat ik overal voor verzekerd blijf. Dat is toch te gek voor woorden? Of ik moet mijn internetbankieren opzeggen, en vervolgens weer opnieuw aanvragen met een ander nummer, zodat ik in ieder geval mijn tan-codes nog kan ontvangen...
Voor mijn part houden ze die 70 euro (waar ze naar mijn mening geen recht op hebben als de service zo belabberd is en ik op geen enkele manier gebruik kan maken van mijn abonnement), maar geven ze mijn oude nummer weer vrij, zodat ik een ander (fatsoenlijk) abonnement aan kan gaan bij een andere provider, zodat ik tenminste mijn rekeningen weer kan betalen... Maar dat gaat een beetje moeilijk als je ze niet eens kan bereiken of als ze weigeren een berichtje terug te sturen...

Ik wou dat ik er nooit aan was begonnen... Wat een belabberde organisatie...

Guido40
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2009 00:22

Re: Sim Only van Simpel

Ongelezen bericht door Guido40 »

Sinds september 2008 ben ik in het bezit van een abb. van simpel.
Vooraf 70,- abbonementskosten betaald voor 24 maanden.
Binnen 2 weken kon ik bellen. Het verbaasd me te lezen dat er mensen zijn die zeggen dat ze in de eerste maanden hoge tel. rekeningen hadden. Simpel hanteert namelijk de regel dat je de eerste 2 maanden niet meer mag verbellen dan je vooraf ingekochte belminuten.
Na 2 maanden kan je een belplafond instellen zodat de tel. kosten binnen je budget blijven. Je kan ook 24 uur per je inzage krijgen in je tel. rekening door 'simpel' weg je factuur te bekijken op het internet.
Mensen met hoge tel. kosten moeten eerder naar zichzelf kijken dan direct de schuld bij Simpel neer te leggen. Simpel biedt de mogelijkheid om je belkosten in de hand te houden en als mensen daar geen gebruik van maken is dat niet de schuld van Simpel.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden over Simpel en kan het ook iedereen aanraden

janwens
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:58

Re: Sim Only van Simpel

Ongelezen bericht door janwens »

peter het adres van simpel in amsterdam is.

thomas R.malthusstraat 3 c

nessa19
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2009 18:28

Re: Sim Only van Simpel

Ongelezen bericht door nessa19 »

ik heb het dus helemaal gehad met ze.
Ik heb sins junie 2008 een abbo bij hun ik wist dus niet dat je 70 euro moest betalen . En dat ik die dag moest afluiten voor 5 euro per maand. okee ja vindt ik leuk gelijk een bel plafon in laten stellen
in november krijg ik de simpkaart en wonderbaarlijk doet die het gelijk. Maar nu komt het. De eerste maand na 200 euro afgesloten wordne en gelijk betalen. dec wert pas gister afgerschreven e, En vindt het niet erg,, Maar ik ben dus gaan bellen . Met de worden jongens alles lief leuk en aardig maar nnu vindt ik het niet meer leuk. Ik zou dus dit weekend een weekendje weg gaan . Maar aangezien dat ik mijn mobiel nodig heb, Omdat er namenlijk wat familie omstandig heden . En wert afgeloen maandag belooft . Ja als je betaalt dan word je weer aangesloten, Dus ik betalen En ik bel dus vanmiddag . Krijg ik 1 of ander DOM wijf (sorry voor de taal gebruiken maar het is zo ) aan de telefoon leg de situatie uit . Zegt ze Ja sorry hoor maar dat kan ik niet, Dus ik vraag mag ik je baas spreken, Krijg ik die aan de telefoon, En leg het oo aan hem uit en hij zegt letterlijk'ja sorry ikk kan u niet aansluiten U moet u vakantie maar uitstellen Want U zo maar aansluiten doen we niet, Toen hing die bot op, Ik ben doen terug gana bellen en heb toen gevraagt kan ik me abbonoment opzeggen , Word er geroepen nee want dat kan over 2 jaar pas

NU is mijn vraag MIjn vakantie is nu verknalt Daar kan ik al niks meer aan doen, Maar kan ik onder me abbo uit? Want heb nergens voor getekent enzo

groetjes een verdrietige nessa die heel lang voor der vakantie heeft moeten sparen

Gesloten