LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] simkaart die echt niet werkt moet wel betalen 2 jaar

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Jacquelineh
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 sep 2011 17:01

simkaart die echt niet werkt moet wel betalen 2 jaar

Ongelezen bericht door Jacquelineh »

Wat ik nu mee mag maken!!
Let op ik koop een splinternieuwe Samsung Galaxy s de 90001
vet mooi toestel niets mis mee.
moest natuurlijk een simkaart in. normaal nam ik prepaid nu dacht ik neem een abbonoment lekker met internet is handig.route planner erop.
Dus nam een simkaart via simpel een t mobile simkaartje .
Eerst alles goed doorgelezen deze zou overal in passen behalve zouden er problemen kunnen ontstaan met een i phone 4 en een blackberrie...
Aangezien ik die niet heb maar een samsung kaartje besteld.na 2 weken pas binnen daar begon het al mee nou eindelijk binnen ik blij.
deed hem in mijn telefoon lijn dead zo dead als een pier alles kan ik met mijn telefoon dus behalve bellen.
Hummzz is mijn telefoon dan gelockt heb toch een telefoon gekocht die unlockt is na laten kijken nee is unlockt......

weer na vraag gedaan ja maar mevrouw t mobile heeft een micro simkaart op de markt gebracht die geeft bij heel veel telefoons geen conectie. daar zijn ze al van op de hoogte dus bel er even heen vraag om een oudere model simkaart en probleem is opgelost al dus t mobile ze doen dat nl bij hun klanten ook met mensen met een samsung galaxy s..

Ik naar huis en dacht bel ze even Simpel dus dan he daar heb ik hem bij gekocht en ze draaien op t mobile.
Hun gebeld verhaal uitgelegd. Gezegd heb t mobile zelf gesproken dit is er aan de hand dus geef mij aub een oudere versie simkaart...........

let op hun antw


Beste mevrouw Hasselbaink,

Eerder vandaag heb je contact opgenomen met de klantenservice. Wij vinden het vervelend dat de Simpel simkaart niet werkt in jouw type toestel. Je geeft aan dat de simkaart wel in andere toestellen werkt. Dit is een toestel probleem. Helaas kunnen wij dit niet oplossen. Onze excuses voor het ongemak. De simkaart werkt naar behoren en op het netwerk zijn er ook geen afwijkingen te vinden. Helaas kunnen wij je hier niet verder mee helpen. Wij raden je aan de simkaart in een ander toestel te gebruiken.

Wij hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijk groet,



EUH IK WIL HEM IN MIJN SAMSUNG NIET IN MIJN OUDE TOESTEL
het antwoord slaat kant nog wal doe maar in ander toestel
ik gaf aan dat andere simkaarten wel in mijn samsung werkte.

alleen heeft t mobile de juiste software niet op hun simkaarten zitten...
en nu moet ik dus maar in ander toestel doen en 2 jaar betalen voor een *** simkaartje .
dat dacht ik dus niet word dus vervolgt

Jacquelineh
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 sep 2011 17:01

Re: simkaart die echt niet werkt moet wel betalen 2 jaar

Ongelezen bericht door Jacquelineh »

deze brief heb ik verstuurd.
Geachte Heer, mevrouw.
Ik wil een klacht indienen over mijn abonnement.
Ik heb paar weken geleden een samsung galaxy s plus gekocht de 9001.
Daar naast had ik een sim only nodig bij jullie op de site gekeken en de simkaart kon alleen problemen geven bij een i Phone 4 en de blackberrie. Nou mooi nieuws ik heb nl aan samsung.
Nou een simkaart besteld na 2 weken eindelijk binnen dus dacht zo nu kan ik ermee bellen. NOU MOOI NIET DUS.
Terug met mijn telefoon naar de winkel dacht dan is mijn telefoon toch gelockt nee hoor telefoon is in orde…. Ander simkaarten erin gedaan vodafoon en ja hoor kon bellen.
De winkelmedewerker zei meteen is het een 9001 en heb je t mobile ik zei ja klopt hij zei kan ik wel stoppen met zoeken dat werkt nl niet bel even naar simpel en vraag om oudere model simkaart deze micro simkaart werkt nl niet met samsung.
Ik blij probleem was gevonden simpel gebeld gemaild moet gewoon oudere versie hebben van de simkaart. Medewerker aan de telefoon zei ja mevrouw maar die hebben wij niet.
Ik zeg is een software probleempje kan er zo opgezet worden of oudere simkaart sturen doet t mobile nl ook bij hun klanten… nou hun antwoord geef ik u maar meteen.

Beste mevrouw Hasselbaink,

Eerder vandaag heb je contact opgenomen met de klantenservice. Wij vinden het vervelend dat de Simpel simkaart niet werkt in jouw type toestel. Je geeft aan dat de simkaart wel in andere toestellen werkt. Dit is een toestel probleem. Helaas kunnen wij dit niet oplossen. Onze excuses voor het ongemak. De simkaart werkt naar behoren en op het netwerk zijn er ook geen afwijkingen te vinden. Helaas kunnen wij je hier niet verder mee helpen. Wij raden je aan de simkaart in een ander toestel te gebruiken.

Wij hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijk groet,

Simpel Klantenservice
Ik weer gebeld weer verhaal uitgelegd neee alle andere simkaarten werken in mijn samsung galaxy s die van jullie niet wil een oudere versie hebben graag dan kan ik ermee bellen ipv dat ik nu een dure mp3 speler heb.
Ik kan nl alles met mijn telefoon meneer behalve ermee bellen dus.
Tja sorry mevrouw we hebben geen andere simkaart voor u alleen deze.
Ik zeg ja en die doet het niet weer een antwoord van lik mijn vestje ligt dan aan uw toestel..
Ik daarna t mobile zelf gebeld heel verhaal verteld wat zegt deze [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] VAN T MOBILE DUS:
Mevrouw het ligt aan de simkaart t mobile heeft nieuwe simkaarten micro die werken niet met de samsung galaxy u heeft een andere simkaart nodig die kunnen ze u zo toe sturen.
Weer gemaild gebeld met simpel. Ja mevrouw sorry we kunnen u niet helpen we begrijpen wel waar het aan ligt maar we hebben geen andere simkaarten voor u.
Ik zeg oke jammer had graag zaken met u gedaan. Heb tenslotte een abo genomen maar goed het werkt niet dus wil ik mijn abo stop zetten en zal ik een werkende simkaart moeten kopen.
Ik mag mijn abbo niet stop zetten dus want ja stop maar in uw oude toestel????????
Ik zeg nee wil met mijn nieuwe telefoon bellen anders had ik geen dure telefoon gekocht mijnheer.
Tja ga maar klacht brief schrijven fijne dag mevrouw?
Nou dit is mijn klacht dus.
Ik wil een werkende simkaart van u aub of stopzetten van mijn abonnement.
Ik ga niet betalen twee jaar lang voor een simkaart die het niet doet.
Plus daarnaast een nieuwe simkaart erbij moeten kopen.
Kunt u mij verder helpen en u mag contact op nemen met t mobile met [persoonsgegevens verwijderd door de moderator] die kan u vertellen dat het echt aan de simkaart ligt aan de software . en niet aan mijn telefoon. Op uw site staat wel dat het problemen kan geven met 1 phone 4 en de blackberrie. De samsung stond er niet bij dat staat opgeslagen op mijn pc.
Hoogachtend , jacqueline Hasselbaink
adres................................ telefoon nr thuis ..................
mobiel 06 oh nee doet het niet
Laatst gewijzigd door Radar op 04 nov 2011 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: simkaart die echt niet werkt moet wel betalen 2 jaar

Ongelezen bericht door mich24 »

Je geeft aan al een kruistest te hebben gedaan,namelijk je simkaart in een ander toestel. Daar kan de provider dan niks aan doen.

Dus er is een probleem met je toestel,en daar is Simpel niet voor aansprakelijk.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: simkaart die echt niet werkt moet wel betalen 2 jaar

Ongelezen bericht door witte angora »

Als ik het goed begrijp heb je dus een los toestel met een sim-only genomen? Als die combinatie niet werkt, kun je niet T-Mobile daarvoor verantwoordelijk stellen. Naar mijn mening is hier dus weinig aan te doen.

Je zou eventueel nog wel een T-mobile winkel in kunnen lopen, misschien dat ze je daar verder kunnen/willen helpen. T-Mobile is namelijk nog altijd je provider.

Jacquelineh
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 sep 2011 17:01

Re: simkaart die echt niet werkt moet wel betalen 2 jaar

Ongelezen bericht door Jacquelineh »

mich24 schreef:Je geeft aan al een kruistest te hebben gedaan,namelijk je simkaart in een ander toestel. Daar kan de provider dan niks aan doen.

Dus er is een probleem met je toestel,en daar is Simpel niet voor aansprakelijk.
nee er is geen probleem met mijn toestel andere simkaarten doen het wel in mijn toestel. Alleen deze simkaart niet omdat die de micro simkaart heeft en op de site stond dat deze simkaart alleen problemen zou geven bij een iphone 4 en een blackberrie.

Jacquelineh
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 sep 2011 17:01

Re: simkaart die echt niet werkt moet wel betalen 2 jaar

Ongelezen bericht door Jacquelineh »

witte angora schreef:Als ik het goed begrijp heb je dus een los toestel met een sim-only genomen? Als die combinatie niet werkt, kun je niet T-Mobile daarvoor verantwoordelijk stellen. Naar mijn mening is hier dus weinig aan te doen.

Je zou eventueel nog wel een T-mobile winkel in kunnen lopen, misschien dat ze je daar verder kunnen/willen helpen. T-Mobile is namelijk nog altijd je provider.
Dat is correct t- mobile ben ik al geweest en zeggen klopt ligt aan het feit dat ze ons netwerk gebruiken de simkaart is niet geupdate met de juiste software voor de samsung galxy s maar op hun site stond werkt alleen niet bij een Iphone 4 en blackbberrie
Hun advies was dus een nieuwe simkaart vragen bij simpel met juiste software of oud model simkaart.
dat weigeren ze dus stop maar in een ander toestel is het antwoord.;)

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: simkaart die echt niet werkt moet wel betalen 2 jaar

Ongelezen bericht door Hatertje »

Het antwoord van de provider is simpelen correct.

Een provider levert over het algemeen alleen ondersteuning op de toestellen die zij zelf verkopen. (Dus niet van GSMweb, Phonehouse etc.) Aangezien simpel alleen sim-only's verkoopt, zijn zij niet verplicht jou met je toestel te helpen.

Uit coulance kunnen ze misschien een andere simkaart geven, maar het probleem ligt toch echt bij je toestel als de simkaart wel werkt in een ander.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: simkaart die echt niet werkt moet wel betalen 2 jaar

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik heb exact hetzelfde met een Vodafone abo en een nieuwe Samsung Star2.

Vodafone kan (wil) niks doen en Samsung ook niet :evil:

Ik heb mn nieuwe foon van ellende maar verkocht en de sim in mn oude toestel gedaan :(

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: simkaart die echt niet werkt moet wel betalen 2 jaar

Ongelezen bericht door Hatertje »

Ik begrijp dat het erg vervelend is. Maar aan de andere kant begrijp ik het ook wel van de providers. Het zijn immers particuliere winstmakende bedrijven, geen liefdadigheidsinstellingen. Coulance toepassen op al deze problemen kost hun natuurlijk ook klauwen met geld.

Uiteraard verdient het geen schoonheidsprijs.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: simkaart die echt niet werkt moet wel betalen 2 jaar

Ongelezen bericht door sephora30 »

In mijn geval kan je niet echt spreken van coulance :evil:
Zij geven zelf die foon bij dat abo.

Jacquelineh
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 sep 2011 17:01

Re: simkaart die echt niet werkt moet wel betalen 2 jaar

Ongelezen bericht door Jacquelineh »

Hatertje schreef:Ik begrijp dat het erg vervelend is. Maar aan de andere kant begrijp ik het ook wel van de providers. Het zijn immers particuliere winstmakende bedrijven, geen liefdadigheidsinstellingen. Coulance toepassen op al deze problemen kost hun natuurlijk ook klauwen met geld.

Uiteraard verdient het geen schoonheidsprijs.
Oke zo kan je het zien maar wij zijn klant en wat heb ik aan een simkaart die niets doet? heb wel een contract voor 2 jaar...
ze bieden dus zelf een sim only product aan. sim only betekent alleen een simkaart zonder telefoon dus.

Winst makende bedrijven oke dat kan hoe maken ze winst met mijn simkaart dan er wordt niet mee gebeld niet gesmst!!!! verliezen wel straks een klant.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: simkaart die echt niet werkt moet wel betalen 2 jaar

Ongelezen bericht door SJZ »

Eerst alles goed doorgelezen deze zou overal in passen behalve zouden er problemen kunnen ontstaan met een i phone 4 en een blackberrie...
Dat lijkt mij dan toch pure misleiding als Tmobile weet dat er meer toestellen zijn die problemen (kunnen) geven.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: simkaart die echt niet werkt moet wel betalen 2 jaar

Ongelezen bericht door witte angora »

ze bieden dus zelf een sim only product aan. sim only betekent alleen een simkaart zonder telefoon dus.

Winst makende bedrijven oke dat kan hoe maken ze winst met mijn simkaart dan er wordt niet mee gebeld niet gesmst!!!! verliezen wel straks een klant.
De bedrijven bieden inderdaad zelf sim-only aan, het is aan de klant zelf er een bijpassend toestel bij te zoeken. Voordeel is dat je keuzevrijheid groter is, je bent niet beperkt tot toestel A, B of C bij abonnement D. Nadeel is dat je wat research zult moeten doen. En dat laatste pakt dus niet altijd goed uit.

En winst maken doen ze evengoed wel, ik neem toch aan dat je je abonnementsgeld moet betalen, 24 maanden lang?

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: simkaart die echt niet werkt moet wel betalen 2 jaar

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Wat ik me afvraag. Je hebt het over dat het een micro simkaart is.
Dan past hij dus eigenlijk niet eens in de Galaxy S? Of is dat niet correct?
Als het namelijk niet past, heb je ook van die plastic houdertjes, welke je om de micro simkaart heen doet en dan kun je hem vervolgens toch nog gebruiken in je telefoon.
Is dat het niet gewoon?

Jacquelineh
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 sep 2011 17:01

Re: simkaart die echt niet werkt moet wel betalen 2 jaar

Ongelezen bericht door Jacquelineh »

Beste [persoonsgegevens verwijderd door de moderator]
Het klopt dat ik nu een ander toestel gebruik die heb ik nl kunnen lenen.
Ik wil gewoon mijn nieuwe telefoon kunnen gebruiken.
Op uw site staat nl geschikt voor alle toestellen.
Met 2 uitzonderingen dat betreft niet mijn nieuwe telefoon.
Het is/ was de bedoeling dat ik met mijn nieuwe telefoon van uw dienst gebruik zou gaan maken.
Dit blijkt nu echter niet mogelijk.

Het lijkt erop dat dit een geval van dwaling blijkt te zijn.
Graag zou ik van u de mogelijkheden tegemoet zien om dit optelossen of in de vorm van een simkaart die werkt in mijn telefoon nieuw aangeschafte telefoon. Dan wel ontbinding van de overeenkomst.
Met vriendelijke groet,
Jacqueline Hasselbaink
Laatst gewijzigd door Radar op 04 nov 2011 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Jacquelineh
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 sep 2011 17:01

Re: simkaart die echt niet werkt moet wel betalen 2 jaar

Ongelezen bericht door Jacquelineh »

Beste mevrouw Hasselbaink,

Dank voor uw bericht.
Van onze technische dienst heb ik begrepen dat de simkaart wel in andere toestellen functioneert. Dit duidt op een defect aan het toestel, en niet aan de simkaart.

Omdat Simpel haar klanten graag tegemoetkomt, en uw toestel inderdaad niet wordt vermeld als mogelijk ongeschikt, is intern besloten om uw verzoek het contract voortijdig te beëindigen bij hoge uitzondering in te willigen.

Desondanks ga ik er vanuit dat gezien de feiten, ook een simkaart van een andere provider mogelijk problemen oplevert in het toestel wat u hebt gekocht.

De opzegdatum is per 1-11-2011.
Mocht u uw nummer mee willen nemen naar een volgende provider wil ik u adviseren nu alvast een nieuwe aanvraag te doen met nummerbehoud, met vermelding van de opzegdatum bij Simpel zodat uw nieuwe provider een verzoek bij ons kan doen.
Ik hoop u hiermee naar tevredenheid van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groeten,
[persoonsgegevens verwijderd door de moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 04 nov 2011 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Jacquelineh
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 sep 2011 17:01

Re: simkaart die echt niet werkt moet wel betalen 2 jaar

Ongelezen bericht door Jacquelineh »

Mijn probleem is nu dus netjes opgelost klasse dus van Simpel. Ben er wijs mee.
en kan dus binnenkort wle met mijn nieuwe telefoon bellen de vodafoon kaart doet het nl wel. dus goed nieuws meld ik hier ook.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: simkaart die echt niet werkt moet wel betalen 2 jaar

Ongelezen bericht door sephora30 »

Daar kan Vodafone nog wat van leren!!

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: simkaart die echt niet werkt moet wel betalen 2 jaar

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Jacquelineh schreef:Mijn probleem is nu dus netjes opgelost klasse dus van Simpel. Ben er wijs mee.
en kan dus binnenkort wle met mijn nieuwe telefoon bellen de vodafoon kaart doet het nl wel. dus goed nieuws meld ik hier ook.
Je had mijn vraag nog wel gelezen, want ik mis het antwoord :
Daan_1978 schreef:Wat ik me afvraag. Je hebt het over dat het een micro simkaart is.
Dan past hij dus eigenlijk niet eens in de Galaxy S? Of is dat niet correct?
Als het namelijk niet past, heb je ook van die plastic houdertjes, welke je om de micro simkaart heen doet en dan kun je hem vervolgens toch nog gebruiken in je telefoon.
Is dat het niet gewoon?

Jacquelineh
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 sep 2011 17:01

Re: simkaart die echt niet werkt moet wel betalen 2 jaar

Ongelezen bericht door Jacquelineh »

Nee dat is het niet dus dat er een hoesje omheen kan.;)
Een microsoft simkaart de nieuwste werken dus gewoon niet in de samsung galaxy s er wordt dan wat software gemist op de kaart.
Dit is ook bekend bij t - mobile die sturen dan oudere versie op naar hun klanten..
Ik heb mijn simkaart gekocht bij simpel die maken dus gebruik van het netwerk van t- mobile dus heb ik dat zelfde probleem met mijn simkaart alleen heeft simpel geen oudere versie van de simkaart voor mij..
In de toekomst zou dat dus wel zo moeten zijn daar werken ze ook hard aan...
Daarom ben ik nu blij dat ik per 1 november er van af kan en mijn samsung wel kan gaan gebruiken...
Nu heb ik hem zolang in een andere telefoon zitten......

en nogmaals mijn telefoon is dik oin orde vodafone en telford en kpn doen het allemaal in mijn Telefoon..
Helaas heb ik gewoon de pech gehad dat ik verkeerde simkaart heb via simpel naar t- mobile is gewoon zo gelopen en is netjes opgelost nu en dat resultaat teld

Gesloten