LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SIMPEL maakt het complex

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Paulu
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2013 16:31

SIMPEL maakt het complex

Ongelezen bericht door Paulu »

Voor mijn gehandicapte vader nam ik het meest simpele abonnement bij Simpel, eigenlijk alleen maar om hem te kunnen bellen. Nu, na zijn overlijden , vraagt Simpel om een kopie overlijdensakte om het abonnement van E5 per maand op te kunnen zeggen. Stuit mij zeer tegen de borst, zeker omdat ik andere verzekeringen en zelfs zijn pensioen kan opzeggen op basis van een telefoon gesprek en email.
Bij SIMPEL zijn ze ook simpel en dus zeggen ze ' staat in de voorwaarden' . Hoezo klantvriendelijk? Hoezo simpel? Niet van af te komen , dat zou simpel moeten zijn..
Ben benieuwd naar andere ervaringen .

nico..d
Berichten: 118
Lid geworden op: 10 okt 2011 14:12

Re: SIMPEL maakt het complex

Ongelezen bericht door nico..d »

Het is logisch dat Simpel hier niet in mee gaat.
Men zou bij Simpel binnen een paar dagen vele duizenden opzeggingen krijgen van mensen die graag op deze manier vervroegd hun abbo willen dumpen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: SIMPEL maakt het complex

Ongelezen bericht door berndv »

Paulu schreef:Voor mijn gehandicapte vader nam ik het meest simpele abonnement bij Simpel, eigenlijk alleen maar om hem te kunnen bellen. Nu, na zijn overlijden , vraagt Simpel om een kopie overlijdensakte om het abonnement van E5 per maand op te kunnen zeggen. Stuit mij zeer tegen de borst, zeker omdat ik andere verzekeringen en zelfs zijn pensioen kan opzeggen op basis van een telefoon gesprek en email.
Bij SIMPEL zijn ze ook simpel en dus zeggen ze ' staat in de voorwaarden' . Hoezo klantvriendelijk? Hoezo simpel? Niet van af te komen , dat zou simpel moeten zijn..
Ben benieuwd naar andere ervaringen .
Allereerst gecondoleerd met uw verlies.

Het is inderdaad een extra stap die mogelijk onnodig is, maar zoals ook aangegeven wordt, zou het ook erg fraudegevoelig zijn als deze controle niet wordt uitgevoerd. Dan zou bijvoorbeeld ook mede door een forum als dit een bekende Maas gevonden zijn in de voorwaarden, namelijk zeggen dat de contractant overleden is, alleen om van het contract af te komen.

hebikweer2013
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 jan 2013 12:56

Re: SIMPEL maakt het complex

Ongelezen bericht door hebikweer2013 »

Geloof mij je komt zelfs moeilijk van een Simpel contract af die je officieel niet eens bent aangegaan!!!

Gecondoleerd met het verlies van je vader en veel sterkte gewenst in deze moeilijke tijd!

adebloisjr
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2011 21:43
Locatie: Apeldoorn

Re: SIMPEL maakt het complex

Ongelezen bericht door adebloisjr »

De klacht die ik graag wil melden gaat over Simpel. Wat vooral simpel is bij Simpel zijn de regels die zij niet bekend stellen. Zo is het volgende mij overkomen:
Sinds juli 2012 ben ik voor een bedrijf gaan werken wat zonnepanelen plaatst op daken die asbesthoudend waren en waar wij een nieuw dak op plaatsen. Het gaat hier vooral om agrariërs, en ik ben vertegenwoordiger. Omdat ik voor deze baan veel meer moest gaan bellen dan dat ik voorheen deed had wist ik dat ik mijn abonnement als eens verhoogd van 100 naar 200 minuten belbundel. Echter dit bleek niet voldoende. En met de kosten van €0,30 per minuut buiten de bundel bellen moest ik al gauw veel geld extra betalen. Toen heb ik begin September mijn bundel weer verhoogd, door op mijn persoonlijke site in te loggen en de belbundel te verhogen naar 400 minuten. Helaas had ik dit een aantaldagen eerder moeten doen, want de veranderingen kunnen bij Simpel pas de 1ste van de nieuwe maand doorgevoerd worden. Tot mijn verbazing kreeg ik halverwege Oktober een bericht dat ik weer €50 euro moest bijstorten omdat mijn bundel weer op was, sterker nog ik werd compleet geblokkeerd voor al het uitgaande belverkeer! Toen ik ging kijken op Simpel.nl bleek dat mijn bundel niet gewijzigd was en dat ik nog steeds een bundel van 200 minuten had. Gelijk heb ik weer getracht een wijziging door te voeren, toen bleek dat wanneer ik op “wijziging aanvragen” klikte en weer naar de abonnementgegevens keek er voor volgende maand niet gewijzigd was.
Toen heb ik gelijk de klantenservice gebeld, een aardige jongeman zei met dat hij ook merkte dat er iets niet klopte en dat hij zou vragen aan de technische dienst of dit probleem verholpen kon worden. Uiteindelijk is dit wel gelukt. Ik heb toen gevraagd of er geen compensatie mogelijk was omdat er fouten in het systeem zaten en ik hierdoor buiten mijn bundel moest bellen en hiervoor absurd veel moest bij betalen.
Omdat er iedere keer €50 aan voorschotten was afgeschreven wilde ik goed in de gaten kunnen houden wat er dan gefactureerd werd en zo keek ik twee weken laten nog een bij mijn gegevens, en wat blijkt: er staat ineens een email adres als contact adres wat helemaal niet van mij is, iets van [email protected] ofzo. Heel raar… dus ik bellen naar de klantenservice, wat er nu weer aan de hand was. Tja dat wisten ze ook niet, maar dat het vreemd was… dat vonden ze wel. Weer heb ik gevraagd of er niet genoeg aanleiding was om te erkennen dat er fouten in het systeem zaten en of er geen compensatie te geven was voor alle ongemakkelijkheden en teveel betaalde minuten. Maar nee… niets van dit alles.
Toen was ik er zo klaar mee, ik wilde mijn abonnement op zeggen. Wat waren hier de kosten van? Volgens Simpel de kosten van het abonnement war nog openstaat, dus in mijn geval 5 maanden van €15, dus €75. Toen zei ik dat ik begonnen was met €5 per maand als bundel en dat ik hier dus eerst terug naar toe ging en dan dus nog maar 5 x €5 hoefde te betalen kreeg ik als antwoord: “Als u eenmaal verhoogd hebt kunt u niet meer lager gaan in bundel” Hoe verschrikkelijk onklantvriendelijk is dit!!!
En als je zegt dat er hiervoor toch regelingen moeten bestaan, is het enige dat men zegt: “In het systeem kunnen wij niet zien dat u een wijziging hebt willen doorvoeren, dus kunnen wij u niet tegemoet komen” Ze baseren dus informatie op een systeem wat veel fouten bevat, email adressen kloppen niet, wijzigingen kunnen niet doorgevoerd worden, als je teveel buiten je bundel belt wordt je afgesloten, terug naar een lagere bundel kan niet meer, klantenservice is geen klantenservice, maar een klanten afwimpel dienst, nooit meer Simpel het enige wat Simpel is aan Simpel is dat je ze moet betalen en nog veel teveel ook!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: SIMPEL maakt het complex

Ongelezen bericht door GJvdZ »

adebloisjr schreef:Sinds juli 2012 ben ik voor een bedrijf gaan werken wat zonnepanelen plaatst op daken die asbesthoudend waren en waar wij een nieuw dak op plaatsen. Het gaat hier vooral om agrariërs, en ik ben vertegenwoordiger. Omdat ik voor deze baan veel meer moest gaan bellen dan dat ik voorheen deed had wist ik dat ik mijn abonnement als eens verhoogd van 100 naar 200 minuten belbundel.
Als je zoveel moet bellen waarom sluit jouw werkgever dan niet gewoon een zakelijk abonnement met een unlimited bundel af??? Dat ga je zelf toch niet betalen?

Barens
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2013 01:16

Re: SIMPEL maakt het complex

Ongelezen bericht door Barens »

Hoe vervelend het ook is. Simpel heeft als doelgroep de mensen die het minste verdienen met zelfs een BKR registratie. Ze hebben waarschijnlijk al vaak genoeg smoesjes, leugens en verhaaltjes moeten aanhoren waardoor ze voor sommige dingen strenger zijn.

adebloisjr
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2011 21:43
Locatie: Apeldoorn

Re: SIMPEL maakt het complex

Ongelezen bericht door adebloisjr »

GJvdZ schreef:
adebloisjr schreef:Sinds juli 2012 ben ik voor een bedrijf gaan werken wat zonnepanelen plaatst op daken die asbesthoudend waren en waar wij een nieuw dak op plaatsen. Het gaat hier vooral om agrariërs, en ik ben vertegenwoordiger. Omdat ik voor deze baan veel meer moest gaan bellen dan dat ik voorheen deed had wist ik dat ik mijn abonnement als eens verhoogd van 100 naar 200 minuten belbundel.
Als je zoveel moet bellen waarom sluit jouw werkgever dan niet gewoon een zakelijk abonnement met een unlimited bundel af??? Dat ga je zelf toch niet betalen?
Daar gaat mijn bericht niet over, ik ben sinds kort ZZP'er. Het gaat hier om de absurde voorwaarden die niet bekend gesteld worden en de super niet klantvriendelijke houding, samen met de technische gebreken die Simpel als normaal beschouwd

nico..d
Berichten: 118
Lid geworden op: 10 okt 2011 14:12

Re: SIMPEL maakt het complex

Ongelezen bericht door nico..d »

Indien een betrouwbaar abonnement gewenst is vanwege werk of een eigen bedrijf zou ik even verder zoeken en zeker geen zaken doen met Simpel.
Je kan je tijd beter besteden dan oeverloos aan de lijn te hangen bij de klantenservice van Simpel.

Gesloten