simpel.nl ervaringen?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
pieter170
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2018 20:32

simpel.nl ervaringen?

Ongelezen bericht door pieter170 »

hey allemaal ik zit momenteel bij
de provider ben
en zit eraan te denken om simpel te nemen

zijn er mensen hier die simpel hebben zoja wat zijn jullie ervaringen kwa dekking en klantenservice
en in het buitenland?

ze zijn namelijk wel erg goedkoop

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: simpel.nl ervaringen?

Ongelezen bericht door BreejKC »

Heeft u 'Simpel' al een keer als zoekactie op de diverse fora ingetypt? Onderzoek dat even? Zal best een goede provider zijn, mits er niets of nooit wat gebeurt. Maar onthoudt: kwaliteit, ook in geschilafhandeling met gewaardeerde klanten, heeft zijn prijs. Als daar de kosten van al die filmpjes en uitzendtijden bij de diverse omroepen ook nog vanaf moeten, nou dan weet ik wel waar er bezuinigd is. Dat is op een hele dure kostenpost van een onderneming.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: simpel.nl ervaringen?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

BreejKC schreef:Heeft u 'Simpel' al een keer als zoekactie op de diverse fora ingetypt? Onderzoek dat even? Zal best een goede provider zijn, mits er niets of nooit wat gebeurt. Maar onthoudt: kwaliteit, ook in geschilafhandeling met gewaardeerde klanten, heeft zijn prijs. Als daar de kosten van al die filmpjes en uitzendtijden bij de diverse omroepen ook nog vanaf moeten, nou dan weet ik wel waar er bezuinigd is. Dat is op een hele dure kostenpost van een onderneming.
Let wel je moet het aantal klachten wel in verhouding zien. Zo zullen het aantal klachten bij Ziggo en KPN hoger zijn dan bijvoorbeeld in verhouding tot Fiber. Maar je moet dan wel het aantal klachten t.o.v. het aan klanten nemen, dan komen Ziggo en KPN er helemaal niet zo beroerd vanaf. Vergeet niet dat mensen namelijk niet op een forum gaan vertellen hoe geweldig zij hun provider vinden.

henk_zwan
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2018 12:22

Re: simpel.nl ervaringen?

Ongelezen bericht door henk_zwan »

GA NIET (!) naar Simpel.nl. Ik ben er zojuist achter gekomen dat ik mijn sim-only contract niet (meer) mag open breken. Tot vorig jaar kon dit wel, zodat je je telefoonnummer kon meenemen naar een nieuw abonnement.

Deze nieuwe wijze van gijzelen is natuurlijk bijzonder klantonvriendelijk. Immers, de meeste mensen, waaronder mijzelf, nemen een sim-only abonnement als overbrugging naar een abonnement met telefoon zodat je je telefoonnummer kunt meenemen. En nu kan ik het nummer niet meer meenemen omdat mijn abonnement 4 weken te vroeg ingaat. Het is schandalig zoals simpel.nl dit nu heeft aangepast.

DUS WEES GEWAARSCHUWD!!!

Qwerty_GJ
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jul 2011 23:22

Re: simpel.nl ervaringen?

Ongelezen bericht door Qwerty_GJ »

Even een schopje in een wat ouder topic.

Kijk uit bij Simpel. Mijn ervaringen met dekking, bereikbaarheid en klantenservice zijn niet bijzonder goed te noemen, vandaar dat ik na mijn 2 jaar contractduur dan ook ben overgestapt. Dat ging ook nog niet zonder slag of stoot, het overstappen op zich wel, maar daarna begon het gezeur. Simpel was van mening dat ze voor de maand waar ik overgestapt ben nog wel een keer volledig abonnement konden innen (overgestapt per 6e, nieuwe maand ging in per 6e). Direct gestorneerd en gebeld, nee, is niet correct, ik maak het in orde. Vervolgens een herinnering en na nog veel meer bellen was het advies om de factuur te betalen zodat deze gecrediteerd zou worden. Met veel pijn en moeite is dat uiteindelijk wel opgelost. Echter, nu heeft mijn vriendin exact hetzelfde. Ik krijg dan ook het vermoeden dat Simpel de maand na afsluiting structureel nog incasseert.

Dus zeg je op bij Simpel, controleer je bankafschriften naderhand, het kan zomaar zijn dat je nog een maand extra betaalt!

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: simpel.nl ervaringen?

Ongelezen bericht door renewouters »

Mijn kinderen hebben allemaal een Simpel abonnement. Geswitchted van Simyo omdat het wat goedkoper was. En het werkt allemaal prima. Ze merken geen verschil met andere providers.

Veendammer
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2019 16:07

Re: simpel.nl ervaringen?

Ongelezen bericht door Veendammer »

Bereik is net als bij anderen. Ik ben het wel eens dat je van de service weinig mag verwachten. Ik heb slechte ervaringen met de administratie aldaar. Onterechte afboekingen en problemen je geld weer terug te krijgen. De klantenservice kan je daar ook niet bij helpen. Dan zit je al gauw drie uur aan de lijn en aan het eind geen oplossing.

Nooky
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2021 15:06

Re: simpel.nl ervaringen?

Ongelezen bericht door Nooky »

Een grote oplichtersbende is dat hele simpel. Als je een vraag stel dan word je als een kleuter behandeld en dan word je nog opgelicht ook Kosten bovenop kosten rekenen ze. En geen bericht sturen als je 100% van je bundel heb bereikt. Zo'n spijt dat ik ooit klant ben geworden. Ik wil van dat rot contract af! Echt mensen trap niet in die te mooi om waar te zijn acties maar ga bij een betrouwbare provider en niet bij deze dievenbende. Goedkoop is duurkoop dat is bij dit bedrijf echt wel zo

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: simpel.nl ervaringen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het bereik kunt u ook in uw mobiel instellen. Dat is simpel.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: simpel.nl ervaringen?

Ongelezen bericht door grun »

Qwerty_GJ schreef:
23 mar 2019 13:47
Simpel was van mening dat ze voor de maand waar ik overgestapt ben nog wel een keer volledig abonnement konden innen (overgestapt per 6e, nieuwe maand ging in per 6e). Direct gestorneerd en gebeld, nee, is niet correct, ik maak het in orde. Vervolgens een herinnering en na nog veel meer bellen was het advies om de factuur te betalen zodat deze gecrediteerd zou worden. Ik krijg dan ook het vermoeden dat Simpel de maand na afsluiting structureel nog incasseert.
Dat doen alle providers toch? Pas nadat het contract afgelopen is, kunnen ze de eindafrekening opmaken. Misschien zijn er nog kosten buiten de bundel gemaakt. Om zekerheid te hebben over de betaling incasseert de provider dan alvast een extra maand. Daarmee wordt een eventuele schuld verrekent, wat er overblijft krijg je terug.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: simpel.nl ervaringen?

Ongelezen bericht door grun »

Dubbelpost, sorry.
Laatst gewijzigd door grun op 03 aug 2021 16:46, 2 keer totaal gewijzigd.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: simpel.nl ervaringen?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

snuffel1 schreef:
03 aug 2021 16:08
Simpel maakt gebruik van het T-Mobile netwerk dus qua dekking zal dat wel in orde zijn. Ik ben destijds van een T-Mobile abonnement die afliep naar Simpel overgestapt omdat T-Mobile niet datgene kon bieden wat ik noodzakelijk vond. Wat heb ik aan 1 gig data waar ik wel voor moet betalen maar niet gebruik en ook nog eens een belbundel moet afnemen. Ik had de keuze om en nabij 13 euro per maand gaan betalen of T-Mobile verlaten en dat heb ik gedaan. Bij Simpel de goedkoopste optie gekozen met behoud van het telefoonnummer en dat ging naadloos over van T-Mobile naar Simpel. Wat Simpel m.i. goed doet is dat de ontvangen simkaart pas geactiveerd wordt als het telefoonnummer vrijgegeven is en dat kan pas zoals in mijn geval T-Mobile het nummer vrijgegeven heeft. Ik ben best tevreden voor wat betreft Simpel en heb de helpdesk tot nu niet nodig gehad.
Heb voor mijn dochter ook Simpel genomen, nadeel is dat je niet zonder te betalen een maximum kan instellen wanneer er meer data dan het abonnement heeft is gebruikt.

Je kunt wel voor € 0,50 dit instellen, maar dan is het minimum bedrag € 10,00 wat erover mag gaan. Gezien mijn dochter weinig data gebruikt is dit niet z'n probleem en zijn alternatieve zoals Hollands Nieuwe niet nodig, deze zijn iets duurder.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: simpel.nl ervaringen?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

snuffel1 schreef:
03 aug 2021 16:08
Simpel maakt gebruik van het T-Mobile netwerk dus qua dekking zal dat wel in orde zijn. Ik ben destijds van een T-Mobile abonnement die afliep naar Simpel overgestapt omdat T-Mobile niet datgene kon bieden wat ik noodzakelijk vond. Wat heb ik aan 1 gig data waar ik wel voor moet betalen maar niet gebruik en ook nog eens een belbundel moet afnemen. Ik had de keuze om en nabij 13 euro per maand gaan betalen of T-Mobile verlaten en dat heb ik gedaan. Bij Simpel de goedkoopste optie gekozen met behoud van het telefoonnummer en dat ging naadloos over van T-Mobile naar Simpel. Wat Simpel m.i. goed doet is dat de ontvangen simkaart pas geactiveerd wordt als het telefoonnummer vrijgegeven is en dat kan pas zoals in mijn geval T-Mobile het nummer vrijgegeven heeft. Ik ben best tevreden voor wat betreft Simpel en heb de helpdesk tot nu niet nodig gehad.
Simpel gebruikt dezelfde BSS als T-Mobile (vroeger was het een onafhankelijke MVNO, maar het is volledig ingebed in T-Mobile sinds een tijdje) waardoor het nummer overzetten veel makkelijker kan dan als je naar een andere provider gaat. Het is bij hun waarschijnlijk niet meer dan een provider id veranderen i.p.v. een nieuwe subscriptie aanmaken nadat er een trigger vanuit de COIN is gekomen.

Pierre-de-5e
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 okt 2017 16:52

Re: simpel.nl ervaringen?

Ongelezen bericht door Pierre-de-5e »

Nooky schreef:
03 aug 2021 15:08
Een grote oplichtersbende is dat hele simpel. Als je een vraag stel dan word je als een kleuter behandeld en dan word je nog opgelicht ook Kosten bovenop kosten rekenen ze. En geen bericht sturen als je 100% van je bundel heb bereikt. Zo'n spijt dat ik ooit klant ben geworden. Ik wil van dat rot contract af! Echt mensen trap niet in die te mooi om waar te zijn acties maar ga bij een betrouwbare provider en niet bij deze dievenbende. Goedkoop is duurkoop dat is bij dit bedrijf echt wel zo
Heb alleen maar positieve ervaringen en ben al meer dan drie jaar klant. Ik heb een abonnement voor 4 euro voor onbeperkt bellen inclusief 250 Mb (ik kijk geen filmpjes met via mijn databundel). Ik krijg keurig een SMS'je als ik toevallig tegen de 80% van de dataverbruik zit en kan eventueel eenvoudig en goedkoop data bijkopen (in mijn geval nooit nodig gehad). Heb nooit een fout ontdekt in hun facturen en hun app waarmee je e.e.a. makkelijk kunt inzien (belminuten, dataverbruik etc.) is prima.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: simpel.nl ervaringen?

Ongelezen bericht door Revoked »

PeterPeters1966 schreef:
Simpel ... BSS ... MVNO... provider id ... COIN
Natuurlijk. En wat schieten we hiermee op in dit topic?

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: simpel.nl ervaringen?

Ongelezen bericht door D34M0N »

Nooky schreef:
03 aug 2021 15:08
Een grote oplichtersbende is dat hele simpel. Als je een vraag stel dan word je als een kleuter behandeld en dan word je nog opgelicht ook Kosten bovenop kosten rekenen ze. En geen bericht sturen als je 100% van je bundel heb bereikt. Zo'n spijt dat ik ooit klant ben geworden. Ik wil van dat rot contract af! Echt mensen trap niet in die te mooi om waar te zijn acties maar ga bij een betrouwbare provider en niet bij deze dievenbende. Goedkoop is duurkoop dat is bij dit bedrijf echt wel zo
Als je geen hoge kosten wilt voor gebruik buiten de bundel, dan kun je beter kiezen voor een duurdere provider. Dan betaal je wel iedere maand standaard veel meer geld, maar je hoeft je dan in ieder geval niet meer druk te maken over hoge kosten voor gebruik buiten de bundel.

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: simpel.nl ervaringen?

Ongelezen bericht door WZZ »

4 jaar lang een sim only abonnement van Simpel gehad. Over facturering geen klachten. Wel liet de binnenshuis dekking op sommige locaties te wensen over (T Mobile). Houd daar wel rekening mee. Overigens heb ik nu Hollands Nieuwe, deze maakt gebruik van het netwerk van Vodafone en ook daarbij is de binnenshuis dekking niet altijd helemaal goed.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: simpel.nl ervaringen?

Ongelezen bericht door Sira »

Heb sinds 2 jaar ook een Simpel abonnement. Ik betaal € 10,- per maand en krijg daarvoor 4 GB internet (wat ik niet op krijg), 500 sms en onbeperkt bellen. Prima en in heb dan ook geen enkele klacht. Toen ik bij KPN zat, betaalde ik meer, maar kreeg minder.

nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: simpel.nl ervaringen?

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Hoi, ik ben al jaren (sinds het begin) klant bij simpel en ik ben zeer tevreden. Een vriend en mijn beide ouders zijn inmiddels ook op simpel overgestapt en zijn ook erg tevreden. Het enige is dat een vervangende simkaart bijvoorbeeld iets duurder is (15 euro toen ik die eens aanvroeg) en buiten je bundel gaan ook maar ik heb voor 10 euro 5 gb internet en gratis onbeperkt bellen. Daar kom ik prima mee uit en het netwerk dat ze gebruiken is ook prima.

Gesloten