LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
SimpelConsumentenBV
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 okt 2009 14:18

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door SimpelConsumentenBV »

Geachte klant,

In de afgelopen periode heeft Simpel.nl het aantal klantenservice medewerkers verdubbeld. Dat was hard nodig door de snelle groei van de organisatie. Niet iedere klant heeft daarom de service gekregen die je van ons mag verwachten. Dit vinden wij erg vervelend en doen er alles aan om deze situatie te verbeteren.
Dankzij deze uitbreiding kunnen we nu sneller op je vragen en klachten inspelen. Zo worden e-mails nu binnen kortere tijd beantwoord en is de bereikbaarheid van het callcenter sterk verbeterd.
We zijn hard bezig om onze website te vernieuwen zodat er nog meer en duidelijker informatie te vinden is. Simpel.nl zet hiernaast een klantenpanel op. Op deze manier kunnen we één-op-één communiceren met klanten en daardoor de klantenservice verder verbeteren op basis van jullie wensen.
We realiseren ons heel goed dat we er nog lang niet zijn. Als je een negatieve ervaring hebt met Simpel willen wij deze graag met je bespreken en oplossen. Daarom hebben we een speciaal e-mailadres aangemaakt. Dat adres vind je onder aan dit bericht. Dit adres kun je gebruiken als je een klacht hebt over je Simpel-abonnement. Als je dit adres gebruikt, zorgen wij ervoor dat je klacht gegarandeerd binnen een week is afgehandeld. (Vanaf de eerst volgende werkdag wordt je klacht in behandeling genomen)

[email protected]

Klantenservice Simpel

spambam
Berichten: 113
Lid geworden op: 12 mar 2004 08:46

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door spambam »

Toch jammer dat na diverse beloftes nog steeds de bundel (die je per maand krijgt en nooit kan meenemen) niet per maand wordt berekend door administratieve/technische problemen achter de schermen. Tussen Simpel en KPN werkt het niet goed en ze geven aan niet te kunnen garanderen dat het elke maand goed gaat.

Dan kun je wel een soort webcare doen om brandjes te blussen, maar op andere fora (Telecomvergelijker, Tweakers, Kassa) lees je hetzelfde. Mensen leggen zich er bij neer, en een hoop mensen die het niet in de gaten hebben dat maandfacturen stiekem ook minuten van de maand ervoor bevat. Hier zie je het manco als je niet alleen 2 jaar een contract aangaat, maar ook vooruit de hele mep moet betalen.

Anders had je makkelijk wanprestatie kunnen claimen en tot aan de rechter of via rechtsbijstand kunnen opspelen. De handelswijze is gewoon verre van netjes.

Voorbeeldje: kreeg telefonisch de belofte van een creditnota. Maand later niets gehad en zou het om een verkeerde instructie van die persoon gaan. Wat kun je geloven, het vertrouwen is gewoon compleet weg.

Bericht hierboven, dat het beter zou worden? Wachttijden lopen flink op, mails krijg je op dat speciale adres in een week antwoord op, op reguliere adres na 3-4 weken.

Tenna41
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 sep 2009 22:47

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door Tenna41 »

Daar ben ik weer even. Zie mijn eerdere berichten.

Ik had dus op 2 oktober een e-mail gestuurd en daarna rappel op 12-10 & 22-10. Nu heb ik ontdekt dat als je via Mijn Simpel, als je ingelogd bent, ergens een item hebt met Vragen? stel ze hier.
Als je op die manier een vraag stelt in plaats van rechtstreeks naar [email protected] of [email protected] een bevestigingsmail ontvangt met een ticketnummer waar zij zeggen op te antwoorden.
Dat klopte, na 6 á 7 dagen krijg je antwoord op je vraag. 1e keer vroeg ik wanneer mijn contract startte, want dat staat ook nergens op Mijn Simpel vermeld. Dit was om te kijken of ik uberhaupt antwoor dkreeg. Dat lukte.
Daana opnieuw een vraag gesteld wanneer ik antwoord ga krijgen op mijn mail van 2 oktober. Kreeg antwoord dat die mail én de rappelen die ik naar beide mail adressen had gestuurd niet waren aangekomen!!!!! Geloof jij het! Ik niet.
En in dat antwoord dat ik nog € 45 euro achterstand moet betalen, waarvan heraansluitingskosten van € 15 euro (op rekening van september), terwijl ik nog steeds afgesloten ben!!!! en er op de site staat dat dit € 12,50 zou kosten!!!!! en dat ze me dan weer kunnen herstellen.
En daar gaat juist de discussie over dat ik GPRS kosten heb die niet kloppen en ook nog een heraansluitingskosten die niet terecht zijn.
Dus nog steeds niet opgelost. Nu afgelopen week de mail van 2 oktober nogmaals gestuurd met vraag die nu eens een keer te gaan beantwoorden.
Dus nog steeds afgesloten en nog steeds niet opgelost, ZUCHT!!!!!!
Het wordt bijna een hobby van me om te mailen met Simpel. Hoewel dat niet Simpel is, dus een behoorlijke vermoeiende hobby....zal het niet iedereen aanraden...want het bellen en mailen met hun begon begin juli 2009....dus nu 5 maanden later.....
Grt Tenna41

joepienl
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2012 14:36

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door joepienl »

Ik heb een limiet van 15 euro en heb na 2 jaar tijd nog nooit een factuur van 15 euro ontvangen. Ik kan op simpel niet eens verder terugkijken dan enkele maanden.

Nu zegt simpel ja dat kan niet exact blablabla maar een rekening van 29,99 is gewoon onzin; er is geen sprake van een limiet die werkt dus gewoon misleidende reclame van simpel. Buiten de sms bundel sms-en vind ik ontoelaatbaar van simpel; dat mag gewoon niet kunnen.

Verder zijn de facturen onbegrijpelijk en komen zogoed als nooit elke maand; meestal betaalde ik over 2 maanden. Verder zijn de omschrijvingen erg vaag zoniet onbegrijpelijk.

Verder heb ik in november 2011 voor december opgezegd via simpel.nl; ik heb een bevestiging binnen via mail dat de opzegging ontvangen is. simpel weigert dat nu te accepteren en zegt doodleuk dat ik per maart 2012 opgezegd heb. simpel kan naar dat geld fluiten; ik storneer alles wat simpel incasseert na december: ik heb een mail en ticketnummer om te bewijzen dat mijn opzegging in november is binnengekomen.

Ook brengen zij kosten voor GPRS in rekening: heb ik nooit geactiveerd !

Kortom: nooit een abonnement bij simpel nemen !

tin2
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2013 17:05

Re: Simpel.nl Goedkoop sim-only bellen? Is er een catch?

Ongelezen bericht door tin2 »

Ik heb een internetbundel van 50MB die ik nog geen enkele keer verbruikt heb. Tot vandaag, ik kreeg een sms van Simpel dat mijn internetbundel geheel verbruikt is. Volgens mijn Mb meter had ik nog maar 16 Mb verbruikt dus een klein verschil van 34 MB. Ik dus maar eens Simpel gebeld want volgens mijn actuele tegoed was mijn internetbundel verbruikt maar volgens mijn belspecificaties had ik nog maar 16 Mb verbruikt ( hetzelfde als mijn MB meter aangeeft)en die was t/m vandaag bijgehouden. Volgens degene aan de lijn klopte de sms en de specificatie niet want daar stond nog niet alles aangepast op. "Hoezo aangepast", vraag ik kan het dan dat mijn verbruik op bv 1 januari van 608 kb ineens nog veranderd in 5 mb ofzo? Ja ze snapte dat dat wat vreemd klonk maar ik had toch echt mijn volledige bundel verbruikt maar ze kon het even navragen op de afdeling. Okay doet u dat dan maar, even later mevrouw weer aan de lijn dat het komt omdat ik kort op internet zit en alles wordt afgerond naar 100kb. Dus het kan dan dat al mijn afrondingen samen 34Mb zijn. Ja dat zou kunnen dus je verbruikt in het echt 16 Mb en dat wordt dan afgerond naar 50 Mb Mijn volgende vraag was hoe het dan komt dat ik opgeteld 26 keer op mijn mobile internet ben geweest als ik dat 26x zou afronden met 100kb dan kom ik maar op 2600kb en niet op 34 MB. Tja dat kon mevrouw ook niet helpen het klopte toch. Nu gaat het mij niet om die 2,50 euro voor die 50 Mb en als ik nog eens 50Mb buiten mijn bundel zou verbruiken kost mij dat 2,50 euro meer maar wie geeft mij de garantie dat ik dan niet overmorgen weer een sms krijg met de mededeling dat mijn 50Mb weer verbruikt zijn, want de belspecificatie klopt niet alleen de sms klopt en het actueel tegoed maar als je dat dan wilt checken bij mijn belspecificatie dan heeft dat geen zin want die klopt niet volgens Simpel. Waar kan ik dan wel mijn berbruik controleren als een specificatie niet klopt??? Ik weet niet of iemand weet of ik door dit soort praktijken mijn contract direct kan ontbinden anders graag een tip hoe want ik ben liever vandaag dan morgen Simpel af.

Gesloten